Универсален катализатор на Класика.
- 1300
- Член на Лада Клуб България
- Мнения: 543
- Регистриран: 27 април 2009
- Репутация: 29
- Местоположение: Стара Загора
- Автомобил: ВАЗ 21011
Универсален катализатор на Класика.
Здравейте,колеги.Тъй като отскоро се говори за еко стикери на автомобилите,е ясно,че старите автомобили са под прицел,независимо от нивото на замърсяване.
Това повдигна в мен идеята за монтаж на катализатор.Намирането на оригинален на Scaldia е почти невъзможно и за това се съм се насочил към универсален.
Та основната идея на темата е-някой играл ли е тази игра?Към каква марка да се насоча?Каква да бъде кубатурата за която е сметнат катализаторът?Катализатор за по-голяма кубатура оказва ли по-добро влияние върху емисиите?
Поздрави!
Това повдигна в мен идеята за монтаж на катализатор.Намирането на оригинален на Scaldia е почти невъзможно и за това се съм се насочил към универсален.
Та основната идея на темата е-някой играл ли е тази игра?Към каква марка да се насоча?Каква да бъде кубатурата за която е сметнат катализаторът?Катализатор за по-голяма кубатура оказва ли по-добро влияние върху емисиите?
Поздрави!
"1300" since 1979
Универсален катализатор на Класика.
Аз също планирам да монтирам универсален катализатор. В описанието на повечето катализатори си пише примерно до 1500 кубика или 2000 кубика. Гледам,че има и по-евтини. Не съм сигурен доколко и въобще дали ще протече каталитична реакция в тях.
- v_gelinski
- Член на Лада Клуб България
- Мнения: 1063
- Регистриран: 15 септември 2011
- Репутация: 78
- Местоположение: Кюстендил/София
- Контакти:
Универсален катализатор на Класика.
Честно казано не вярвам някой в България да е слагал катализатор на карбураторна кола, още повече на Лада, но може пък. Иначе в драйва намерих един, сложил катализатор на карбураторна мазда.
По темата - преди ми беше попаднало ръкводството за употреба на новите седмици - оная книжка, дето си върви с колата, само че за инжекторните модели. Качвам една за 2105, понеже в момента такава успях да намеря. Там на 41 страница пише "На автомобилях, оснащен-ных каталитическим нейтрализа-тором, продукты сгорания масламогут вывести нейтрализатор изстроя". В книжката, която бях чел преди, се упоменаваха и други техн. неизправности, убиващи катализатора, като например пропуски в запалването, неправилна смес и др. Та не е лошо, ако сериозно си решил да слагаш катализатор да направиш ревизия на мотора, че да не замине бързо.
П.с.1: Знам, че няма да ме послушаш, но според мен по-добре една газова уредба, по възможност инжекция - хем минаваш в по-еко категория, хем се возиш по-евтино.
П.с.2: Винаги можеш да крадеш идеи от Гараж 54
По темата - преди ми беше попаднало ръкводството за употреба на новите седмици - оная книжка, дето си върви с колата, само че за инжекторните модели. Качвам една за 2105, понеже в момента такава успях да намеря. Там на 41 страница пише "На автомобилях, оснащен-ных каталитическим нейтрализа-тором, продукты сгорания масламогут вывести нейтрализатор изстроя". В книжката, която бях чел преди, се упоменаваха и други техн. неизправности, убиващи катализатора, като например пропуски в запалването, неправилна смес и др. Та не е лошо, ако сериозно си решил да слагаш катализатор да направиш ревизия на мотора, че да не замине бързо.
П.с.1: Знам, че няма да ме послушаш, но според мен по-добре една газова уредба, по възможност инжекция - хем минаваш в по-еко категория, хем се возиш по-евтино.
П.с.2: Винаги можеш да крадеш идеи от Гараж 54
- Прикачени файлове
-
avtovaz-lada-2107-2007-.pdf
- (378.11 KиБ) Свален 7 пъти
Тогда нажмут водители стартеры И по лесам, по сопкам, по воде....
- DiscontroL
- Мнения: 404
- Регистриран: 01 юли 2013
- Репутация: 22
- Местоположение: Благоевград
- Автомобил: ВАЗ 21061
Универсален катализатор на Класика.
Като цяло до колкото чух по новите норми коли, които заводско не покриват никакъв евростандарт ще се проверяват за изгорели газове и ако не покрият някакви определени изисквания просто ще бъдат спирани от движение.. Всяка изрядна Лада, която не гори масло и работи добре няма да има проблеми. Демек дори и да сложиш катализатор няма как да влезнеш в по-висока евро категория, защото колата не е произведена след 1992 година и заводско няма никакви взети мерки за покриване на някакви стандарти за изгорели газове.. Отделно според мен няма смисъл да слагаш катализатор на двигател без електроника.
