Дискове полски Фиат на Лада
- curse_m
- Член на Лада Клуб България
- Мнения: 2944
- Регистриран: 16 април 2008
- Репутация: 93
- Местоположение: Лакатник
- Автомобил: ВАЗ 21104
Дискове полски Фиат на Лада
То като е запекло вече е ясно. Но споделям опита си по метода проба-грешка-незнание през годините. Като за начало ревизирана част разглобена и почистена изоснови, в случая бутало на съединител най вече визирам, само след половин-година престой без да се пипа изобщо спича и като натиснеш съединителя по здраво направо избива. след 2-3 ревизии и нови гумички всеки път я смених с чисто нова, която също запече, ама по леко. След смазването и повече от 10г вече няма проблеми. Това на кола която не се кара изобщо и стои в гараж! Изобщо всичко пак по спирачките го ревизирах и смазах тогава. Единствено тогава ползвах грес на спрей с тефлон, но ефекта все пак беше огромен и тая кола все още е така. Чак после разбрах за тия смазки за супорти.
Задни спирачни цилиндърчета, дори чисто нови, няма значение какви - оригинални или не и дори със специално покритие след максимум 3 зими каране започват да спичат. Макар и да не си личи и да мърдат буталцата уж колкото да спират добре, вътре картинката не е лицеприятна вече. И не се връщат обратно както трябва и достатъчно бързо. Ако не се кара зимата процеса може да е по дълъг според производителя. Отвън не си личи, сменяваш си спирачна течност, даже на прегледите спирачките си изглеждат ок. И по някое време се заваряват и при късмет протичат. Предните спирачки същото, но по трудно се усеща и все пак 5г карат поне на чисто нова кола. И обикновено при предните не протича, а почва да греят яко спирачките. При тях може и десетки хиляди километри да си мине човек с проблем който не забелязва. Изпитано на личен гръб преди много години.
Обаче ако се смажат буталцата отвън със смазка за супорти тоя проблем се решава кардинално, като е достатъчно да се проверява и досмазва при смяна на накладките. Както и самите водачи. Сега не съм фен да мацам и самите накладки отвън. Същата грес е много полезна и за сглобяване на изпускателната система за предодвратяване на слепване, особено при катализатора дето пече яко.
Вече има най различни греси за приложение по различните части, но все пак модела е ясен.
По същия начин все още оригиналния от завода разпределител на спирачното усилие на 110-ката ми си работи прекрасно и не съм го разглобявал отвътре дори. Обаче отвън е яко боядисан вече. А мога да кажа че на Ладите без АБС точно тоя чарк спича първи.
Това важи за всички коли изобщо, всички имат спирачки все пак... надяваме се.
Задни спирачни цилиндърчета, дори чисто нови, няма значение какви - оригинални или не и дори със специално покритие след максимум 3 зими каране започват да спичат. Макар и да не си личи и да мърдат буталцата уж колкото да спират добре, вътре картинката не е лицеприятна вече. И не се връщат обратно както трябва и достатъчно бързо. Ако не се кара зимата процеса може да е по дълъг според производителя. Отвън не си личи, сменяваш си спирачна течност, даже на прегледите спирачките си изглеждат ок. И по някое време се заваряват и при късмет протичат. Предните спирачки същото, но по трудно се усеща и все пак 5г карат поне на чисто нова кола. И обикновено при предните не протича, а почва да греят яко спирачките. При тях може и десетки хиляди километри да си мине човек с проблем който не забелязва. Изпитано на личен гръб преди много години.
Обаче ако се смажат буталцата отвън със смазка за супорти тоя проблем се решава кардинално, като е достатъчно да се проверява и досмазва при смяна на накладките. Както и самите водачи. Сега не съм фен да мацам и самите накладки отвън. Същата грес е много полезна и за сглобяване на изпускателната система за предодвратяване на слепване, особено при катализатора дето пече яко.
Вече има най различни греси за приложение по различните части, но все пак модела е ясен.
По същия начин все още оригиналния от завода разпределител на спирачното усилие на 110-ката ми си работи прекрасно и не съм го разглобявал отвътре дори. Обаче отвън е яко боядисан вече. А мога да кажа че на Ладите без АБС точно тоя чарк спича първи.
Това важи за всички коли изобщо, всички имат спирачки все пак... надяваме се.
