Самара 4х4

Ремонти и обслужване
Самара • Самара 2 • 2110/11/12
Потребителски аватар
LADA-2107
Член на Лада Клуб България
Мнения: 5527
Регистриран: 13 април 2008
Репутация: 249
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Самара 4х4

Мнение от LADA-2107 » 06 авг 2015 11:21

Колеги, събота си направих една разходка по черните пътища около Стара Загора и ми мина през ума идеята за Самара с двойно предаване. Поразсъждавах малко и ето какво измислих:

1. Предното предаване си го имаме само премахваме стандартните скористи и монтираме на тяхно място преден диференциал от НИВА. После трябва да се изработят полуоски "сбирщайн" с външно каре от Самара и вътрешно каре от НИВА.

2. Задния мост мислех, че може да се присади от Класика или НИВА, но като се замисля имам и заден мост с носачи и чупещи полуоски от БМВ и може да се ползва той, като на него се присади същия диференциал като предния. И тук също ще е необходима комбинация от полуоски.

3. Да се разшири тунела, да се усили и да се монтира раздатка. Да се направят и монтират преден и заден кардан с необходимата дължина.

4. Да се завърти двигателя на 90 градуса и да се направи тунел за скористите. Всичко това да се закрепи към купето.

5. По-високо окачване.

Не съм казал, че ще тръгна да я правя, просто разсъждавах онзи ден и реших да споделя с вас. Очаквам коментари и други идеи. Ако някой смята, че има хлвб в тази идея, или че няма как да стане нека пише и се обоснове.

Потребителски аватар
Живков
Мнения: 2064
Регистриран: 12 април 2008
Репутация: 99
Местоположение: Пловдив

Самара 4х4

Мнение от Живков » 06 авг 2015 15:45

Концепцията ти е неподходяща за лек автомобил. За джип, да. За Самара, не. Много от агрегатите и няма къде да ги окачиш така, че да не повлечат и изкривят това, което ги държи. Не виждам какво ти пречи скоростната й кутия. Трябва ти трансмисия, която има извод от диференциала за кардан, който отива към задния мост. Трябва да има диференциал между преден и заден мост. Дали ще бъде с повишено триене, дали ще бъде с ръчен блокаж е въпрос на избор. Задното окачване също може да бъде независимо. С отрицателен страничен наклон на колелата, де. Накрая ще получиш Лада Самара, която трудно се различава от стандартната, запазена й е визията на туристически автомобил, който обаче е модифициран с двойно предаване. Тази схема е най-добра за лека кола. :) Спестяваш окачване на преден диференциал, запазваш оригиналното предно окачване, спестяваш поне два кардана, междинен кардан, раздатка, кичене на ЗиЛ-ови задни мостове и прочие архаични конструкции. Характерни повече за джипове със стоманена рама, отколкото за шаси от самоносещ тип. :roll: Най-малкото, защото шасито И коша са конструирани за напречно разположен двигател. :idea: И е предвидено окачването на конкретен двигател. Да се мъчиш да поставиш надлъжно разположен мотор в Лада Самара, бил той и оригиналния означава да орежеш цялата предница, назад към салона. Трябва и ,,тунел" за надлъжната скоростна кутия да изработиш. Както и такъв за кардана. И да избереш място за раздатка. И какво ? Раздатка от Лада Нива ли ще окачиш ? С Жигулска скоростна кутия. Защото, не виждам каква друга надлъжна трансмисия ще куплираш със Самаров мотор, така, че да й паснат шлицевите съединения и фланците за кардани, диференциали и прочие. Защото, едва ли ще купиш някое Ауди Турбо 4х4, за да го разглобиш и монтираш половината в Самара. Тогава ще ти трябва и турбото на Аудито, а след това трябва да мислиш, какъв по-як съединител да й сложиш. Понеже Ладовия амбриаж, напънат под надналягане, на един двигателен мост не издържа, камо ли при два. Пък този от Аудито няма да влезе и пасне между Самаровия двигател и Жигулската кутия. (hiro) Трябват и отвори за лостовете на раздатката ще трябват. Ама, преди това да се чудиш, как да укрепиш шасито, за да не се откъсне или падне нещо, като двигател, диференциал или раздатка. Те и карданите няма да ти съвпаднат по дължина. Най-малкото, не виждам къде ще окачиш надлъжен двигател в Самаров кош. Ще й монтираш преден мост от Жигули или Нива ли ? След това ? Отпред с Нивови джанти, а отзат с 4х98 мм. ? Понеже, ако ти се прииска да сложиш заден мост от онези западни автомобили с 5-те отвора, на тях Нивови джанти не стават. :D Накрая ще разбереш, че Самаровата предница хич не търпи такъв тип джанти И гуми. Искаш да внедриш в Самарата онова, което масово се чупи, вие, провива, шуми и накрая се изхвърля от колата.

