Купувам Самара, какво да гледам при огледа?

Ремонти и обслужване
Самара • Самара 2 • 2110/11/12
Потребителски аватар
Viper
Член на Лада Клуб България
Мнения: 1099
Регистриран: 09 август 2012
Репутация: 23
Местоположение: Русе
Автомобил: ВАЗ 2106
Контакти:

Купувам Самара, какво да гледам при огледа?

Мнение от Viper » 25 юли 2015 21:42

тая кола си е чист подарък, ти сериозно възстановяване знаеш ли какво е ?
Газ до ламарината.... и т'ва е!

Потребителски аватар
Живков
Мнения: 2064
Регистриран: 12 април 2008
Репутация: 99
Местоположение: Пловдив

Купувам Самара, какво да гледам при огледа?

Мнение от Живков » 26 юли 2015 14:40

Преди 2-3 години, може и повече да беше, един чичо, който ми е комшия си продаде Самарата. Още преди да си купя Ладата 1500 ми предлагаше да ми я продаде на мен. Самара 1500 куб. см.с 3 врати и 5 скорости. Цвят ,,бананова слонова кост", джанти в 2 цвята (оригинално), оригинална боя, оригинален интериор, почти разпаднати задни гуми (фабрични), на 70 000 км., без корозия. Модела с късия преден капак от 80-те години. Където има кадмировка по двигателя си стоеше лъскава, той и двигателя беше детайлно чист. Коша не се различаваше от свежата и лъскава боя на колата. Сив интериор, без пукнатини, без нищо. Чист, свеж. Взе да я стяга. Сложи й чисто нов карбуратор, сложи й чисто нова АГУ, сложи й 4 чисто нови гуми, стандартен размер, сложи й чисто нов акумулатор, маслен филтър, ремък, ролка, водна помпа, масло. Много добре я помня, като я запали й се чуваше само ауспуха, двигателя много тихо ,,цъка", когато се пусне студен. След това, утихва малко. Рядко я караше, но често я миеше вътре-вън и под нея. Подсушаваше си подкалниците с бели парцалчета. Тя си беше и доста висока, като просвет. Та, успяваше да бърка свободно до там. Странно висока за Самара. Дори много висока беше. Зад гумите, подкалниците светят, без да за олющени от нищо, никъде. Което за мен изглеждаше много красиво, детайлно и чисто. Е- толкова пукнатинка нямаше ни по прагове-нито прозорци, никъде. Имаше корозия по гърнетата, обаче, малка. Друго, което разбрах, е че е правил реглаж на клапаните в интервал 6 000-7000 километра. Но, не разбрах защо толкова често. Оригинален, заводски съединител. Вратите се отваряха и затваряха със ,,щрак". Без да се блъскат. Те си бяха все чистени и подмазвани с масълце. :D Един-два пъти съм я чул, как работи с повече даване на газ. ,,Въъъннн" и много готино дръпна, тогава. :mrgreen: Продаде я за 600 лв.. В такова състояние Самара. :) Сега, мисля, че трябваше Самарата да купя. Да я измажа със западен антикор, да монтирам пластмасови подкалници, калобрани имаше, дълги и оригинални. И да бъда почитател-любител. На удобството, лекото управление и способността да се движим с по-висока скорост и нисък разход на гориво. А, не, да догонвам Самаровата динамика с Класическа Лада. Хайде, то, това няма отношение по темата. А, не си намерил запазена Класика, защото не ти харесват цените им. Понеже, не е като да няма. И не струват 500 лева. В сегашния момент има повече чисто нови Лади от 70-те и 80-те години, показани на показ за продажба, отколкото преди 6-7 години. Има и Жигули, има и Лада 1600 със заводски гуми. Плащаш и я караш. За Самара, не знам. При мен, нещата стават на щастлива случайност, при която купувам автомобил, който нито е бил товарен-нито е джеластрен, както се лашка Лада у нас. Само тогава можеш да прецениш качествата на даден автомобил и негов модел. Иначе е наливане от пусто в празно. Когато са почти нови и запазени, всички са нещо добро, което с редовна поддръжка може да служи много дълго време. Без значение, дали участваш в клубове на марката или не. Номера е да се закупи читава Лада и да се поддържа редовно. А, не, автомобил искащ тотална реставрация. С изключение, когато има твърде висока сантиментална стойност, което е друг въпрос.

Потребителски аватар
Viper
Член на Лада Клуб България
Мнения: 1099
Регистриран: 09 август 2012
Репутация: 23
Местоположение: Русе
Автомобил: ВАЗ 2106
Контакти:

Купувам Самара, какво да гледам при огледа?

Мнение от Viper » 26 юли 2015 17:16

И аз преди бях попаднал на една такава самарка, всичко оригинал на 70 000 км, не съжалявам толкова че я изпуснах де, защото после си взех 5цата, но ако днес ми изпадне, бих я взел.
Газ до ламарината.... и т'ва е!

Ивайло
Мнения: 57
Регистриран: 23 ноември 2014
Репутация: 0
Местоположение: Пазарджик
Автомобил: ВАЗ 21093

Купувам Самара, какво да гледам при огледа?

