Дискове полски Фиат на Лада
- Nakata21061
- Мнения: 27
- Регистриран: 04 септември 2021
- Репутация: 0
- Местоположение: Свиленград
- Автомобил: ВАЗ 21061
Дискове полски Фиат на Лада
Колеги,малко шантава идея ми дойде да попитам.Задните спирачни дискове от полски Фиат пасват ли на Лада класиките и какво трябва да се преправи ако трябва?
- Frysco
- Зам. председател на ЛКБ
- Мнения: 4458
- Регистриран: 18 април 2008
- Репутация: 249
- Местоположение: София
- Автомобил: ВАЗ 2105
- Контакти:
Дискове полски Фиат на Лада
Някога сме ги разсъждавали тея спирачни апарати, но вече не помня пасваха ли директно или не. Обаче това което помня е че не са особенно ефективни, поне в това отношение ладовите барабани са далеч по-добри, а освен това са и много по-надеждни. Барабанните спирачки хич не са толкова хилави, колкото повечето хора мислят. Карал съм две коли с барабани навсякъде – Москвич 408 и Волга 24. Ами спират си съвсем адекватно, даже и без серво. Предимството на дисковите е че не прегравят толкова лесно като барабанните, затова сега ги слагат такива. А ти ако си караш кротко и без дълги спускания от планината, за какво са ти тея задни дискове?
Има и друго нещо – ти хубаво ще и сложиш такива апарати отзаде, ама откъде ще намираш накладки, маркучи, ремкомплекти за такива апарати? За полски Фиат отдавна няма части, за разлика от ладата.
Има и друго нещо – ти хубаво ще и сложиш такива апарати отзаде, ама откъде ще намираш накладки, маркучи, ремкомплекти за такива апарати? За полски Фиат отдавна няма части, за разлика от ладата.
- mzeto
- Мнения: 651
- Регистриран: 20 февруари 2008
- Репутация: 156
- Местоположение: Габрово
- Автомобил: ВАЗ 2105
- Контакти:
Дискове полски Фиат на Лада
Намират се части за тези апарати, но освен ядове с тези морално остарели железа нищо няма да получиш 

"I'd rather lose by a mile because I built my own car, than win by an inch because someone else built it for me. Your car is your story, so don't let someone else write the book." - Moog "Mighty car mods"
- LADA-2107
- Член на Лада Клуб България
- Мнения: 6069
- Регистриран: 13 април 2008
- Репутация: 321
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Дискове полски Фиат на Лада
Маркучите са му най-малкия проблем. "На кръговото в Кольо Ганчев(о)" кербоват - каквато искаш дължина, каквато искаш резба.... Значи и при него вероятно ще има фирма която се занимава с това.
Дискове полски Фиат на Лада
Те май бяха с един цилиндър и едно бутало и ако откаже? На ВАЗ всяка от предните е с два цилиндъра.
- Frysco
- Зам. председател на ЛКБ
- Мнения: 4458
- Регистриран: 18 април 2008
- Репутация: 249
- Местоположение: София
- Автомобил: ВАЗ 2105
- Контакти:
Дискове полски Фиат на Лада
Доволно много спирачни апарати са изпълнени по тази схема - едно бутало. Най-общо казано едновременно бута едната накладка и дърпа другата. Ако на ВАЗ Класика текне един цилиндър, загубата на налягане ще е и за двата, така че не може да се каже че са по-надеждни в това отношение. Друго дело е спирачния апарат на Москвич 2140, където има двойна система, всяка вързана на отделен кръг. Хитро измислено, но доста тегаво за ремонт...
Единствено има предимство класиковия апарат е в тоя случай ако едното бутало запече - тогава другото може да продължи да работи. Друг е въпроса обаче, че някой по-неопитен водач може и изобщо да не разбере че спира само с едната от двете накладки, докато ако е еднобутален апарат, няма как да не разбере... ако е отпред де, ако е отзад - и на мене ми се е случвало да карам без задни спирачки.
Единствено има предимство класиковия апарат е в тоя случай ако едното бутало запече - тогава другото може да продължи да работи. Друг е въпроса обаче, че някой по-неопитен водач може и изобщо да не разбере че спира само с едната от двете накладки, докато ако е еднобутален апарат, няма как да не разбере... ако е отпред де, ако е отзад - и на мене ми се е случвало да карам без задни спирачки.