Дали да има блокаж в диференциалите на преден и заден мост е въпрос на избор. Добре е да има такъв, но предимно в задния. Само трябва да знаеш, че съществуват и много подходящи предноприводни автомобили, модифицирани фабрично на 4х4, които са изпълнени по точно този начин. Нещото, което не харесвам е, че изразходват доста повече гориво, а динамиката е по-бавна. Автомобила тежи повече. Има повече части за поддържане. И ремонт. Алуминиевите корпуси никак не обичат да се удрят в камъни и други неравности. За сметка на това е много добро нещо при движение в заснежени пътни условия. Няма да бъде джип. Творението ти ще бъде туристически автомобил с повишена проходимост. Самарата стандартно си е достатъчно висока. Което не е лошо качество. Не зная, каква трансмисия с извод за междуосев диференциал от западен автомобил може да пасне към Самаров блок. Каквато и да бъде, ще трябва да режеш части от торпедната стена, за да направиш място за диференциала между предния и задния диференциал. Да се изразя по-точно, та да ме разбереш. :) Тези части са доста скъпи и много често или са повредени- или изобщо ги няма, дори в западната кола 4х4. :roll: Ако си решил да правиш Самара 4х4, като джип, най-лесно ще ти бъде да я качиш на някоя джипова рама, оборудвана със всичките и мостове, кардани, раздатки, куки, лебедки и само да заболтиш Самаровото купе отгоре. Пък, отвори за скоростен лост, за лостове от раздатката, жила за газта, задвижване на съединителя, тях можеш да си нагласиш.

Преди всичко това, мен ме вълнува един друг въпрос. Е ли ще узакониш това творение и ако да, как мислиш да стане ? И ако няма да го узаконяваш и да го ползваш, понеже Самара 4х4, в изпълнение на туристически автомобил би било много добро нещо, което има чудесни качества, тогава защо изобщо искаш да го правиш ? Най-добре, Сашо е да се получи Самара, която има минимални промени. Да има междуосев диференциал, да има кардан, да има заден мост и блокаж в него. Като по нищо друго да не й личи, че е така модифицирана. Вътре да си е оригинална, както си е. Ако може и с оригиналните джанти, още по-добре. С нейния си напречен двигател. Само трябва да й намериш трансмисията и другите части за тази цел. Ако се направи кадърно и грамотно, има вероятност и да може да се узакони. Е, накрая може и да стъпи на цена, като за Ауди 4х4, без турбо. :roll: Паричка трябва. Тогава и време ще имаш да пробваш и да ги мислиш тези неща, като накрая се реализират. Иначе, да разваляш едно, за да накичиш друго, при това отгоре-отгоре, без здравина, без надеждност, накрая такива концепции не ти донасят движение по пътищата и събори, а приключват в пункта за вторични суровини.

Има по-хуманни и не камионски методи. Може да направиш Лада Самара, която има малки електродвигатели, които задвижват задните й колела. :) Вместо барабанни спирачки - на тяхно място да има електродвигатели. Когато Самарата се движи, електродвигателите зареждат акумулаторни батерии И дори могат да СПИРАТ задните колела, без триене. Спестяваш смяна на накладки и биене от криви барабани. :D А, когато потрябва - електромоторите задвижват колелата. Даже може да избираш, кое колело- колко силно да се върти. Само, че така ти изчезва ръчната спирачка. Което мой няма да е чак толкова лошо, защото един електромотор е по-надежден от Ладова ръчна спирачка. А, не. Може да направиш хидравлична ръчна спирачка, която да действа само на предните колела. С отделна помпичка и резервоарче. О, не си пробвал да спираш с ръчна спирачка, хващаща само предните гуми. Това е нещо много добро. И сигурно. Ако измислиш и сътвориш нещо такова- тогава това ще бъде наистина интересно, дори образователно. Наред с това и практично. :)

Едит: Давам ти и някои схеми. За размисъл. Въпреки, че трудно ще се осъществят без прилежащия към тях двигател. :roll: Щом ти се играе толкова, може да направиш преходен фланец към такива трансмисии, за да се свържат към Самаров двигател. Прочети тази тема и обърни внимание на това, кое-как и къде е закрепено. Както и на това, как изглежда една такава трансмисия. Вярно, тези неща са архаични, древни, допотопни и тежки в сравнение с идеята за електродвигатели, вместо задни барабанни спирачки.

http://forums.vwvortex.com/showthread.p ... ont-bumper

Това е лек автомобил Пежо 405. Западен автомобил. Конкретните схеми са за модификация Mi16x4.
LE-MANS1A.jpg
Peugeot 405 Mi16x4.

