Криви барабани

Ремонти и обслужване
2101 • 2102 • 2103 • 2104 • 2105 • 2106 • 2107
2103_
Мнения: 41
Регистриран: 04 март 2018
Репутация: -3
Местоположение: София
Автомобил: ВАЗ 2103

Криви барабани

Мнение от 2103_ » 21 мар 2019 22:33

Двигателя върти колелата, каквото и да правя почуква и на скорост и на неутрална стига джантата да е на колата (болтовете са по-къси и няма следи по тях)... Колкото по-бързо върти толкова по-бързо чука. Нещо по горния въпрос за да проверя полуоската как е? Безопасно ли е двигателя да върти без барабан?

Потребителски аватар
plamil
Член на Лада Клуб България
Мнения: 1401
Регистриран: 04 февруари 2009
Репутация: 88
Местоположение: с. Аспарухово, общ Дългопол
Автомобил: ВАЗ 21043
Контакти:

Криви барабани

Мнение от plamil » 21 мар 2019 22:51

Човече, от тебе да получа някаква смислена информация е направо мисия невъзможна.
Написах ти какво да направиш, но ти реши да го пропуснеш, не знам защо.
Причините може да са много - крив барабан, крива полуоска, повреден лагер на полуоската, повреда в касетата на диференциала, повреда в главното предаване, повредени лагери в диференциала, крив кожух на задния мост. Може да има и още, в момента не се сещам.
С тази оскъдна информация която си предоставил, как можем от разстояние да ти кажем къде ти е повредата.
Ще извадиш едната полуоска - какво ще ти позволи да завъртиш другата чрез двигателя? - Нищо, касетата ще прехвърли цялата тяга на двигателя към планетното колело на извадената полуоска. Ще ти помогне ли това да установиш какъв е проблема? - Не, защото няма да разбереш дали си извадил повредена или здрава полуоска

2103_
Мнения: 41
Регистриран: 04 март 2018
Репутация: -3
Местоположение: София
Автомобил: ВАЗ 2103

Криви барабани

Мнение от 2103_ » 21 мар 2019 23:06

Не разбирам много и за това.. толкова си мога. Искам да сваля само барабана без да изваждам полуоската за да видя тя дали се върти нормално без да играе, както казах не разбирам и не знам дали ще се разхвърчат пружити и такива неща ако двигателя завърти полуоската без барабан

2103_
Мнения: 41
Регистриран: 04 март 2018
Репутация: -3
Местоположение: София
Автомобил: ВАЗ 2103

Криви барабани

Мнение от 2103_ » 25 мар 2019 20:27

plamil написа:
21 мар 2019 22:51
Човече, от тебе да получа някаква смислена информация е направо мисия невъзможна.
Написах ти какво да направиш, но ти реши да го пропуснеш, не знам защо.
Причините може да са много - крив барабан, крива полуоска, повреден лагер на полуоската, повреда в касетата на диференциала, повреда в главното предаване, повредени лагери в диференциала, крив кожух на задния мост. Може да има и още, в момента не се сещам.
С тази оскъдна информация която си предоставил, как можем от разстояние да ти кажем къде ти е повредата.
Ще извадиш едната полуоска - какво ще ти позволи да завъртиш другата чрез двигателя? - Нищо, касетата ще прехвърли цялата тяга на двигателя към планетното колело на извадената полуоска. Ще ти помогне ли това да установиш какъв е проблема? - Не, защото няма да разбереш дали си извадил повредена или здрава полуоска
Извинявам се за цирка по горе и направих всичко което ме пита - снимах и клип
Мостът стои и не помръдва, почуква близо 10 пъти на оборот няма значение напред или назад или бързо и бавно (като е по бързо се чува по ясно) фланеца на диференциала и той не се върти като хората заедно с барабаните не знам дали има нещо общо
ако не стига информацията и видеото съм готов да отговарям на въпроси



Потребителски аватар
plamil
Член на Лада Клуб България
Мнения: 1401
Регистриран: 04 февруари 2009
Репутация: 88
Местоположение: с. Аспарухово, общ Дългопол
Автомобил: ВАЗ 21043
Контакти:

Криви барабани

Мнение от plamil » 25 мар 2019 21:17

Последен опит.
Вдигни и двете задни гуми във въздуха.
Включи на скорост и без да палиш двигателя, завърти едната гума.
Шума (чукането) по-силно ли е или по-слабо?
По клипчетата които си направил ми прилича на карето на кардана или лагер на пиньона на диференциала, затова те моля да направиш този опит. По резултатите ще можем да изключим или да потвърдим предположението ми.

