Универсален катализатор на Класика.
- LADA-2107
- Член на Лада Клуб България
- Мнения: 5818
- Регистриран: 13 април 2008
- Репутация: 282
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Универсален катализатор на Класика.
Темата я обсъдихме по-горе и стана ясно, че няма как да се случи. Та в този ред на мисли обсъждаме алтернативни варианти.
Знам, че мразиш газта и вярваш в нещата в които аз не вярвам, но ако правилата се затегнат и вариантите да отидеш на ретро парад (примерно или изобщо да си караш колата като цяло) са или на газ или да си я гледаш паметник у вас какво би предпочел? Варианта да ги караме на платфирма го изключвам - губи се тръпката, обезсмисля се. Аз също няма желание да наруша автентичния вид на "синята", но ако това е цената която трябва да платя за да мога да я карам, ще платя.
Знам, че мразиш газта и вярваш в нещата в които аз не вярвам, но ако правилата се затегнат и вариантите да отидеш на ретро парад (примерно или изобщо да си караш колата като цяло) са или на газ или да си я гледаш паметник у вас какво би предпочел? Варианта да ги караме на платфирма го изключвам - губи се тръпката, обезсмисля се. Аз също няма желание да наруша автентичния вид на "синята", но ако това е цената която трябва да платя за да мога да я карам, ще платя.
- 1300
- Член на Лада Клуб България
- Мнения: 543
- Регистриран: 27 април 2009
- Репутация: 29
- Местоположение: Стара Загора
- Автомобил: ВАЗ 21011
Универсален катализатор на Класика.
Така,пак повтарям-темата е за катализатор на Класика.Алтеенативите в други теми,там се надлъгвайте колко сте на далавера.Очаквам някой който е монтирал Катализатор на Класика или е чел нещо повече от мен да се включи.Има американски коли без електроника,с катализатори и схемата работи,но не мога да намеря подробна информация.
"1300" since 1979
- plamil
- Член на Лада Клуб България
- Мнения: 1495
- Регистриран: 04 февруари 2009
- Репутация: 105
- Местоположение: с. Аспарухово, общ Дългопол
- Автомобил: ВАЗ 21043
- Контакти:
Универсален катализатор на Класика.
По-нагоре колегите ти казаха че карбуратор и катализатор са несъвместими - просто катализатора си отива за има-няма 1000 км. Така е заради ускорителната помпа на карбуратора - моментното обогатяване на сместа при ускоряване. А това никой катализатор не може да го изтърпи.
Съгласен ли си да сменяш катализатор всеки 1000 километра път? Не вярвам.
Катализатора си иска инжекторно впръскване на горивото - с компютърното управление на количеството гориво и момента на запалването.
Съгласен ли си да сменяш катализатор всеки 1000 километра път? Не вярвам.
Катализатора си иска инжекторно впръскване на горивото - с компютърното управление на количеството гориво и момента на запалването.
- 1300
- Член на Лада Клуб България
- Мнения: 543
- Регистриран: 27 април 2009
- Репутация: 29
- Местоположение: Стара Загора
- Автомобил: ВАЗ 21011
Универсален катализатор на Класика.
Scaldia-Volga са постигнали идеята карбуратор с катализатор и постига Евро 2.Ще се опитам да намеря такава система.Грешката беше моя,че въобще повдигнах темата.Поздрави.
"1300" since 1979
- plamil
- Член на Лада Клуб България
- Мнения: 1495
- Регистриран: 04 февруари 2009
- Репутация: 105
- Местоположение: с. Аспарухово, общ Дългопол
- Автомобил: ВАЗ 21043
- Контакти:
Универсален катализатор на Класика.
Много добре.
Значи, правиш преустройството, минаваш на технотест заради промяната в конструкцията и за да ти одобрят Евро2 ниво.
Желая ти успех и целия късмет на света.
Значи, правиш преустройството, минаваш на технотест заради промяната в конструкцията и за да ти одобрят Евро2 ниво.
Желая ти успех и целия късмет на света.
