Шум в ск.кутия или лагери на главините. Не мога да го определя, навсякъде е!

Ремонти и обслужване
Самара • Самара 2 • 2110/11/12
Потребителски аватар
kiril_bulgaria
Член на Лада Клуб България
Мнения: 3688
Регистриран: 21 март 2008
Репутация: 83
Местоположение: Царево

Шум в ск.кутия или лагери на главините. Не мога да го определя, навсякъде е!

Мнение от kiril_bulgaria » 11 яну 2015 10:03

Колеги, събрал съм материали от интернет и мой констатации за дефектиране на шум при предноприводни автомобили. Всичко съм направил като въпроси и отговори, за по-добра възприемност от начинаещият монтьор. Нека темата стане „като по учебник”, за може да се ползва.

Ако има нещо, което считате, че не е правилно, напишете го.
Ако има нещо, което Вие сте се дефектирали, в процеса на Вашата работа – споделете го с нас. И начина на тестоване.

Потребителски аватар
kiril_bulgaria
Член на Лада Клуб България
Мнения: 3688
Регистриран: 21 март 2008
Репутация: 83
Местоположение: Царево

Шум в ск.кутия или лагери на главините. Не мога да го определя, навсякъде е!

Мнение от kiril_bulgaria » 11 яну 2015 10:04

Въпрос: При ненатиснат педал на съденителя, на място се чува шум, нещо като виене. Когато се натисне педала - шума изчезва....
Отговор: Скорости - лагер на първичния вал.

Въпрос: Неутрална скорост, има шум някъде около ск.кутия или съединителя. Натискам съединителя – шума изчезва.
Отговор: Вероятно амбреажен лагер на съединителя. Ръждясъл или клеасъл.

Въпрос: Ако шума е от скоростна кутия, няма ли да се чува постоянно?
Отговор: Не, при натискане на съединителя ще изчезва.

Въпрос: Когато натисна съединителя, се чува виене.
Отговор: Лагер на съединителя

Въпрос: Направи ми впечетление, че когато колата е по баир надолу не се чува, а нагоре пак се чува!?
Какво може да е това?
Отговор: Демек, при отнемане на газта шума не се чува. Точно това ми прилича на диференциал.

Въпрос: Каква е причината за появата на износване на лагери в ск.кутия?
Отговор: Лагерите на първичният вал първи дефектират от лошото мазане (намалено ниво на маслото) или масло с неподходящ вискозитет.
Последна промяна от kiril_bulgaria на 08 апр 2015 15:03, променено общо 1 път.

Потребителски аватар
kiril_bulgaria
Член на Лада Клуб България
Мнения: 3688
Регистриран: 21 март 2008
Репутация: 83
Местоположение: Царево

Шум в ск.кутия или лагери на главините. Не мога да го определя, навсякъде е!

Мнение от kiril_bulgaria » 11 яну 2015 10:08

Въпрос: С увеличаване на скороста се увеличава и шума.
Отговор: Една от възможните причини е лагер на предно колело. Може да пробваш, като на място да вдигнеш предно дясно колело и да завъртиш на 5-та предавка. След това същото с предно ляво колело. Ако при едното вие, а при другото - не, тогава проблема е:
или лагера на диференциала
или в лагера на главината към съответното колело.
Ако звука е един и същи без значение коя гума си вдигнал, може и да е от скоростната кутия.
•За да разбереш дали е кутията или лагерите на главините, се дава газ на 5-та предавка, както сте направили, но след това се изключва предавката, за да се отцепи трансмисията и да остане са лагеруването без усилие.

Въпрос: Казаха ми че може да е задният лагер а да се чува отпред, това възможно ли е?
Отговор: Да, особено, ако виенето е в начален стадии, тогава е трудно да се определи.

Въпрос: Как да разбера коя главина (лагер) е дефектирал?
Отговор: Вдигнете колата. Завъртвайте колелата на ръка. Започнете от задните лагери и слушайте внимателно. Елеминирайте шума от триенето на накладките.

Въпрос: При движение на право има постоянно бучене. С увеличаване на скороста, шума се увеличава.
Отговор: Лагер на главина, предни или задни.

Въпрос: При движение на право има постоянно бучене. При завой на ляво се засилва,а при десен завой почти не се чува виенето.
Отговор: Лагер на главина. Заден десен и преден ляв са натоварени в десен завой, в ляв завой са разтоварени. И обратно - заден ляв и преден десен са натоварени и вият в ляв завой и са разтоварени и мълчат в десен. Пробвай на равен път със последователни завои, хубава настилка, скорост около 60км/ч.