- auto_forum
- Мнения: 2259
- Регистриран: 21 март 2008
- Репутация: 28
- Местоположение: София
Универсален катализатор на Класика.
Никъде няма точна и вярна информация какви ще бъдат изискванията. В една статия четох, че коли произведени преди 1996 година директно спадат към най-ниската категория. Т.е. имаш/ нямаш катализатор все тая. В друга статия пишеше, че автомобили с АГУ, ще бъдат проверявани газовете и на двата вида горива. Също друго, което разбрах, че тези еконорми ще имат отношение за големите градове, в дни с високо замърсяване на въздуха. Демек няма да влизаш в център. По околовръстното ще си чадиш без проблеми. Следенето ще става като ще ти залепят чип под огледалото и монтираните към момента камери ще те засекат, ако влезеш. Също така четох, че на този чип няма да се прави дубликат, т.е. ако ти счупят стъклото пак трябва да минеш преглед. Живеем в България, пак ще се намерят вратички за измами.
Лично аз няма да правя нищо към момента дори и на другата ми кола няма да си поставя катализатор щом директно удрят чертата до 96-та година. Това си е поредната българска недомислица. Нещата са измислени от поне 30 години в другите държави и вместо да ги вземем на готово ние мислим нови. Навсякъде по света се движат класически автомобили по градовете, условието е да отговарят да стандартите към момента им на производство.
Според мен катализатор на кола без електроника е безсмислено. Нямаш ламбда сонда и нямаш как да коригираш сместа в движение, което ще доведе до разпадане/разрушаване на катализатора. На теория на класиките можеш да подобриш екокатегорията, защото можеш да вземеш колектор с инжекцията и тнт от някоя Нива, но реално ти не можеш да го узакониш.
Лично аз няма да правя нищо към момента дори и на другата ми кола няма да си поставя катализатор щом директно удрят чертата до 96-та година. Това си е поредната българска недомислица. Нещата са измислени от поне 30 години в другите държави и вместо да ги вземем на готово ние мислим нови. Навсякъде по света се движат класически автомобили по градовете, условието е да отговарят да стандартите към момента им на производство.
Според мен катализатор на кола без електроника е безсмислено. Нямаш ламбда сонда и нямаш как да коригираш сместа в движение, което ще доведе до разпадане/разрушаване на катализатора. На теория на класиките можеш да подобриш екокатегорията, защото можеш да вземеш колектор с инжекцията и тнт от някоя Нива, но реално ти не можеш да го узакониш.
- viksanlg
- Мнения: 826
- Регистриран: 26 октомври 2010
- Репутация: 44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Лада Калина
- Контакти:
Универсален катализатор на Класика.
Мисля, че ясно е обяснено.
https://m.fakti.bg/bulgaria/554973-prok ... za-milioni
https://m.fakti.bg/bulgaria/554973-prok ... za-milioni
- LADA-2107
- Член на Лада Клуб България
- Мнения: 5789
- Регистриран: 13 април 2008
- Репутация: 277
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Универсален катализатор на Класика.
На колегата пуснал темата, колата му е напълно оригинална, реставрирана, надали ще иска да преминава към инжекцион от Нива, още по-малко да монтира газ.
Инжекционната Нива има Евро... (не знам си колко) защото има и катализатор. Този катализатор в повечето случаи се предава между 50 и 100 000 км и се подменя с обикновено гърне или парче тръба. "Чека" започва да свети постоянно, но тъй като инжекциона е праисторически, колата не влиза в авариен режим и върви нормално, следователно хората така карат. И до тук свършва всичко с екологията. Като запалиш двигателя, особено студен отзад пак мирише на богата смес. Е, сигурно ще е по-еко от някое Жигули с до край издърпан смукач, ама..... Отделно преминаването към инжекцион изисква редица промени, които нарушават автентичния вид на автомобила, а и ще са доста скъпи дори и с части втора употреба. 90% съм сигурен, че монтажа на инжекцион ще излезе по-скъпо от монража на чисто нова газова уредба. 100% съм сигурен, че преминаването към инжекцион ще е по-трудоемко от монтажа на газова уредба. Инжекциона ще повлияе до по-голяма степен автентичността на двигателния отсек в сравнение с газовата уредба. И най-важното газовата уредба ще намали разхода (пресметнат в пари) тоест казано на народен език: "Ще си избие парите!", та даже и: "Ще си на файда!".