Защото има и 405 Т16, която също е 4х4 и използва еднакво оборудване, като това на Mi16x4. Съществува и 8-клапанова версия 4х4, при нея е различно управлението на блокажите. И при трите вариянта, задния мост е хидравличен.От Ситроен ВХ. :cheers: Накарал съм се на такива Пежа, включително и турбинни, ехааа, какъв кеф ! За правене са крива работа, обаче. Докато работи е нещо страхотно, далеч по-луксозно, комфортно и цивилизовано от Ланча Делта Интеграле. Която е светлинни години назад от авангарда и дори здравината на тези версии 405. Проблем е, когато нещо по тях се счупи. Втора употреба, трудно намираш нещо, което да не е потрошено като твоето. А, масово е, защото се карат като Интеграле. Интегралето може да е дърво, да е грозно, да има само двигател, ама поне се чупи постоянно и постоянно го наглеждаш за да не се разпадне. Като зарежеш легендите, така излиза, реално. Пежото, върви, върви, радикално по-малко гори, кара, кара и накрая се чупи, изведнъж. Когато се счупи, тогава, често не подлежи на ремонт, а на смяна с нова част. За ново, там струва колкото запазена, почти нова Самара, която няма да разколача за да си угодя на копнежите. Е, може да нагодиш Самаров двигател с трансмисия от Интеграле. Задниците на двата автомобила са много сходни, това го имай на предвид. При Пежото не е така. При него, задното окачване е отделен модул от шасито, има рамена и хидравлична сфера. Което е друг позитив- може да се самонивелира или да се командва ръчно. Няма амортисьори. Те, тези Пежата, дори си имат бутонче в багажника, което служи за ръчно задвижване на помпата, при смяна на хидравличната течност и обезвъздушаване на системата. И това окачване, като механика е много, много здраво. Проблем е, че заема място зад задната седалка, резервоара дори е различен от този на предноприводното Пежо, а обема на багажника е намален, за да се направи място за задния диференциал. Май Ланчовото окачване, по-ще пасне на Самара. Но, по-трудно. И няма да можеш да го местиш напред-назад, без да режеш от шасито на Ладата. А, задния мост от Ситроен ВХ 4х4 или Пежо 405 Mi16x4, по-лесно ще го закрепиш към Самарата. И винаги можеш да го местиш по-напред или по-назад, без да изграждаш цялата задница отново. Бе, как да знам какво точно искаш ? Давам ти идеи. Пробвай, експериментирай. Аз съм за електродвигатели, контактори (да щракат), акумулатори, резистори, диоди. :)



https://www.youtube.com/watch?v=vS6FXZSx8aA



https://www.youtube.com/watch?v=OCSBlPU5Aks



https://www.youtube.com/watch?v=XY_P-rt51as


mmfqa24map54pjrej3v0.jpg
Схема.
images.jpg
Схема.
images.jpg (7.82 KиБ) Видяна 523 пъти
167096951082-jpg.jpg
Схема Peugeot 405 Mi16х4.
peugeot-205-turbo-16.jpg
Схема Peugeot 205 T16.
Прикачени файлове
suspension405x4.jpg
Схема.

Потребителски аватар
Kiril
Мнения: 1523
Регистриран: 18 октомври 2008
Репутация: 70
Местоположение: Поморие

Самара 4х4

Мнение от Kiril » 07 авг 2015 20:22

Практически невъзможно начинание,както ти е казал колегата надлъжен двигател със скоростната му кутия трудно ще побереш в Лада Самара,купето е слабо,преправянето е страшно много.А самарата си е с прекрасна проходимост в заводски вид,само едни хубави гуми и трябват,ако намериш и шпер диференциал няма да има спиране,при повечето терени е по-проходима от старите лади.

Потребителски аватар
vesko0o
Мнения: 456
Регистриран: 22 ноември 2010
Репутация: 1
Местоположение: Аксаково
Автомобил: 04 05 и 07
Контакти:

Самара 4х4

Мнение от vesko0o » 07 авг 2015 20:31

Имаше една Самара 4Х4 на раликрос я караха:)

Потребителски аватар
Kiril
Мнения: 1523
Регистриран: 18 октомври 2008
Репутация: 70
Местоположение: Поморие

Самара 4х4

Мнение от Kiril » 07 авг 2015 21:50

Със скоростната кутия и раздатката от нива едва ли ще я гласи за раликрос,по скоро ще иска да се катери бавно и сигурно.Ама за да стане тая работа бая преправяне иска и чарковете от нива никак не са удачни за целта.Ако е за начесване на крастата и ходене по нормален черен път,подвигната Самара с хубави гуми и добра защита на картера ще му свърши прекрасна работа.Ако тръгне да я прерпавя на джип повече ще лежи под нея отколкото да се разкарва по чукарите.