Дискове полски Фиат на Лада
Аз даже и преглед съм минавал преди години, като на задните се е движило само по едно бутало без да зная! През следващите месеци разбрах, като свалих барабаните.
Ръждясваха и блокираха, защото рядко я карам. Сега повече пъти натискам спирачния педал, както е в гаража.
Ръждясваха и блокираха, защото рядко я карам. Сега повече пъти натискам спирачния педал, както е в гаража.
- Frysco
- Зам. председател на ЛКБ
- Мнения: 4458
- Регистриран: 18 април 2008
- Репутация: 249
- Местоположение: София
- Автомобил: ВАЗ 2105
- Контакти:
Дискове полски Фиат на Лада
Неправилен ти е извода, не блокират защото рядко я караш, а защото не е спазена заводската инструкция по експлоатация. На н-та страница там пише, че спирачната течност трябва да се сменя на всеки две години. Защо? Защото тя абсорбира вода... най-много при загряване и изстиване, съответно най-много там където има повече нагряване, а това е при колелата.
Тази вода предизвиква корозията по цилиндрите и буталата на спирачните апарати. При по-съвременните коли са вложени съответните легиращи добавки в сплавите от които са изработени, затова този проблем при тях е минимален, но все едно и на тях в инструкциите пише същото, главно защото повече вода в спирачната течност води до по-лесното и прегряване.
За да решиш този проблем, е най-правилно да се подмени всичко що е вече пострадало от корозията и да се сменя редовно спирачната течност (продават се и съответните тестери за определяне на количеството абсорбирана вода в нея).
Иначе рискуваш да получиш още от същото, логично е - щом един път не си хванал блокирали цилиндърчета, кое ти гарантира че няма да се повтори? Независимо че припомпваш педала периодично... те просто не блокират заради бездействието...
Тази вода предизвиква корозията по цилиндрите и буталата на спирачните апарати. При по-съвременните коли са вложени съответните легиращи добавки в сплавите от които са изработени, затова този проблем при тях е минимален, но все едно и на тях в инструкциите пише същото, главно защото повече вода в спирачната течност води до по-лесното и прегряване.
За да решиш този проблем, е най-правилно да се подмени всичко що е вече пострадало от корозията и да се сменя редовно спирачната течност (продават се и съответните тестери за определяне на количеството абсорбирана вода в нея).
Иначе рискуваш да получиш още от същото, логично е - щом един път не си хванал блокирали цилиндърчета, кое ти гарантира че няма да се повтори? Независимо че припомпваш педала периодично... те просто не блокират заради бездействието...
- curse_m
- Член на Лада Клуб България
- Мнения: 2962
- Регистриран: 16 април 2008
- Репутация: 93
- Местоположение: Лакатник
- Автомобил: ВАЗ 21104
Дискове полски Фиат на Лада
Ако пък с е смазват и буталцата от външната страна може да има наистина ефект срещу запичане.
Само смяна на спирачна течност ефекта е почти нулев, освен че се налага да се отвиват щуцерите по редовно че да не се "заварят". Вярно по съвременните цилиндърчета им слагат покритие което помага доста, но то не е панацея.(Fenox примерно вече, колкото и да е странно) Аз може да се каже че съм станал фен на ВМПАвто:
https://smazka.ru/shop/mc-1600/
Все още се намират лесно тук.
Аналог който ползвам също примерно Liqui-Moly Ceramic paste:
https://www.liqui-moly.com/en/ceramic-p ... .html#3418
Лично на вид на мен MC 1600 ми харесва повече.
В описанията им си пише за какво може да се ползват.

https://smazka.ru/shop/mc-1600/
Все още се намират лесно тук.
Аналог който ползвам също примерно Liqui-Moly Ceramic paste:
https://www.liqui-moly.com/en/ceramic-p ... .html#3418
Лично на вид на мен MC 1600 ми харесва повече.
В описанията им си пише за какво може да се ползват.
Lada Vesta SW Cross, Lada Kalina 2 универсал, Lada 21104
- Frysco
- Зам. председател на ЛКБ
- Мнения: 4458
- Регистриран: 18 април 2008
- Репутация: 249
- Местоположение: София
- Автомобил: ВАЗ 2105
- Контакти:
Дискове полски Фиат на Лада
Я се обоснови, защо и за какво по-точно ефекта е почти нулев? За нещо което вече е запекло ли?
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 1 гост