Въпрос:
Шум в ск.кутия. Поне така мисля аз. Чува се над 60 км/ч, при 108 км/ч автомобила се разпада от вибрации. На малка скорост не се чува виенето
Отговор: Не е ск.кутия. Каре на полуоска или лагерна главина (предна или задна). Ако е каре, при потегляне в завъртени гуми (завой) имаме щракане от метален звук.

Въпрос: Как да проверя за разбит лагер най-просто?
Отговор: Проверка за заминал лагер можеш да направиш като вдигнеш колата на крик, хващаш гумата в горната част (към калника) и долната част (към земята) и нетрябва да има никакво потропване.
Ако имаш луфт, за да си сигурен, че не е каре, караш някой да ти натисне спирачката. Ако луфтът и чукането изчезнат - 100% лагер, ако продължават - вероятно каре, макар то да "чука" постоянно и по права също. Успех

Въпрос: Само дефектиралият лагер ли да сменя?
Отговор: Износоустойчивоста на лагерите на главините е около 130-200.000км. Ако единият е сдал багажа, значи и на другият му идва реда. Сменяй и на двете главини, за да си спокоен.

Въпрос: Какви са симптомите на заминаващ лагер на полуоска?
Отговор: Виенето е първия симптом на износване, +след него започва луфт, +чукане при завой, +„трошене на орихи” и + в близката канавка обърнат. Избери си последствията, ако не му обърнеш внимание.

Въпрос: Шума, след смяната на главините, ревизия на ск. кутия си продължава! Няма отърване!
Отговор: Какво ни баламосваш? Защо не каза, че си слагал нови гуми за сняг и кал, за OffRoad, с голям грайфер? Тъпанар, от там ти шуми! Ама и едни майстори..., само парите вземат на такива като тебе!

Потребителски аватар
kiril_bulgaria
Член на Лада Клуб България
Мнения: 3688
Регистриран: 21 март 2008
Репутация: 83
Местоположение: Царево

Шум в ск.кутия или лагери на главините. Не мога да го определя, навсякъде е!

Мнение от kiril_bulgaria » 11 яну 2015 10:11

СЪВЕТ към всички, които ще сменят предни лагери на главини:
Сменете семерингите на полуоските към ск.кутия.
Сменете феродовите накладки, ако са повече от 50% износени.
Така ще спестите пари от труд за бъдещ ремонт и най-важно-време..
Слагането на молибдени добавки в ск.кутия само разтяга ремонта във времето и временно потушава шумовете. И ако продаваш автомобила на непознат човек, това се прави от много продавачи. Миже, да те лаже, както казваше дядо ми!

Потребителски аватар
Kiril
Мнения: 1521
Регистриран: 18 октомври 2008
Репутация: 70
Местоположение: Поморие

Шум в ск.кутия или лагери на главините. Не мога да го определя, навсякъде е!

Мнение от Kiril » 12 яну 2015 21:54

Е за молибдена не съм съвсем съгласен в много случаи има файда и то голяма,а и в много масла за скоростни кутии го има като присадка защото в механичната кутия реално нищо не може да запуши,за това много хора се радват как сложили по-скъпо масло и шумът изчезнал.

Потребителски аватар
plamen zlatarev
Мнения: 7
Регистриран: 27 януари 2014
Репутация: 0

Шум в ск.кутия или лагери на главините. Не мога да го определя, навсякъде е!

Мнение от plamen zlatarev » 12 фев 2015 23:19

Да споделя и аз.
През август м.г. се наложи смяна на двигател на една от Самарите ми.Имам три купета закарани на скрап и затова годните агрегати съм ги демонтирал за да ми служат при нужда ,щото експлоатирам още четири.Използвам ги за работни коне.Карат ги 5-6 човека.Дотук с лиричните отклонения.
Та в гаража ми смениха двигателя,който не беше пален от четири години, запали от раз и влезе в работа.Това август 2014 г.
Но... преди няколко дена се появи странен шум от към скоростната кутия,виене при натиснат съединител ,при потегляне потегляше на "подскоци" ,трудно се включваха скорости, все едно не отделя напълно съединителя.
Закарах я на майстор да ми смени съдинителя и какво бе учудването ми , когато съединителят се оказа напълно здрав, а проблемът се оказа..... само 150 грама масло в скоростната кутия/без да е имало никакъв теч/.Просто майсторите при смяна на двигателя са забравили да долеят маслото в скоростната кутия. И въпреки това изкара около 8 000 км с почти никакво масло в скоростите.Те че са идиотоустойчиви Самарите е безспорно ,ама без масло не става.
Та, при всяка възможност проверявайте маслото в скоростите!!!!!

