Сушене на делкото

Ремонти и обслужване
2101 • 2102 • 2103 • 2104 • 2105 • 2106 • 2107
verde
Мнения: 1729
Регистриран: 25 април 2008
Репутация: 37
Местоположение: София

Сушене на делкото

Мнение от verde » 05 дек 2020 01:46

Уважаеми колеги, напоследък и това ми се налага да правя със сушоар. Колата е във влажен подземен гараж и непрекъснато държа вътре в нея две резервоарчета с влагоабсорбиращи таблетки. Без тях мухъл навсякъде в купето!

А отвън също е ужасно влажно и влагата прониква дори в делкото! Поради нея двигателят пали трудно, ако не е пален 1-2месеца. Всичко по запалителната и хранителната с-ми е в изправност. Когато взема сушоара и отворя делкото, суша 5-10минути както него, така и капачката. А влагата с просто око не се забелязва. По този начин пали веднага, а иначе извънредно трудно! Разбира се и на ръка подкачвам бензин.

Тази тема е информационна, защото предполагам, че и други колеги имат същия проблем. Дано да съм помогнал на някого......

Потребителски аватар
teon
Мнения: 824
Регистриран: 27 юни 2010
Репутация: 27
Местоположение: Бургас
Автомобил: ВАЗ 2103

Сушене на делкото

Мнение от teon » 05 дек 2020 16:15

...'желязо' с висока влажност не се понасят,и ако има възможност най-добре е да се премахне причината...иначе следствието може със сешоар,кухненска хартия и др. средства...

Потребителски аватар
bgbul
Мнения: 437
Регистриран: 17 ноември 2014
Репутация: 95
Местоположение: Пловдив

Сушене на делкото

Мнение от bgbul » 06 дек 2020 01:11

Една идея. Аз я ползвам (когато имах делко) за влажно време и дълбоки локви, потоци. Не винаги помагаше, но...
1.Взимаш подходяща бутилка от бира кока кола...друго.
Изрязваш я на подходяща височина. Трябва малко творчество. Изрязваш дупки за кабелите. Творчество...Може да помогне.
2. Слагаш един найлонов плик върху делкото. Хващаш с го с ластик, въженце. Пак може да помогне. Успех!
Когато човек е глупав, той не знае това.

verde
Мнения: 1729
Регистриран: 25 април 2008
Репутация: 37
Местоположение: София

Сушене на делкото

Мнение от verde » 07 дек 2020 01:40

Не зная каква е причината за влажността в гаража, но той никак не е малък-побира 30-40 коли. Поради това ми се струва, че генералното решение на проблема ще се окаже извънредно сложно или невъзможно. Не ми се вярва някой сериозно да се заеме. Освен това аз държа колата в мрежеста клетка на мои познати. Няма как да я изолирам от всичко останало.

Не ми се занимава с опаковане на делкото. Не я ползвам всеки ден, а много рядко. Но така, както уплътнителите на вратите и прозорците са добре на дъжд и не пропускат, влагата в гаража преминава вероятно през тях в купето! Делкото няма уплътнител, както знаете, капачката прилепва добре и въпреки това влагата навлиза там! Ако някой ми беше разказал такава история, щях да се чудя дали не се заблуждава.

Потребителски аватар
LADA-2107
Член на Лада Клуб България
Мнения: 6054
Регистриран: 13 април 2008
Репутация: 318
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Сушене на делкото

Мнение от LADA-2107 » 07 дек 2020 08:51

Махни колата от там. По-добре навън от колкото във влажен гараж. Ще започне да гние.

Влагата в купето може да влиза и през парното, ако си оставил клапата отворена.

Някои дистрибуторни капачки имат два малки отвора, за да излиза конденза, ако има такъв. Дали не влиза влагата точно през тях?

Потребителски аватар
NikShtain
Мнения: 54
Регистриран: 20 януари 2020
Репутация: 4
Местоположение: София
Автомобил: ВАЗ 2105

Сушене на делкото

Мнение от NikShtain » 07 дек 2020 23:24

Имаше едни делка с кожуси. Някой им казват подводни, някой с кожух, някой нямам си и на идея как им казваха.
Ситуацията е следната делкото с дистрибуторната капачка се затваря в едно като корпус от две части.
Една под делкото, другата затиска капачката.
Има и още една бронировка която се слага, но за нея трябва да се разглобят кабелите защото минава през гумени уплътнения и чак тогава се закачат в капачката.
След което всичко се захлупва и на практрика не би трябвало да влиза вода там дори и да го поливаш от горе.
Предимно го имаха ГАЗ 53, но съм го виждал и в автомобил (за автомобил) преди години.
Каждый делал то, что мог, либо. Я просто совру, сказав что здесь был выбор. У меня была мечта и никаких ёбаных игр. Я всего лишь хотел воплотить её

verde
Мнения: 1729
Регистриран: 25 април 2008
Репутация: 37
Местоположение: София

Сушене на делкото

Мнение от verde » 13 юни 2023 01:44

Това с опаковането на делкото със специални капаци май съм го виждал при бронираните коли в казармата.