- viksanlg
- Мнения: 826
- Регистриран: 26 октомври 2010
- Репутация: 44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Лада Калина
- Контакти:
Универсален катализатор на Класика.
Мисля че колегата не трябва толкова да се притеснява. Мисля си че тази мярка е за хвърляне на прах в очите на Евросъюза за договорните ни отношения за вредните емисии. Дори и да направят тази стъпка, никой няма да я съблюдава за спазването и. Няма да спират просто така колите да влизат в центровете на градовете , защото ще станат бунтове, то централният градски транспорт в градовете първи трябва да спре ...
- LADA-2107
- Член на Лада Клуб България
- Мнения: 5818
- Регистриран: 13 април 2008
- Репутация: 282
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Универсален катализатор на Класика.
Тези Лади за които говориш с катализатор и Евро 2 колко бройки са били? От завода ли са излизали така или са преправяни в последствие там където са продавани за да покрият нормите за конкретното време в конкретна държава? Аз лично не съм запознат, но предполагам, че са толкова малко, че могат да се определят почти като експериментални. Има ли информация този катализатор какъв пробег е издържал? Дали е било "маскиране на положението" докато се продаде колата или докато трае гаранцията, или е имало дългосрочен ефект? Или просто е споменато, че имали катализатор и покривали нормите без да се уточнява нещо повече. Ако не е налична подробна информация може би ефекта е бил съмнителен. Надали е секретна информация, при положение, че не е първата кола с катализатор.
Аз например знам случай за нова Нива 1,7 2008 г. на която катализатора не е изкарал 100 000 км, което е несериозно според мен.
А и има друго, ако направиш колата Евро еди си колко интереса към нея по време на преглед вероятно ще е по-голям, тоест по-строга проверка, докато нормалните Лади всеки ги знае, че не са "еко".
Аз например знам случай за нова Нива 1,7 2008 г. на която катализатора не е изкарал 100 000 км, което е несериозно според мен.
А и има друго, ако направиш колата Евро еди си колко интереса към нея по време на преглед вероятно ще е по-голям, тоест по-строга проверка, докато нормалните Лади всеки ги знае, че не са "еко".
Универсален катализатор на Класика.
Колеги, чета ви отдавна и .. а да си замълча, ама вие не спирате пустата му дискусия и ме досърбяха ръцете.
Защо ви е катализатор? Заради ЕВРО норма ли?
Всеки катализатор, който сложиш ще върши работа, докато не се е задръстил. Нямаш нужда от ламбда сонди преди или след катализатора. За какво са ти? Ти сам ще си регулираш сместа. А ако си и на ГАЗ още по-добре. Ламбда сондите дават инфо на компютъра, който изчислява каква смес да забърка, та да е икономична и да върви, и в същото време да е ЕКО.
Това е филм в който не искаш да участваш !!!
Пътят е дълъг (електронно управление, компютър, ламбда сонди, датчици на хол, устройство за вторично изгаряне на неизгорелите бензинови пари и още доста неща. И това е ПРЕДИ да стигнеш технотеста. Там едни чичковци ти искат документ от производителя в ПИСМЕННА форма за да удостоверят каква ЕВРО норма ти е колата. И ....като видят, че не си в никоя категория ....започват да се чешат по плешивите глави "какво да правят". Те ЕВРО норми май не определят и не раздават. Или ако раздават ...искат едни пари..около 400 лв за технотест, а за ЕВРО норма може и повече. И като теглиш чертата - над 1000 лв си преработката с евтин катализатор, разправиите по технотест са около 500 и малко непредвидени разходи ....по-добре си купи някоя друга кола.
Но...това си е моето скромно мнение. Просто съм минавал технотест и искрено ти съчувствам КАКВО те очаква.
Ето го в картинки. Дано ме разбереш!
Четене .....ремонт...дълъг ... ремонт....въпроси .......шок ......спорове....... временна победа .......КАТ.....късаш всико .....релакс без катализатор
1.
2.
3.
4
5.
6.
7.
8.
.9.
10. 
Защо ви е катализатор? Заради ЕВРО норма ли?
