Дискове полски Фиат на Лада

Ремонти и обслужване
2101 • 2102 • 2103 • 2104 • 2105 • 2106 • 2107
Потребителски аватар
Nakata21061
Мнения: 27
Регистриран: 04 септември 2021
Репутация: 0
Местоположение: Свиленград
Автомобил: ВАЗ 21061

Дискове полски Фиат на Лада

Мнение от Nakata21061 » 27 яну 2024 09:45

Колеги,малко шантава идея ми дойде да попитам.Задните спирачни дискове от полски Фиат пасват ли на Лада класиките и какво трябва да се преправи ако трябва?

Потребителски аватар
Frysco
Зам. председател на ЛКБ
Мнения: 4458
Регистриран: 18 април 2008
Репутация: 249
Местоположение: София
Автомобил: ВАЗ 2105
Контакти:

Дискове полски Фиат на Лада

Мнение от Frysco » 29 яну 2024 15:00

Някога сме ги разсъждавали тея спирачни апарати, но вече не помня пасваха ли директно или не. Обаче това което помня е че не са особенно ефективни, поне в това отношение ладовите барабани са далеч по-добри, а освен това са и много по-надеждни. Барабанните спирачки хич не са толкова хилави, колкото повечето хора мислят. Карал съм две коли с барабани навсякъде – Москвич 408 и Волга 24. Ами спират си съвсем адекватно, даже и без серво. Предимството на дисковите е че не прегравят толкова лесно като барабанните, затова сега ги слагат такива. А ти ако си караш кротко и без дълги спускания от планината, за какво са ти тея задни дискове?
Има и друго нещо – ти хубаво ще и сложиш такива апарати отзаде, ама откъде ще намираш накладки, маркучи, ремкомплекти за такива апарати? За полски Фиат отдавна няма части, за разлика от ладата.

Потребителски аватар
mzeto
Мнения: 651
Регистриран: 20 февруари 2008
Репутация: 156
Местоположение: Габрово
Автомобил: ВАЗ 2105
Контакти:

Дискове полски Фиат на Лада

Мнение от mzeto » 03 фев 2024 13:15

Намират се части за тези апарати, но освен ядове с тези морално остарели железа нищо няма да получиш :)
"I'd rather lose by a mile because I built my own car, than win by an inch because someone else built it for me. Your car is your story, so don't let someone else write the book." - Moog "Mighty car mods"

Потребителски аватар
LADA-2107
Член на Лада Клуб България
Мнения: 6069
Регистриран: 13 април 2008
Репутация: 321
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Дискове полски Фиат на Лада

Мнение от LADA-2107 » 26 фев 2024 10:29

Маркучите са му най-малкия проблем. "На кръговото в Кольо Ганчев(о)" кербоват - каквато искаш дължина, каквато искаш резба.... Значи и при него вероятно ще има фирма която се занимава с това.

verde
Мнения: 1753
Регистриран: 25 април 2008
Репутация: 37
Местоположение: София

Дискове полски Фиат на Лада

Мнение от verde » 12 мар 2024 01:47

Те май бяха с един цилиндър и едно бутало и ако откаже? На ВАЗ всяка от предните е с два цилиндъра.

Потребителски аватар
Frysco
Зам. председател на ЛКБ
Мнения: 4458
Регистриран: 18 април 2008
Репутация: 249
Местоположение: София
Автомобил: ВАЗ 2105
Контакти:

Дискове полски Фиат на Лада

Мнение от Frysco » 12 мар 2024 10:51

Доволно много спирачни апарати са изпълнени по тази схема - едно бутало. Най-общо казано едновременно бута едната накладка и дърпа другата. Ако на ВАЗ Класика текне един цилиндър, загубата на налягане ще е и за двата, така че не може да се каже че са по-надеждни в това отношение. Друго дело е спирачния апарат на Москвич 2140, където има двойна система, всяка вързана на отделен кръг. Хитро измислено, но доста тегаво за ремонт...
Единствено има предимство класиковия апарат е в тоя случай ако едното бутало запече - тогава другото може да продължи да работи. Друг е въпроса обаче, че някой по-неопитен водач може и изобщо да не разбере че спира само с едната от двете накладки, докато ако е еднобутален апарат, няма как да не разбере... ако е отпред де, ако е отзад - и на мене ми се е случвало да карам без задни спирачки.