Lada Vesta SW Cross, Lada Kalina 2 универсал, Lada 21104
- curse_m
- Член на Лада Клуб България
- Мнения: 2944
- Регистриран: 16 април 2008
- Репутация: 93
- Местоположение: Лакатник
- Автомобил: ВАЗ 21104
Дискове полски Фиат на Лада
Да добавим и малко видео:
Lada Vesta SW Cross, Lada Kalina 2 универсал, Lada 21104
- Frysco
- Зам. председател на ЛКБ
- Мнения: 4458
- Регистриран: 18 април 2008
- Репутация: 245
- Местоположение: София
- Автомобил: ВАЗ 2105
- Контакти:
Дискове полски Фиат на Лада
Сега вече разбрах какво имаш предвид. Това е друг аспект, който няма общо със спирачната течност, защото става дума за онази част от цилиндрите и буталата, които не се плацикат в нея. Смислено е да се смазват, то смазката помага и вътре, където има спирачна течност...
- curse_m
- Член на Лада Клуб България
- Мнения: 2944
- Регистриран: 16 април 2008
- Репутация: 93
- Местоположение: Лакатник
- Автомобил: ВАЗ 21104
Дискове полски Фиат на Лада
Да, прав си за спирачната течност. Аз така години ползвах Вамп Рось дот 4 и наистина седи ли повече от 2г. особено при задните спирачни цилиндърчета ръждата отвътре почва. Тоя проблем го реших като почнах да ползвам по маркова. Вярно при марковите плащаме и такса марка, но и там има обикновено повишени параметри. Като единия е че не се получава горния проблем.
Между другото оригиналната спирачна течност Лада която я имаше доскоро и тя може да се отнесе към по марковите.
Между другото оригиналната спирачна течност Лада която я имаше доскоро и тя може да се отнесе към по марковите.
Lada Vesta SW Cross, Lada Kalina 2 универсал, Lada 21104
- Frysco
- Зам. председател на ЛКБ
- Мнения: 4458
- Регистриран: 18 април 2008
- Репутация: 245
- Местоположение: София
- Автомобил: ВАЗ 2105
- Контакти:
Дискове полски Фиат на Лада
Доколкото съм чел и гледал за ВАМП, това е един от реномираните производители в Русия, а те съответно си имат и огромен процент ментета. Естествено, имат и ментета на западните реномирани производители. Само че, западните ментета вървят добре там, а ментетата на руските производители се пласират добре за износ, поради една и съща причина – много се затруднява контрола така. Какво пише обикновенно на опаковките? Този продукт е оригинален, ако се съмнявате звъннете на еди кой си номер. Е, на западните номера е на запад, на източните на изток и като налетиш на ВАМП менте, на кого ще звъниш? На Росспотребнадзор ли?
Със спирачната течност която се продава от официален вносител вече е друга бирата, те не могат да си позволят да продават ментета, просто защото рискуват от един момент нататък да могат да продават САМО ментета. Но сега както всичко в търговията е с краката нагоре и гащите върху чепиците, трудно може да се каже какво да се купува и налива. Точно в такива времена ментетата най-много вървят и заливат всичко... специално за спирачната течност е добре да се инвестира в един тестер, аз си бях купил един и вършеше добра работа.
Със спирачната течност която се продава от официален вносител вече е друга бирата, те не могат да си позволят да продават ментета, просто защото рискуват от един момент нататък да могат да продават САМО ментета. Но сега както всичко в търговията е с краката нагоре и гащите върху чепиците, трудно може да се каже какво да се купува и налива. Точно в такива времена ментетата най-много вървят и заливат всичко... специално за спирачната течност е добре да се инвестира в един тестер, аз си бях купил един и вършеше добра работа.
- curse_m
- Член на Лада Клуб България
- Мнения: 2944
- Регистриран: 16 април 2008
- Репутация: 93
- Местоположение: Лакатник
- Автомобил: ВАЗ 21104
Дискове полски Фиат на Лада
Украински е завода:
https://ru.vamp.ua/brands/54-halmivna-r ... -vamp.html
И това вече за мен е минало, защoто сега си проверих сервизната история, до 2012 съм я ползвал последно. Тогава спрях да я ползвам. Купувал съм и други подобни марки преди това, имаше даже май някаква българска дори, същата работа. И по зле имаше. Но това за време преди 15г+. Когато съм я купувал, съм я купувал най често от руснака в Гео Милев, ти знаеш тоя магазин от едно време. Вече го няма отдавна. Купувал съм я и от други доверени тогава магазини така да се каже. Минало заминало вече.
