Онлайн магазин за оригинални авточасти за Лада

ВАЗ 2108 проблем с мощността

Ремонти и обслужване
Самара • Самара 2 • 2110/11/12
evgeniha
Мнения: 6
Регистриран: 05 юли 2016
Репутация: 0
Местоположение: Варна
Автомобил: ВАЗ 2108

ВАЗ 2108 проблем с мощността

Мнение от evgeniha » 05 юли 2016 09:22

Здравейте, много ми е трудно да намеря майстор, който да разбира и да не ми оправи едно и развали други 3 неща, за това се и опитвам да ремонтирам самарата сам. Обаче днес ударих на камък, бях извън града и си карах икономично, като следях икономайзера. След около 300 км, спрях да заредя и след като запалих колата установих, че няма никаква тяга вместо на първа да тръгне и да ме залепи за седалката колата се тресеше и едва едва мърда. Така е и на всички скорости, преди да тръгна този проблем го нямаше вървеше, като нова.., привърженик съм на това да си оправям сам, колата но нямам представа от какво може да е бихте ли ми дали някакъв съвет, какво може да е станало или поне какво да проверя сменя? Преди 2 месеца беше станало същото, но като е изфорсирах някак си се оправи, признаците бяха, че се едно гърнето е запушено чуваше се някакъв звук се едно е запушено нещо и лека полека преминава това е образно казано защото не съм сигурен дали е от гърнето.

Потребителски аватар
Денис И.
Председател на ЛКБ
Мнения: 6753
Регистриран: 01 март 2008
Репутация: 110
Местоположение: София
Автомобил: ВАЗ 21099
Контакти:

ВАЗ 2108 проблем с мощността

Мнение от Денис И. » 05 юли 2016 09:44

Самарата няма катализатори или някакви други спънки, в изпускателната система, които биха причинили такива симптоми. Проблемът е или в карбуратора или в запалването.
http://www.ladaclub-bg.com - новини, статии, полезна информация, рекламни материали

evgeniha
Мнения: 6
Регистриран: 05 юли 2016
Репутация: 0
Местоположение: Варна
Автомобил: ВАЗ 2108

ВАЗ 2108 проблем с мощността

Мнение от evgeniha » 05 юли 2016 09:52

Най-вероятно е в карбуратора, нещо може да се е запушило от хубав бензин.. знам ли. Преди 5 месеца ходих на центровка, колата пали на секундата без проблем. Бихте ли ме насочили, какво да гледам по карбуратора? Има една част дето е като триъгълник с 3 дупки за завиване, бяха ми споменали, че се разваляло често но не съм сигурен дали е от него (симптоми като придърпвала колата). Става въпрос за: това от лявата страна на стикера.

Потребителски аватар
Денис И.
Председател на ЛКБ
Мнения: 6753
Регистриран: 01 март 2008
Репутация: 110
Местоположение: София
Автомобил: ВАЗ 21099
Контакти:

ВАЗ 2108 проблем с мощността

Мнение от Денис И. » 05 юли 2016 11:25

Това триъгълното е капачката на мембраната на економайзера за мощностните режими. Сваляш карбуратора. Сваляш всички мембрани и проверяваш за скъсвания.

http://www.ladaclub-bg.com/%d0%bb%d0%b8 ... %80%d0%b0/ - от тук можеш да си свалиш следните книги:
Ръководство за обслужване и ремонт на карбуратори тип Solex (на руски език, но с много актуална информация и картинки)
Всичко за карбураторите от Жигули до Самара от Анатолий Локшин (на български език)

Сега се сетих, че при мен имаше подобно нещо и се оказа супер елементарен проблем за решаване ... беше ми се запушила вентилацията на резервоара, не се получаваше вакуум или се получаваше твърде много вакуум по-скоро и помпата не можеше да дръпне бензин. До капачката на резервоара има една тапичка, свали я и провери как е тръбичката под нея.
http://www.ladaclub-bg.com - новини, статии, полезна информация, рекламни материали

evgeniha
Мнения: 6
Регистриран: 05 юли 2016
Репутация: 0
Местоположение: Варна
Автомобил: ВАЗ 2108

ВАЗ 2108 проблем с мощността

Мнение от evgeniha » 05 юли 2016 14:28

20160705_140139.jpg
За тази тапичка ли става въпрос(от ляво)?

Има нещо като запушалка махнах я, после легнах под колата и проверих до където мога не видях някъде да е спукано или скъсано.

Благодаря за книгите, ще ги прочета днес.

Проблемът, който реално се проявява е при високи обороти, не мога да кажа при колко защото нямам оборотомер, но на ниски обороти върви бавно, но натисна ли повече от 1/4 от газта, колата почва да се тресе и не върви.

Аз ще разглобя карбуратора и ще видя дали някъде не е скъсана някоя мембрана, но реших да обясня по-подробно какво прави точно колата.

Потребителски аватар
Денис И.
Председател на ЛКБ
Мнения: 6753
Регистриран: 01 март 2008
Репутация: 110
Местоположение: София
Автомобил: ВАЗ 21099
Контакти:

ВАЗ 2108 проблем с мощността

Мнение от Денис И. » 05 юли 2016 15:05

Значи преходните режими са ти проблема. Най-вероятно някоя скъсана мембрана.
http://www.ladaclub-bg.com - новини, статии, полезна информация, рекламни материали

Потребителски аватар
LADA-2107
Член на Лада Клуб България
Мнения: 5285
Регистриран: 13 април 2008
Репутация: 228
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

ВАЗ 2108 проблем с мощността

Мнение от LADA-2107 » 05 юли 2016 15:40

Ускорителната помпа в карбуратора може би. Отвори капака на кутията в която е въздушния филтър. Като погледнеш отгоре има в първа камера или в двете камери човчица. При рязко натискане на педала за газ през човчицата пръска струйка бензин. Можеш да провериш на загасен двигател подаваш газ ръчно, директно на карбуратора, като едновременно с това гледаш дали ще църка бензин. Платното/мембраната на ускорителната помпа е с квадратна форма отстрани на карбуратора.

evgeniha
Мнения: 6
Регистриран: 05 юли 2016
Репутация: 0
Местоположение: Варна
Автомобил: ВАЗ 2108

ВАЗ 2108 проблем с мощността

Мнение от evgeniha » 05 юли 2016 19:22

Благодаря LADA-2107, Денис И. за отговорите. И в двете камери влиза бензин и ръчно всичко е наред.

До сега си играх раглобявах, всички мембрани са наред. Реших да извадя и свещите извадих ги и видях, че са много зацапани.., изчистих ги и мръднах малко на карбуратора за въздух/бензин съотношението. И запалих и всичко тръгна на 1ва настъпих да видя дали ще набере завъртя гуми на всички скорости работи перфектно. Явно от свещите или от съотношението бензин въздух, че ми го бяха сложили едни майстори завъртяно на дясно до максимално, това не съм сигурен бензин или въздух вкарва повече в това положение..

Благодаря Ви много, че се отзовахте и ми помогнахте! Весела вечер!

Отговори

Върни се в “Самара / Самара 2 / Десятка (семейство)”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 1 гост