Шарнири

Ремонти и обслужване
2101 • 2102 • 2103 • 2104 • 2105 • 2106 • 2107
Потребителски аватар
teon
Мнения: 786
Регистриран: 27 юни 2010
Репутация: 21
Местоположение: Бургас
Автомобил: ВАЗ 2103

Re: Шарнири

Мнение от teon » 10 мар 2013 08:28

...рано сабахлен още не ми се спори...имах предвид набиване на шенкела в конуса на болта при подпрян отдолу носач както е посочил @кирил...все пак да действа само по варианта - развиване...като го извади да провери дали конусите съвпадат, че с тия ментета...

Потребителски аватар
Frysco
Зам. председател на ЛКБ
Мнения: 4357
Регистриран: 18 април 2008
Репутация: 210
Местоположение: София
Автомобил: ВАЗ 2106
Контакти:

Re: Шарнири

Мнение от Frysco » 10 мар 2013 09:47

Според мен носача се е изкривил, затова не влиза конуса.

Потребителски аватар
Kiril
Мнения: 1525
Регистриран: 18 октомври 2008
Репутация: 70
Местоположение: Поморие

Re: Шарнири

Мнение от Kiril » 10 мар 2013 10:02

Аз съм против това да се бие по шенкела,освен странично по леглото на шарнирния болт за да охлаби конусната сглобка,никога не съм ползвал чук за монтиране на шарнирни болтове или кормилни накрайници.Най-лошото е ако колегата Фриско се окаже прав,тогава като нищо ще се наложи да сменяш носач,вероятно може да се изправи но аз не бих рискувал,а след смяната е нужен и реглаж.Но да не слагаме каруцата пред коня първо се отърви от гайката,пробвай да и изпилиш периферията ако е с пластмасова контра,фалшивите имат навика твърде много да законтрят,дори и да пилнеш резбата леко,тръгне ли гайката да се развива ще я подведе и ще я оправи.След това вече ще разбереш накъде отива работата като огледаш резбата и конуса.

sataN
Мнения: 380
Регистриран: 05 април 2009
Репутация: 21

Re: Шарнири

Мнение от sataN » 10 мар 2013 10:21

Капачката на шарнира не се ли маха? Мойте които ги свалих капачката им падна хванах топката с клещи и така развих гайката иначе няма мърдане.

Потребителски аватар
Cvetomir
Мнения: 170
Регистриран: 25 ноември 2009
Репутация: 0

Re: Шарнири

Мнение от Cvetomir » 11 мар 2013 09:30

Действах по съветите ви, но не се получи, понеже и ъглошлафчето ми изгоря. Сплесхках от бой шенкела, въпреки, че бях почти сигурен, че така няма да се получи, защото аз така ВАДЯ шарнири. Измислих друго - с помощта на дълга тръба 1/2-ра и помощник развих гайката, беше подбита горе до неузнаваемост. А иначе процедурата с тръбата - поставях я между шенкела и носача, приятелчето ми стъпи в края и, шарнира беше под напрежение, сложих стара гайка, която минах с метчик, зави се идеално, стегнах. Днес мисля да гресирам и новия шарнир и това лято само да карам. От другата страна всичко изглежда здраво.

Nasko Dobrev
Член на Лада Клуб България
Мнения: 271
Регистриран: 28 юли 2008
Репутация: 1
Местоположение: Варна
Контакти:

