Син пушек след дълго спускане.

Ремонти и обслужване
2101 • 2102 • 2103 • 2104 • 2105 • 2106 • 2107
Потребителски аватар
bgbigbear
Мнения: 33
Регистриран: 23 юни 2014
Репутация: 6
Местоположение: Русе - северен централен район
Автомобил: 2107

Син пушек след дълго спускане.

Мнение от bgbigbear » 10 яну 2020 11:31

Колега няма страшно от това, че ти изпушва сиво-синкав дим след продължително спускане, както казаха и колегите обърни внимание на маслообирачите и за голям луфт между водачите и опашките на клапаните, ако не ти гори по-вече от литър на 8-10 000 км, което е "нормално" за такъв мотор, проектиран през 70-те години.
При мен същото се получаваше когато станах горд собственик на 2107 , доста притеснения имах до момента в който изключих ЕППХ и натиках директно маркуча от смукателните тръби на вакумния клапан на карбуратора, спря да пуши при спускане и ми намали разхода на масло , това се получава от големия вакум при стработил клапан и ако ти е поизносен мотора ......... пуши.
Относно разход на гориво не съм забелязал някакви разлики, натискай разумно педала и със здраве да си я караш.

Потребителски аватар
Viper
Член на Лада Клуб България
Мнения: 1132
Регистриран: 09 август 2012
Репутация: 26
Местоположение: Русе
Автомобил: ВАЗ 2106
Контакти:

Син пушек след дълго спускане.

Мнение от Viper » 16 яну 2020 13:32

Да изкажа и аз моето мнение, 150 хил. за ладов двигател не са малко (нека не започваме темата, как на някой дядо му я карал до 400 хил.)
Друга е темата, че 10W40 е тънко масло за ладовия двигател, може би ако е нов и хлабините са нищожи е добре, но за двигател на 150 хил. си е все едно машинно масло, според мен е най-удачно една ревизия на главата, при свалена глава да се налее малко бензин в цилиндрите за да се провери колко "държат" и да се налее "по-дебело" масло.
ако не ти гори по-вече от литър на 8-10 000 км, което е "нормално" за такъв мотор, проектиран през 70-те години.
Мотора е проектиран доста преди 70те, отделно, че не е нормално Лада да гори масло, по каталог се дава при наливане до MAX, след 10 хил. км да не е стигнало минимално ниво.
Газ до ламарината.... и т'ва е!

Потребителски аватар
bgbigbear
Мнения: 33
Регистриран: 23 юни 2014
Репутация: 6
Местоположение: Русе - северен централен район
Автомобил: 2107

Син пушек след дълго спускане.

Мнение от bgbigbear » 17 яну 2020 11:49

Нещо не разбрах "ПО-ДЕБЕЛО" масло ???

5W-40, 15W-40 и т.н. Какво означават тези стойности?

С тези стойности се определя вискозитетът на маслото – т.е. те определят съпротивлението на маслото при изливане (често вискозитетът е бъркан с плътността, нещо, което не трябва да се прави), изведени са от класификацията по SAE (Society of Automotive Engineers). Индексът с буква W определя вискозитета при ниски температури, напр. 0W, 5W, 10W, 15W, 20W, а индексът без буква W определя вискозитета при високи температури, напр. 20, 30, 40, 50, 60. Колкото по-нисък е вискозитетът, толкова по-малко е съпротивлението на маслото и следователно загубите на мощност на двигателя са по-малки. От друга страна по-високият вискозитет осигурява по-добра защита на двигателя от износване. Така че вискозитетът на избраното масло трябва да представлява компромис между тези две крайности. Но това се предполага, че всеки моторист трябва да го знае.

и другият ми въпрос след като от Толиати дават разход на масло за нов двигател в границите от min - max на сондата , което е 0,7 л.
е Нема такава Лада която хич да не "бута" масълце

Потребителски аватар
Viper
Член на Лада Клуб България
Мнения: 1132
Регистриран: 09 август 2012
Репутация: 26
Местоположение: Русе
Автомобил: ВАЗ 2106
Контакти:

Син пушек след дълго спускане.

Мнение от Viper » 17 яну 2020 13:51

Двигателите на Лада са направени да работят с 15W40, аз моята след основен ремонт реших да я карам 10W40, за 10 хил. км не доливам, но ми прави проблем с нлягането след 6-7 хил. (майстори казват да слагм добавка за вискозитет)
За това обмислям да мина отново на 15W40.
Газ до ламарината.... и т'ва е!

Потребителски аватар
bgbigbear
Мнения: 33
Регистриран: 23 юни 2014
Репутация: 6
Местоположение: Русе - северен централен район
Автомобил: 2107

Син пушек след дълго спускане.

