Питанка за маховика

Ремонти и обслужване
Самара • Самара 2 • 2110/11/12
BaHca
Мнения: 11
Регистриран: 11 декември 2010
Репутация: 0

Питанка за маховика

Мнение от BaHca » 14 дек 2014 13:44

Здравейте,тази седмица ми изпуши съединителя на Самарата по време на движение.Прекарах се като дадох 110 лева на арменеца за комплект на Фенокс,обаче проблема е,че когато майстора във автосервиза съборил кутията маховика бил счупен и той го заварил и го сложил.Сега обаче като се опитам да тръгна нормално,тресе и мотора изгася,за да потегля давам повечко газ и отпускам по-леко съединителя.Опасно ли е това за съединителя?

Потребителски аватар
Frysco
Зам. председател на ЛКБ
Мнения: 4356
Регистриран: 18 април 2008
Репутация: 210
Местоположение: София
Автомобил: ВАЗ 2106
Контакти:

Re: Питанка за маховика

Мнение от Frysco » 14 дек 2014 18:53

Сигурен ли си, че маховика ти е бил счупен?Да не става дума за венеца?

Иначе не е нормално да потегляш с повече газ и по бавно отпускане.

BaHca
Мнения: 11
Регистриран: 11 декември 2010
Репутация: 0

Питанка за маховика

Мнение от BaHca » 04 яну 2015 11:23

Оказа се,че венеца е излязъл и го прекапал на няколко места.Когато съединителят изпуши накрая на баира,се спуснах обратно на инерция с около 40 км/ч и се усещаше едно силно биене отпред в ляво като чели,все едно джантата е много крива.Сега с над около 60 км/ч пак се усеща това биене но много по-малко,от какво може да е според вас.Също ако някой даде идея,защо вентилатора на парното не работи когато температурите паднат под нулата.Понякога като загрее колата тръгва,ама повечето пъти не,а когато температурата е над нулата няма проблем.

Потребителски аватар
bgbul
Мнения: 286
Регистриран: 17 ноември 2014
Репутация: 59
Местоположение: Пловдив
Автомобил: ВАЗ 21213
Контакти:

Питанка за маховика

Мнение от bgbul » 04 яну 2015 12:21

1. Ако ще отваряш кутията за смяна на съединител - огледай маховика и по-добре да го огледа някой колега или майстор, който разбира и знае какво да гледа. Маховика има лек конус на външния ръб и по този ръб ляга, прилепва венеца. Венец се сваля и обръща, или сменя лесно. Аз чувам за първи път венец да се "прикапва" към маховик. Не знам дали е нормално такова нещо. За мен не е.
2. Биенето отпред в ляво едва ли е от маховика. По-вероятно е да имаш проблем по джанта, гума или полуоска.
Джанта/гума - баланс или, ако е крива се сменя. Може да размениш предна и задна гума с джантата за бърза проверка.
Полуоската:
Аз си мисля, че в маншона на външното каре греста е станала твърда, на "топка" и от това е проблема.
Сменяш тази грес и проблема би трябвало да изчезне. Дано е това!
И последно да не си прегрявал спирачките и да си изкривил спирачен диск?
3. Вентилатора: За жалост е често срещан проблем, Изчезва единствено със смяна на вентилаторчето. Това е според мен.
ДА ти "свири" вентилаторът или да не тръгва е нещо често срещано. Все пак преди смяната може да опиташ да пооправиш контакта на буксите на моторчетето . Може да си късметлия. Успех !

Потребителски аватар
toneto66
Мнения: 108
Регистриран: 29 януари 2009
Репутация: 1
Местоположение: Димитровград
Автомобил: ВАЗ 21101
Контакти:

Питанка за маховика

Мнение от toneto66 » 04 яну 2015 12:32

Такова биене по предницата получих от външното каре на полуоската.Едвам карах с 20км. в час докато се добера до място за ремонт.Дигна ли повече от тази скорост и волана биеше страшно много,не можеше да се вкара в пътя.

Отговори

Върни се в “Самара / Самара 2 / Десятка (семейство)”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 1 гост