Онлайн магазин за оригинални авточасти за Лада

Шарнири

Ремонти и обслужване
2101 • 2102 • 2103 • 2104 • 2105 • 2106 • 2107
Потребителски аватар
Марто
Член на Лада Клуб България
Мнения: 906
Регистриран: 31 март 2008
Репутация: 35
Местоположение: София
Контакти:

Шарнири

Мнение от Марто » 10 сеп 2015 23:31

Сериозно ли препоръчвате китайски шарнири ?

Мога да ви снимам АСМетал каран 200 км .. гледката е трагикомична, мууг .. стандартен китаец , може да го купите и под други имена.
Общото за тях е, че се правят на ЦПУ от парче желязо с подозрителна твърдост. Много важно за колите с променени ъгли/височини на окачването, на повечето ябълките са им по малки от на заводските, което води до по малък ъгъл на завъртане/по-малко ход.

В НАР, може би и БХВ има оригинални заводски шарнири, топката е изработена от металокермика с канали, болта е пресован и е изсечен, подложката е подпружинена, има и възможност за гресорки ... нещо много по трудно за правене и далече по здраво от ЦПУ масовките.
Nobody gonna take my car, I'm gonna race it to the ground, Nobody gonna beat my car, It's gonna break the speed of sound, Oooh it's a killing machine, It's got everything, Like a driving power big fat tyres, and everything

Потребителски аватар
Kiril
Мнения: 1521
Регистриран: 18 октомври 2008
Репутация: 70
Местоположение: Поморие

Шарнири

Мнение от Kiril » 11 сеп 2015 22:52

Заводските шарнири са нещо много хубаво,но при тях остава проблема с маншоните и тежкия волан.В момента карам с такива на Delphi,като им навъртя километри ще споделя впечатления.От тези на MOOG закупени от евро07 никак не съм доволен,но съм виждал и шарнири със същата марка и по-различна форма за Лада,може би те са истинските.А оригиналните сини подсилени шарнирни болтове са наистина много здрави,дори излишно здрави за това леко купе,почти винаги си заминават по абразивен път,здрав шарнир се разбива понеже години е работил пълен с пясък и кал заради скъсан маншон за 50ст,за човек,който не го мързи да гресира са можеби най-добрия избор,ще заровят колата.

Потребителски аватар
Марто
Член на Лада Клуб България
Мнения: 906
Регистриран: 31 март 2008
Репутация: 35
Местоположение: София
Контакти:

Шарнири

Мнение от Марто » 14 сеп 2015 12:37

Задължително предварително гресиране с подходяща смазка и раздвижване. И направо да се слагат със силиконовите маншони, които се продават отделно е най-добре. Само пясък може да ги съсипе от скъсани маншони. В интерес на истината новите шарнири вече не са с оня гьон стария и предполагам карат значително повече.
Nobody gonna take my car, I'm gonna race it to the ground, Nobody gonna beat my car, It's gonna break the speed of sound, Oooh it's a killing machine, It's got everything, Like a driving power big fat tyres, and everything

Потребителски аватар
Живков
Мнения: 2064
Регистриран: 12 април 2008
Репутация: 100
Местоположение: Пловдив

Шарнири

Мнение от Живков » 14 сеп 2015 19:50

Съществува още една подробност, която е от значение. Оригиналния шарнир, долен, както и не китайските му аналози, топката е направена от 2 части. Едната полусфера е част от болта. Другата полусфера е монтирана/нанизана на болта и контактува с другата си половина. Между двете повърхнини се получава плоскост. Това дава на шарнира 2 предимства, които водят до 3-то. 1-во, такъв шарнир осигурява не много, но чувствително по-леко управление. Върти се както болта-така и горната част. Като повече движение има в болта и повърхнините, между двете полусфери. 2-ро, горната полусфера се износва равномерно. Когато работи, тя, постепенно се върти и превърта в леглото си. Което осигурява и самонамазването й от смазката в шарнира. И 3-тото е, че тези фактори значително допринасят да дъгловечността на шарнира.

