Бензинова помпа Класика - разлики?

Ремонти и обслужване
2101 • 2102 • 2103 • 2104 • 2105 • 2106 • 2107
Потребителски аватар
Стаменов
Мнения: 107
Регистриран: 24 май 2008
Репутация: 23
Местоположение: София
Автомобил: ГАЗ-24 Волга

Бензинова помпа Класика - разлики?

Мнение от Стаменов » 31 авг 2019 23:04

Първата е аналог на ПЕКАР - бившия ленинградски карбураторен завод. По принцип от съветско време минават за по-долно качество от ДААЗ.
ДААЗ (оригиналната) е най-доброто, особенно ако е директно за Автоваз - в сините кутии с надпис LADA.

Потребителски аватар
auto_forum
Мнения: 2236
Регистриран: 21 март 2008
Репутация: 28
Местоположение: София

Бензинова помпа Класика - разлики?

Мнение от auto_forum » 01 сеп 2019 09:49

Най съм доволен от Pierburg. Всички останали след година две се започват мъките в жегите.
Последна промяна от auto_forum на 02 сеп 2019 08:54, променено общо 1 път.

Потребителски аватар
LADA-2107
Член на Лада Клуб България
Мнения: 5540
Регистриран: 13 април 2008
Репутация: 250
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Бензинова помпа Класика - разлики?

Мнение от LADA-2107 » 02 сеп 2019 08:13

Мой приятел москвичист беше присадил на неговия 408 Ладова помпа. При осмака тя се намира доста близо до изпускателния колектор. Направил е някаъв щит от консервена кутия и още един от ламарина. Каза, че 100 000 км е карл така без да пипа помпата.

stoycho
Мнения: 47
Регистриран: 12 ноември 2010
Репутация: 1
Местоположение: Бургас
Автомобил: ВАЗ 2105

Бензинова помпа Класика - разлики?

Мнение от stoycho » 03 сеп 2019 15:29

Оригиналните механични бензиноподкачващи помпи имат дебит няколкократно превишаващ консумацията на бензин от двигателя.Дебита на помпата е напълно достатъчен дори и при разход от 15-16л/100км. Налягането с което подкачва горивото в карбуратора не превишава силата с която поплавъка натиска иглата и спира притока на бензин, няма преливане на карбуратора. Теоретически мембранните помпи работят на пулсации но практически тези пулсации са пренебрежимо малки защото на празен ход помпата извършва минимум около 400-500 пулсации в минута в зависимост от оборотите на двигателя. Електромеханичната помпа от парното на ЗАЗ също е мембранен тип помпа но не се влияе от оборотите на двигателя но е със същият дебит и налягане както механичната при условие, че динамото успява да захрани всички ел. консуматори с необходимият ток. Тези два вида мембранни помпи работят само когато иглата е отворена, при затворена игла на карбуратора те не работят но са в такта подаване на гориво и в момента на отваряне на иглата веднага започват подаване на гориво. Чисто електрическите бензинови помпи работят непрекъснато т.е. ротора се върти докато има ток. Ел. помпи използвани при инжекционните системи работят с налягане много по-високо от затварящата сила на иглата и карбуратора прелива. Тази ел. помпа която е показана и работи с налягане 0,2 бара изглежда подходяща но няма данни за дебита. Ел.помпи имат по-слабо засмукване от мембранните затова те се монтират по възможност на нивото на най-ниската точка на резервоара. Колко дълго ще работи една помпа зависи от качеството на материалите и изработката на помпата. На мембранните проблема е главно в качеството на платното, а на електрическите в лагерите и износването на работното помпено колело никога не трябва да работят на сухо винаги трябва да има бензин.Най-голямото предимство на електрическите помпи е, че не се налага ръчно подкачване на гориво. Аз лично съм с механична помпа на която не помня кога съм сменял платно, и в добавка като резервен вариант съм монтирал допълнително помпа от парното на ЗАЗ за да не подкачвам гориво на ръка.

Потребителски аватар
LADA-2107
Член на Лада Клуб България
Мнения: 5540
Регистриран: 13 април 2008
Репутация: 250
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Бензинова помпа Класика - разлики?

Мнение от LADA-2107 » 03 сеп 2019 15:54

Подкачването е нужно само ако колата не се кара дълго време и се прави с цел да не се товари акумулатора и стартера. Иначе двигателя и сам може да си подкачи.

Потребителски аватар
m_g
Член на Лада Клуб България
Мнения: 404
Регистриран: 12 март 2008
Репутация: 73
Местоположение: София
Автомобил: 2101+M21

Бензинова помпа Класика - разлики?

Мнение от m_g » 04 сеп 2019 09:17

Факт, пък и на Ладата й трябват няколко дни, за да се налага подкачване. И Лада без газ е екзотика. В общия случай на бензин работи няколко пъти през годината и се опичат мембрани и уплътнения на карбуратора. Поначало, винаги трябва да има нова бензинова помпа в багажника - по-лесно се сменя комплект и е двайсет и нещо лева.
При Варшава, Ниса, Шкодите със заден двигател, често пъти и за една вечер да остане, е нужно подкачване. Може би заради карбуратора Иков. Там човек свиква и преди потегляне отваря капака и подкачва. На Варшава и Ниса даже си има удължител на лостчето от твърда тел, за да не се налага да си цапаш пръстите от помпата. При шкодичките се подпираш на маската и бъркаш долу вдясно и цък-цък-цък.

Потребителски аватар
LADA-2107
Член на Лада Клуб България
Мнения: 5540
Регистриран: 13 април 2008
Репутация: 250
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Бензинова помпа Класика - разлики?

Мнение от LADA-2107 » 05 сеп 2019 07:42

Аз нося мембрана/платно и горната част на помпата обслужена с нови клапани или здрава работеща. По-лесно ми е. Не са нужни гарнитури, само отвертка.

милен 2
Мнения: 8
Регистриран: 23 ноември 2015
Репутация: 0
Местоположение: Варна
Автомобил: ВАЗ 21013

Бензинова помпа Класика - разлики?

Мнение от милен 2 » 10 сеп 2019 16:22

помпата на първата снимка е производство на Пекар/Петербурски карбуратор преди Ленкар/, втората помпа е производство на ДААЗ /Димитровградски автоагрегатен завод/ или тези които се влагат първоначално

милен 2
Мнения: 8
Регистриран: 23 ноември 2015
Репутация: 0
Местоположение: Варна
Автомобил: ВАЗ 21013

Бензинова помпа Класика - разлики?

Мнение от милен 2 » 10 сеп 2019 16:26

то било вече обяснено но аз не съм видял поста..

miron
Мнения: 142
Регистриран: 11 април 2008
Репутация: 0
Местоположение: Варна

Бензинова помпа Класика - разлики?

Мнение от miron » 11 сеп 2019 16:38

В крайна сметка поръчах тази и някой хубав ден може и да стигна до експерименти и с електрическа (hiro)
Прикачени файлове
21010-110601000-400x300.jpg
21010-110601000-400x300.jpg (20.26 KиБ) Видяна 341 пъти

Отговори

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 1 гост