Всеки катализатор, който сложиш ще върши работа, докато не се е задръстил. Нямаш нужда от ламбда сонди преди или след катализатора. За какво са ти? Ти сам ще си регулираш сместа. А ако си и на ГАЗ още по-добре. Ламбда сондите дават инфо на компютъра, който изчислява каква смес да забърка, та да е икономична и да върви, и в същото време да е ЕКО.
Това е филм в който не искаш да участваш !!!
Пътят е дълъг (електронно управление, компютър, ламбда сонди, датчици на хол, устройство за вторично изгаряне на неизгорелите бензинови пари и още доста неща. И това е ПРЕДИ да стигнеш технотеста. Там едни чичковци ти искат документ от производителя в ПИСМЕННА форма за да удостоверят каква ЕВРО норма ти е колата. И ....като видят, че не си в никоя категория ....започват да се чешат по плешивите глави "какво да правят". Те ЕВРО норми май не определят и не раздават. Или ако раздават ...искат едни пари..около 400 лв за технотест, а за ЕВРО норма може и повече. И като теглиш чертата - над 1000 лв си преработката с евтин катализатор, разправиите по технотест са около 500 и малко непредвидени разходи ....по-добре си купи някоя друга кола.
Но...това си е моето скромно мнение. Просто съм минавал технотест и искрено ти съчувствам КАКВО те очаква.
Ето го в картинки. Дано ме разбереш!
Четене .....ремонт...дълъг ... ремонт....въпроси .......шок ......спорове....... временна победа .......КАТ.....късаш всико .....релакс без катализатор
1.










Когато човек е глупав, той не знае това.
- Frysco
- Зам. председател на ЛКБ
- Мнения: 4364
- Регистриран: 18 април 2008
- Репутация: 215
- Местоположение: София
- Автомобил: ВАЗ 2106
- Контакти:
Универсален катализатор на Класика.
А съм се опитвал да събера Евро системата за Класика. Освен т.нар. катализатор, трябват още изпускателен и всмукателен колектор с ЕГР клапан и ламбда сонда, карбуратор 21053-1107010-62 с актуатори, инсталацията и контролерчето за тях, тенджера, бъчонка за бензиновите клапани, маркучите и вакуум датчиците. Успях да намеря само карбуратора и контролера, залежаващи в един магазин. Останалата част от системата (без катализатора) я бях уговорил с един човек премахнал тази система от Лада Нива, но така и не я получих и съответно се отказах от покупката на карбуратора.
Общо взето смисъла от тях ще се усетят ако се организира замерване каквото се прави за получаване на ЕВРО-норма, а то е 24 часово, доколкото помня. Колата бръмчи, газовете се събират и после се анализира състава им. На моментното измерване с газанализатор, колкото и да е добър, няма да се хване нищо.
Но по отношение на класиките, брилятни еко резултати се постигат като просто се обедни сместа на празен ход. Драс чертичка, врът винчето, отивате на преглед и там на екрана са цветя и птички. После се връща където е било, че на колата не и е добре така.
Общо взето смисъла от тях ще се усетят ако се организира замерване каквото се прави за получаване на ЕВРО-норма, а то е 24 часово, доколкото помня. Колата бръмчи, газовете се събират и после се анализира състава им. На моментното измерване с газанализатор, колкото и да е добър, няма да се хване нищо.
Но по отношение на класиките, брилятни еко резултати се постигат като просто се обедни сместа на празен ход. Драс чертичка, врът винчето, отивате на преглед и там на екрана са цветя и птички. После се връща където е било, че на колата не и е добре така.
- Frysco
- Зам. председател на ЛКБ
- Мнения: 4364
- Регистриран: 18 април 2008
- Репутация: 215
- Местоположение: София
- Автомобил: ВАЗ 2106
- Контакти:
Универсален катализатор на Класика.
Да, пропуснал съм да уточня - номера с винтчето за празен ход важи, ако жигльорите на главната дозираща система не са твърде богати. При нормални жигльори, чрез сместа на празен ход се постига значително обедняване и в останалите режими.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 3 госта