2103_
Мнения: 41
Регистриран: 04 март 2018
Репутация: -3
Местоположение: София
Автомобил: ВАЗ 2103

Криви барабани

Мнение от 2103_ » 27 мар 2019 18:36

Направих опита и няма промяна, едно и също е

Потребителски аватар
plamil
Член на Лада Клуб България
Мнения: 1401
Регистриран: 04 февруари 2009
Репутация: 88
Местоположение: с. Аспарухово, общ Дългопол
Автомобил: ВАЗ 21043
Контакти:

Криви барабани

Мнение от plamil » 27 мар 2019 19:17

Хммм....
Свали барабаните (и двата) и провери като сложиш гумите шума дали го има.
Ако шума изчезне - вероятно е имало попаднало камъче/пясък между барабана и таса на спирачките.
Ако не изчезне - лошо.
Тогава ще ти се наложи да вадиш полуоските, и двете.
Като ги извадиш - провери състоянието на лагерите - да не са се разхлопали.
Провери състоянието на шлиците които влизат в диференциала - да не са износени в частта която влизат в касетата на диференциала
Ако имаш познат стругар - занеси му ги, за да ги провери за изкривяване.
Ако до тук всичко е наред - ще се наложи да вадиш и диференциала. Ремонта му обаче не е за всеки, ако не знаеш как се прави - не започвай изобщо.
Ако при свалянето на барабаните изпитваш трудности, не използвай груба сила - вероятността да счупиш барабана е много голяма.
С телена четка изтрий много добре желязното ядро което се подава в центъра на барабана и капни малко спирачна течност по ръба му. Изчакай няколко часа маслото да проникне добре и чак тогава пробвай пак да ги извадиш. Ако случая е прекалено тежък и барабаните не искат да се отпорят от полуоските, ще се наложи да ползваш двигателя. Развий водещите щифтове (тези които влизат в малките дупки на джантите), опъни ръчната спирачка и запали двигателя. Включи на скорост и съвсем бавно отпускай съединителя. Първоначално двигателя се натоварва, после с едно пронизително скърцане барабана се отлепва. За да отлепиш другия барабан, на този който се е отлепил трябва да сложиш гумата ( и със четирите болта) и повтаряш операцията с двигателя на другия барабан.
Ами това е за сега, пиши по-нататък дали си установил проблема.

2103_
Мнения: 41
Регистриран: 04 март 2018
Репутация: -3
Местоположение: София
Автомобил: ВАЗ 2103

Криви барабани

Мнение от 2103_ » 27 мар 2019 19:37

барабана го свалям само с ръце, диференциала е сменян преди 1 години, че виеше - кой знае колко е читав и тоя... накрая ще отида на село и ще сваля всичко :evil:
шума го чух преди много време, почти не се чуваше - сега се е засилил тройно

2103_
Мнения: 41
Регистриран: 04 март 2018
Репутация: -3
Местоположение: София
Автомобил: ВАЗ 2103

Криви барабани

Мнение от 2103_ » 07 апр 2019 20:23

здравейте, днеска си поиграх и разглобих всичко - извадих полуоските и свалих диференциала
Всичко изглежда нормално само някой неща ми направих впечатление... Като въртя диференциала и дам на другата страна почуква един път, не знам дали е така, и другото е, че полуоската е леко крива от външната страна където се хващат болтовете. Шлиците са здрави.
Тия дни барабаните и полуоските заминават на стругар, ако са читави ще сменя лагерите на полуоските а диференциала - нов (сега ще пусна тема в купува/продава)

Потребителски аватар
plamil
Член на Лада Клуб България
Мнения: 1401
Регистриран: 04 февруари 2009
Репутация: 88
Местоположение: с. Аспарухово, общ Дългопол
Автомобил: ВАЗ 21043
Контакти:

Криви барабани

Мнение от plamil » 07 апр 2019 21:49

Кривата полуоска най-вероятно е пострадала при силен страничен удар в задното колело.
Не знам стругар дали ще може да се справи, по-добрия вариант е да купиш друга.
Успех, и пиши какво се случва по-нататък

Отговори

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 1 гост