п.п. Аз не твърдя че е някакво менте. По скоро е просто технологично остаряла, за което говори и самата и цена - супер ниска и тогава беше.
https://ru.vamp.ua/brands/54-halmivna-r ... -vamp.html
И това вече за мен е минало, защoто сега си проверих сервизната история, до 2012 съм я ползвал последно. Тогава спрях да я ползвам. Купувал съм и други подобни марки преди това, имаше даже май някаква българска дори, същата работа. И по зле имаше. Но това за време преди 15г+. Когато съм я купувал, съм я купувал най често от руснака в Гео Милев, ти знаеш тоя магазин от едно време. Вече го няма отдавна. Купувал съм я и от други доверени тогава магазини така да се каже. Минало заминало вече.
п.п. Аз не твърдя че е някакво менте. По скоро е просто технологично остаряла, за което говори и самата и цена - супер ниска и тогава беше.
Lada Vesta SW Cross, Lada Kalina 2 универсал, Lada 21104
- Frysco
- Зам. председател на ЛКБ
- Мнения: 4458
- Регистриран: 18 април 2008
- Репутация: 245
- Местоположение: София
- Автомобил: ВАЗ 2105
- Контакти:
Дискове полски Фиат на Лада
Да, моя грешка... сбъркал съм ВАМП с ВМП Авто...
- LADA-2107
- Член на Лада Клуб България
- Мнения: 6068
- Регистриран: 13 април 2008
- Репутация: 320
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Дискове полски Фиат на Лада
Радо, спирачните цилиндърчета (най-вече предните, но също и задните) блокират когато се скъсат или втвърдят прахозащитните маншони и влагата влиза между буталото и цилиндъра.
Спирачната течност остава вътре, зад гумичката/профилното уплътнение/О-пръстена.
Ако се смаже там където няма достъп спирачна течност със някаква термоустойчива смазка според мен ефекта ще е по-голям.
Спирачната течност остава вътре, зад гумичката/профилното уплътнение/О-пръстена.
Ако се смаже там където няма достъп спирачна течност със някаква термоустойчива смазка според мен ефекта ще е по-голям.
- Frysco
- Зам. председател на ЛКБ
- Мнения: 4458
- Регистриран: 18 април 2008
- Репутация: 245
- Местоположение: София
- Автомобил: ВАЗ 2105
- Контакти:
Дискове полски Фиат на Лада
Сашо, пак четеш постовете ми като дявола евангелието... вярно, че са дългички, ама се старая да пиша смислено и разбираемо. Спирачната течност абсорбира влага и без нищо скъсано да има, а като се загрява и изстива – става още по-бързо. Затова я дават да се сменя на две години. Защитните маншони и смазката по външната част е отделен случаи, двете неща просто се допълват.
Явно масово се смята че смяната на спирачната течност е някаква сложна история... не е така. Продават се едни готини ръчни вакуумни помпички за целта, с тях става много бързо и лесно и не е необходим втори човек да помпа педала. На мене ми отнема максимум час въргаляне по пода на гаража и то със зяпането по тампони, накрайници и други интересни елементи от ходовата част...
Явно масово се смята че смяната на спирачната течност е някаква сложна история... не е така. Продават се едни готини ръчни вакуумни помпички за целта, с тях става много бързо и лесно и не е необходим втори човек да помпа педала. На мене ми отнема максимум час въргаляне по пода на гаража и то със зяпането по тампони, накрайници и други интересни елементи от ходовата част...
- LADA-2107
- Член на Лада Клуб България
- Мнения: 6068
- Регистриран: 13 април 2008
- Репутация: 320
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Дискове полски Фиат на Лада
Чакай сега, аз не отричам написаното от теб. Не отричам смяната на спирачна течност, въпреки, че аз самия не съм го правил. Щом заводите го предписват за всички марки, значи трябва да се прави.
Според мен обаче това което описах по-горе дава по-голям "принос" за заклинването от колкото спирачната течност с влошени качества. Лично мнение, никой не ангажирам.
А за помпичките за самостоятелно обезвъздушаване - не съм ползвал такава, но приятел си купи и не е доволен. Било някаква мъка. Друго било някой да напомпи, по стария метод.
Според мен обаче това което описах по-горе дава по-голям "принос" за заклинването от колкото спирачната течност с влошени качества. Лично мнение, никой не ангажирам.
А за помпичките за самостоятелно обезвъздушаване - не съм ползвал такава, но приятел си купи и не е доволен. Било някаква мъка. Друго било някой да напомпи, по стария метод.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 1 гост