Онлайн магазин за оригинални авточасти за Лада

Центровка на диференциал?

Ремонти и обслужване
2101 • 2102 • 2103 • 2104 • 2105 • 2106 • 2107
hooligan
Мнения: 540
Регистриран: 08 декември 2008
Репутация: 25
Местоположение: София
Автомобил: ВАЗ 21043

Центровка на диференциал?

Мнение от hooligan » 09 юли 2017 08:35

Обади се на Plamil
Преди време му пращах едни филмчета в които ясно и точно е обяснено
Дано да може да ти ги прати.
Следвайки техните инструкции, човека си направи своя диф.
Не е сложно но трябва да знаеш какво искаш и какво можеш

Потребителски аватар
plamil
Член на Лада Клуб България
Мнения: 1378
Регистриран: 04 февруари 2009
Репутация: 83
Местоположение: с. Аспарухово, общ Дългопол
Автомобил: ВАЗ 21043
Контакти:

Центровка на диференциал?

Мнение от plamil » 10 юли 2017 15:32




konstantin68
Член на Лада Клуб България
Мнения: 73
Регистриран: 26 май 2012
Репутация: 0
Местоположение: Варна
Автомобил: ВАЗ 21013

Центровка на диференциал?

Мнение от konstantin68 » 12 окт 2018 09:00

Колеги да попитам за размера на семерингата на диференциала,тази която е откъм кардана,Мисля че е само една.

Потребителски аватар
teon
Мнения: 756
Регистриран: 27 юни 2010
Репутация: 18
Местоположение: Бургас
Автомобил: ВАЗ 2103

Центровка на диференциал?

Мнение от teon » 12 окт 2018 11:31

35.8x68x10

konstantin68
Член на Лада Клуб България
Мнения: 73
Регистриран: 26 май 2012
Репутация: 0
Местоположение: Варна
Автомобил: ВАЗ 21013

Центровка на диференциал?

Мнение от konstantin68 » 12 окт 2018 13:19

Благодаря много!!!

Потребителски аватар
LADA-2107
Член на Лада Клуб България
Мнения: 5313
Регистриран: 13 април 2008
Репутация: 230
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Центровка на диференциал?

Мнение от LADA-2107 » 15 окт 2018 08:32

Да вметна само за хората които мислят да се захванат да правят диференциал (ако все още има такива). Разполагам със стойка за фиксиране на целия редуктора за удобна работа, стойка за закрепване на индикатори часовници и самите часовници. Трети диференциал правя и пак не е както трябва. Тоест не си мислете, че става само с четене по книжките и прилагане на прочетеното. Иска се да имаш ръка, опит и усет. Последно което решихме е с един приятел, който има опит с лагерите да опитаме да направим един диференциал по усет, без да ползваме измервателни средства и да видим какво ще стане.

Потребителски аватар
plamil
Член на Лада Клуб България
Мнения: 1378
Регистриран: 04 февруари 2009
Репутация: 83
Местоположение: с. Аспарухово, общ Дългопол
Автомобил: ВАЗ 21043
Контакти:

Центровка на диференциал?

Мнение от plamil » 15 окт 2018 09:51

За определяне на контактното петно, ползвах идеята от клиповете - спрей с боя.
Не знам дали беше някакъв късмет, но нещата се получиха от първия път.
Важното беше, да не се прилага пълното усилие наведнъж (при нова втулка).
Притягаш примерно с 3/4 от необходимото усилие - проверяваш петното.
Продължаваш да натягаш - проверяваш петното.
В един момент, петното става идеално, но хлопат планетите и сателитите.
Обираш им луфта, но петното се нарушава.
Сега вече натягаш с окончателното усилие гайката на пиньона и изведнъж контактното петно също става идеално, без хлопане в планетите и сателитите.

Потребителски аватар
Марто
Член на Лада Клуб България
Мнения: 906
Регистриран: 31 март 2008
Репутация: 35
Местоположение: София
Контакти:

Центровка на диференциал?