Мнение от bgbigbear » 17 яну 2020 14:12

Колега то и аз съм от Русе ама тука все пишман майстори , карат по метода проба-грешка, ти като си правил основен ремонт не направи ли дефектовка и ревизия на маслената помпа - пружина - плочка - клапан ? Карам същата като твоята, дори и цветът и е същия и от как съм я взел съм навъртял 47 000 км и само с 10W30 е карана при мен , никакви проблеми не ми е правила. Ако позволиш един съвет/предложение , развий си датчика за налягането на маслото и провери да не се е запушил също и отвора на блока, той е резисторен до 6 бара , просто го тествай или нов не е кой знае колко скъп но според мен ако маслото ти е добро не ще да е от него (маслото)

Потребителски аватар
Viper
Член на Лада Клуб България
Мнения: 1132
Регистриран: 09 август 2012
Репутация: 26
Местоположение: Русе
Автомобил: ВАЗ 2106
Контакти:

Син пушек след дълго спускане.

Мнение от Viper » 17 яну 2020 14:35

Двигателя ми е правен от Веско Друмев, всичко е ревизирано и подменено, карам с Мотул 6100, нямам уред за налягане на маслото, макар че съм сложил тройник и датчик. Мисля след време да "тунинговам" таблото, за тозипроблем с налягането разбирам само по лампата, след 5-6 хил. км изгася, чак след като запали мотора, а с новото масло изгася още докато въртя на стартер.

ПП. 3 години след ремонта вдигам капака само за течност за чистчки.
Газ до ламарината.... и т'ва е!

Потребителски аватар
v_gelinski
Член на Лада Клуб България
Мнения: 1043
Регистриран: 15 септември 2011
Репутация: 75
Местоположение: Кюстендил/София
Контакти:

Син пушек след дълго спускане.

Мнение от v_gelinski » 17 яну 2020 15:13

Това колко късно ти загася лампата може да от филтъра - при ладите възвратния клапан е в него и като угасиш маслото при дефектен клапан то се стича от каналите и съответно като запалиш му трябват няколко секунди да ги напълни.
Тогда нажмут водители стартеры И по лесам, по сопкам, по воде....

Потребителски аватар
Viper
Член на Лада Клуб България
Мнения: 1132
Регистриран: 09 август 2012
Репутация: 26
Местоположение: Русе
Автомобил: ВАЗ 2106
Контакти:

Син пушек след дълго спускане.

Мнение от Viper » 17 яну 2020 15:17

Ама забелязвам, пе в резките завой същопремигва (повече от необходимото)
Газ до ламарината.... и т'ва е!

Потребителски аватар
bgbigbear
Мнения: 33
Регистриран: 23 юни 2014
Репутация: 6
Местоположение: Русе - северен централен район
Автомобил: 2107

Син пушек след дълго спускане.

Мнение от bgbigbear » 17 яну 2020 16:16

Колега нормално е да ти примигва в резки завои , ако си с щатна сонда на маслената помпа, колегата по-горе е много прав за клапана на самия маслен филтър аз имах такъв случай с "оригинален" руски , сега ползвам MAN и все пак си провери датчика за масло, той е резисторен и не се знае какви сигнали подава към контролната лампа на таблото, аз на твое място бих го сменил, иди при Христо на бл. "Колос" , до стадион Дунав, той продава читави части за нашите антики.

Потребителски аватар
LADA-2107
Член на Лада Клуб България
Мнения: 5629
Регистриран: 13 април 2008
Репутация: 255
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Син пушек след дълго спускане.

Мнение от LADA-2107 » 17 яну 2020 18:54

Вайпър, на 3 Самари и 4 класики съм карал с Тотал 10W40, нито е най-скъпото, нито най-качественото масло, но от наливането до източването (след 10 000 км), през целия период лампа не ми е светила. По уред налягането достига 4,5 - 5 атм при 5500 оборота. Само една от колите е била от ремонт, другите все карани и на доста километри. Проблема не ти е във вискозитета на маслото със сигурност. Или маслената помпа не е наред, или имаш големи хлабини (луфтове) в двигателя или си попаднал на много фалшиво масло. Както ти каза Вальо смени филтъра с качествен и виж дали лампата ще загасва по-бързо. Също монтирай и манометър. Той ще ти покаже какво се случва реално. Лампата загасва след като налягането се вдигне над 0,5 атм (по спомен) но това, че е загаснала не означава, че налягането е в норма. Примерно 1 атм при 5000 оборота не е достатъчно налягане.

"3 години след ремонта...." за тези 3 години може да си минал 3000 км, 30 000 км или 300 000 км. Периода от време не е показател.

При 2105 (ремъчния двигател), поради липса на кухина за веригата всичкото масло от главата се стича обратно в картера през един тесен канал в задния край на двигателя. Затова 2105 имат склонност при каране във високи обороти да си качват маслото в главата, долу в картера нивото остава ниско и като разклатиш/наклониш колата по завоите, помпата засмуква въздух, а лампата мига/свети. При верижния двигател освен споменатия канал, част от маслото се стича и през кухината на веригата, затова няма такива приблеми със загуба на налягане. При Самарата явно са си научили урока и са направили два хубави големи канала за да може маслото свободно да се стича.

Отговори

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 2 госта