Потребителски аватар
wolfram
Мнения: 244
Регистриран: 17 юни 2009
Репутация: 6
Местоположение: София
Автомобил: ВАЗ 21093

Самара 4х4

Мнение от wolfram » 08 авг 2015 00:57

Изпитал съм я на груб, черен терен - напълно достатъчна проходимост, говоря за каманяк, чакъл, треви, кал, сняг (умерен, а не супер дълбок). Разбира се както са казали колегите - с подходящите гуми. Ако си ловец/рибар или караш по снеговете в планините по-скоро се ориентирай към Нива.
Тия преправяния дето ги мислиш, само като погледна картинките от поста на Бай Тошо и ми става ясно, че са невъзможни :D
Тодор Живков написа:Характерно за тази марка е, че може да бъде основа за стаж на млад шофьор. Дори е задължително, човек да мине през руската школа. Да види, да усети,как стоят нещата в живота. За това,че лесно няма и ежедневно трябва борба.

Потребителски аватар
LADA-2107
Член на Лада Клуб България
Мнения: 5527
Регистриран: 13 април 2008
Репутация: 249
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Самара 4х4

Мнение от LADA-2107 » 08 авг 2015 14:00

Когато някой ми каже: "невъзможно е" все едно ме човърка отвътре да покажа, че е не е прав. Какво значи невъзможно? Това купе няма ли греди, ме може ли да се подсили да се направят подходящи места за закрепване на диференциали, раздатка... Не съм супер специалист, но не съм и толкова тъп да продупча тенекията на пода и да хвана раздатката за нея. Какво толкова има да се изреже пода и да се изгради един тунел

А можете ли да ми кажете предния диференциал на НИВА-та къде е закрепен? Дали се държи на гредата под двигателя или някъде другаде под купето?

Потребителски аватар
Живков
Мнения: 2064
Регистриран: 12 април 2008
Репутация: 99
Местоположение: Пловдив

Самара 4х4

Мнение от Живков » 08 авг 2015 16:20

Никой не ти е казал, че е невъзможно. Напротив, възможно е. Ти го приемаш, като невъзможно. Е, къде ще закрепиш раздатката ? Нямаш рама по която да кичиш. Във въздуха ли ще я монтираш ? Дори да направиш планки за нея, тези планки все към купето трябва да бъдат захванати. И вместо само да питаш - вземи виж схема на Лада Нива. Даже има всякакви разрези на преден мост, заден мост, раздатка, кардани, диференциали, закрепване и така-нататък. Разгледай ги и тогава мисли къде може да ги закрепиш в Лада Самара. Картинките, които съм дал са на реални автомобили, които съществуват. Възможно е да се намерят, да се купят и да се нагодят в Лада Самара. Друг въпрос е в какво състояние ще бъдат. По този начин ще се избегнат и някои неразумни моменти, като предни диференциали от задноприводен тип, закрепване, кардан към тях, междинни кардани между скоростна кутия и раздатка, все части, които заемат място, тежат и харчат от мощността на двигателя. Е, ако Сашо иска да прави оффроуд Самара 4х4 с части от Лада, тогава наистина от Самарата ще остане само опаковката.

Сетих се за друг вариянт. Купуваш Тойота Рав 4, демонтираш й цялата ходова част и я монтираш в Лада Самара, а накрая може да я задвижиш с Ладов двигател, куплиран с преходен фланец към Тойотовата трансмисия. Може да си направиш и преходни фланци за Ладови джанти, като им сложиш и никелирани конусчета в централните отвори. Да се скрие западното присъствие в руската техника. Макар, че с части от Ауди, Пежо или Ситроен ще се получи най-добре. Лада Самара с напречен двигател и двойно предаване. А, още по-добре става, когато блокажа към задния мост го направиш да бъде ръчен. Когато искаш- блокираш на 100%. Когато искаш- отблокираш напълно. И Двойното предаване в блокирано състояние ще можеш да го ползваш само на лед, сняг, пясъци, калища, камънаци, чукари. Иначе, може да се счупи нещо, ако я подкараш по асфалт така, особено върху завои с асфалтова настилка. А, не с разни шперове и други самоблокиращи се диференциали, които обаче и по дифолт присътстват масово в западните такива технологични концепции.