Мнение от Ивайло » 26 юли 2015 17:25

Колата се ползва за товарна превозване на зеленчуци и плодове. Мислих да я вземаме за брат ми, но той се отказа. Човека каза, че е била на 40 000 км, но само ако се измери компресията може да се разбере

Потребителски аватар
Viper
Член на Лада Клуб България
Мнения: 1099
Регистриран: 09 август 2012
Репутация: 23
Местоположение: Русе
Автомобил: ВАЗ 2106
Контакти:

Купувам Самара, какво да гледам при огледа?

Мнение от Viper » 26 юли 2015 22:38

за тези пари си е подарък...
Газ до ламарината.... и т'ва е!

Потребителски аватар
LADA-2107
Член на Лада Клуб България
Мнения: 5528
Регистриран: 13 април 2008
Репутация: 249
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Купувам Самара, какво да гледам при огледа?

Мнение от LADA-2107 » 27 юли 2015 07:38

Първо няма пряка зависимост между пробега и компресията. Всичко зависи от карането и поддържането, консумативите и обслужването.

Второ кола която някой я е отписл за всекидневна употреба и я е направил работна не знам дали е разумно да се купува. Макар, че както казах зависи как е пазена и поддържана.

Потребителски аватар
0gn
Мнения: 375
Регистриран: 11 април 2008
Репутация: 81
Местоположение: Стара Загора
Автомобил: ВАЗ 21013

Купувам Самара, какво да гледам при огледа?

Мнение от 0gn » 29 юли 2015 12:14

Какво да гледаш? Гледай да купиш на Сашо Самарката, преди да се е отказал да я продава. За тия пари е подарък, пък нищо че боята не е прилична. Качваш се, пробваш и броиш парите. Кола за каране е!

Потребителски аватар
Живков
Мнения: 2064
Регистриран: 12 април 2008
Репутация: 99
Местоположение: Пловдив

Купувам Самара, какво да гледам при огледа?

Мнение от Живков » 29 юли 2015 22:30

Огн, прав си. Обаче, след като е необходим автомобил за превоз на такива товари, по-добре да е бус. Старите модели са много здрави, обаче вече са амортизирани. Дори бих го нарекъл околхозване. В същност, какво пречи на Лада Самара да се ползва, като товарна ? За превоз на обемисти, леки товари ? Пежо имат модел 206 със ламаринени задни стъкла, а задното окачване е с торсион. Което си е малка и не чак толкова крехка кола. Обаче, зле понася претоварване. Е, вярно, имат дизели и такива с турбо. Какво, да не би Самара да е по-лоша ? Двигател има, преден мост има, заден мост има. Мисля, че за превоз на товари, равносилни на 5 човека по 100 килограма е предостатъчно. Все пак е лек автомобил. Пък и каквато е малко дървена, няма и да се клатушка твърде много. Отново подчертавам, стига да не се претоварва екстремно. Да се натовари с обемисти, не възтежки предмети, дори и на тавана да има багажник, не е проблем. Какво ще вози толкова ? 4-5 щайги с краставички или домати на покрива ? Модел тип хетчбек, може да му се демонтира задната седалка. Което, разбира се, носи и известен риск. Трябва да се обезопасят предните седалки, за да не бъдат под натиск от натоварваните предмети. Защото, когато натовариш така автомобил и набиеш спирачките, възможно е товара да изкърти облегалките. Което е опасно. Трябва да се предвидят тези положения и да се вземат мерки. Под формата на някаква твърда решетка или поне защитна стена, която да поема евентуален натиск от товара. Не знам кой модел е най-подходящ, този с 3 врати или онзи с 5. Не съм употребявал такава Лада и изобщо Лада по такъв начин. При мен беше и все още е просто- закача се ремарке, а автомобила носи само част от тежестта. Да, ама за да можеш да бъдеш легален, трябва допълнителна категория в шофьорската книжка. Пък и аз съм й закачал ремарке, точно 2 пъти в годината. Веднъж, когато се прибира жито и втори път, когато се варят джибри. Като не съм претоварвал, дори и ремаркето. За товарна, отново за такива товари, по-подходящ автомобил е някоя ,,баничарка". Била тя и от друга марка. Самарата, като започнеш да я джеластриш в роля на работен кон, пак, изкарва повече от Москвич Алеко или 21412. Обаче и тя започва да се пропуква. Минат 2-3-4 години и й е останал само двигател, скорости и тук-там окачване. Ако човек го устройва такъв вариянт, няма лошо в това. Само дето до тогава и Самарите драстично ще изчезнат. Друг вариянт е някоя 10-ка във вариянт комби. Със Самаров двигател 1500 куб. см.. С една добра газова уредба, карай и се разполагай на широко. Пък, такива запазени ретро-хетчбеци, да вървят при някой, дето ще ги лъска, пази и кара, като леки автомобили. Самарата возия няма добра. В смисъл, тя, не като Лада 1500S. да вози меко и така, дядово. Вози си стегнато, но не и твърдо/отсечено, като западна кола от същия клас и години. С увеличение на скоростта, омеква и става добре. С товар- без товар, седи добре на пътя и не създава проблеми с пазенето на равновесие. Когато окачването не е уморено е и висока. Има висок пътен просвет, ако така беше точното определение.

Отговори

Върни се в “Самара / Самара 2 / Десятка (семейство)”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 2 госта