Също трябва да се отбележе, че газта е еко само ако уредбата е изправна и е настриена както трябва. Тоест 20 годишен изпарител с втвърдени мембрани, регулировъчен винт който не е мърдан от 10 години и е залепнал, а когато го завъртиш - никаква реакция - няма как да ви осигури нито екология, нито икономия.
Инжекционната Нива има Евро... (не знам си колко) защото има и катализатор. Този катализатор в повечето случаи се предава между 50 и 100 000 км и се подменя с обикновено гърне или парче тръба. "Чека" започва да свети постоянно, но тъй като инжекциона е праисторически, колата не влиза в авариен режим и върви нормално, следователно хората така карат. И до тук свършва всичко с екологията. Като запалиш двигателя, особено студен отзад пак мирише на богата смес. Е, сигурно ще е по-еко от някое Жигули с до край издърпан смукач, ама..... Отделно преминаването към инжекцион изисква редица промени, които нарушават автентичния вид на автомобила, а и ще са доста скъпи дори и с части втора употреба. 90% съм сигурен, че монтажа на инжекцион ще излезе по-скъпо от монража на чисто нова газова уредба. 100% съм сигурен, че преминаването към инжекцион ще е по-трудоемко от монтажа на газова уредба. Инжекциона ще повлияе до по-голяма степен автентичността на двигателния отсек в сравнение с газовата уредба. И най-важното газовата уредба ще намали разхода (пресметнат в пари) тоест казано на народен език: "Ще си избие парите!", та даже и: "Ще си на файда!".
Също трябва да се отбележе, че газта е еко само ако уредбата е изправна и е настриена както трябва. Тоест 20 годишен изпарител с втвърдени мембрани, регулировъчен винт който не е мърдан от 10 години и е залепнал, а когато го завъртиш - никаква реакция - няма как да ви осигури нито екология, нито икономия.
- auto_forum
- Мнения: 2259
- Регистриран: 21 март 2008
- Репутация: 28
- Местоположение: София
Универсален катализатор на Класика.
Всяко нещо занемариш ли го няма как да е ефективно. АГУ сама по себе си, си иска поддръжка. Този който си мисли, че монтираш ли я веднъж и забравяш е в заблуда.LADA-2107 написа: ↑19 фев 2021 10:06Също трябва да се отбележе, че газта е еко само ако уредбата е изправна и е настриена както трябва. Тоест 20 годишен изпарител с втвърдени мембрани, регулировъчен винт който не е мърдан от 10 години и е залепнал, а когато го завъртиш - никаква реакция - няма как да ви осигури нито екология, нито икономия.
- LADA-2107
- Член на Лада Клуб България
- Мнения: 5789
- Регистриран: 13 април 2008
- Репутация: 277
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Универсален катализатор на Класика.
Абсолютно вярно!
Обаче трябва да кажем и обратното, а именно ако някой си мисли, че като монтира газ и ще потъне в проблеми, постоянно нещо ще ремонтира и настройва, също е в грешка. Знам конкретен случай в който една и съща газова уредба работи над 10 години, над 100 000 км на една и съща кола. А тази кола е купена със същата уредба и още колко е работила преди това не се знае. Същата тази кола със същата тази (стара) газова уредба даваше разход 6-7 л/100 км. Това последното го пиша, защото знам, че има хора които вярват, че имаш ли газ, всяка година сменяш изпарител, на 50 000 км правиш глава и така нататък....
Обаче трябва да кажем и обратното, а именно ако някой си мисли, че като монтира газ и ще потъне в проблеми, постоянно нещо ще ремонтира и настройва, също е в грешка. Знам конкретен случай в който една и съща газова уредба работи над 10 години, над 100 000 км на една и съща кола. А тази кола е купена със същата уредба и още колко е работила преди това не се знае. Същата тази кола със същата тази (стара) газова уредба даваше разход 6-7 л/100 км. Това последното го пиша, защото знам, че има хора които вярват, че имаш ли газ, всяка година сменяш изпарител, на 50 000 км правиш глава и така нататък....
- 1300
- Член на Лада Клуб България
- Мнения: 543
- Регистриран: 27 април 2009
- Репутация: 29
- Местоположение: Стара Загора
- Автомобил: ВАЗ 21011
Универсален катализатор на Класика.
Темата е за катализатор на Класика.Да се придържаме към нея.
"1300" since 1979
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Bing [Bot] и 2 госта