verde
Мнения: 1753
Регистриран: 25 април 2008
Репутация: 37
Местоположение: София

Дискове полски Фиат на Лада

Мнение от verde » 12 мар 2024 11:48

Аз даже и преглед съм минавал преди години, като на задните се е движило само по едно бутало без да зная! През следващите месеци разбрах, като свалих барабаните.

Ръждясваха и блокираха, защото рядко я карам. Сега повече пъти натискам спирачния педал, както е в гаража.

Потребителски аватар
Frysco
Зам. председател на ЛКБ
Мнения: 4458
Регистриран: 18 април 2008
Репутация: 249
Местоположение: София
Автомобил: ВАЗ 2105
Контакти:

Дискове полски Фиат на Лада

Мнение от Frysco » 12 мар 2024 18:02

Неправилен ти е извода, не блокират защото рядко я караш, а защото не е спазена заводската инструкция по експлоатация. На н-та страница там пише, че спирачната течност трябва да се сменя на всеки две години. Защо? Защото тя абсорбира вода... най-много при загряване и изстиване, съответно най-много там където има повече нагряване, а това е при колелата.
Тази вода предизвиква корозията по цилиндрите и буталата на спирачните апарати. При по-съвременните коли са вложени съответните легиращи добавки в сплавите от които са изработени, затова този проблем при тях е минимален, но все едно и на тях в инструкциите пише същото, главно защото повече вода в спирачната течност води до по-лесното и прегряване.
За да решиш този проблем, е най-правилно да се подмени всичко що е вече пострадало от корозията и да се сменя редовно спирачната течност (продават се и съответните тестери за определяне на количеството абсорбирана вода в нея).

Иначе рискуваш да получиш още от същото, логично е - щом един път не си хванал блокирали цилиндърчета, кое ти гарантира че няма да се повтори? Независимо че припомпваш педала периодично... те просто не блокират заради бездействието...

Потребителски аватар
curse_m
Член на Лада Клуб България
Мнения: 2962
Регистриран: 16 април 2008
Репутация: 93
Местоположение: Лакатник
Автомобил: ВАЗ 21104

Дискове полски Фиат на Лада

Мнение от curse_m » 14 мар 2024 14:37

Ако пък с е смазват и буталцата от външната страна може да има наистина ефект срещу запичане. ;) Само смяна на спирачна течност ефекта е почти нулев, освен че се налага да се отвиват щуцерите по редовно че да не се "заварят". Вярно по съвременните цилиндърчета им слагат покритие което помага доста, но то не е панацея.(Fenox примерно вече, колкото и да е странно) Аз може да се каже че съм станал фен на ВМПАвто:
https://smazka.ru/shop/mc-1600/
Все още се намират лесно тук.
Аналог който ползвам също примерно Liqui-Moly Ceramic paste:
https://www.liqui-moly.com/en/ceramic-p ... .html#3418
Лично на вид на мен MC 1600 ми харесва повече.
В описанията им си пише за какво може да се ползват.
Lada Vesta SW Cross, Lada Kalina 2 универсал, Lada 21104

Потребителски аватар
Frysco
Зам. председател на ЛКБ
Мнения: 4458
Регистриран: 18 април 2008
Репутация: 249
Местоположение: София
Автомобил: ВАЗ 2105
Контакти:

Дискове полски Фиат на Лада

Мнение от Frysco » 15 мар 2024 13:28

Я се обоснови, защо и за какво по-точно ефекта е почти нулев? За нещо което вече е запекло ли?

Отговори

Върни се в “Класика”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 1 гост