Онлайн магазин за оригинални авточасти за Лада

ВАЗ 21083 с микропроцесорно запалване - студена прекъсва

Ремонти и обслужване
Самара • Самара 2 • 2110/11/12
Stefacha
Мнения: 5
Регистриран: 11 декември 2012
Репутация: 0

ВАЗ 21083 с микропроцесорно запалване - студена прекъсва

Мнение от Stefacha » 11 дек 2012 13:02

Здравейте!

Колата е от първите самари без делко с две бубини/комутатор и карбуратор солекс 1,5 двигател. Проблема ми не е от скоро и го прави само зимата. При запалване си пали веднага, но докато загрее около 10мин. се усеща че не работи както трябва/все едно че е на 2 или 3 цилиндъра, пробвано е и 4-те работят/, проблема е че при потегляне преди да е загряла лашка и прекъсва яката, направо не се кара/дори при потегляне с бая дръпнат смукач/! След като загрее все едно че е друга кола, започва да работи перфектно, поддържа си ниските, има ряз. Ако е по топло времето не го прави въобще, няма значение дали е мокро или е сухо. Изолирал съм всички ел. причини/кабели, свещи, комутатор, бубини, датчици/.

Остана само карбуратора, който отворих, но само до поплавъците/нивото е добре/, продухах всички жигльори и места където може/мисля че е пропуснат само един, при който трябва да се свали целият карбуратор/, ел магнитният клапат е тестван и работи, отворих и проверих мембраната под смукача, само там беше малко поомазано/беше наред, не съм сменял нищо/. Другите две мембрани/ускорителна и за празният ход не съм барал/. Днеска пак я пробвах сутринта и пак същотото, като махна обаче капака на въздушният филтър видях че камерата, където е клапата на смукача е бая черна и нагоряла.

Колата съм я купувал нова и и беше откраднат ел магнитният клапан с жигльора още в Мототехника и беше набита една клечка, явно са барали и някой настройки на карба за да си пали и върви. След време си взех такъв и базикнах въздуха и сместа и от тогава не е пипана.

Интересува ме дали мога да направя някакъв тест или нещо, за да локализирам проблема/притеснява ме ако сваля целия карб и сменя всички мембрани с нови, да не земе да прави други номера, като чувам какви части продават вече/, за пръв път се разправям с карбуратори?

Потребителски аватар
viktor marchev
Мнения: 469
Регистриран: 23 април 2008
Репутация: 0
Местоположение: Русе

Re: Лада Самара 21083 не намерих във форума такъв проблем

Мнение от viktor marchev » 11 дек 2012 13:32

Няма страшно колега най много да трябва да отидеш на газанализатор за да ти дорегулират качестворо на сместта.Иначе шен ако питаш свали го разглоби го огледай хубава свсички платна и продухай де що има наблегни на сисъемата за празен ход със ел. клапан че тя големи мизерии прави лесно се затлачват каналчетата разпръсквача на ускорителната помпам също ...

Stefacha
Мнения: 5
Регистриран: 11 декември 2012
Репутация: 0

Re: Лада Самара 21083 не намерих във форума такъв проблем

Мнение от Stefacha » 11 дек 2012 13:47

Аз така или иначе ще го разглобявам, то се е видяло, но сега стана бая студено, а тва за регулирането на сместа, навсякъде ли го правят? Аз дали няма да мога да пробвам сам или трябват някакви уреди?

