Не се включва стартера от контактния ключ
Не се включва стартера от контактния ключ
Здравейте, колеги. Както се разбира от заглавието на темата ми, от контактния ключ често пъти (напоследък постояно), стартерът не се включва. С отвертка давам на късо тънката кабелна обувчица на бобинката на стартера със горния болт, на който идва + от акум. и си включва без никакви проблеми. Моля за напътствие къде да търся проблема - в самия контактен ключ (т. нар. таралеж) или другаде ? Веригата на бобинката на стартера директно през КК ли се затваря или през някакво реле ? Предварително благодаря за съветите и се извинявам, ако има подобна тема, просто нямам достъп до интернет и не мога да търся в момента.
- vesko0o
- Мнения: 467
- Регистриран: 22 ноември 2010
- Репутация: 1
- Местоположение: Аксаково
- Автомобил: 04 05 и 07
- Контакти:
Re: Не се включва стартера от контактния ключ
Пробвай от буксата на контактния ключ да дадеш на късо да видиш дали е от ключа 

- toneto66
- Мнения: 127
- Регистриран: 29 януари 2009
- Репутация: 1
- Местоположение: Димитровград
- Автомобил: ВАЗ 21101
- Контакти:
Re: Не се включва стартера от контактния ключ
Най вероятно е самата бобинка на стартера.
Re: Не се включва стартера от контактния ключ
"Шалтерът" на стартера се включва през допълнително реле. Завряно беше около сервото и май даже някъде зад него, доклокото си спомням. Като включиш позиция "стартер" на контактния ключ, то трябва да "чука".То затваря веригата на червения тънък кабел на "шалтера". Ако имаш алармена инсталация с реле за прекъсване на стартирането, провери и него. На мен то ми игра номера по едно време. Откачило се беше едно от крачетата, запоени при монтажа.
Re: Не се включва стартера от контактния ключ
Е не е бобинката, тъй като ако беше тя неизправна, нямаше да се включва при директното й подаване на ток. Или е КК и някакво реле - това исках да знам дали има реле, през което КК захранва бобинката.
- viktor marchev
- Мнения: 469
- Регистриран: 23 април 2008
- Репутация: 0
- Местоположение: Русе
Re: Не се включва стартера от контактния ключ
Аз съм за релето като колегата по горе.
Намира се между сервото и тавата на въздушния филтър.Вижда се добре реле изведено с букса хванато за ламарината с ухо. Ако не е там вече отива в ключа проблема.Ако е сменян с нов в него ще е белята(продаваните са им много калпави пластмасите и пластинките по таралежа)
Намира се между сервото и тавата на въздушния филтър.Вижда се добре реле изведено с букса хванато за ламарината с ухо. Ако не е там вече отива в ключа проблема.Ако е сменян с нов в него ще е белята(продаваните са им много калпави пластмасите и пластинките по таралежа)
-
- Мнения: 93
- Регистриран: 06 март 2010
- Репутация: 2
- Местоположение: Велико Търново
- Автомобил: ВАЗ 21083
Не се включва стартера от контактния ключ
Здравейте, колеги!
При мене положението е същото при запалване. Не се върти стартера. Но стартера е добре засега, защото от включвателя на стартера като подам контакт, стартера завърта и пали. Също при релето на запалването, като дам контакт с мостче между двете дебели жици, розовата и червената, стартера завърта и колата пали. Не съм опитвал да направя мостче при буксата на контактния ключ и да видя дали там ще върти стартера. И там ли са розов и червен проводник, не съм поглеждал още и не знам. Ако върти, доколкото знам, причината ще се локализира като проблем в контактния ключ.
Има ли особеност при подмяната, примерно не ми е ясно със заключването на волана как стоят нещата с новия конт. ключ.
При мене положението е същото при запалване. Не се върти стартера. Но стартера е добре засега, защото от включвателя на стартера като подам контакт, стартера завърта и пали. Също при релето на запалването, като дам контакт с мостче между двете дебели жици, розовата и червената, стартера завърта и колата пали. Не съм опитвал да направя мостче при буксата на контактния ключ и да видя дали там ще върти стартера. И там ли са розов и червен проводник, не съм поглеждал още и не знам. Ако върти, доколкото знам, причината ще се локализира като проблем в контактния ключ.
Има ли особеност при подмяната, примерно не ми е ясно със заключването на волана как стоят нещата с новия конт. ключ.
- LADA-2107
- Член на Лада Клуб България
- Мнения: 6035
- Регистриран: 13 април 2008
- Репутация: 318
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Не се включва стартера от контактния ключ
На Самарата контактния ключ се сменя значително по-лесно от колкото на Класика. Със заключването няма да имаш проблеми никакви според мен.
Аз имах подобен проблем. Оказа се прекъснат кабел между бушонното табло и релето за стартера. Бил е оголен и с годините просто е изгнил и се е прекъснал.
Аз имах подобен проблем. Оказа се прекъснат кабел между бушонното табло и релето за стартера. Бил е оголен и с годините просто е изгнил и се е прекъснал.
- Стаменов
- Мнения: 118
- Регистриран: 24 май 2008
- Репутация: 24
- Местоположение: София
- Автомобил: ГАЗ-24 Волга
Не се включва стартера от контактния ключ
Зависи. Ако скобата на контактния ключ не е хваната със винтове със счупени глави, а тя оригинално си е така.
На класиките също май трябва да е с такива винтове, но на практика не съм виждал.
- LADA-2107
- Член на Лада Клуб България
- Мнения: 6035
- Регистриран: 13 април 2008
- Репутация: 318
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Не се включва стартера от контактния ключ
Прав си колега за винтовете. Иначе ако не са те, контактния ключ е хванат със скоба на "тръбата" през която минава кормилния вал.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 1 гост