Купувам Самара, какво да гледам при огледа?

Ремонти и обслужване
Самара • Самара 2 • 2110/11/12
Потребителски аватар
LADA-2107
Член на Лада Клуб България
Мнения: 5527
Регистриран: 13 април 2008
Репутация: 249
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Купувам Самара, какво да гледам при огледа?

Мнение от LADA-2107 » 25 яну 2015 23:37

Колеги, тъй като не мога да намеря запазена Класика, обмислям варианта да си взема Самара, ако изпадне някоя запазена. Какво трябва да гледам при огледа, какви са им слабите места, на какво да наблегна?

Потребителски аватар
Дрон
Мнения: 1486
Регистриран: 12 март 2009
Репутация: 80
Местоположение: София
Автомобил: Volvo 945
Контакти:

Купувам Самара, какво да гледам при огледа?

Мнение от Дрон » 26 яну 2015 06:08

Ръжда - вежди прагове и основата на предните колонки(долния ъгъл на предния джам). Следи от напукване на предните греди откъм маската и/или ръжда. Предните стойки на крика и пода в предната част (там е греда)

Като цяло ако си фен на класиката, самарата няма да ти хареса. Вози по-дървено, качеството на материалите в салона е отвратително (нищо общо с класиката - само евтина и некачествена пластмаса) Тропа и хлопа здраво, всички панели са с неравномерни фуги и скърцат яко.

Като вървеж и разход е по-добре (доста). Окачването е по-здраво (т.е. имаш по-малко неща да сменяш) волана е по-лек. Предницата като цяло се обслужва по-лесно - макферсон, на класиката долните селенови втулки са пълен ужас за смяна примерно.

Самарите си страдат и по ел. инсталацията (буксите под волана) нещо като по-досадна 4/5/7, за сметка на това имат по-добър алтернатор.


Гледай колата да не е кърпена (до сега съм попадал само на 1 направена добре кола и то по гаранция в Швейцария и не е Лада и десетки окепазени, не само лади) Самарата като купе кара по-малко от Класика и по-лошото е, че са малко дядовците кътали Самара в гаража. С Класика има далеч по-голям шанс.
После смерти плохие десептиконы попадают в Автоваз

curse_m
Мнения: 2521
Регистриран: 16 април 2008
Репутация: 32
Местоположение: Лакатник
Автомобил: ВАЗ 2110

Купувам Самара, какво да гледам при огледа?

Мнение от curse_m » 26 яну 2015 10:00

По принцип съм съгласен с колегата, но ръждата не е по различна от на 2107/05, същия ръждоход си е. Вярно шансовете ти за читава Самара са по малки по принцип, но пък като цяло за дърта Лада изобщо шансовете да си намериш клонят вече към 0, ако е читава обикновено не се продава.

Иначе най големия бич за тая кола е таблото с бушоните, понеже е сложено на куцо място където всичката вода се изсипва върху него и неминуемо корозира и цветомузиката е в сила. Направо няма начин да си купиш Самара на която този възел да е наред. Затова задължително сваляне и оглед какво е мазано вече там и да се ремонтира. Ако токовете са ти проблем, в магазина май беше 60лв чисто ново и дори с новите типове бушони като на повечето нормални коли.

Тапицерията вярно с времето се раздрънка яко, почти винаги се чупят горните крепежи на таблото. Винтовете също са се саморазвили от дрънкането и дрънчи. Аз така бях решил проблема:
DSC01651.jpg
Доказано издържа над 5г.
Вярно дрънка повече от на Класиките, ама почти липсата на тапицерия при по старите Класики, то няма какво да им дрънка. Освен това на Самарата горната част на таблото винаги практически е напукана, това е много некачествен детайл при нея. Продава се нова горна част и не беше скъпа. Препоръчително е таблото да се раглоби изцяло и да се сложат подложки на местата където се допират сглобките, и проблема със скърцането и дрънченето го забравяш. В общи линии за да не е напукано таблото, трябва наистина да не е виждала слънце, иначе това е общия вид на запазена и седяла на сянка 18 годишна Самара преди голямото чистене:
DSC01655.JPG
Таблото и тапицерията на вратите може да се пребоядисат с боя за пластмаса, аз съм правил тази процедура и си беше много издръжлива във времето. Направо като нова си беше станала.
Препоръчително е да с менят с нови всички уплътнения на врати и капаци, понеже с времето се смачкват и не уплътняват добре, евтини са. Ефекта обаче е поразителен, спокойно си караш магистрално, а спрямо класиката със 130-140км/ч ще ти се струва голяма разликата.

Ламарините, едно от най гниещите места е вътрешната страна на двойната ламарина на задните ботуши, там практически винаги има най малко наченки на ръжда:
DSC03310.JPG
Така че точно там много не се вживявай. Друго място която гние много е капака на багажника, трудно ще видиш Самара на която там да не е ръждясало най малко.
Като цяло проверка на конструктивната част на купето дали не е вътрешно гнило става като я вдигнеш с крика отляво и после отдясно отпред и провериш колко се усуква. Трябва да мърда съвсем малко, ако като е вдигната при затваряне на врата се разминава сериозно значи вече е тръгнал процеса на мушмулата. :D

А тук малко снимки на запазена Самара с оригинал ламарини, която е била и удряна някога леко челно(от дясно):
DSC03283.JPG
DSC03306.JPG
А тук след като е приведена във вид за употреба без вманиачаване. Разбира се отдолу има ръждички, все пак е карана поне малко и ще е дерната тук там:
DSC04594.JPG
Мотора и скоростите ще са практически винаги в масло, понеже никой не сменя гарнитури и семеринги и маркуча за маслените пари. Но с желание се чисти. Препоръчително е да не се сипват евтини боклучиви масла, тази отгоре всичко и е с Мотул и определено се усеща разликата.
Не се опитвай да сипваш повече масло в скоростите от препоръчаното! Винаги избива през отдушника по някое време, всичките ми опити са все безуспешни били, това важи и за по новите. :D

