Двигател 21214 в 2105

Ремонти и обслужване
2101 • 2102 • 2103 • 2104 • 2105 • 2106 • 2107
Потребителски аватар
Ivelin__
Мнения: 46
Регистриран: 25 март 2016
Репутация: 1
Местоположение: София
Автомобил: ВАЗ 2105

Двигател 21214 в 2105

Мнение от Ivelin__ » 14 юли 2019 12:58

Здравейте,
Някой правил ли е това?
Как стоят нещата с електронната газ, резервоара и кутията на филтъра(2105 е с карбуратор)?
Какъв вал - ОКБ 480+3 или Трофи+ ?
Как да подходя с хидравличните повдигачи - глава 21214-1003015-30 (нов образец с повдигачи INA) или болтове на старата? Ако първия вариант е по-добър - откъде да намеря глава от новия образец и какви други части ще ми трябват?

Извинявам се ако темата е за друг раздел.

Потребителски аватар
DiscontroL
Мнения: 393
Регистриран: 01 юли 2013
Репутация: 19
Местоположение: Благоевград
Автомобил: ВАЗ 21061

Двигател 21214 в 2105

Мнение от DiscontroL » 14 юли 2019 14:16

Ако искаш да стане възможно най-лесно взимаш целия комплект двигател + дреболии около него + инсталация и комп... Най-добре ще е ако си намериш резервоар от инжекторна 2107, може да преправиш и твоят малко -
11999047_174499152884928_484621879016552447_n.jpg
12004769_174500442884799_2597056004576997682_n.jpg
12036876_174499979551512_4324184468998546797_n.jpg
За валовете не знам с какви характеристики са и 2-та..
За хидравличните повдигачи не знам как стоят нещата

Потребителски аватар
0gn
Мнения: 370
Регистриран: 11 април 2008
Репутация: 80
Местоположение: Стара Загора
Автомобил: ВАЗ 21013

Двигател 21214 в 2105

Мнение от 0gn » 14 юли 2019 14:46

Не виждам смисъла от цялото упражнение. Остава си нормален ладов двигател с инжекция. Нито коне нито вървеж. Обаче ще дадеш една торба пари за такъв.

Потребителски аватар
Ivelin__
Мнения: 46
Регистриран: 25 март 2016
Репутация: 1
Местоположение: София
Автомобил: ВАЗ 2105

Двигател 21214 в 2105

Мнение от Ivelin__ » 14 юли 2019 14:58

Моят така и така е ръждив отвътре, как стоят нещата с доставка от Русия? От кой сайт е сигурно че ще пристигне?
А педала? Директно от нивата?
Валовете са:
21213/14--480+3
фаза выпуск 66-24
фаза впуск 26-72
подъем клапанов выпуск11,5 / впуск 11,5 / перекритие 0,9

Трофи+
Подъем клапана Н=11,5/10,5мм. Ширина фазы (градусы ПКВ) 251/249*. Предназначен под гидрокомпенсатор. Подъем впускного клапана (перекрытие) в ВМТ 1,7 мм. Идет в комплекте вместе с заниженной на 0.6 мм постелью распредвала.

Потребителски аватар
Ivelin__
Мнения: 46
Регистриран: 25 март 2016
Репутация: 1
Местоположение: София
Автомобил: ВАЗ 2105

Двигател 21214 в 2105

Мнение от Ivelin__ » 14 юли 2019 15:06

0gn написа:
14 юли 2019 14:46
Не виждам смисъла от цялото упражнение. Остава си нормален ладов двигател с инжекция. Нито коне нито вървеж. Обаче ще дадеш една торба пари за такъв.
Не върви ли повече от карбураторен?
Идеята е да е ежедневка, предполагам инжекцията е по-надеждна.
За в бъдеще мисля компресор(М62 от мерц) ако може и сега де. С карбуратор настройката мисля че е много сложна.
А и да не е с компресор, филтър, колектор и вал си мисля че ще мине 100 коня. Ако знаете някой който портва глави и може да смени тарелки, пружини и да сложи медни водачи, 120-130 коня??
На 9,3:1 степен на сгъстяване с вал при 100 октана колко ще да е макс налягане от компресора и колко горе-долу коня ще е?

Потребителски аватар
0gn
Мнения: 370
Регистриран: 11 април 2008
Репутация: 80
Местоположение: Стара Загора
Автомобил: ВАЗ 21013

Двигател 21214 в 2105

Мнение от 0gn » 14 юли 2019 15:17

С компресор филтър, колектор и вал, кой да е ладов двигател ще мине 100кс стига да е настроен. Като чета няма сам да си я настройваш, а ще търсиш човек- в такъв случай ще е много скъпо и се губи смисъла, защото ще ти трябва електроника, окабеляване, настройка. По-изгодно е да купиш готов двигател и да го насадиш в купето. Един опелски 2.0 8к е стандартно 115кс, върви евтино, ревизия и си в играта. Конете са каквито ги искаш.

