Проблеми с работата на центробежния регулатор на делко 2107

Ремонти и обслужване
2101 • 2102 • 2103 • 2104 • 2105 • 2106 • 2107
Потребителски аватар
bgbigbear
Мнения: 33
Регистриран: 23 юни 2014
Репутация: 6
Местоположение: Русе - северен централен район
Автомобил: 2107

Проблеми с работата на центробежния регулатор на делко 2107

Мнение от bgbigbear » 19 яну 2020 19:08

Привет на всички !
Колеги проблема ми е с работата на центробежния регулатор на разпределителят-прекъсвач с БСЗ на Лада 2107, фината настройка на ъгъла на изместване на тежестите нещо ми убягва, или е динамична в ниските обороти и във високите "кляка" или във високите се изпъва но в ниските "бие муцуна" в асфалта. Нямам стробоскоп за да правя упражнението с разграфяване на шайбата на шкива , по метода за сработване на 1/3 свободен ход от целия ход на тежестта с дебелата пружина не е сериозно, това е само за "прибиране" ако съм увиснал някъде извън града.
Дайте практически съвети, какъв трябва да е ъгъла на изместване на плочката с тежестите при който да започне да сработва дебелата пружина. Возилото предимно се кара на LPG.
Благодаря предварително на всеки който отдели малко време за да подскаже :)

Потребителски аватар
bgbigbear
Мнения: 33
Регистриран: 23 юни 2014
Репутация: 6
Местоположение: Русе - северен централен район
Автомобил: 2107

Проблеми с работата на центробежния регулатор на делко 2107

Мнение от bgbigbear » 20 яну 2020 20:15

Ех, Колеги ! явно тук всички си карате класиките без разпределители на запалването. Доста неща изчетох из форума но нищо конкретно по моя въпрос или аз зададох най-малоумното питане . Хайде здраве да е ;)

Потребителски аватар
bgbigbear
Мнения: 33
Регистриран: 23 юни 2014
Репутация: 6
Местоположение: Русе - северен централен район
Автомобил: 2107

Проблеми с работата на центробежния регулатор на делко 2107

Мнение от bgbigbear » 20 яну 2020 20:17

Ех, Колеги ! явно тук всички си карате класиките без разпределители на запалването. Доста неща изчетох из форума но нищо конкретно по моя въпрос или аз зададох най-малоумното питане . Хайде здраве да е ;)

Потребителски аватар
LADA-2107
Член на Лада Клуб България
Мнения: 5756
Регистриран: 13 април 2008
Репутация: 271
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Проблеми с работата на центробежния регулатор на делко 2107

Мнение от LADA-2107 » 21 яну 2020 15:12

Здравей колега, не се сърди, че никой не ти е отговорил. Просто форума вече не е толкова активен както преди години, а въпроса който задаваш е много специфичен. Хората като мен които карат Лада като всекидневна кола обикновено ги интересува да пали и да се движи. Дали ще ускорява до 100 км/ч за 20 секунди или за 22, дали ще развива 140 или 145 км/ч не е толкова важно. Другите които използват Ладите си за състезателни цели в повечето случаи изхвътлят делкото, както и карбуратота и минават на електроника.

Потребителски аватар
Стаменов
Мнения: 118
Регистриран: 24 май 2008
Репутация: 24
Местоположение: София
Автомобил: ГАЗ-24 Волга

Проблеми с работата на центробежния регулатор на делко 2107

Мнение от Стаменов » 21 яну 2020 20:59

Отделно пък и че въпросните регулировки на делката се правят на стендове, които историята вече е забравила. В Русия вече няма такива, а тука пък сигурно не са и чували за тях, включително и най-дъртите диагностици.
Мен обаче ме съмнява ако всичко е оригинално и няма нещо генерално от рода на скъсана/откачена пружинка, да прави чак такива проблеми. Сега видях, че става дума за безконтактен разпределител - обикновено комплектите, които се продаваха са с много ниско качество. Какъв е практическия смисъл от тази БСЗ, питам не да се заяждам?

Потребителски аватар
LADA-2107
Член на Лада Клуб България
Мнения: 5756
Регистриран: 13 април 2008
Репутация: 271
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Проблеми с работата на центробежния регулатор на делко 2107

Мнение от LADA-2107 » 22 яну 2020 07:57

При по-старите делка пружинките на центробежния регулатор са твърдо закачени както към тежестите така и към централната част.

При по-новите делка пружинките са закачени към централната част на едни ламаринки които могат да се изкривяват, като по този начин дадената пружинка се натяга или охлабва.