Моята капачка на делкото няма такива малки отвори, както оригиналните, защото е произведено в Сливен. Оригиналното делко беше унгарско и в една друга тема описах какъв неприятен проблем ми създаде.

Подновявам темата, защото се сетих за предишната кола ВАЗ 2101 как в голям студ под нулата около НГ не искаше да запали! А уж всичко по нея беше изпипано.......Чукче, свещи, аванс, бобина........
Запали незнайно как през следващите дни. Дори вече не си спомням след колко дена, защото беше много отдавна-преди 39години! Сега предполагам, че и там делкото е било овлажнено от големия студ. Но тогава не се сетих за сушоара!
Пиша това за информация на всички, при които се появява този проблем, когато е много студено. Освен това един приятел ми подсказа и за влага в резервоара! Ако бензинът е малко, а влагата много, според него е доста вероятно да не запали въпреки, че всичко останало е в ред.

Вече редовно затварям въздушната клапа, но влагата в купето не намалява и редовно изпразвам резервоарчетата и сменям влагоабсорбиращите таблетки. Все още се усеща и лека миризма на мухъл въпреки огромните грижи против него. Колко пъти чистих седалките и прах техните облекла, тапицериите на вратите, таванската тапицерия......Преди да започна да слагам влагоабсорбиращите таблетки имаше ужасно много мухъл и той се виждаше по тапицериите. И миришеше силно! А когато колата беше на улицата, никакъв мухъл и влага не е имало в нея! Но пък често я нападаха......Задействаха алармата, късаха покривалото, блъскаха си вратите върху нея! Отваряха задния капак! Засега не е жестоко нападната от ръждата, понеже аз още преди 16-17г. минах калниците и пода отвън и отвътре с миниум, после с БОДИ 930 и върху него черен лак! Направо го запечата и не се руши от влагата! Не я карам, когато е дъждовно и мокро, защото зная, че в този гараж няма да изсъхне! Мои познати са собственици на тази мрежеста клетка и за нея плащам малко, а съм чувал, че за по-свестните и сухи гаражи искат доста!
Онзи ден на ретропарада видях същата като нашата кола само на 45 000км вероятно пазена в много по-добър гараж. Дадоха и купа! Миришеше на ново, а не на мухъл.

verde
Мнения: 1729
Регистриран: 25 април 2008
Репутация: 37
Местоположение: София

Сушене на делкото

Мнение от verde » 12 апр 2024 00:26

Уважаеме колеги, сетих се да суша дори филтъра и карбуратора заедно с делкото и така пали изключително лесно дори и ако 2месеца не е палена. Махам капака на филтъра и суша с мощен сушоар-2400вата.
Напълно възможно е, както вече написах това да се наложи във влажно и студено време и навън без влажен гараж като моя.

От 2месеца в купето държа и ел.влагоабсорбатор, освен таблетките. И за няколко дена събира една чаша вода! С него седалките и тапицериите на вратите изсъхнаха, а преди това ги намирах мокри въпреки таблетките за влага!

Потребителски аватар
milev86
PR на ЛКБ
Мнения: 585
Регистриран: 19 май 2008
Репутация: 25
Местоположение: вилна зона Побит Камък, Софийска оКолия
Автомобил: ВАЗ 21079
Контакти:

Сушене на делкото

Мнение от milev86 » 19 апр 2024 10:36

Здрасти колега,
Форумът не е това, което беше, но пък...
Аз тия дни, също имам проблем с влагата, но с алтернатора. Когато мия колата (най-вече радиатора, през решетката), динамото престава да зарежда или се държи неадекватно, като играе стрелката или се отива на презареждане или не зарежда. Много неприятно и се чудех, не са ли направени тези алтернатори, все пак, да издържат ако не на подводен риболов, то поне на някаква по-сериозна влага?

verde
Мнения: 1729
Регистриран: 25 април 2008
Репутация: 37
Местоположение: София

Сушене на делкото

Мнение от verde » 20 апр 2024 01:44

О, ако е намокрен, не сушоар, а силно лятно слънце поне 3-4дена. Според мен това е решението и дано дотогава да не стане съвсем за боклука.

И разбира се трябва да го свалиш и да го грее слънцето, а не да грее само колата.

Отговори

Върни се в “Класика”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 1 гост