Онлайн магазин за оригинални авточасти за Лада

Центровка на диференциал?

Ремонти и обслужване
2101 • 2102 • 2103 • 2104 • 2105 • 2106 • 2107
Потребителски аватар
mzeto
Мнения: 587
Регистриран: 20 февруари 2008
Репутация: 78
Местоположение: Габрово
Автомобил: ВАЗ 2105
Контакти:

Центровка на диференциал?

Мнение от mzeto » 20 окт 2018 21:12

bgbul написа:
17 окт 2018 22:22
...
Ще си позволя малко да те оборя... първо нищо никъде не се прави на метода проба грешка. Всичко си има допуски и монтажни хлабини. Диференциала и в частност главното предаване, защото то се регулира изобщо не е за подценяване. С въпросната пластина между пиньона и лагера се осигурява къде точно да е контактното петно между зъбната двойката корона-пиньон по оста на пиньона. С разпорната втулка единствено и само се регулира натяга на ролково-конусните лагери на пиньона. Стяга се и се измерва с динанометър съпротивлението в лагера. Тя няма определено усилие на стягане, стяга се докато се достигне определено съпротивление в лагерите. Хлабината между короната и пиньона трябва да е от 0,08 до 0,12мм. Аз лично го правя на 0,10мм (измерването се прави в поне 3-4 точки като се превърта, защото короните или касетите са криви и има биене. 0,10мм оставям хлабина в най-стегната точка. Най-хлабвата достига до 0,12- 0,13 зависи колко е криво всичко) Контактното петно между пиньона и короната по оста на короната се прави чрез изместването й в ляво или дясно. Докато се регулира хлабината с индикаторен часовник с друг такъв се следи колко се раздалечават петите на лагерите на касетата. Има определена стойност(не си я спомням), която гарантира правилен натяг на ролково-конусните лагери. При този реглаж се следят двете стойности едновременно-хлабина корона/пиньон и натяг на лагерите. При правилна регулировка след като се намажат зъбите с боя, контактното петно трябва да е точно в средата на зъба на короната. Така регулирано главно предаване гарантира тиха работа и достатъчен ресурс на зъбната двойка и на лагерите.
"I'd rather lose by a mile because I built my own car, than win by an inch because someone else built it for me. Your car is your story, so don't let someone else write the book." - Moog "Mighty car mods"

Потребителски аватар
bgbul
Мнения: 298
Регистриран: 17 ноември 2014
Репутация: 57
Местоположение: Пловдив
Автомобил: ВАЗ 21213
Контакти:

Центровка на диференциал?

Мнение от bgbul » 21 окт 2018 09:21

Добре.
Последна промяна от bgbul на 23 окт 2018 00:33, променено общо 3 пъти.

Потребителски аватар
mzeto
Мнения: 587
Регистриран: 20 февруари 2008
Репутация: 78
Местоположение: Габрово
Автомобил: ВАЗ 2105
Контакти:

Центровка на диференциал?

Мнение от mzeto » 21 окт 2018 19:38

bgbul написа:
21 окт 2018 09:21
...
За стягането на лагерите на касетата си в грешка. Пак ти казвам има си усилие, с което се стягат. Въпросните пластини ги знам много добре и те се слагат след като всичко е сглобено и регулирано. Оставиш ли тези лагери без натяг, главното предаване ще вие постояно заради аксиалното изместване на короната. Зависи вече дали при ускорение или при моторна спирачка. Тази втулка няма точни килограми на стягане поради простата причина, че на нова втулка първоначално си трябва по-голямо усилие, за да започне да се мачка. Не е задължително винаги да се слага нова. Може да се използва и по-малко смачкана работила. Въпрос на измерване е. Не казвам, че не може да се сглоби редуктора без необходимите инструменти- може, но всичко е едно към гьотере. Колко и как ще работи също е божа работа (victory)
"I'd rather lose by a mile because I built my own car, than win by an inch because someone else built it for me. Your car is your story, so don't let someone else write the book." - Moog "Mighty car mods"

Потребителски аватар
Frysco
Зам. председател на ЛКБ
Мнения: 4309
Регистриран: 18 април 2008
Репутация: 191
Местоположение: София
Автомобил: ВАЗ 2106
Контакти:

Центровка на диференциал?

Мнение от Frysco » 21 окт 2018 19:49

По скоро може да го сглобяваш без инструментите, ако имаш достатъчно голям опит с тях. На нас сега ни е трудно да го натрупаме, но навремето диференциали са се правили редовно и след един камион направени, човек вече има такъв усет, че и без инструментите знае какво прави. Ни цигарени хартиики му трябват, ни пластини, ни станиоли...
То същото е и за запалването и за каквото се сетиш.

