Онлайн магазин за оригинални авточасти за Лада

Смяна капак клапани

Ремонти и обслужване
Самара • Самара 2 • 2110/11/12
port
Мнения: 142
Регистриран: 31 юли 2010
Репутация: 3

Смяна капак клапани

Мнение от port » 18 юли 2016 18:25

Да не пускам нова тема...
Мога ли да карам постоянно с ниво на маслото в картера на минимум? Докато сменя семерингите и гарнитурата на главата. Иначе като налея масло до максимум изтича мн бързо...

Потребителски аватар
KingoftheROAD
Мнения: 293
Регистриран: 27 септември 2014
Репутация: 21
Местоположение: Пловдив
Автомобил: ВАЗ 2107
Контакти:

Смяна капак клапани

Мнение от KingoftheROAD » 19 юли 2016 09:25

Можеш и под минимума, стига да не катериш/спускаш стръмни наклони, или да не взимаш много остро завои. Дебита на маслената помпа е преосигурен поне 3-4 пъти. Но все пак трябва да имаш едно наум, и да внимаваш по време на движение.

Потребителски аватар
LADA-2107
Член на Лада Клуб България
Мнения: 5268
Регистриран: 13 април 2008
Репутация: 226
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Смяна капак клапани

Мнение от LADA-2107 » 19 юли 2016 11:00

До колкото съм запознат мазането при двигателите на ВАЗ е комбинирано, тоест под налягане и чрез разплискване. Тоест от маслената помпа, но също така и коляновия вал когато се върти неговите тежести докосват повърхността на маслото и го разплискват из цялата долна част на деигателя. Ето защо нивото е важно. Според мен след като завода е определил минимума, може да работи на този минимум, но не и под него.

Потребителски аватар
KingoftheROAD
Мнения: 293
Регистриран: 27 септември 2014
Репутация: 21
Местоположение: Пловдив
Автомобил: ВАЗ 2107
Контакти:

Смяна капак клапани

Мнение от KingoftheROAD » 19 юли 2016 13:07

Според моето скромно мнение, минимумът е определен така, че при изкачване/спускане на дадения наклон от производителя- смукателя на маслената помпа да не остава на сухо.

Разплискването при въртенето на коляновия вал е предостатъчно и само от маслото, което излиза от биелните и основните лагери. По-късно производство биели/мотовилки са без пробита дупка в петата, но издатината си стои.

Потребителски аватар
LADA-2107
Член на Лада Клуб България
Мнения: 5268
Регистриран: 13 април 2008
Репутация: 226
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Смяна капак клапани

Мнение от LADA-2107 » 19 юли 2016 13:49

Не можеш да разчиташ, че няма колата да застане под наклон и помпата да остане на сухо. Освен това маслото се разплисква от инерцията и центробежни сили, завои, потегляне/спиране.

Потребителски аватар
KingoftheROAD
Мнения: 293
Регистриран: 27 септември 2014
Репутация: 21
Местоположение: Пловдив
Автомобил: ВАЗ 2107
Контакти:

Смяна капак клапани

Мнение от KingoftheROAD » 19 юли 2016 16:45

При зададените от завода ТТД/Х (тактико-технически данни/характеристики) - на първа/втора/трета предавка колата преодолява максимален наклон едиколко си процента, би трябвало да мога да разчитам, и това ниво е минимумът. Това не си го измислям аз, а го дава завода производител на всяка кола. И при проектирането е заложено в конструкцията.
LADA-2107 написа: ..Освен това маслото се разплисква от инерцията и центробежни сили, завои, потегляне/спиране..
Именно затова казвам на колегата, че може да кара и под минимума, но трябва да има превид точно тези неща, две мнения по-нагоре.

Потребителски аватар
Живков
Мнения: 2064
Регистриран: 12 април 2008
Репутация: 100
Местоположение: Пловдив

Смяна капак клапани

Мнение от Живков » 19 юли 2016 20:57

Не е добре да е под минимума. Ще му загрява мотора. Не стига, че има 3 литра в картера, а вие искате да го оставите с под 1 литър. Определено не е оферта. Дори временно. При такова положение, щом теча от капака спира - значи е намален дебита на масло към цилиндровата глава. Което значи, че помпата ,,увисва". Поради недостатъчно количество масло. Двг с проблем теч на масло се спира до отстраняване на повредата. Не си преобръщайте техническите характеристики в своя полза, защото накрая тази сметка излиза без кръчмар. Никъде, никой, дори руснак не допуска двигател да работи с умишлено понижено ниво на маслото, че и под минимум. Това са тукашни практики, които няма да осъждам, не ми е работа. Само не ги одобрявам. Защото, ако утре човека вземе та го направи и стопи лагер, убеден съм, че никой от вас няма да му ремотира мотора или да му купи части за ремонт. Нищо лично към никого.

port
Мнения: 142
Регистриран: 31 юли 2010
Репутация: 3

Смяна капак клапани

Мнение от port » 19 юли 2016 22:00

Благодаря на всички. Ще гледам до края на седмицата да сменя поне единия семеринг, да видим какво ще стане.

Потребителски аватар
KingoftheROAD
Мнения: 293
Регистриран: 27 септември 2014
Репутация: 21
Местоположение: Пловдив
Автомобил: ВАЗ 2107
Контакти:

Смяна капак клапани

Мнение от KingoftheROAD » 19 юли 2016 22:31

Живков написа: ..... При такова положение, щом теча от капака спира - значи е намален дебита на масло към цилиндровата глава. Което значи, че помпата ,,увисва"...
Според мен ако помпата увисва, то трябва да падне налягането на маслото, и да светне лампата на таблото...
Живков написа:... Не си преобръщайте техническите характеристики в своя полза ...
Не си и помислям, това са ФАКТИ написани от всеки производител в ръководството за експлоатация на съотв. автомобил. Имам предвид за преодолявания наклон на първа предавка, който е най-голям. Няма производител, който да разчете нивото само на максимум, защото някой разсеян шофьор паднал до минимума, и пробвал да катери наклон, ще го осъди...
Живков написа: ...Никъде, никой, дори руснак не допуска двигател да работи с умишлено понижено ниво на маслото, че и под минимум...
Не съм го допускал умишлено, не съм знаел че карам под минимума. Но на равен път Калояново - Пловдив няма проблеми с движока. Не грее, върви си нормално. Случайно дръпнах щеката, и видях че маслото е 1см. под минимума. Там би трябвало да е поне 2,5л. Класиката събира около 3,5л. до максимума.Разликата миниум-максимум е около 0,5-0,7л. Затова казвам на колегата да кара по-леко и внимателно и да има едно наум, за по-ниското ниво. Да не катери стръмни баири, и да не прави резки движения с колата, докато не оправи проблема.

Отговори

Върни се в “Самара / Самара 2 / Десятка (семейство)”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 1 гост