Самара 21083-02 с Контролер и комутатор с две бобини - проблем при запалване

Ремонти и обслужване
Самара • Самара 2 • 2110/11/12
maxim10
Мнения: 93
Регистриран: 06 март 2010
Репутация: 2
Местоположение: Велико Търново
Автомобил: ВАЗ 21083

Самара 21083-02 с Контролер и комутатор с две бобини - проблем при запалване

Мнение от maxim10 » 09 юни 2019 08:49

Гореописаните проблеми на колегата ме сполетяха и мен. Първо усетих леко придърпване по нагорнище, но се оправи. После след седмица пак по нагорнище взе да тресе и да скача яко. Проблема намаляваше с отнемане на газта. Сега при загрял двигател не иска да запали. Върти на стартер, но не запалва. А също и изгасва в движение и после трудно пали, последно се прибрах с леко опънат смукач и по-високи обороти може би към 3000 оборота, за да не гасне. За сега не знам кое да набеждавам и от къде да я почвам. :)

pazzzo
Мнения: 6
Регистриран: 02 септември 2018
Репутация: 1
Местоположение: Враца
Автомобил: ВАЗ 21083-02

Самара 21083-02 с Контролер и комутатор с две бобини - проблем при запалване

Мнение от pazzzo » 09 юни 2019 09:05

При мен прави същото. Да знаеш че при топъл двигател с бутане на колата пали, но на стартер не. Когато е студена винаги пали. Понякога се закрепи и работи добре дълго време, пали и работи без проблем, после пак същото. Почти съм сигурен че е от контролера. Имам общо 3 бр, но всички са за ремонт. Смених кондензаторите, но не се получи. Друг електр. елемент е който прави проблема. Предполагам че има електрончици които ще се справят с проблема. Ако го от страните ми пишете.

maxim10
Мнения: 93
Регистриран: 06 март 2010
Репутация: 2
Местоположение: Велико Търново
Автомобил: ВАЗ 21083

Самара 21083-02 с Контролер и комутатор с две бобини - проблем при запалване

Мнение от maxim10 » 23 юни 2019 13:32

При мен развитието е следното. Подмених бензиновия филтър и двете бобини. Напръсках с контактен спрей връзките на инсталацията при контролера и комутатора. Тресене и придърпване вече няма или поне засега. Остана проблема със запалването. Като я пече цял ден в тая жега и не ще да пали. Тя по принцип бензиновата помпа не държи и след няколко дни, за да я запаля подкачам на ръка преди това. Вчера след като я пече цял ден подкачих, после запали но след 50 метра изгасна на празен ход. После не запали веднага. След няколко опита запали и вече оставих смукача леко опънат, да ми държи по-високи обороти на празен ход. После се оправи. Днес нямам проблем и е добре. Почвам да търся горивен проблем, бензинова помпа, карбуратор. Какво може да е?

pazzzo
Мнения: 6
Регистриран: 02 септември 2018
Репутация: 1
Местоположение: Враца
Автомобил: ВАЗ 21083-02

Самара 21083-02 с Контролер и комутатор с две бобини - проблем при запалване

Мнение от pazzzo » 23 юни 2019 14:08

Извади един кабел със свещ и наблюдава има ли искра при палене, ако няма, проблема е в електрониката. При по високи обороти и при мен е по добре. Това че като се нагрят бобините започва да прекъсва си прав. Като сложа делко всичко се оправя и работи. При мен е от контролер и бобини които се нагряват много.

Потребителски аватар
SkyNet
Мнения: 323
Регистриран: 09 март 2008
Репутация: 0
Местоположение: София/Троян
Автомобил: ВАЗ 21083
Контакти:

Самара 21083-02 с Контролер и комутатор с две бобини - проблем при запалване

Мнение от SkyNet » 28 юни 2019 08:16

При съвременните автомобили, често се случва при топъл мотор датчика на колянов вал да прекъсва. Или друг вариант по спомен има отделен датчик за температурата на водата за компютъра. Пробвай с изваден или даден на късо дали пали. Може да дърпа или бута аванса много.
Да направиш добър и мощен атмосферен двигател е най-скъпия начин да си бавен !!! (victory)

maxim10
Мнения: 93
Регистриран: 06 март 2010
Репутация: 2
Местоположение: Велико Търново
Автомобил: ВАЗ 21083

Самара 21083-02 с Контролер и комутатор с две бобини - проблем при запалване

Мнение от maxim10 » 30 юни 2019 08:32

Без датчик за температура работи от десет години, обсъждал съм го и с други колеги и при тях е извън строя и не е проблем. Забелязах, че комутаторът загрява до около 60-70 градуса, нормално ли е това? Комутаторът подлежи ли на някакъв ремонт, подмяна на дефектирали електронни компоненти?

