Универсален катализатор на Класика.

Ремонти и обслужване
2101 • 2102 • 2103 • 2104 • 2105 • 2106 • 2107
Потребителски аватар
1300
Член на Лада Клуб България
Мнения: 543
Регистриран: 27 април 2009
Репутация: 29
Местоположение: Стара Загора
Автомобил: ВАЗ 21011

Универсален катализатор на Класика.

Мнение от 1300 » 16 фев 2021 22:05

Здравейте,колеги.Тъй като отскоро се говори за еко стикери на автомобилите,е ясно,че старите автомобили са под прицел,независимо от нивото на замърсяване.
Това повдигна в мен идеята за монтаж на катализатор.Намирането на оригинален на Scaldia е почти невъзможно и за това се съм се насочил към универсален.
Та основната идея на темата е-някой играл ли е тази игра?Към каква марка да се насоча?Каква да бъде кубатурата за която е сметнат катализаторът?Катализатор за по-голяма кубатура оказва ли по-добро влияние върху емисиите?
Поздрави!
"1300" since 1979

Потребителски аватар
Божидар
Мнения: 114
Регистриран: 30 май 2014
Репутация: 5
Местоположение: Варна
Автомобил: ВАЗ 2105

Универсален катализатор на Класика.

Мнение от Божидар » 16 фев 2021 22:37

Аз също планирам да монтирам универсален катализатор. В описанието на повечето катализатори си пише примерно до 1500 кубика или 2000 кубика. Гледам,че има и по-евтини. Не съм сигурен доколко и въобще дали ще протече каталитична реакция в тях.

Потребителски аватар
v_gelinski
Член на Лада Клуб България
Мнения: 1063
Регистриран: 15 септември 2011
Репутация: 78
Местоположение: Кюстендил/София
Контакти:

Универсален катализатор на Класика.

Мнение от v_gelinski » 16 фев 2021 22:50

Честно казано не вярвам някой в България да е слагал катализатор на карбураторна кола, още повече на Лада, но може пък. Иначе в драйва намерих един, сложил катализатор на карбураторна мазда.

По темата - преди ми беше попаднало ръкводството за употреба на новите седмици - оная книжка, дето си върви с колата, само че за инжекторните модели. Качвам една за 2105, понеже в момента такава успях да намеря. Там на 41 страница пише "На автомобилях, оснащен-ных каталитическим нейтрализа-тором, продукты сгорания масламогут вывести нейтрализатор изстроя". В книжката, която бях чел преди, се упоменаваха и други техн. неизправности, убиващи катализатора, като например пропуски в запалването, неправилна смес и др. Та не е лошо, ако сериозно си решил да слагаш катализатор да направиш ревизия на мотора, че да не замине бързо.

П.с.1: Знам, че няма да ме послушаш, но според мен по-добре една газова уредба, по възможност инжекция - хем минаваш в по-еко категория, хем се возиш по-евтино.

П.с.2: Винаги можеш да крадеш идеи от Гараж 54

Прикачени файлове
avtovaz-lada-2107-2007-.pdf
(378.11 KиБ) Свален 7 пъти
Тогда нажмут водители стартеры И по лесам, по сопкам, по воде....

Потребителски аватар
DiscontroL
Мнения: 404
Регистриран: 01 юли 2013
Репутация: 22
Местоположение: Благоевград
Автомобил: ВАЗ 21061

Универсален катализатор на Класика.

Мнение от DiscontroL » 16 фев 2021 23:29

Като цяло до колкото чух по новите норми коли, които заводско не покриват никакъв евростандарт ще се проверяват за изгорели газове и ако не покрият някакви определени изисквания просто ще бъдат спирани от движение.. Всяка изрядна Лада, която не гори масло и работи добре няма да има проблеми. Демек дори и да сложиш катализатор няма как да влезнеш в по-висока евро категория, защото колата не е произведена след 1992 година и заводско няма никакви взети мерки за покриване на някакви стандарти за изгорели газове.. Отделно според мен няма смисъл да слагаш катализатор на двигател без електроника.

Потребителски аватар
auto_forum
Мнения: 2259
Регистриран: 21 март 2008
Репутация: 28
Местоположение: София

Универсален катализатор на Класика.

Мнение от auto_forum » 18 фев 2021 09:20

Никъде няма точна и вярна информация какви ще бъдат изискванията. В една статия четох, че коли произведени преди 1996 година директно спадат към най-ниската категория. Т.е. имаш/ нямаш катализатор все тая. В друга статия пишеше, че автомобили с АГУ, ще бъдат проверявани газовете и на двата вида горива. Също друго, което разбрах, че тези еконорми ще имат отношение за големите градове, в дни с високо замърсяване на въздуха. Демек няма да влизаш в център. По околовръстното ще си чадиш без проблеми. Следенето ще става като ще ти залепят чип под огледалото и монтираните към момента камери ще те засекат, ако влезеш. Също така четох, че на този чип няма да се прави дубликат, т.е. ако ти счупят стъклото пак трябва да минеш преглед. Живеем в България, пак ще се намерят вратички за измами.
Лично аз няма да правя нищо към момента дори и на другата ми кола няма да си поставя катализатор щом директно удрят чертата до 96-та година. Това си е поредната българска недомислица. Нещата са измислени от поне 30 години в другите държави и вместо да ги вземем на готово ние мислим нови. Навсякъде по света се движат класически автомобили по градовете, условието е да отговарят да стандартите към момента им на производство.
Според мен катализатор на кола без електроника е безсмислено. Нямаш ламбда сонда и нямаш как да коригираш сместа в движение, което ще доведе до разпадане/разрушаване на катализатора. На теория на класиките можеш да подобриш екокатегорията, защото можеш да вземеш колектор с инжекцията и тнт от някоя Нива, но реално ти не можеш да го узакониш.

