Проблем със запалване

Ремонти и обслужване
2101 • 2102 • 2103 • 2104 • 2105 • 2106 • 2107
Lord_ghost
Мнения: 4
Регистриран: 09 април 2021
Репутация: 0
Местоположение: Русе
Автомобил: ВАЗ 2106

Проблем със запалване

Мнение от Lord_ghost » 10 апр 2021 22:24

Здравейте колеги, не успях да открия същия проблем затова пускам това тук.
Колата е ВАЗ 2101 началото на проблема се появи преди доста време, започна по-трудно да включва стартера, завъртам дава на контакт но не включва връщам в начално положение завъртам пак стартера се включва колата пали и така докато не започнах да въртя по 3-4 пъти докато включи стартера. И така докато изобщо стартера спря да включва.
Допитах се до по-вещи и ме насочиха към таралежа, смених патрона несъм 100% сигорен, че работи понеже го взех на честна дума.Закачих всички кабели по схема, и проблема си остана същия ,колата не пали от патрона на скорост пали на втория метър, при подаване на директен ток акумолатор-> стартера (червения дебел кабел) колата пали от раз.. сигорно е нещо много просто но незнам къде да го търся.. сърдечно моля за помощ понеже днес ми писна официално... Всяка насока и съвет би била добре дошла.

Потребителски аватар
bgbul
Мнения: 418
Регистриран: 17 ноември 2014
Репутация: 85
Местоположение: София

Проблем със запалване

Мнение от bgbul » 10 апр 2021 22:54

Реле!
Когато човек е глупав, той не знае това.

Lord_ghost
Мнения: 4
Регистриран: 09 април 2021
Репутация: 0
Местоположение: Русе
Автомобил: ВАЗ 2106

Проблем със запалване

Мнение от Lord_ghost » 11 апр 2021 03:25

От дясната страна към акумолатора има 3 релета, едното е на по-високо другите две са под него. Кое трябва да е виновното, освен ако няма някъде друго реле

Потребителски аватар
plamil
Член на Лада Клуб България
Мнения: 1505
Регистриран: 04 февруари 2009
Репутация: 105
Местоположение: с. Аспарухово, общ Дългопол
Автомобил: ВАЗ 21043
Контакти:

Проблем със запалване

Мнение от plamil » 11 апр 2021 07:05

По спомени, 2101 нямат реле на стартера, а се управлява директно от контактния ключ. Релето е въведено в по-късните модели.
Към Lord_ghost: От дясната страна, огледай снопа кабели които слизат към алтернатора и стартера, трябва да видиш единичен дебел кабел със връзка по средата.
Разедини връзката и пробвай с допълнително кабелче да подадеш директно плюс от акумулатора към кабела който отива към стартера. ПРЕДУПРЕЖДЕНИЕ: КОЛАТА ТРЯБВА ДА Е ИЗКЛЮЧЕНА ОТ СКОРОСТ.
Ако стартера не завърти - проблема е в него, трябва да се сваля и да се подменя/ремонтира. Ако завърта всеки път - проблема е в контактния ключ - подмяна на "таралежа"
Окончателна проверка за изправност на контактния ключ - закачи пробна лампа между кабела който идва от снопа на колата и маса. При всяко завъртане за палене, лампата трябва да светва.

Потребителски аватар
v_gelinski
Член на Лада Клуб България
Мнения: 1079
Регистриран: 15 септември 2011
Репутация: 78
Местоположение: Кюстендил/София
Контакти:

Проблем със запалване

Мнение от v_gelinski » 11 апр 2021 07:23

Този кабел, за когото говори plamil, понякога тъпо се измъква от стартера. Провери и това.
Тогда нажмут водители стартеры И по лесам, по сопкам, по воде....

Потребителски аватар
bgbul
Мнения: 418
Регистриран: 17 ноември 2014
Репутация: 85
Местоположение: София

Проблем със запалване

Мнение от bgbul » 11 апр 2021 17:52

Провери дали има реле .
Последна промяна от bgbul на 11 апр 2021 22:53, променено общо 1 път.
Когато човек е глупав, той не знае това.

милен
Член на Лада Клуб България
Мнения: 75
Регистриран: 21 април 2008
Репутация: 4
Местоположение: Габрово
Автомобил: ВАЗ 21061

Проблем със запалване

Мнение от милен » 11 апр 2021 19:08

Провери връзките в пластмасовата двойна букса на десния лонжер.

Потребителски аватар
plamil
Член на Лада Клуб България
Мнения: 1505
Регистриран: 04 февруари 2009
Репутация: 105
Местоположение: с. Аспарухово, общ Дългопол
Автомобил: ВАЗ 21043
Контакти:

Проблем със запалване

Мнение от plamil » 11 апр 2021 21:04

bgbul написа:
11 апр 2021 17:52
Има реле под съда за спирачна течност, но не знам на твоята дали има. Провери там и дано да има.
Иначе ето:
https://www.google.com/url?sa=t&source ... 154305247
Колега, прочете ли внимателно (и опита ли се да разбереш) какво точно си предоставил като информация?
Това че Гугъл транслатор е превел нещо като "реле", то това не означава че това наистина е реле. По нашите географски ширини му думаме "шалтер" или "включвател".
Това първо.
Второ: под съда за спирачна течност класиките имат само едно реле - РР380, което е реле-регулатор за алтернатора. Виж, Лада НИВА има реле за стартера, и се намира точно под казанчето на съединителя.
И за да не съм голословен, ето ти цялата схема на ВАЗ2101:
7-1.jpg
Проследи червения кабел излизащ от клема 50 на стартера как отива директно в контактния ключ

Потребителски аватар
bgbul
Мнения: 418
Регистриран: 17 ноември 2014
Репутация: 85
Местоположение: София

Проблем със запалване

Мнение от bgbul » 11 апр 2021 22:22

:cheers:
Последна промяна от bgbul на 12 апр 2021 09:10, променено общо 4 пъти.
Когато човек е глупав, той не знае това.

Потребителски аватар
bgbul
Мнения: 418
Регистриран: 17 ноември 2014
Репутация: 85
Местоположение: София

Проблем със запалване

Мнение от bgbul » 11 апр 2021 22:32

Аз моята с Лада съм си я изпял .... и слава Богу!
Последна промяна от bgbul на 12 апр 2021 09:09, променено общо 1 път.
Когато човек е глупав, той не знае това.

Отговори

Върни се в “Класика”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 1 гост