Поставяне на пласмасови подкалници на Самара

Ремонти и обслужване
Самара • Самара 2 • 2110/11/12
Потребителски аватар
auto_forum
Мнения: 2243
Регистриран: 21 март 2008
Репутация: 28
Местоположение: София

Re: Поставяне на пласмасови подкалници на Самара

Мнение от auto_forum » 14 авг 2009 13:53

Всяка една Лада като мине 10 години с и без подкалници започва да избива ръждата и най-вече избива отвътре на вън и по заварките. Затова си трябва всяка година борба с ръждата. Гният си тия коли без никакви проблеми. Подкалниците спасяват и то много.

Потребителски аватар
McRae
Мнения: 173
Регистриран: 07 август 2009
Репутация: 0
Местоположение: Димитровград

Re: Поставяне на пласмасови подкалници на Самара

Мнение от McRae » 14 авг 2009 14:05

Колега,за това си прав.Макар че, старата мо Лада беше пребоядисана,когато навърши 21 години :) Самарата като я гледам я изкара 15-16,я не.А са гледани по един и същ начин.Дори Самарата е видяла доста повече колзметика ;)

Потребителски аватар
Живков
Мнения: 2064
Регистриран: 12 април 2008
Репутация: 99
Местоположение: Пловдив

Re: Поставяне на пласмасови подкалници на Самара

Мнение от Живков » 14 авг 2009 18:00

Гаража изобщо не го брой гаранция. Той е нож с две остриета. И гаражната Лада гние, но по особен начин. Понякога много по-бързо и качествено от уличната.

Потребителски аватар
OgyWRC
Мнения: 350
Регистриран: 15 септември 2008
Репутация: 0

Re: Поставяне на пласмасови подкалници на Самара

Мнение от OgyWRC » 26 май 2010 16:38

Хайде и аз да попитамна свой ред, че въпросът е важен за бъдещето на моята Самарка!

Поставянето на подкалници с винтове не предразполага ли към ръжда около местата на закрепване между калника и подкалника? (иде реч за по-дълъг преиод от време, а не за година-две)

Има ли достъп, за да се почиства калника или просто не се почиства? Ако не се почиства дали не трябва да се напръска с парафин?

Къде се продават качествени подкалници?

Пробвалили сте вариант с големи калобрани, които да обхванат и част от калника, с възможност за почистване зад тях? Аз май на това съм се спрял!

p.s. При мен няма проблем с калниците (20г. и няма грам ръжда), но има проблем с колонките на вратите, които явно отнасят пясъчната струя на предните колела.

Потребителски аватар
Денис И.
Председател на ЛКБ
Мнения: 6874
Регистриран: 01 март 2008
Репутация: 117
Местоположение: София
Автомобил: ВАЗ 21099
Контакти:

Re: Поставяне на пласмасови подкалници на Самара

Мнение от Денис И. » 26 май 2010 22:06

Ако калника е здрав и сложиш винтове - няма да имаш проблеми. Ако е тръгнала ръждата обаче и с подкалници и без тях - няма спасение, ще трябват нови.

Достъп до под калника няма как да имаш освен ако не си развиеш винтовете и свалиш подкалниците, но за какво ти е цялата гимнастика?

Какво значи качествен подкалник? Това е едно парче пластмаса. Отиваш със Самарката в някой магазин, взимаш подкалниците и ги наставяш да видиш дали ще паснат. Също така гледаш пластмасата да е еластична за да имаш мегдан за напасване, огъване и т.н.

Моите предни подкалници са с калобрани, които "уж" предпазват праговете. Какво да ти кажа - вършат работа и съм доволен.