Потребителски аватар
LADA-2107
Член на Лада Клуб България
Мнения: 5527
Регистриран: 13 април 2008
Репутация: 249
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Самара 4х4

Мнение от LADA-2107 » 08 авг 2015 19:52

Не ми се иска да ползвам някакви "умни" скоростни кутии и раздатки от типа на ауди - куатро или голф - синхро, както и на други по-нови управлявани с електроника, поради няколко причини - първо изброените ще са по-скъпи, по-капризни, ще искат специални масла и така нататък, освен това нямат ръчки за блокаж и за бързи - бавни. Карат предимно на предно и задното се включва уж когато забоксува, но дали вече не е късно когато се включи и дали наистина ще се включи (дали всичко е изправно).

1. Не мисля, че монтажа на двигателя надлъжно ще е проблем. Самарата има рогове подобно на класиката, но няма греда под двигателя (магаре). Какъв е проблема да се вземе едно магаре от Класика и да се монтира в коша на Самарата? Вярно разстоянията между роговете може да не са същите, но може да се попълни с метално парче, профил или нещо подобно.

2. Скоростите, те са си закрепени за двигателя и остава само гредичката за задния тампон, тя и при класиката оригинално не е кой знае колко яко захваната, така, че нещо ще се измисли. Трябва да се изреже пода и да се изгради тунел.

3. За раздатката и нейното закрепване нищо не мога да кажа, но като се види как е закрепена на НИВАТА ще се мисли. Не помня как беше купето на Самарата отдолу, но все ще има някакви греди под или над пода и ще могат да се монтират и нови допълнителни ако е необходимо за които да се захване раздатката. И тук пода ще трябва да се реже и да е изгради тунел.

4. Карданите.... имам едно такова усещане, че предния ще е по-дълъг от задния, но пък задния ще е толкова къс, че май няма да има нужда от висящ лагер. Предполагам, че няма да е голям проблем да се отрежат на струг и с подходяща втулка пъхната отвътре да се заварят без да се изкривят. (Всъщност скъсяването ще е по-лесно от удължаването.

Имам да пиша и за диференциалите, но сега нямам време.

Потребителски аватар
Живков
Мнения: 2064
Регистриран: 12 април 2008
Репутация: 99
Местоположение: Пловдив

Самара 4х4

Мнение от Живков » 08 авг 2015 22:04

Не са толкова умни. Моите, вътре имат диференциали с дискове, а задните често са с винтове. Е, какъв кабел трябва да му прекарваш на това ? Освен да се потрудиш да го окачиш грамотно в Самара. Какво му е лошото на предимно предното ? Когато ти трябва- блокирай към задните. След това отблокирай. По-добре е и икономически, понеже не въртиш с двигател едновременно преден+заден мост (заедно с всичките им карета, диференциали, зъбни колела...), при неблокирана раздатка, както обаче се получава, когато караш Лада Нива. А, по отношение на маслата в скоростната кутия, диференциалите и раздатката, в Лада Нива се ползват ползва същите масла, като тези в западните джипове. Това в случай, че искаш Нивата да се движи без постоянни ремонти и скъпи повреди. Та и този ти довод отпада, Сашо. :)


1. Проблем е. Това, че няма да съвпадне Класикова греда под Самарски рогове. И онова, че двигателя+скоростната кутия, тежи върху гредата + стремежа на предните пружините да натискат гредата надолу, опитвайки се да я отделят от роговете. Тя се държи от двете си страни на 2+1 болта. И трябва да прохождат през рога, а не както са оригинално. Иначе още на третата бабуна ти е паднал двигателя. По твоята лесна сметка. Заедно с част от предното окачване. Трябва да направиш и ,,ботуши" за пружините. Не знам, дали страниците на коша в Лада Самара са подходящи да носят точно такова такова натоварване с точно такава посока и сили, които въздействат върху съставните части на коша.

2. Не е яко захваната, но е захваната за стабилно място. И има място за нея.

3. Може да ти се яви, като най-ниската точка от автомобила и да закача капачки от кока-кола по пътя.

4. Недей има усещане, защото не знаеш къде ще ти дойде надлъжния двигател с неговата скоростна кутия. А, за неговото ,,по-напред или по-назад", мястото е твърде ограничено. Освен, ако и там не изрежеш половината кола. И нито преден- нито заден мост си монтирал за да можеш точно и окончателно да прецениш дължината на карданите. Тях ги остави за най-накрая.

Отговори

Върни се в “Самара / Самара 2 / Десятка (семейство)”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 1 гост