Потребителски аватар
BaiLamarin
Мнения: 3940
Регистриран: 25 юли 2008
Репутация: 54
Местоположение: София
Контакти:

Шум в ск.кутия или лагери на главините. Не мога да го определя, навсякъде е!

Мнение от BaiLamarin » 13 фев 2015 13:01

Колега, ако не ме лъже паметта на Самара кутията събира 3 л. масло. Едва ли проблема ще е в 150 гр. Или бъркаме мерните единици или проблема е по- друг... Да не са и сипали някоя вълшебна добавка? :)
Иначе за нивото на маслото в СК си прав. Повечето проблеми са от липсата на добро мазане. Останалите от проблеми със съединителя или задкормилното устройство...
п.п. Да не трупам излишни мнения. От теч на семеринг 150 гр. не могат да останат. Изобщо такова количество трудно се засича. Просто кутията е свалена, качена без масло. Колата е карана така. Нищо общо с темата или проверка нивото на маслото. Да го наречем грешка на сервиза. Относно защо се получава така е друга тема. Този случай по никакъв начин не дава характеристика на причина за шумове. Направете това на някой китайски туарег примерно и резултата ще е сълзи и разправии. :)Поне на Самара кутията всичко лагерува на лагери и е работило от мръсотиите. Ако е нова втулкова кутия...Всеки който работи греши- неизбежно е. Но това не е проблем на колата. :cheers:
Мненията са като задниците всички ги имаме ,но не ги показваме. :whistle:Преди да се мъчите с тюнинг и да гледате клипчета теория на ДВС си припомнете това:http://www1.znam.bg/zmonres/edu/himia%2 ... text6.html :cheers:

Потребителски аватар
plamen zlatarev
Мнения: 7
Регистриран: 27 януари 2014
Репутация: 0

Шум в ск.кутия или лагери на главините. Не мога да го определя, навсякъде е!

Мнение от plamen zlatarev » 13 фев 2015 19:21

Може би неточно се изразих.Беше останало само 150 мл. масло в скоростите.Иначе кутията събира около 2 литра масло/по каталог -двигателно/.При един друг ремонт,майсторът беше забравил да налее цялото количество източено масло при ремонта и веднага трета и четвърта започнаха да "вият".Пета винаги си вие, поне тези които съм карал..А задкормилното устройство, ами карат ги няколко човека ,случва се се със седмици да не карам някоя,та възможно е проблемът да се появил и преди това , а да съм го усетил аз

curse_m
Мнения: 2521
Регистриран: 16 април 2008
Репутация: 32
Местоположение: Лакатник
Автомобил: ВАЗ 2110

Шум в ск.кутия или лагери на главините. Не мога да го определя, навсякъде е!

Мнение от curse_m » 13 фев 2015 19:54

Скоростната кутия на Самара побира 3.3л масло, включително толкова побират и следващите модели 2110, Приора и Калина. Това ще да е поредната тема в която ще го слагаме това:
masla.jpg

Може и маслото да отговаря на GL4+5.
Сменява се по книга на 75000км или 5 години.

Потребителски аватар
wolfram
Мнения: 244
Регистриран: 17 юни 2009
Репутация: 6
Местоположение: София
Автомобил: ВАЗ 21093

Шум в ск.кутия или лагери на главините. Не мога да го определя, навсякъде е!

Мнение от wolfram » 16 фев 2015 09:01

Сега като чета това и си мисля, на моята Самара доста трудно влиза задната, с другите проблем няма, на 75 000 км със сигурност не съм сменял масло на скоростната кутия, сега е на 125 000, проблемът мисля, си го имаше още откак взех да я карам, на около 60 000 км. Дали може да е от маслото?
Тодор Живков написа:Характерно за тази марка е, че може да бъде основа за стаж на млад шофьор. Дори е задължително, човек да мине през руската школа. Да види, да усети,как стоят нещата в живота. За това,че лесно няма и ежедневно трябва борба.

Отговори

Върни се в “Самара / Самара 2 / Десятка (семейство)”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 1 гост