Потребителски аватар
SkyNet
Мнения: 323
Регистриран: 09 март 2008
Репутация: 0
Местоположение: София/Троян
Автомобил: ВАЗ 21083
Контакти:

Самара 21083-02 с Контролер и комутатор с две бобини - проблем при запалване

Мнение от SkyNet » 04 юли 2019 07:10

Попринцип всичко подлежи на ремонт, но може би е по-лесно да се вземе нов. Виж интересен е въпроса нормална ли е тази температурата и ако не защо загрява.
Да направиш добър и мощен атмосферен двигател е най-скъпия начин да си бавен !!! (victory)

maxim10
Мнения: 93
Регистриран: 06 март 2010
Репутация: 2
Местоположение: Велико Търново
Автомобил: ВАЗ 21083

Самара 21083-02 с Контролер и комутатор с две бобини - проблем при запалване

Мнение от maxim10 » 18 юли 2019 17:48

Колеги, а знаете ли от къде може да се вземе нов комутатор и на кой производител са по-надеждни?

Потребителски аватар
Стаменов
Мнения: 119
Регистриран: 24 май 2008
Репутация: 24
Местоположение: София
Автомобил: ГАЗ-24 Волга

Самара 21083-02 с Контролер и комутатор с две бобини - проблем при запалване

Мнение от Стаменов » 19 юли 2019 21:35

Подхождайки класически - по магазините за Лада и квото има. От оригиналните производства за Самара нямам наблюдения.

Обаче. Ако говорим за класическа самарова схема - с безконтактен разпределител с датчик на Хол (а не за такава описана в темата - с контролер и без делко) - в момента карам с комутатор Телефункен свален от Ауди 80, вероятно по каталог е и за още много други работи от тая епоха. Да го не урочасвам - ама свален е от моргата на незнайно колко километри и години и е каран след това не знам колко хиляди километри на такси и продължава. Не съм го аз слагал, тъй като и аз предпочитам оригиналното, но факта си е факт.
Комутаторите на двете схеми се различават обаче (доколко - не знам, но по каталог са други), така че на описаната схема с контролер не знам дали ще стане.

pazzzo
Мнения: 6
Регистриран: 02 септември 2018
Репутация: 1
Местоположение: Враца
Автомобил: ВАЗ 21083-02

Самара 21083-02 с Контролер и комутатор с две бобини - проблем при запалване

Мнение от pazzzo » 19 юли 2019 22:31

За варианта с Контролер МСЗ е необходим двуканален комутатор. При мен при смяна на бобините също започна да грее много. Комутатори: Руски
Астро 951.3437, Калуга 133.3734-03,
Има българско производство в ам авто пловдив
Според мен на Астро е най добър, по малко грее. Оригиналният е старо производство и не е с чип, а с два транзистора, вече заменени в по новите изпълнения. Могат да се използват и два едно канал и комутатора свързани по лесен начин. Трудно се намират двуканален нови, проверете в car 24. Аз ги имам горните 2 бр. руски, работят и двата добре, но при смяната на бобините, закупих бобини оригинални втора употреба, започнаха да греят доста 70-80 градуса. Системата за запалване с микропроцесор, две бубини и карбуратор се е прилага в редица руски модели коли, не само ВАЗ и е доста добра и икономична, проблема е в някой стари руски ел. елементи които с течение на веремето дефектират. На моята Самара съм поставил системата с делко като резервно запалване. При проблем във запалването минавам за 10 мин. от едната система на другата. Като цяло когато работи съм по доволен от микропроцесорна та система на запалване. Все пак вакумният регулатор при делото не може да се мери с контролера на запалването.

Отговори

Върни се в “Самара / Самара 2 / Десятка (семейство)”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 1 гост