Мнение от Марто » 15 окт 2018 10:28

... при дифернциала настина има доста голяма доза усет. Метода с боята е добър, макар че реално той просто предава визуално това, което се чува. С опит нещата се чуват и усещат. Уредите естествено помагат за това да се придобие опита. Сашо това, че не става с уреди не трябва да е така. Следиш си уредите постянно, а не само на 1 стъпка, дори и да се връщаш назад по няколко пъти. Когато се сменя пиньон трябва да се съобрази шайбата за луфта по маркировката между стария и новия пиньон или да се измери с уреди. Това е едно от нещата, което може да те бърка, защото разпорната втулка не играе там. Самата разпорна втулка е по-добре да се замени с корава направена по дифернциала. Има го по руския нет, няма да се впускам в подробности.
Nobody gonna take my car, I'm gonna race it to the ground, Nobody gonna beat my car, It's gonna break the speed of sound, Oooh it's a killing machine, It's got everything, Like a driving power big fat tyres, and everything

Потребителски аватар
LADA-2107
Член на Лада Клуб България
Мнения: 5313
Регистриран: 13 април 2008
Репутация: 230
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Центровка на диференциал?

Мнение от LADA-2107 » 16 окт 2018 15:41

Много неща ме бъркат мен. Първия диференциал го направих като ползвах нови лагери, но стари корона и поньон. Има виене при подаване на газ и при отнемане. В междинно положение няма виене. Според Радо това е от зацепването, не от лагерите. Логично, все пак са нови и регулирани както пише в книгите.

Втория диференциал също бе ползван, купен от скраб. Опитах само да го регулирам, без нищо да сменям, но стана по-лошо, по-шумен. Явно частите там се бяха напаснали някак и като го разбутах се задълбочи проблема. При него шума е постоянен, без значение подаваш или отнемаш газ, дали си на скорост или не. Мисля, че тук проблема е в лагерите, не във зацепването.

Потребителски аватар
bgbul
Мнения: 298
Регистриран: 17 ноември 2014
Репутация: 57
Местоположение: Пловдив
Автомобил: ВАЗ 21213
Контакти:

Центровка на диференциал?

Мнение от bgbul » 17 окт 2018 22:22

И аз да добаявя моите 5 стотинки в темата:
1. В завода се комплектоват корона и пиньон, и те пристигат комплект.
Те са едно цяло (двете части). Пиньона си пристига с шайба за хлабината, която е заводски изчислена и приготвена. Тя е закрепена към него и всеки пиньон е с различна по дебелина шайба.
Дори в завода комплектовката става с проба/грешка и когато най-малко шуми се оставя този комплект.
2. Никога не се сменя САМО корона или САМО пиньон. Ако се прави това .... не се очаква тих диференциал.
3. Хлабината между корона и пиньона трябва да е 0.12 - 0.15. Измерва се с пластина и често е трудно.
Хората се заблуждават колко е хлабината и оставят по-голяма или по-малка. Това е майсторлъка - точната хлабина.
При меренето с пластина - пластината 0.15 трябва да се среже от зъбите, а не само да се огъне. Ако само се огъне - хлабината е голяма, защото поема двойна пластина.
Ако хлабината е малка - освен, че може да затегне или да блокира - такава малка хлабина заостря зъбите и те започват да вият.
Регулирането на петното не ви осигурява тих диф., а само дълъг живот на дифа.
Регулиране на петното и вярна хлабина дава тихият диференциал.
Ако диференциалът ВИЕ- може да добавите най-фините възможни прашинки от престъргване на гума/каучук. Тогава ще утихне, но това няма да реши проблема, а само ще отдалечите ремонта.
Ако при ремонт видите, че зъбите са заострени - те вече не стават за хубав диференциал. За хвърляне са (корона и пиньон)
Маслото което ползвате ....но това е друга тема.
Успех!

Отговори

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 2 госта