Потребителски аватар
viksanlg
Мнения: 826
Регистриран: 26 октомври 2010
Репутация: 44
Местоположение: Варна
Автомобил: Лада Калина
Контакти:

Универсален катализатор на Класика.

Мнение от viksanlg » 19 фев 2021 08:44

Мисля, че ясно е обяснено.
https://m.fakti.bg/bulgaria/554973-prok ... za-milioni

Потребителски аватар
LADA-2107
Член на Лада Клуб България
Мнения: 5789
Регистриран: 13 април 2008
Репутация: 277
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Универсален катализатор на Класика.

Мнение от LADA-2107 » 19 фев 2021 10:06

На колегата пуснал темата, колата му е напълно оригинална, реставрирана, надали ще иска да преминава към инжекцион от Нива, още по-малко да монтира газ.

Инжекционната Нива има Евро... (не знам си колко) защото има и катализатор. Този катализатор в повечето случаи се предава между 50 и 100 000 км и се подменя с обикновено гърне или парче тръба. "Чека" започва да свети постоянно, но тъй като инжекциона е праисторически, колата не влиза в авариен режим и върви нормално, следователно хората така карат. И до тук свършва всичко с екологията. Като запалиш двигателя, особено студен отзад пак мирише на богата смес. Е, сигурно ще е по-еко от някое Жигули с до край издърпан смукач, ама..... Отделно преминаването към инжекцион изисква редица промени, които нарушават автентичния вид на автомобила, а и ще са доста скъпи дори и с части втора употреба. 90% съм сигурен, че монтажа на инжекцион ще излезе по-скъпо от монража на чисто нова газова уредба. 100% съм сигурен, че преминаването към инжекцион ще е по-трудоемко от монтажа на газова уредба. Инжекциона ще повлияе до по-голяма степен автентичността на двигателния отсек в сравнение с газовата уредба. И най-важното газовата уредба ще намали разхода (пресметнат в пари) тоест казано на народен език: "Ще си избие парите!", та даже и: "Ще си на файда!".

Също трябва да се отбележе, че газта е еко само ако уредбата е изправна и е настриена както трябва. Тоест 20 годишен изпарител с втвърдени мембрани, регулировъчен винт който не е мърдан от 10 години и е залепнал, а когато го завъртиш - никаква реакция - няма как да ви осигури нито екология, нито икономия.

Потребителски аватар
auto_forum
Мнения: 2259
Регистриран: 21 март 2008
Репутация: 28
Местоположение: София

Универсален катализатор на Класика.

Мнение от auto_forum » 19 фев 2021 13:23

LADA-2107 написа:
19 фев 2021 10:06
Също трябва да се отбележе, че газта е еко само ако уредбата е изправна и е настриена както трябва. Тоест 20 годишен изпарител с втвърдени мембрани, регулировъчен винт който не е мърдан от 10 години и е залепнал, а когато го завъртиш - никаква реакция - няма как да ви осигури нито екология, нито икономия.
Всяко нещо занемариш ли го няма как да е ефективно. АГУ сама по себе си, си иска поддръжка. Този който си мисли, че монтираш ли я веднъж и забравяш е в заблуда.

Потребителски аватар
LADA-2107
Член на Лада Клуб България
Мнения: 5789
Регистриран: 13 април 2008
Репутация: 277
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Универсален катализатор на Класика.

Мнение от LADA-2107 » 23 фев 2021 14:11

Абсолютно вярно!

Обаче трябва да кажем и обратното, а именно ако някой си мисли, че като монтира газ и ще потъне в проблеми, постоянно нещо ще ремонтира и настройва, също е в грешка. Знам конкретен случай в който една и съща газова уредба работи над 10 години, над 100 000 км на една и съща кола. А тази кола е купена със същата уредба и още колко е работила преди това не се знае. Същата тази кола със същата тази (стара) газова уредба даваше разход 6-7 л/100 км. Това последното го пиша, защото знам, че има хора които вярват, че имаш ли газ, всяка година сменяш изпарител, на 50 000 км правиш глава и така нататък....

Потребителски аватар
1300
Член на Лада Клуб България
Мнения: 543
Регистриран: 27 април 2009
Репутация: 29
Местоположение: Стара Загора
Автомобил: ВАЗ 21011

Универсален катализатор на Класика.

Мнение от 1300 » 23 фев 2021 21:28

Темата е за катализатор на Класика.Да се придържаме към нея.
"1300" since 1979

Отговори

Върни се в “Класика”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Bing [Bot] и 2 госта