Проблем с първа скорост

Ремонти и обслужване
2101 • 2102 • 2103 • 2104 • 2105 • 2106 • 2107
Потребителски аватар
bgbul
Мнения: 374
Регистриран: 17 ноември 2014
Репутация: 75
Местоположение: Пловдив
Автомобил: ВАЗ 21214
Контакти:

Проблем с първа скорост

Мнение от bgbul » 23 ное 2020 21:09

Никой не отрича, че ти си прав и проблемът е в съединителя. Сигурно си прав.Но това е много труд - сваляне на кардан, СК, и всичко около съединителя. Маховика ще го сменя ли? Аз бих сменил и него, ако се стигне до там.НО ...
По-лвсно е (и по-бързо) да се изключат изброените неща. Така и така ще сваля кардан.
1.ПРОВЕРКА на карето, което е към задния диференциал. А не, че е повреден диференциалът. Само карето. 15-20 лв.
2.Гумено каре. Така и така ще се сваля. Един огледне не е излишен, а дори задължителен. 15 лева е карето.
3. Забравил съм има ли висящ лагер. Ако има - задължително е да се огледа.
И сега въпрос:
Какво/колко влияе температурата на счупена пружина на притискателя?
Няма как една счупена пружина на студено да държи, а на топло да се отпуска.
Не съм имал такъв проблем. Но Нива има два размера феродов диск. От 2121 и от 21213/21214. Единият е по-широк от другият.
И ако притискалелят не е за правилния (монтирания) феродов дист ...докато улегнат един към друг ще трябват 20 ооо км. И пак може да не се получи пасването. Пример: Притискателят е за тесен феродов диск, а е монтиран широк феродов диск от 2121.
Все едно. Ще се изясни. Успех на колегата! Спор няма, а само предположения.
П.С. Гледам има висящ лагер. Каучук. На студено е твърд. Загрее ли омеква. Предположение само.

Потребителски аватар
teon
Мнения: 799
Регистриран: 27 юни 2010
Репутация: 22
Местоположение: Бургас
Автомобил: ВАЗ 2103

Проблем с първа скорост

Мнение от teon » 23 ное 2020 22:01

plamil написа:
23 ное 2020 18:00
олеги, извинявам се за резкия тон
...за сега всичко е коректно...просто преди да пристъпи към по-сериозни действия,опитваме се да насочим колегата към нещо което лесно сам може да установи визуално(ако е в час с материята де)...щото повреди по тампони д-л,скоростна кутия,гумено каре и висящ лагер също водят до подобна симптома-тика...
plamil написа:
22 ное 2020 13:19
Счупена/скъсана пластина на притискателния диск. Мястото на счупването най-вероятно е някъде около нитовете които държат плоските пружини към огледалния диск
...случва се но обикновено е съпроводено и със затруднения при потегляне, вкл. и изкл. от скорост,'омекване' педала на съединителя...

verde
Мнения: 1564
Регистриран: 25 април 2008
Репутация: 31
Местоположение: София

Проблем с първа скорост

Мнение от verde » 24 ное 2020 01:24

plamil написа:
22 ное 2020 16:18
След време, като се замислих, допускам, че аз съм го повредил така.
При монтирането на скоростната кутия я оставих да виси само на първичния вал (бях забравил да монтирам извода на километража).
Мисля че точно тогава счупих пружината.
Груба грешка! Ако няма кой да я държи, може да се подпре с ромбичен крик или крокодил. Ако е на канал обаче, няма да стане така. Някога в сервизите на каналите имаха движещи се по релси хидравлични крикове.

Потребителски аватар
Мишо
Мнения: 117
Регистриран: 14 април 2011
Репутация: 5
Местоположение: София

Проблем с първа скорост

Мнение от Мишо » 24 ное 2020 10:31

Имах абсолютно същият проблем и то с нов руски съединител. Смених го с LUK и забравих за проблема.
А тъй като руският съединител беше чисто нов, реших че проблемът е в маховика и смених първо него.
Номер на комплект съединител LUK: 620 0198 16
Номер на комплект съединител SACHS: 3000 240 001
Почти всеки магазин за авточасти може да ти го достави.
Препоръчвам ти да не купуваш руски съединители, независимо дали са от Нива. Не са по-евтини от гореизброените марки а качеството, както и конструкцията са доста по-лоши. И въпреки, че съм почти сигурен, че проблемът и при теб е в съединителя, огледай изброените от колегите възли.

Отговори

Върни се в “Класика”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 1 гост