Потребителски аватар
bgbul
Мнения: 298
Регистриран: 17 ноември 2014
Репутация: 57
Местоположение: Пловдив
Автомобил: ВАЗ 21213
Контакти:

Центровка на диференциал?

Мнение от bgbul » 21 окт 2018 22:00

Само да допълня малко темата:
Някой спомена за луфт на сателитните и паразитните зъбни колела в касетата.
Там (под тях) СЪЩО ИМА подложни пластини. Често са залепнали и не се виждат.
Има месингови такива, има и бакелитени. Те са три размера дебелина и те също трябва да се проверяват, и сменят при нужда.
Както и оста на тези зъбни колела - ако на оста са износени шлиците тя (оста)е за смяна. Това е.
Последна промяна от bgbul на 23 окт 2018 00:32, променено общо 1 път.

Потребителски аватар
teon
Мнения: 757
Регистриран: 27 юни 2010
Репутация: 18
Местоположение: Бургас
Автомобил: ВАЗ 2103

Центровка на диференциал?

Мнение от teon » 21 окт 2018 23:31

bgbul написа:
21 окт 2018 22:00
Там (под тях) СЪЩО ИМА подложни пластини. Често са залепнали и не се виждат.
Има месингови такива, има и бакелитени. Те са три размера дебелина и те също трябва да се проверяват, и сменят при нужда.
...едно уточнение: подложните 'пластини' са СЕДЕМ размера дебелина -1.80, 1.85, 1.90, 1.95, 2.0, 2.05, 2.10 ...

Потребителски аватар
auto_forum
Мнения: 2208
Регистриран: 21 март 2008
Репутация: 25
Местоположение: София

Центровка на диференциал?

Мнение от auto_forum » 22 окт 2018 11:53

Гайката на пиньона се стяка първо на 120 Nm, после се донатягат.

Потребителски аватар
Frysco
Зам. председател на ЛКБ
Мнения: 4309
Регистриран: 18 април 2008
Репутация: 191
Местоположение: София
Автомобил: ВАЗ 2106
Контакти:

Центровка на диференциал?

Мнение от Frysco » 22 окт 2018 12:30

Руси, не пиши такива работи, че някой ще си взриви прасето и после всички ще сме му виновни.
Гайката на пиньона се върни с такова усилие, което смачква втулката, когато е нова. От скромния ми опит, втулките са доста различни, явно има и произведени на различни места, една се мачка с много малко усилие, друга с огромно. В книгата е дадено в някакви граници, не ги помня наизуст.
Доста голямо щастие е да попаднеш на втулка, която се мачка с 20 и нагоре килограма усилие. Такава дето се мачка със 12, бих я изхвърлил директно, това мисля че е под границите написани в книгата. Случвало ми се е, не помня на кой диференциал, май че беше на Вальо, от раз с усилие под необходимите граници втулката така се сплеска, че направо заковаха лагерите. Тогава сложих вече смачкана втулка и стегнах леко гайката с лепило за резба, луфта си дойде в граници и още не ми се е обадил да ме напсува.
В Русия са правили опити да направят твърда, немачкаща се втулка. Играчка е да я направиш в необходимия размер, но пък оттам нататък, залепяш гайката с най-якото лепило за резба, което може да намериш и забравяш за съществуването на тоя възел. Е, ще е умно да се сложи и читав семеринг преди това. В комбинация с хубава самоблокираща касета, това прасе може да надживее няколко купета. Както са примерно при Мерцедес и БМВ, докато има масло в задния мост де.

Потребителски аватар
Марто
Член на Лада Клуб България
Мнения: 906
Регистриран: 31 март 2008
Репутация: 35
Местоположение: София
Контакти:

Центровка на диференциал?

Мнение от Марто » 23 окт 2018 10:41

Само в Русия ли бе Радо ? :)
Nobody gonna take my car, I'm gonna race it to the ground, Nobody gonna beat my car, It's gonna break the speed of sound, Oooh it's a killing machine, It's got everything, Like a driving power big fat tyres, and everything

Потребителски аватар
Frysco
Зам. председател на ЛКБ
Мнения: 4309
Регистриран: 18 април 2008
Репутация: 191
Местоположение: София
Автомобил: ВАЗ 2106
Контакти:

Центровка на диференциал?

Мнение от Frysco » 23 окт 2018 11:45

От там съм го видял първоначално.

Отговори

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 1 гост