ВАЗ 21083 с микропроцесорно запалване - студена прекъсва
ВАЗ 21083 с микропроцесорно запалване - студена прекъсва
Здравейте!
Колата е от първите самари без делко с две бубини/комутатор и карбуратор солекс 1,5 двигател. Проблема ми не е от скоро и го прави само зимата. При запалване си пали веднага, но докато загрее около 10мин. се усеща че не работи както трябва/все едно че е на 2 или 3 цилиндъра, пробвано е и 4-те работят/, проблема е че при потегляне преди да е загряла лашка и прекъсва яката, направо не се кара/дори при потегляне с бая дръпнат смукач/! След като загрее все едно че е друга кола, започва да работи перфектно, поддържа си ниските, има ряз. Ако е по топло времето не го прави въобще, няма значение дали е мокро или е сухо. Изолирал съм всички ел. причини/кабели, свещи, комутатор, бубини, датчици/.
Остана само карбуратора, който отворих, но само до поплавъците/нивото е добре/, продухах всички жигльори и места където може/мисля че е пропуснат само един, при който трябва да се свали целият карбуратор/, ел магнитният клапат е тестван и работи, отворих и проверих мембраната под смукача, само там беше малко поомазано/беше наред, не съм сменял нищо/. Другите две мембрани/ускорителна и за празният ход не съм барал/. Днеска пак я пробвах сутринта и пак същотото, като махна обаче капака на въздушният филтър видях че камерата, където е клапата на смукача е бая черна и нагоряла.
Колата съм я купувал нова и и беше откраднат ел магнитният клапан с жигльора още в Мототехника и беше набита една клечка, явно са барали и някой настройки на карба за да си пали и върви. След време си взех такъв и базикнах въздуха и сместа и от тогава не е пипана.
Интересува ме дали мога да направя някакъв тест или нещо, за да локализирам проблема/притеснява ме ако сваля целия карб и сменя всички мембрани с нови, да не земе да прави други номера, като чувам какви части продават вече/, за пръв път се разправям с карбуратори?
Колата е от първите самари без делко с две бубини/комутатор и карбуратор солекс 1,5 двигател. Проблема ми не е от скоро и го прави само зимата. При запалване си пали веднага, но докато загрее около 10мин. се усеща че не работи както трябва/все едно че е на 2 или 3 цилиндъра, пробвано е и 4-те работят/, проблема е че при потегляне преди да е загряла лашка и прекъсва яката, направо не се кара/дори при потегляне с бая дръпнат смукач/! След като загрее все едно че е друга кола, започва да работи перфектно, поддържа си ниските, има ряз. Ако е по топло времето не го прави въобще, няма значение дали е мокро или е сухо. Изолирал съм всички ел. причини/кабели, свещи, комутатор, бубини, датчици/.
Остана само карбуратора, който отворих, но само до поплавъците/нивото е добре/, продухах всички жигльори и места където може/мисля че е пропуснат само един, при който трябва да се свали целият карбуратор/, ел магнитният клапат е тестван и работи, отворих и проверих мембраната под смукача, само там беше малко поомазано/беше наред, не съм сменял нищо/. Другите две мембрани/ускорителна и за празният ход не съм барал/. Днеска пак я пробвах сутринта и пак същотото, като махна обаче капака на въздушният филтър видях че камерата, където е клапата на смукача е бая черна и нагоряла.
Колата съм я купувал нова и и беше откраднат ел магнитният клапан с жигльора още в Мототехника и беше набита една клечка, явно са барали и някой настройки на карба за да си пали и върви. След време си взех такъв и базикнах въздуха и сместа и от тогава не е пипана.
Интересува ме дали мога да направя някакъв тест или нещо, за да локализирам проблема/притеснява ме ако сваля целия карб и сменя всички мембрани с нови, да не земе да прави други номера, като чувам какви части продават вече/, за пръв път се разправям с карбуратори?
- viktor marchev
- Мнения: 469
- Регистриран: 23 април 2008
- Репутация: 0
- Местоположение: Русе
Re: Лада Самара 21083 не намерих във форума такъв проблем
Няма страшно колега най много да трябва да отидеш на газанализатор за да ти дорегулират качестворо на сместта.Иначе шен ако питаш свали го разглоби го огледай хубава свсички платна и продухай де що има наблегни на сисъемата за празен ход със ел. клапан че тя големи мизерии прави лесно се затлачват каналчетата разпръсквача на ускорителната помпам също ...
