Не се включва стартера от контактния ключ

Ремонти и обслужване
Самара • Самара 2 • 2110/11/12
Потребителски аватар
otoyol
Мнения: 680
Регистриран: 25 декември 2009
Репутация: 0

Не се включва стартера от контактния ключ

Мнение от otoyol » 19 юли 2012 12:36

Здравейте, колеги. Както се разбира от заглавието на темата ми, от контактния ключ често пъти (напоследък постояно), стартерът не се включва. С отвертка давам на късо тънката кабелна обувчица на бобинката на стартера със горния болт, на който идва + от акум. и си включва без никакви проблеми. Моля за напътствие къде да търся проблема - в самия контактен ключ (т. нар. таралеж) или другаде ? Веригата на бобинката на стартера директно през КК ли се затваря или през някакво реле ? Предварително благодаря за съветите и се извинявам, ако има подобна тема, просто нямам достъп до интернет и не мога да търся в момента.

Потребителски аватар
vesko0o
Мнения: 456
Регистриран: 22 ноември 2010
Репутация: 1
Местоположение: Аксаково
Автомобил: 04 05 и 07
Контакти:

Re: Не се включва стартера от контактния ключ

Мнение от vesko0o » 19 юли 2012 12:47

Пробвай от буксата на контактния ключ да дадеш на късо да видиш дали е от ключа :)

Потребителски аватар
toneto66
Мнения: 108
Регистриран: 29 януари 2009
Репутация: 1
Местоположение: Димитровград
Автомобил: ВАЗ 21101
Контакти:

Re: Не се включва стартера от контактния ключ

Мнение от toneto66 » 19 юли 2012 14:42

Най вероятно е самата бобинка на стартера.

kolino
Мнения: 50
Регистриран: 12 ноември 2010
Репутация: 0
Местоположение: София

Re: Не се включва стартера от контактния ключ

Мнение от kolino » 19 юли 2012 23:47

"Шалтерът" на стартера се включва през допълнително реле. Завряно беше около сервото и май даже някъде зад него, доклокото си спомням. Като включиш позиция "стартер" на контактния ключ, то трябва да "чука".То затваря веригата на червения тънък кабел на "шалтера". Ако имаш алармена инсталация с реле за прекъсване на стартирането, провери и него. На мен то ми игра номера по едно време. Откачило се беше едно от крачетата, запоени при монтажа.

Потребителски аватар
otoyol
Мнения: 680
Регистриран: 25 декември 2009
Репутация: 0

Re: Не се включва стартера от контактния ключ

Мнение от otoyol » 20 юли 2012 12:28

Е не е бобинката, тъй като ако беше тя неизправна, нямаше да се включва при директното й подаване на ток. Или е КК и някакво реле - това исках да знам дали има реле, през което КК захранва бобинката.

Потребителски аватар
viktor marchev
Мнения: 469
Регистриран: 23 април 2008
Репутация: 0
Местоположение: Русе

Re: Не се включва стартера от контактния ключ

Мнение от viktor marchev » 21 юли 2012 00:47

Аз съм за релето като колегата по горе.
Намира се между сервото и тавата на въздушния филтър.Вижда се добре реле изведено с букса хванато за ламарината с ухо. Ако не е там вече отива в ключа проблема.Ако е сменян с нов в него ще е белята(продаваните са им много калпави пластмасите и пластинките по таралежа)

maxim10
Мнения: 91
Регистриран: 06 март 2010
Репутация: 2
Местоположение: Велико Търново
Автомобил: ВАЗ 21083

Не се включва стартера от контактния ключ

Мнение от maxim10 » 08 юли 2019 18:45

Здравейте, колеги!
При мене положението е същото при запалване. Не се върти стартера. Но стартера е добре засега, защото от включвателя на стартера като подам контакт, стартера завърта и пали. Също при релето на запалването, като дам контакт с мостче между двете дебели жици, розовата и червената, стартера завърта и колата пали. Не съм опитвал да направя мостче при буксата на контактния ключ и да видя дали там ще върти стартера. И там ли са розов и червен проводник, не съм поглеждал още и не знам. Ако върти, доколкото знам, причината ще се локализира като проблем в контактния ключ.
Има ли особеност при подмяната, примерно не ми е ясно със заключването на волана как стоят нещата с новия конт. ключ.

Потребителски аватар
LADA-2107
Член на Лада Клуб България
Мнения: 5503
Регистриран: 13 април 2008
Репутация: 248
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Не се включва стартера от контактния ключ

Мнение от LADA-2107 » 09 юли 2019 08:14

На Самарата контактния ключ се сменя значително по-лесно от колкото на Класика. Със заключването няма да имаш проблеми никакви според мен.

Аз имах подобен проблем. Оказа се прекъснат кабел между бушонното табло и релето за стартера. Бил е оголен и с годините просто е изгнил и се е прекъснал.

Потребителски аватар
Стаменов
Мнения: 101
Регистриран: 24 май 2008
Репутация: 23
Местоположение: София
Автомобил: ГАЗ-24 Волга

Не се включва стартера от контактния ключ

Мнение от Стаменов » 09 юли 2019 15:34

LADA-2107 написа:
09 юли 2019 08:14
На Самарата контактния ключ се сменя значително по-лесно от колкото на Класика.
Зависи. Ако скобата на контактния ключ не е хваната със винтове със счупени глави, а тя оригинално си е така.
На класиките също май трябва да е с такива винтове, но на практика не съм виждал.

Потребителски аватар
LADA-2107
Член на Лада Клуб България
Мнения: 5503
Регистриран: 13 април 2008
Репутация: 248
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Не се включва стартера от контактния ключ

Мнение от LADA-2107 » 10 юли 2019 08:05

Прав си колега за винтовете. Иначе ако не са те, контактния ключ е хванат със скоба на "тръбата" през която минава кормилния вал.

Отговори

Върни се в “Самара / Самара 2 / Десятка (семейство)”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 1 гост