Когато слагах моите подкалници работата вече беше зле, но реших да я забавя докато намеря време да оправям ръждите. Свалих калниците. Хубаво махнах ръждата от страниците, ръждопреобразувател, грунд, един слой грес и слагане на подкалниците. Слоя грес е за да не се задържа влага, ако случайно проникне между подкалника и калника. Смея да твърдя, че това помогна колата да не е в още по-окаяно състояние откъм ламарини. Тази година предстои освежаване и ще се придържам към същата конфигурация, само че с нови калници + цинков грунд където може.
http://www.ladaclub-bg.com - новини, статии, полезна информация, рекламни материали

Потребителски аватар
OgyWRC
Мнения: 350
Регистриран: 15 септември 2008
Репутация: 0

Re: Поставяне на пласмасови подкалници на Самара

Мнение от OgyWRC » 27 май 2010 10:24

Благодаря за отговора!

Качествени подкалници - да са от добър материал, да си паснат на мястото и да са добре измислени ... та от къде мога да намеря такива в София?

Отзад има ли смисъл да се слагат?

Ще се доверя на общото мнение и ще взема един комплект и на място ще решим кое, как.

p.s. Купето на колата в момента се усилва и обработва, прави се много сериозно!

Потребителски аватар
Очката
Мнения: 627
Регистриран: 15 април 2008
Репутация: 5
Местоположение: Кюстендил
Автомобил: ВАЗ 2103
Контакти:

Re: Поставяне на пласмасови подкалници на Самара

Мнение от Очката » 04 юни 2010 10:33

По принцип на самия подкалник трабва да си пише, че е за Самара.
Поне на нашите като ги взехме си пишеше. Трябва само добре да се поставят, че иначе може при по-натовварена кола да се получи стържене(поне при мен е така).
Иначе последно като сваляхме подкалниците беше доста запазена. Сега незнам как е не са сваляни 2-3 год.(предстои им).
Ламарините зад подкалника са намазани със грунд .

Потребителски аватар
wolfram
Мнения: 244
Регистриран: 17 юни 2009
Репутация: 6
Местоположение: София
Автомобил: ВАЗ 21093

Re: Поставяне на пласмасови подкалници на Самара

Мнение от wolfram » 05 май 2014 18:09

Колеги, виждам, че е дискутиран тоя проблем, прочетох всички мнения в темата, но все пак да си питам: Наскоро си взех 2 подкалника и смятах да ги слагам отпред. Когато отидох при един автотехник той ми каза, че цитирам: "ще бъде по-зле, защото пясък, луга и вода ще се натрупва в пространството, останало между подкалника и калника и ще стане още по-зле, ще изгние още по-бързо". Познат ми е човека, но не ги сложих, все пак реших да потърся съвет от хора, които имат опит с това, защото той се занимава със западни автомобили.

Както сте казали вече, ладата като е на 20+ години все ще си изгние, въпросът е, че засега нямам ръжда, изкарах първа цяла зима навън, понеже преди колата стоеше в гараж и зимата се караше само за по 1 месец. Не виждам някакви кой знае какви ръжди, но винаги ме е дразнело как между предния фар и бронята има някакво разстояние от 2-3 сантиметра и върху самата броня при движението на колелото се изхвърля много пясък в гадно и мокро време и стои така, пясъкът също се удря отзад в мигача имам чувството, и общо взето пред мигача и предния фар винаги има пясък.

Та въпросът ми е - да го слушам ли все пак, или да го натисна да ми ги монтира?
Тодор Живков написа:Характерно за тази марка е, че може да бъде основа за стаж на млад шофьор. Дори е задължително, човек да мине през руската школа. Да види, да усети,как стоят нещата в живота. За това,че лесно няма и ежедневно трябва борба.

PAP
Мнения: 23
Регистриран: 14 октомври 2010
Репутация: 0
Местоположение: Монтана
Автомобил: ВАЗ 21061

Re: Поставяне на пласмасови подкалници на Самара

Мнение от PAP » 05 май 2014 20:42

Монтирай смело !
Цялата автомобилна индустрия е на подкалници !
Само твоят консултант...приеми,че само за подкалниците не е наясно... :)

Отговори

Върни се в “Самара / Самара 2 / Десятка (семейство)”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 1 гост