Re: Шарнири

Мнение от Nasko Dobrev » 19 май 2014 19:17

Здравейте колеги !!!! Шарнирите които бях сменил на моята Лада на Мастър спорт до сега съм изминал около 25 000км !Силиконовите им маншони са леко посцепени и вътре са черни. Колко още да очаквам от тях или да ги сменям за най- сигурно ? Аз за тези пари които ги бях купувал преди смяната няма какво да говорим , има и по качествени,но да ги сменям ли ? Четох тази тема отначало и всички мнения, но кой колко е изкарал долу горе с такива така и не разбрах :) . Нямам тропане по предницата , на прегледа провериха за луфтове и то нямаше по шарнирите. Днес за информация проверих в магазин за авточасти тука във Варна -Лемфьордер 22лв бройката за шарнир за Лада нива !! Феноксите са по 14лв, усилените за Лада нива са по 17лв и ги водят закалени , нормалните -13,50лв. Знам сигурно е много относително дали ще изкарат дълго като знаем всички нашите пътища в България ,но по добре да не се чудя ами в най скоро време да ги сменя тези шарнири. Дали пак същите на Мастър спорт ли да взема или да дам повечко пари,но имало много ментета на Лемфьордер. Поне тези са китайски най вероятно ,но пак този пробег като са изкарали мисля,че е добре . Още се колебая ,но все пак мисля като ги сменям поне пак да бъдат със силиконови маншони ,поне не стареят така казват. По магазините ми хвалят шарнири на Надежда и Начало биле хубави ама ме притесняват тези гумени уплътнения които не ми вдъхват никакво доверие и си мисля,че ще се накъсат за кратко време или ще се напълнят вътре със боклуци. Класиката и Нивата са различни ,на нивата са по усилени шарнирите ,това не пречи ли на ладата ако се сложат такива ?Виждал съм лади които са закъсвали за шарнири по улиците, не искам и моята да я споходи същата участ,но все пак реших да ви питам вас и вие да си кажете мнението. Волана стана по твърд ,но това може да е от някой кормилен накрайник си мисля,защото имам скъсан маншон на единия накрайник дълъг. Другото което е бях сменял единия дългия и след това не съм ходил на реглаж.

PAP
Мнения: 23
Регистриран: 14 октомври 2010
Репутация: 0
Местоположение: Монтана
Автомобил: ВАЗ 21061

Re: Шарнири

Мнение от PAP » 20 май 2014 10:42

След много проблеми и лутане между различни марки най-накрая се спрях на Делфи от Тех-ко !
Шарнири и накрайници.Според мен са перфектни.Карам ги по 5-7 години с бая ежедневен офроуд.
Имат различни от оригиналните маншони и никога не видях скъсан !

Потребителски аватар
Kiril
Мнения: 1525
Регистриран: 18 октомври 2008
Репутация: 70
Местоположение: Поморие

Re: Шарнири

Мнение от Kiril » 20 май 2014 10:57

Най-добре посети сервиз хем да ти сменят шарнирите и накрайниците хем да ти регулират предницата.

sataN
Мнения: 380
Регистриран: 05 април 2009
Репутация: 21

Re: Шарнири

Мнение от sataN » 20 май 2014 12:30

Аз сложих moog бяха по 14 лева. Преди да го сложиш шарнирите махни им маншоните и ги напълни с грес. Слагат им много малко грес в заводите (пестят хората) :)

http://www.fmecat.eu/FMEcat34/PImage.as ... 1600_F.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;

http://fmecat.eu/selProd1.asp?prdgrp=9& ... &engseal=0" onclick="window.open(this.href);return false;

Nasko Dobrev
Член на Лада Клуб България
Мнения: 271
Регистриран: 28 юли 2008
Репутация: 1
Местоположение: Варна
Контакти:

Шарнири

Мнение от Nasko Dobrev » 19 яну 2015 11:43

Здравейте отново !!! Лятото на 2014-та година бях писал,че съм притеснен за шарнирите дали да ги сменям от пробега им. Обаче нямаха хлопане или тропане ,а смених само скъсаните калпачета на горните шарнири. До ден днешен колата вече е с тези шарнири на 30 000км на Мастър Спорт. От седмица обаче започна едно глухо почукване дори при неравност и прав път ,но нашите пътища ги знаете какви са .... Оказаха се долните шарнири със луфтове и трябва да ги сменя. Знаем ,че долните са най- натоварени от горните ,защото лежат от долната страна. Дали да сменя само долните и да карам докато почнат горните ? Усилените от нива които ги продават дали ще изкарат по дълъг пробег и дали ще е удачно да се сложи на Класика такива ? Няма ли другите елементи по окачването да се натоварват по-вече ? В магазините има и универсални които стават и за горни и за долни ,но какво означава това ? Вдъхва ми недоверие това ,че стават и за отгоре и за отдолу. Оригиналните горни-долни са различни и това ме навява на мисълта,че така и трябва щом така са решили в завода производител! Чувам мнения ,че има и шарнири които не хлопат и тропат ,а направо се късат и ти пада колелото ! Та в този ред на мисли най добре е да си почнат да почукват и тогава да се сменят.

Отговори

Върни се в “Класика”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 1 гост