Потребителски аватар
Ivelin__
Мнения: 46
Регистриран: 25 март 2016
Репутация: 1
Местоположение: София
Автомобил: ВАЗ 2105

Двигател 21214 в 2105

Мнение от Ivelin__ » 14 юли 2019 16:45

Искам да не се реже.
Иначе щях директно 5-цил от волво да сложа.
Каквото мога сам ще си го правя. Просто главата искам да стане като хората, а не да се уча на част за 400лв с части за още 200.
Чел съм че Январь 7.2 е лесен за препограмиране, не са скъпи.

1. Искам да може да се върне към пълен оригинал
2. Няма да ми е основна кола за дълго, обаче не може да стои още в гаража, 14 години ѝ стигат, пък и баща ми иска да му го освободя.
3. С баща ми имаме уговорка за бюджет 5-7000лв за оправяне на ръждата и вкарване в движение. Не може втора кола, част от уговорката.
Та трябва за 2-3 години да я карам из София и извънградско, а с 64 коня не че е невъзможно, но едни 30-40 коня отгоре ще дойдат добре.
(уговорката беше да вляза в университет, влезнах в ТУ, "Компютърно и софтуерно инженерство")

Потребителски аватар
0gn
Мнения: 370
Регистриран: 11 април 2008
Репутация: 80
Местоположение: Стара Загора
Автомобил: ВАЗ 21013

Двигател 21214 в 2105

Мнение от 0gn » 14 юли 2019 16:56

Ще налееш доста пари и ще получиш съмнителни резултати. Ти си знаеш.

Потребителски аватар
Ivelin__
Мнения: 46
Регистриран: 25 март 2016
Репутация: 1
Местоположение: София
Автомобил: ВАЗ 2105

Двигател 21214 в 2105

Мнение от Ivelin__ » 14 юли 2019 17:20

То с reverseflow глава няма как да се изкарат много коне, това ми е ясно.
Със степен на сгъстяване 9,3:1 и 100 октана колко може да се надуе мотора преди да има ядове? 1,2 бара? Знам един финландец че наду 21011 на 1,2 с части от скрапа, обаче 21011 май е с по-разреден

Потребителски аватар
0gn
Мнения: 370
Регистриран: 11 април 2008
Репутация: 80
Местоположение: Стара Загора
Автомобил: ВАЗ 21013

Двигател 21214 в 2105

Мнение от 0gn » 14 юли 2019 18:06

На главата и няма нищо, в стандартна форма има дебит за 100кс атмосферни, просто трябва да се паснат всмукателя и изпускателя. Във форума турбо двигател с над 200кс. Тоест ако ще се прави турбо двигателя, то 100кс се множат по налягането на турбото. Турбо компресора също има дебити на топлия и на студения охлюв. Тоест не можеш с турбо с дебит за 120кс на студения охлюв да изкараш 150 /или можеш с цената на саморазрушаващ се двигател/. Топлата част на турбината може да ти затапи мотора във високите, ако дебита и е малък. Много хора слагат някакви намерени по скрапа турбинки, които са сравнително малки и пробват да ги карат на газ или разчитат на механиката да ги управлява /уестгейта/. Колкото и да се хвалят, истината е че са далеч от истината. Ако ще се прави подобен примитивен тунинг, се ползва добре оразмерено турбо, което да надува тогава когато стандартната глава вземе да издиша. Най-доброто пълнене на един двигател е там където е максималния въртящ момент- при Лада някъде към 3500 май беше. Тоест турбото трябва да почне да надува някъде около тия обороти. И е направено да вади максимална моюност при максималните безопасни обороти на двигателя /за 80мм ход на кол вал при ладата е към 6500 оборота/. Така са правени първите турбо двигатели. Естествено подобен двигател няма нищо общо с поведението на съвременен турбо мотор където турбото надува още от 1700-2000 оборота, но е управлявано прецизно от електроника. На какво налягане можеш да надуеш е хлъзгав въпрос- истината е че зависи от много неща. Важното е да дърпа студен въздух някъде около предната броня и да имаш някаква вентилация под капака за да гониш горещото. В един двигател контролираш 2 неща /има и други но те са подробности за които ти трябва да се образоваш/ та едното е гориво въздушната смес, другото е момента на запалване на сместа. Сместа при правени двигатели се гледа да е в границите между 11.5 и 13 към1. Тя влияе на мощността, на скороста на горене и на температурата в цилиндъра. Максимална мощност се постига при 12.5към1, максимална скорост на горене при 11.5към1. Аванса /момента на запалване/ зависи от гориво въздушната смес /както прочете/, от натоварването на двигателя /едно е натварването при 4000об.мин на 3 та предавка, друго е натоварването на 4000об/мин на 4 предавка/, зависи от температурата на сместа и от октановото число на горивото.

И така нататък.
Най-евтиния начин за мерене на смеси е с шириколентова сонда с контролер и на пътя. Аванса е с микрофон. Хубаво е да имаш и уред като гтек да си мериш файдите.

Най-добре си купи една нормална кола с тия 5-7к лева /за 3-4 мощеш да си вземеш някое готино саксо, или пежо и да се кефиш/. Чети книги за тунинг на двигатели, за да се образоваш за двигателите /не си губи времето по форуми щом нямаш основа/. Вземи да се интересуваш за различните електроники за управление на двигателя, купуваш си необходимите уреди и чаркове и се обучаваш върху ладата.

Отговори

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 1 гост