Потребителски аватар
bgbigbear
Мнения: 33
Регистриран: 23 юни 2014
Репутация: 6
Местоположение: Русе - северен централен район
Автомобил: 2107

Проблеми с работата на центробежния регулатор на делко 2107

Мнение от bgbigbear » 23 яну 2020 09:55

Здравейте, благодаря все пак за отделеното време и внимание.
Както пише колегата LADA-2107 ........... При по-новите делка пружинките са закачени към централната част на едни ламаринки които могат да се изкривяват, като по този начин дадената пружинка се натяга или охлабва.
именно от натягането на тези ламаринки зависи ъгъла на изместване на тежестите и от там завъртането на корекционната плочка следствие на което и промяна ъгъла на предварението за запалване.
И така след доста четене и разглеждане на диаграми , за да се избегнат детонационите зони тези (пружинки) респективно- ъгли играят съществена роля, много по-голяма от задаване на статичния ъгъл на предварение и тъй като нямам стенд си направих труда да се зайграя и по метода на емпирични резултати се оказа, че ъгъла на отваряне тежестта с дебелата пружинка трябва да бъде 6 град. - минимален и 9 град. оптимален за работа на бензин следователно в тоя диапазон се гласи делкото за работа на LPG , при мен се получи 6,5- 7 град.
за "стенд" ми послужи дебело прозрачно фолио прецизно разграфено, отделено време и най-вече спокойствие при работа и се започна едно упорито "зък-базък" но нещата се получиха след което се гласи стехиометрията на горивната смес от изпарителя , там е друга тема и друг филм, сега нещата са в пъти по-добри.
Относно този вид конструкция на разпределитела, имам Мерцедес Е 190 и там делкото е на този принцип нищо че има достатъчно електроника.
По въпроса за скорости със 140 ................ е аз вече съм в категорията "чичка" на пътя но това не означава, че не ме дразни да се влача с километри зад някой натоварен самосвал защото не мога да го изпреваря.
Това е от мен ако някой има подобни кахъри да пита , ще се отзова на драго сърце.
Хубав ден на всички.

Потребителски аватар
LADA-2107
Член на Лада Клуб България
Мнения: 5756
Регистриран: 13 април 2008
Репутация: 271
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Проблеми с работата на центробежния регулатор на делко 2107

Мнение от LADA-2107 » 23 яну 2020 13:21

Лично аз отдавна се отказах от занимаването с такива финни настройки. Или не съм бил достатъчно компетентен или все коли с големи хлабини са ми се падали. Например предварението на празен ход го дават 5-6-7 градуса някъде, ако се настройва със стробоскоп. Ако се настройва по народния метод - палиш двигателя и въртиш делкото насам - натам докато намериш най-високите възножни обороти после стягаш, след това като премериш се оказва 10 - 15 градуса.

Потребителски аватар
bgbigbear
Мнения: 33
Регистриран: 23 юни 2014
Репутация: 6
Местоположение: Русе - северен централен район
Автомобил: 2107

Проблеми с работата на центробежния регулатор на делко 2107

Мнение от bgbigbear » 27 яну 2020 11:24

за LPG най-оптимален статичен ъгъл е между 12-14 град. но това е различно за всяка една кола, защото като наслагаш различни ъгъл на гърбицата при отваряне на контактната двойка (чукчето) , натяг на пружинките на ЦБР , хлабини в оста на разпределитела ..... и Филма става "многосериен" , дето казва колегата електроника ама Тя ще струва по-скъпо от возилото ........... (hiro)

Потребителски аватар
LADA-2107
Член на Лада Клуб България
Мнения: 5756
Регистриран: 13 април 2008
Репутация: 271
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Проблеми с работата на центробежния регулатор на делко 2107

Мнение от LADA-2107 » 27 яну 2020 15:24

На едната Лада преминах от чукче - наковалня към електронно безконтактно запалване от Фиат с индуктивен датчик, като датчика и центеобежния регулатор от старо фиатово делко присадих в Ладово. Работата на двигателя се промени значително. Дори белега стои на едно и също място (ако оборотите са постоянни), а с Ладовото делко с което карах преди на всяко святкане на стробископа белега бягаше +/- няколко градуса. Доволен съм от направената доработка. Преди делкото с чукче карах с руско безконтактно делко оригинално за Лада, но сякаш не беше толкова добре. Накрая се наложи да го сваля поради повреда.
Прикачени файлове
20191207_163934.jpg
20191214_120759.jpg
20191214_123454.jpg

Отговори

Върни се в “Класика”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Bing [Bot] и 3 госта