Джанти
- Nakata21061
- Мнения: 27
- Регистриран: 04 септември 2021
- Репутация: 0
- Местоположение: Свиленград
- Автомобил: ВАЗ 21061
Джанти
Колеги дочух,че имало някой лади на които междуболтовото разстояние е 4х100 не 4х98 това вярно ли е.Става въпрос за оригиналните джанти на 2106 с уши за тасове и кръглите отвори.Или са само 4х98 всички лади
- v_gelinski
- Член на Лада Клуб България
- Мнения: 1152
- Регистриран: 15 септември 2011
- Репутация: 110
- Местоположение: Кюстендил/София
- Контакти:
- Денис И.
- Председател на ЛКБ
- Мнения: 7200
- Регистриран: 01 март 2008
- Репутация: 137
- Местоположение: София
- Автомобил: ВАЗ 21099
- Контакти:
Джанти
Класиките са 4х98, без Нива, но на новите са 4х100, Лада Ларгус например, което си е Дачия Логан MCV, също Lada Xray, Lada Vesta ...
http://www.ladaclub-bg.com - новини, статии, полезна информация, рекламни материали
Джанти
Здравейте до колкото съм чувал джантите от Фиат, Ланча и др. са 4х98 мм, като на Лада, но централния отвор им е 58,1мм - така пише на обявите, а до колкото знам на Ладите го дават 58,5мм. В крайна сметка стават ли тези джанти на Ладите без проблем или се ползват фланци или препрявяне? Има ли лети джанти 14" - 15", които да пасват без проблем на Лада и от какви други марки да търся, става въпрос за 2104 ?
- Денис И.
- Председател на ЛКБ
- Мнения: 7200
- Регистриран: 01 март 2008
- Репутация: 137
- Местоположение: София
- Автомобил: ВАЗ 21099
- Контакти:
Джанти
При разлика в централния отвор или се престъргват джантите, ако е по-малък или се ползват пластмасови пръстени, ако е по-голям.
http://www.ladaclub-bg.com - новини, статии, полезна информация, рекламни материали
- curse_m
- Член на Лада Клуб България
- Мнения: 2944
- Регистриран: 16 април 2008
- Репутация: 93
- Местоположение: Лакатник
- Автомобил: ВАЗ 21104
Джанти
И ЕТ-то е важно, до колкото знам на класиките е ЕТ29. Централния отвор не е проблем, разликата между 58.1 и 58.5 е колкото да препилиш боята. Правил съм го вече това на чисто нови джанти. С едно борче някакво и бормашина пилиш в кръг докато станат, за няколко минути за комплект. Джантите които търсиш са като за Фиат принципно с ЕТ35 4х98 щото ги има най много. Визирам нови, стари не знам. На Самара и нататък са ЕТ35 (без Веста/Ларгус/X-Ray, които са 4х100, да). Не мисля че ще е проблем за 14-15-ки. Някой дето има опит да каже за Класиката. Ширината е според това каква гума ще се ползва. Има в нета калкулатори за това. Но ако се следи логиката на Автоваз с моделите през годините в случая гумите препоръчителни ще да са 175/65/14 или 185/55/15, които са счетени от завода за най-добър баланс явно.
Lada Vesta SW Cross, Lada Kalina 2 универсал, Lada 21104
Джанти
Благодаря за отговорите, сега ми е по - ясно какво да търся. Някои казват че тези, които са 4х100 ставали без проблем, но мен малко ме съмнява това да е както трябва, така или иначе гледам само 4х98. За калкулаторите е ясно, остава ако някой е по - запознат да каже до колко най - голямо ЕТ няма проблем при 15-ски. Ако взема някакви лети джанти дали ще трябват и нови болтове за тях ?
- curse_m
- Член на Лада Клуб България
- Мнения: 2944
- Регистриран: 16 април 2008
- Репутация: 93
- Местоположение: Лакатник
- Автомобил: ВАЗ 21104
Джанти
Според зависи е дали ще трябват нови болтове, примерно с оригинални алуминиеви джанти Лада не трябват, но с други може и къси да са. Централния отвор силно ти препоръчвам да е колкото трябва там поне 58.1 с пилене. Карал съм с по-голям, не е удобно. А в днешно време избор има от всичко та човек да си причинява мъката с втулки. Най-добре си е това дето става по принцип без пригаждания. Говоря са нормалната ежедневна употреба.
Lada Vesta SW Cross, Lada Kalina 2 универсал, Lada 21104
- LADA-2107
- Член на Лада Клуб България
- Мнения: 6068
- Регистриран: 13 април 2008
- Репутация: 320
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Джанти
Наложи ми се преди време да монтирам джанта от Фиат на Лада Калина 1. Не става. Поне отпред със сигурност не става. Наистина на фиатовата джанта централния отвор е по-малък.
Друго на което искам да наблегна е, че е много важно при Самарата и всички следващи модели базирани на нейната конструкция - джантата да ляга перфектно, плътно на централния отвор, диска да ляга перфектно на главината и да е идеално прав. Ако не е така се появяват много неприятни вибрации и трептения както във волана, така и по цялото купе на автомобила. Започват около 90 км/ч и изчезват над 110 км/ч, точно нормалната скорост за дълъг път за една Лада.
При класическите модели със задно предаване не се наблюдават подобни проблеми.
Друго на което искам да наблегна е, че е много важно при Самарата и всички следващи модели базирани на нейната конструкция - джантата да ляга перфектно, плътно на централния отвор, диска да ляга перфектно на главината и да е идеално прав. Ако не е така се появяват много неприятни вибрации и трептения както във волана, така и по цялото купе на автомобила. Започват около 90 км/ч и изчезват над 110 км/ч, точно нормалната скорост за дълъг път за една Лада.
При класическите модели със задно предаване не се наблюдават подобни проблеми.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 1 гост