Друго нещо е когато я гледаш е да тестваш скоростите на агресивно превключване, по точно втора предавка. Ако изхърква значи някой се е правил на състезател и е ръчкана или е на реално поне над 200000км. Ако маслото в скоростите и е много старо този тест много не важи, обикновено много хора сипват двигателно масло в скоростите, което е важало за времето на дядо от младините че друго не е имало. :D

И малко клипче как пали като и е наред всичко при 0 градуса: :D
https://www.youtube.com/watch?v=vVrufqyf0tI

В общи линии читава Самара струва бая пари, и реално ако мислиш да даваш над 1500лв се замисли над по скоро Лада 2110. Там вече разликата е доста по-голяма във всяко отношение и колата ще е поне два пъти по млада.

Потребителски аватар
Денис И.
Председател на ЛКБ
Мнения: 6845
Регистриран: 01 март 2008
Репутация: 116
Местоположение: София
Автомобил: ВАЗ 21099
Контакти:

Купувам Самара, какво да гледам при огледа?

Мнение от Денис И. » 26 яну 2015 11:02

Аз бих погледнал тази обява: viewtopic.php?f=127&t=22879
http://www.ladaclub-bg.com - новини, статии, полезна информация, рекламни материали

curse_m
Мнения: 2521
Регистриран: 16 април 2008
Репутация: 32
Местоположение: Лакатник
Автомобил: ВАЗ 2110

Купувам Самара, какво да гледам при огледа?

Мнение от curse_m » 26 яну 2015 11:15

Да, тази си струва на пръв поглед. Но е за човек който иска да я довърши, има си работа по нея. Реално обаче в такава конфигурация ще вкара много БМВ 3-ки в депресия. :D :D :D

Потребителски аватар
LADA-2107
Член на Лада Клуб България
Мнения: 5527
Регистриран: 13 април 2008
Репутация: 249
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Купувам Самара, какво да гледам при огледа?

Мнение от LADA-2107 » 26 яну 2015 14:05

Всичко хубаво, но като се изтипосам в КАТ със Самара на която пише 16v на двигателя как ли ще ме гледат? Дори блока да е оригиналния пак може нещо да се запънат, знам ли?

Незнам защо пак зачекнахме темата БМВ. Ако ще депресирам 316-ки и 318-ки, то аз и с ЖИГУЛИТО с 1,7 мотора си ги депресирах. 320 и по-големите двигатели разполагат с по 150 коня и нагоре, трудно ще ги догоня. Дори да ги бия на старт, мен като ми свършат оборотите на 5-та със 170 - 180 км/ч, а БМВ-тата си пердашат спокойно до 200 км/ч какво правим?

Търся кола за каране, не за пишкоизмерване!

Потребителски аватар
Денис И.
Председател на ЛКБ
Мнения: 6845
Регистриран: 01 март 2008
Репутация: 116
Местоположение: София
Автомобил: ВАЗ 21099
Контакти:

Купувам Самара, какво да гледам при огледа?

Мнение от Денис И. » 26 яну 2015 14:37

150 коня ама на вала, а до колелата я стигат 100, я не. А това са си чисти 98 коня (в някои случаи и повече) с предно предаване, по пъргавост е съпоставимо с 320ката, имайки предвид и теглото.

Определено това е добра платформа за прилична ежедневка с потенциал. В КАТ нищо няма да ти кажат - сваляш пластмасовия капак и готово, пък в талона не пише колко клапана е двигателя.
http://www.ladaclub-bg.com - новини, статии, полезна информация, рекламни материали

curse_m
Мнения: 2521
Регистриран: 16 април 2008
Репутация: 32
Местоположение: Лакатник
Автомобил: ВАЗ 2110

Купувам Самара, какво да гледам при огледа?

Мнение от curse_m » 26 яну 2015 16:16

То на тия 320-ки на по 20+ години ще е добре ако и по 100 коня са им останали изобщо. Стандартно заводски има и Самара 1.6 16V принципно. :D
А за ежедневно каране щом е... връщаш се на позиция издирване на дядковци със залежала стока, поне с късмет с 5 скорости да е. :D

Потребителски аватар
LADA-2107
Член на Лада Клуб България
Мнения: 5527
Регистриран: 13 април 2008
Репутация: 249
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Купувам Самара, какво да гледам при огледа?

Мнение от LADA-2107 » 26 яну 2015 18:27

Оффф айде пак вманиачени хора на 20 годишните БМВ-та не са им останали коне, ама на 20 годишните Самари много коне са им останали.....

Чудя се дали това => http://www.mobile.bg/pcgi/mobile.cgi?to ... ink=8o4bv7 не е по-добрия вариант.

Потребителски аватар
Денис И.
Председател на ЛКБ
Мнения: 6845
Регистриран: 01 март 2008
Репутация: 116
Местоположение: София
Автомобил: ВАЗ 21099
Контакти:

Купувам Самара, какво да гледам при огледа?

Мнение от Денис И. » 26 яну 2015 18:29

Определено от към ръжда няма да има такива проблеми като Самарата. Повечето панели са фабрично поциковани.
http://www.ladaclub-bg.com - новини, статии, полезна информация, рекламни материали

Отговори

Върни се в “Самара / Самара 2 / Десятка (семейство)”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 1 гост