Проблем с първа скорост

Ремонти и обслужване
2101 • 2102 • 2103 • 2104 • 2105 • 2106 • 2107
ВАЗ ПРОТИВ ВСЕХ
Мнения: 2
Регистриран: 22 ноември 2020
Репутация: 0
Местоположение: Благоевград
Автомобил: ВАЗ 2106

Проблем с първа скорост

Мнение от ВАЗ ПРОТИВ ВСЕХ » 22 ное 2020 12:34

Здравейте, от около една година имам следния проблем, колата е шестица (ВАЗ 2106).При потегляне на първа скорост при загрял двигател (90-95 градуса) скоростния лост започва да играе наляво надясно и тресе, под краката се усеща сякаш трансмисията удря купето и е голям зор докато потегли.Прави го само при загрял двигател, при студен няма никакъв проблем.
От какво може да прави така ?

Потребителски аватар
DiscontroL
Мнения: 400
Регистриран: 01 юли 2013
Репутация: 21
Местоположение: Благоевград
Автомобил: ВАЗ 21061

Проблем с първа скорост

Мнение от DiscontroL » 22 ное 2020 12:50

Може би съединителя е заминал.

Потребителски аватар
plamil
Член на Лада Клуб България
Мнения: 1477
Регистриран: 04 февруари 2009
Репутация: 103
Местоположение: с. Аспарухово, общ Дългопол
Автомобил: ВАЗ 21043
Контакти:

Проблем с първа скорост

Мнение от plamil » 22 ное 2020 13:19

Счупена/скъсана пластина на притискателния диск. Мястото на счупването най-вероятно е някъде около нитовете които държат плоските пружини към огледалния диск
images.jpg
images.jpg (41.16 KиБ) Видяна 399 пъти
Огледай внимателно около заграденото с червен цвят.
Аз го имах същия проблем. Студена кола - потегля нормално, дори с превъртане на гуми.На загрял двигател, не мога да тръгна нормално от кръстовище, трябваше да карам 30 - 40 метра на полу-съединител.

ВАЗ ПРОТИВ ВСЕХ
Мнения: 2
Регистриран: 22 ноември 2020
Репутация: 0
Местоположение: Благоевград
Автомобил: ВАЗ 2106

Проблем с първа скорост

Мнение от ВАЗ ПРОТИВ ВСЕХ » 22 ное 2020 15:41

Благодаря! Съединителя е от нива, майстора каза едно време да сложим такъв уш за по-здрав ама на...

Потребителски аватар
plamil
Член на Лада Клуб България
Мнения: 1477
Регистриран: 04 февруари 2009
Репутация: 103
Местоположение: с. Аспарухово, общ Дългопол
Автомобил: ВАЗ 21043
Контакти:

Проблем с първа скорост

Мнение от plamil » 22 ное 2020 16:18

След време, като се замислих, допускам, че аз съм го повредил така.
При монтирането на скоростната кутия я оставих да виси само на първичния вал (бях забравил да монтирам извода на километража).
Мисля че точно тогава счупих пружината.

Потребителски аватар
vesko0o
Мнения: 462
Регистриран: 22 ноември 2010
Репутация: 1
Местоположение: Аксаково
Автомобил: 04 05 и 07
Контакти:

Проблем с първа скорост

Мнение от vesko0o » 22 ное 2020 16:28

Имал съм същия проблем излезе от феродовия диск

Потребителски аватар
teon
Мнения: 796
Регистриран: 27 юни 2010
Репутация: 22
Местоположение: Бургас
Автомобил: ВАЗ 2103

Проблем с първа скорост

Мнение от teon » 22 ное 2020 17:12

...на първо време огледай в какво е състояние е 'гуменото' каре и дали тампона на скоростната кутия не е провиснал...

Потребителски аватар
LADA-2107
Член на Лада Клуб България
Мнения: 5770
Регистриран: 13 април 2008
Репутация: 272
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Проблем с първа скорост

Мнение от LADA-2107 » 23 ное 2020 14:28

Тампоните на двигателя и този на скоростната кутия в какво състояние са?

Потребителски аватар
bgbul
Мнения: 371
Регистриран: 17 ноември 2014
Репутация: 75
Местоположение: Пловдив
Автомобил: ВАЗ 21214
Контакти:

Проблем с първа скорост

Мнение от bgbul » 23 ное 2020 15:36

Преди да започнеш големите ремонти погледни кардана - каретата, висящ лагер(ако имаш?),гуменото каре. Всички болтчета и болтове. Така прави ,ако карето на кардана (към диференциала,задния мост) е за смяна, ако е блокирало по едната ос. Едва тогава сваляй СК.

Потребителски аватар
plamil
Член на Лада Клуб България
Мнения: 1477
Регистриран: 04 февруари 2009
Репутация: 103
Местоположение: с. Аспарухово, общ Дългопол
Автомобил: ВАЗ 21043
Контакти:

Проблем с първа скорост

Мнение от plamil » 23 ное 2020 18:00

Колеги, извинявам се за резкия тон но ПОМИСЛЕТЕ МАЛКО.
Проблемните места към които насочвате човека, какво общо имат с температурата на двигателя?
Гумена муфа след скоростната кутия, карета на кардана, висящ лагер, диференциал, тампони на двигателя и скоростната кутия - всички са далеч от двигателя, следователно неговата температура не оказва никакво влияние. Тогава проблемите ще ги има както на студен, така и на топъл двигател.
Тук проблема се появява само на топъл двигател. Следователно, дефекта е някъде в съединителя и никъде другаде.
Разтрисането идва от това, че при плавно отпускане, огледалния диск не допира равномерно феродовия диск, а го допира първо с единия си край и поради малката площ започва да приплъзва и зацепва в бърза последователност.

Отговори

Върни се в “Класика”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 1 гост