Производител на такава част, няма да прави менте. Защото, ако избере неподходящ материал и/или спести от закаляването му, болта ще се изкърти от долната полусфера. Тази конструкция изисква як материал и съответното му закаляване, за да бъде надеждна. Друг начин за евтини номера, няма. Пък и да реши някой, че има, просто поема значително голям риск.

buckstabu0
Мнения: 48
Регистриран: 19 октомври 2017
Репутация: 0
Местоположение: София
Автомобил: ВАЗ 2101

Шарнири

Мнение от buckstabu0 » 06 авг 2018 18:57

здравейте, за да не отварям нова тема ще ползвам тази :) Ще слагам нови накрайници и шарнири.. някой неща са нови други не са и едните имат гресьорки дригите нямат... новите накрайници уж са гресирани от завода и нямат гресьорки, как да разбера дали е достатъчно и мога ли да сложа още? и при шарнирите под маншоните да мажа ли с грес и каква трябва да е тя или само да пише грес на опаковката?

Потребителски аватар
Дрон
Мнения: 1427
Регистриран: 12 март 2009
Репутация: 62
Местоположение: София
Автомобил: Volvo 945
Контакти:

Шарнири

Мнение от Дрон » 07 авг 2018 00:12

Шарнири има ТРВ за по 20-25лв броя. На оригинални може да се надявате да са правени в сряда, че на последните дето слагах, купени от НАР лееекинко беха забравили да турат греЗ. Отделно каква е изработката... и прекрасните маншони
После смерти плохие десептиконы попадают в Автоваз

Потребителски аватар
Марто
Член на Лада Клуб България
Мнения: 906
Регистриран: 31 март 2008
Репутация: 35
Местоположение: София
Контакти:

Шарнири

Мнение от Марто » 07 авг 2018 15:26

Трябва да се свали маншона и да се напълни с грес (дори и да имат, обкновено им слагат по-малко от нужното). Хубава литиева грес ще свърши работа. Не слагай графитна или с други примеси като са нови.
Nobody gonna take my car, I'm gonna race it to the ground, Nobody gonna beat my car, It's gonna break the speed of sound, Oooh it's a killing machine, It's got everything, Like a driving power big fat tyres, and everything

Потребителски аватар
Дрон
Мнения: 1427
Регистриран: 12 март 2009
Репутация: 62
Местоположение: София
Автомобил: Volvo 945
Контакти:

Шарнири

Мнение от Дрон » 07 авг 2018 17:09

Естествено, че беше направено. Оригиналня маншон е недуазумение... той така или иначе не е сложен. А как се догресира горен шарнир? Сега остава гресьорки да слагаме... дето ладата уж е модерен автомобил за времето си и няма нужда от гресиране
После смерти плохие десептиконы попадают в Автоваз

buckstabu0
Мнения: 48
Регистриран: 19 октомври 2017
Репутация: 0
Местоположение: София
Автомобил: ВАЗ 2101

Шарнири

Мнение от buckstabu0 » 07 авг 2018 20:46

за шарнирите е ясно, но на накрайниците как се маха маншона ? :D

Потребителски аватар
Дрон
Мнения: 1427
Регистриран: 12 март 2009
Репутация: 62
Местоположение: София
Автомобил: Volvo 945
Контакти:

Шарнири

Мнение от Дрон » 08 авг 2018 01:42

buckstabu0 написа:
07 авг 2018 20:46
за шарнирите е ясно, но на накрайниците как се маха маншона ? :D
Оригиналния е набит с втулка - избива се. Такива дивотии още се срещат по японски и корейски отпадъци.
Който може да си намери окачване на ТРВ/Лемф, амове Закс/Трв да слага. Сегашното руско производство за старите модели е със смехотворно качество.
После смерти плохие десептиконы попадают в Автоваз

Отговори

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 1 гост