Потребителски аватар
viktor marchev
Мнения: 469
Регистриран: 23 април 2008
Репутация: 0
Местоположение: Русе

Re: Лада Самара 21083 не намерих във форума такъв проблем

Мнение от viktor marchev » 11 дек 2012 14:25

По принцип трябва газанализатор ама и на ръка може се настрой близко до това което трябва

Потребителски аватар
Денис И.
Председател на ЛКБ
Мнения: 6694
Регистриран: 01 март 2008
Репутация: 104
Местоположение: София
Автомобил: ВАЗ 21099
Контакти:

Re: ВАЗ 21083 с микропроцесорно запалване - студена прекъсва

Мнение от Денис И. » 12 дек 2012 09:20

Препоръчвам ти преди да отидеш на газоанализатор да си регулираш карбуратора както е описано тук > http://www.ladaclub-bg.com/literature/115--solex" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.ladaclub-bg.com - новини, статии, полезна информация, рекламни материали

Stefacha
Мнения: 5
Регистриран: 11 декември 2012
Репутация: 0

Re: ВАЗ 21083 с микропроцесорно запалване - студена прекъсва

Мнение от Stefacha » 12 дек 2012 13:41

Снощи прочетох ръководството на Ерохов В.И - "Карбуратори Солекс" и се позапознах с основните неща, но това ще ми свърши по добра работа! Мерси Денисчо, ако има нещо неясно по нататък ще питам :)

Stefacha
Мнения: 5
Регистриран: 11 декември 2012
Репутация: 0

Re: ВАЗ 21083 с микропроцесорно запалване - студена прекъсва

Мнение от Stefacha » 13 дек 2012 10:14

Реших да си отремонтирам целият карбуратор/вземах си комплект/, та въпросът ми е клапите с осите и съединенията и пружините, които са метални, могат ли да не се свалят/става въпрос за киснене с ацетон или коросилин и малко нафта/? За поплавъка, гарнитури, жигльори и уплътнения разбрах... и дали няма да е по добре като го разглобя да го обработя със спрей за карбуратори, че да мога да сглобя веднага?

Потребителски аватар
teon
Мнения: 726
Регистриран: 27 юни 2010
Репутация: 18
Местоположение: Бургас
Автомобил: ВАЗ 2103

Re: ВАЗ 21083 с микропроцесорно запалване - студена прекъсва

Мнение от teon » 13 дек 2012 10:48

...ако няма наложителна причина, оста с клапите по-добре не я пипай...болтовете с които се хващат клапите за оста са зачекънени от долна страна против саморазвиване...иска се предварителното им запилване и тогава сваляне...

Потребителски аватар
viktor marchev
Мнения: 469
Регистриран: 23 април 2008
Репутация: 0
Местоположение: Русе

Re: ВАЗ 21083 с микропроцесорно запалване - студена прекъсва

Мнение от viktor marchev » 13 дек 2012 11:03

Пробвал съм всякакви варианти спрея за карбуратори го ползвам след като продухам с него цръквам докато не излезе от другия краи на някои от наи тънките отвори.За киснене е най добре ацетон и нафта да не се исфиряса ацетона бързо затова се ливва малко нафта кореселина не разтваря така агресивно маслени наслоявания и нагар спрея за карборатори добре разтваря но ще ти излезе много скъпо с него да чистиш.Киснеш карба една малка четка и почваш да го търкаш ще светне накрая продухваш със спрея за карбуратори и със въздух ама трябва си махнал и винта за регулиране качеството на сместта.Накрая сгклобяваш всичко.

Stefacha
Мнения: 5
Регистриран: 11 декември 2012
Репутация: 0

Re: ВАЗ 21083 с микропроцесорно запалване - студена прекъсва

Мнение от Stefacha » 19 дек 2012 14:06

От няколко дена разглабям, кисна, сменям, продухвам жигльори, карба стана като нов, слагам го, паля в най големият студ, запалването на четвърт, но прекъсването си остава. Отново преглед на свещите една по една и вече бях отчаян, когато свалих микропроцесорното и го затоплих с една печка, слязох в гаража и като запалих - преде като малко агънце/м***чката му,само тва не бях тествал, но всички ми казваха, то или работи или не, а мойта като загрее си работи идеално/.
Сега искам да попитам долу горе как вървят цените на нови и втора употреба такива/модела ми е от 1990год. сделано в НРБ/ МС 27 13 02/ и дали други видове ще паснат? За сега го държа у нас на топло и ако трябва да ходя някъде ще го нося с мен.....боже до къде я докарахме :)

Отговори

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 3 госта