Задържане на предните спирачки - ВАЗ 2105

Ремонти и обслужване
2101 • 2102 • 2103 • 2104 • 2105 • 2106 • 2107
Потребителски аватар
auto_forum
Мнения: 2245
Регистриран: 21 март 2008
Репутация: 28
Местоположение: София

Задържане на предните спирачки - ВАЗ 2105

Мнение от auto_forum » 11 юли 2019 13:04

А серво имаш ли и сменяно ли е?

konstantin68
Член на Лада Клуб България
Мнения: 97
Регистриран: 26 май 2012
Репутация: 0
Местоположение: Варна
Автомобил: ВАЗ 21013

Задържане на предните спирачки - ВАЗ 2105

Мнение от konstantin68 » 11 юли 2019 15:48

Според мен ако се развият двата щуцера за предните спирачки от спирачната помпа и ако спирачките на предните колела са наред,колелата трябва да се въртят нормално.Поне това е моето мнение.

Потребителски аватар
LADA-2107
Член на Лада Клуб България
Мнения: 5692
Регистриран: 13 април 2008
Репутация: 265
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Задържане на предните спирачки - ВАЗ 2105

Мнение от LADA-2107 » 11 юли 2019 16:22

Карай колата и носи инструменти. Следващия път когато блокират колелата отвий внимателно едната или двете предни спирачни тръбички от помпата (внимателно, защото ако има налягане може да пръсне течност). След това бутни колата напред - назад за да видиш дали е освободила. Друг вариант е когато блокира да пробваш да разхлабиш гайките които държат спирачната помпа към сервото, да дръпнеш помпата колкото може (без да развиваш тръбичките), да видиш дали ще охлаби.

glu bez1
Мнения: 4
Регистриран: 26 април 2018
Репутация: 0
Местоположение: Плевен
Автомобил: ВАЗ 21061

Задържане на предните спирачки - ВАЗ 2105

Мнение от glu bez1 » 19 дек 2019 11:34

И трети вариант да смениш гумения сегмент на спирачния цилиндър.

Потребителски аватар
LADA-2107
Член на Лада Клуб България
Мнения: 5692
Регистриран: 13 април 2008
Репутация: 265
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Задържане на предните спирачки - ВАЗ 2105

Мнение от LADA-2107 » 20 дек 2019 13:00

В случая задържането в следствие на това, че течността не се връща обратно по системата, а не в следствие на задържащи цилиндърчета.

А когато клеясат цилиндърчетата проблема идва от там, че буталото не се движи нормално в цилиндърчето. Това трудноно движение се получава от навлизането на влага и боклуци между буталото и цилиндърчето. А навлизането на боклуци и влага се получава когато е скъсан прахозащитния маншон, а не е породено от "гумения сегмент".

glu bez1
Мнения: 4
Регистриран: 26 април 2018
Репутация: 0
Местоположение: Плевен
Автомобил: ВАЗ 21061

Задържане на предните спирачки - ВАЗ 2105

Мнение от glu bez1 » 20 дек 2019 23:58

Авторът казва, че буталата се връщат лесно. Ако не е от спирачни маркучи или помпа, много вероятно гумените сегменти да са загубили еластичност. От тази еластичност зависи връщането на буталата при спирачно задействане и осигуряването на луфт между диска и накладката. Помислете, дисковите спирачки нямат друг регулатор на луфта.
Загубата се получава от стареене, или от системно прегряване, причинено от спортно каране, или задържане вследствие замърсяване.

Потребителски аватар
plamil
Член на Лада Клуб България
Мнения: 1442
Регистриран: 04 февруари 2009
Репутация: 96
Местоположение: с. Аспарухово, общ Дългопол
Автомобил: ВАЗ 21043
Контакти:

Задържане на предните спирачки - ВАЗ 2105

Мнение от plamil » 21 дек 2019 08:41

"Гумения сегмент" както го наричаш, няма никакво отношение към връщането на буталата. Това е само един прахо и водозащитен маншон. Връщането на буталото се осъществява от от усукания бутален пръстен (при натискане на спирачния педал, налягането в спирачната система избутва спирачните бутала, като същевременно усуква буталния пръстен.)
При повреден маншон между стената и буталото на спирачния цилиндър навлизат мръсотии и именно те пречат на нормалното връщане на буталата.

Потребителски аватар
teon
Мнения: 786
Регистриран: 27 юни 2010
Репутация: 21
Местоположение: Бургас
Автомобил: ВАЗ 2103

Задържане на предните спирачки - ВАЗ 2105

Мнение от teon » 21 дек 2019 10:50

...доколкото аз разбрах от постовете, под 'гумен сегмент', колегата визираше именно бутален пръстен...

Потребителски аватар
plamil
Член на Лада Клуб България
Мнения: 1442
Регистриран: 04 февруари 2009
Репутация: 96
Местоположение: с. Аспарухово, общ Дългопол
Автомобил: ВАЗ 21043
Контакти:

Задържане на предните спирачки - ВАЗ 2105

Мнение от plamil » 21 дек 2019 12:03

От време, на време, трябва да се четат и книжки. В предните спирачки НЯМА гумен бутален пръстен. Има стоманен пръстен, който изпълнява ролята на саморегулиращо устройство при износването на накладките
spira4ki.png
spira4ki.png (797.85 KиБ) Видяна 233 пъти

Потребителски аватар
teon
Мнения: 786
Регистриран: 27 юни 2010
Репутация: 21
Местоположение: Бургас
Автомобил: ВАЗ 2103

Задържане на предните спирачки - ВАЗ 2105

Мнение от teon » 21 дек 2019 14:36

Picture.jpg
Picture.jpg (106.08 KиБ) Видяна 224 пъти
... :evil: аве имам я, чел съм я въпросната книжка отдавна...да не си ги мерим ся кой е с по,по-голяма библиотека;) ...ако си в час с материята, веднага се сещаш,че иде реч за уплътнителен пръстен 4 от горната схема...той и колегата @glu bez1 е писал за него, а не за предпазният маншон ама кой да чете:
glu bez1 написа:
20 дек 2019 23:58
От тази еластичност зависи връщането на буталата при спирачно задействане и осигуряването на луфт между диска и накладката.
...
plamil написа:
21 дек 2019 12:03
В предните спирачки НЯМА гумен бутален пръстен. Има стоманен пръстен, който изпълнява ролята на саморегулиращо устройство при износването на накладките
... цитата ти касае Класика ли, че ми стана много интересно :?: ...не е лошо и ти да си попрегледаш букварите :idea: ...

Отговори

Върни се в “Класика”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 2 госта