Re: Лада Самара 21083 не намерих във форума такъв проблем
Аз така или иначе ще го разглобявам, то се е видяло, но сега стана бая студено, а тва за регулирането на сместа, навсякъде ли го правят? Аз дали няма да мога да пробвам сам или трябват някакви уреди?
- viktor marchev
- Мнения: 469
- Регистриран: 23 април 2008
- Репутация: 0
- Местоположение: Русе
Re: Лада Самара 21083 не намерих във форума такъв проблем
По принцип трябва газанализатор ама и на ръка може се настрой близко до това което трябва
- Денис И.
- Председател на ЛКБ
- Мнения: 6784
- Регистриран: 01 март 2008
- Репутация: 115
- Местоположение: София
- Автомобил: ВАЗ 21099
- Контакти:
Re: ВАЗ 21083 с микропроцесорно запалване - студена прекъсва
Препоръчвам ти преди да отидеш на газоанализатор да си регулираш карбуратора както е описано тук > http://www.ladaclub-bg.com/literature/115--solex" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.ladaclub-bg.com - новини, статии, полезна информация, рекламни материали
Re: ВАЗ 21083 с микропроцесорно запалване - студена прекъсва
Снощи прочетох ръководството на Ерохов В.И - "Карбуратори Солекс" и се позапознах с основните неща, но това ще ми свърши по добра работа! Мерси Денисчо, ако има нещо неясно по нататък ще питам 

Re: ВАЗ 21083 с микропроцесорно запалване - студена прекъсва
Реших да си отремонтирам целият карбуратор/вземах си комплект/, та въпросът ми е клапите с осите и съединенията и пружините, които са метални, могат ли да не се свалят/става въпрос за киснене с ацетон или коросилин и малко нафта/? За поплавъка, гарнитури, жигльори и уплътнения разбрах... и дали няма да е по добре като го разглобя да го обработя със спрей за карбуратори, че да мога да сглобя веднага?
Re: ВАЗ 21083 с микропроцесорно запалване - студена прекъсва
...ако няма наложителна причина, оста с клапите по-добре не я пипай...болтовете с които се хващат клапите за оста са зачекънени от долна страна против саморазвиване...иска се предварителното им запилване и тогава сваляне...
- viktor marchev
- Мнения: 469
- Регистриран: 23 април 2008
- Репутация: 0
- Местоположение: Русе
Re: ВАЗ 21083 с микропроцесорно запалване - студена прекъсва
Пробвал съм всякакви варианти спрея за карбуратори го ползвам след като продухам с него цръквам докато не излезе от другия краи на някои от наи тънките отвори.За киснене е най добре ацетон и нафта да не се исфиряса ацетона бързо затова се ливва малко нафта кореселина не разтваря така агресивно маслени наслоявания и нагар спрея за карборатори добре разтваря но ще ти излезе много скъпо с него да чистиш.Киснеш карба една малка четка и почваш да го търкаш ще светне накрая продухваш със спрея за карбуратори и със въздух ама трябва си махнал и винта за регулиране качеството на сместта.Накрая сгклобяваш всичко.
Re: ВАЗ 21083 с микропроцесорно запалване - студена прекъсва
От няколко дена разглабям, кисна, сменям, продухвам жигльори, карба стана като нов, слагам го, паля в най големият студ, запалването на четвърт, но прекъсването си остава. Отново преглед на свещите една по една и вече бях отчаян, когато свалих микропроцесорното и го затоплих с една печка, слязох в гаража и като запалих - преде като малко агънце/м***чката му,само тва не бях тествал, но всички ми казваха, то или работи или не, а мойта като загрее си работи идеално/.
Сега искам да попитам долу горе как вървят цените на нови и втора употреба такива/модела ми е от 1990год. сделано в НРБ/ МС 27 13 02/ и дали други видове ще паснат? За сега го държа у нас на топло и ако трябва да ходя някъде ще го нося с мен.....боже до къде я докарахме
Сега искам да попитам долу горе как вървят цените на нови и втора употреба такива/модела ми е от 1990год. сделано в НРБ/ МС 27 13 02/ и дали други видове ще паснат? За сега го държа у нас на топло и ако трябва да ходя някъде ще го нося с мен.....боже до къде я докарахме

Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 1 гост