
Самара 21083-02 с Контролер и комутатор с две бобини - проблем при запалване
-
- Мнения: 93
- Регистриран: 06 март 2010
- Репутация: 2
- Местоположение: Велико Търново
- Автомобил: ВАЗ 21083
Самара 21083-02 с Контролер и комутатор с две бобини - проблем при запалване
Гореописаните проблеми на колегата ме сполетяха и мен. Първо усетих леко придърпване по нагорнище, но се оправи. После след седмица пак по нагорнище взе да тресе и да скача яко. Проблема намаляваше с отнемане на газта. Сега при загрял двигател не иска да запали. Върти на стартер, но не запалва. А също и изгасва в движение и после трудно пали, последно се прибрах с леко опънат смукач и по-високи обороти може би към 3000 оборота, за да не гасне. За сега не знам кое да набеждавам и от къде да я почвам. 

-
- Мнения: 6
- Регистриран: 02 септември 2018
- Репутация: 1
- Местоположение: Враца
- Автомобил: ВАЗ 21083-02
Самара 21083-02 с Контролер и комутатор с две бобини - проблем при запалване
При мен прави същото. Да знаеш че при топъл двигател с бутане на колата пали, но на стартер не. Когато е студена винаги пали. Понякога се закрепи и работи добре дълго време, пали и работи без проблем, после пак същото. Почти съм сигурен че е от контролера. Имам общо 3 бр, но всички са за ремонт. Смених кондензаторите, но не се получи. Друг електр. елемент е който прави проблема. Предполагам че има електрончици които ще се справят с проблема. Ако го от страните ми пишете.
-
- Мнения: 93
- Регистриран: 06 март 2010
- Репутация: 2
- Местоположение: Велико Търново
- Автомобил: ВАЗ 21083
Самара 21083-02 с Контролер и комутатор с две бобини - проблем при запалване
При мен развитието е следното. Подмених бензиновия филтър и двете бобини. Напръсках с контактен спрей връзките на инсталацията при контролера и комутатора. Тресене и придърпване вече няма или поне засега. Остана проблема със запалването. Като я пече цял ден в тая жега и не ще да пали. Тя по принцип бензиновата помпа не държи и след няколко дни, за да я запаля подкачам на ръка преди това. Вчера след като я пече цял ден подкачих, после запали но след 50 метра изгасна на празен ход. После не запали веднага. След няколко опита запали и вече оставих смукача леко опънат, да ми държи по-високи обороти на празен ход. После се оправи. Днес нямам проблем и е добре. Почвам да търся горивен проблем, бензинова помпа, карбуратор. Какво може да е?
-
- Мнения: 6
- Регистриран: 02 септември 2018
- Репутация: 1
- Местоположение: Враца
- Автомобил: ВАЗ 21083-02
Самара 21083-02 с Контролер и комутатор с две бобини - проблем при запалване
Извади един кабел със свещ и наблюдава има ли искра при палене, ако няма, проблема е в електрониката. При по високи обороти и при мен е по добре. Това че като се нагрят бобините започва да прекъсва си прав. Като сложа делко всичко се оправя и работи. При мен е от контролер и бобини които се нагряват много.
- SkyNet
- Мнения: 323
- Регистриран: 09 март 2008
- Репутация: 0
- Местоположение: София/Троян
- Автомобил: ВАЗ 21083
- Контакти:
Самара 21083-02 с Контролер и комутатор с две бобини - проблем при запалване
При съвременните автомобили, често се случва при топъл мотор датчика на колянов вал да прекъсва. Или друг вариант по спомен има отделен датчик за температурата на водата за компютъра. Пробвай с изваден или даден на късо дали пали. Може да дърпа или бута аванса много.
Да направиш добър и мощен атмосферен двигател е най-скъпия начин да си бавен !!! 

-
- Мнения: 93
- Регистриран: 06 март 2010
- Репутация: 2
- Местоположение: Велико Търново
- Автомобил: ВАЗ 21083
Самара 21083-02 с Контролер и комутатор с две бобини - проблем при запалване
Без датчик за температура работи от десет години, обсъждал съм го и с други колеги и при тях е извън строя и не е проблем. Забелязах, че комутаторът загрява до около 60-70 градуса, нормално ли е това? Комутаторът подлежи ли на някакъв ремонт, подмяна на дефектирали електронни компоненти?
- SkyNet
- Мнения: 323
- Регистриран: 09 март 2008
- Репутация: 0
- Местоположение: София/Троян
- Автомобил: ВАЗ 21083
- Контакти:
Самара 21083-02 с Контролер и комутатор с две бобини - проблем при запалване
Попринцип всичко подлежи на ремонт, но може би е по-лесно да се вземе нов. Виж интересен е въпроса нормална ли е тази температурата и ако не защо загрява.
Да направиш добър и мощен атмосферен двигател е най-скъпия начин да си бавен !!! 

-
- Мнения: 93
- Регистриран: 06 март 2010
- Репутация: 2
- Местоположение: Велико Търново
- Автомобил: ВАЗ 21083
Самара 21083-02 с Контролер и комутатор с две бобини - проблем при запалване
Колеги, а знаете ли от къде може да се вземе нов комутатор и на кой производител са по-надеждни?
- Стаменов
- Мнения: 119
- Регистриран: 24 май 2008
- Репутация: 24
- Местоположение: София
- Автомобил: ГАЗ-24 Волга
Самара 21083-02 с Контролер и комутатор с две бобини - проблем при запалване
Подхождайки класически - по магазините за Лада и квото има. От оригиналните производства за Самара нямам наблюдения.
Обаче. Ако говорим за класическа самарова схема - с безконтактен разпределител с датчик на Хол (а не за такава описана в темата - с контролер и без делко) - в момента карам с комутатор Телефункен свален от Ауди 80, вероятно по каталог е и за още много други работи от тая епоха. Да го не урочасвам - ама свален е от моргата на незнайно колко километри и години и е каран след това не знам колко хиляди километри на такси и продължава. Не съм го аз слагал, тъй като и аз предпочитам оригиналното, но факта си е факт.
Комутаторите на двете схеми се различават обаче (доколко - не знам, но по каталог са други), така че на описаната схема с контролер не знам дали ще стане.
Обаче. Ако говорим за класическа самарова схема - с безконтактен разпределител с датчик на Хол (а не за такава описана в темата - с контролер и без делко) - в момента карам с комутатор Телефункен свален от Ауди 80, вероятно по каталог е и за още много други работи от тая епоха. Да го не урочасвам - ама свален е от моргата на незнайно колко километри и години и е каран след това не знам колко хиляди километри на такси и продължава. Не съм го аз слагал, тъй като и аз предпочитам оригиналното, но факта си е факт.
Комутаторите на двете схеми се различават обаче (доколко - не знам, но по каталог са други), така че на описаната схема с контролер не знам дали ще стане.
-
- Мнения: 6
- Регистриран: 02 септември 2018
- Репутация: 1
- Местоположение: Враца
- Автомобил: ВАЗ 21083-02
Самара 21083-02 с Контролер и комутатор с две бобини - проблем при запалване
За варианта с Контролер МСЗ е необходим двуканален комутатор. При мен при смяна на бобините също започна да грее много. Комутатори: Руски
Астро 951.3437, Калуга 133.3734-03,
Има българско производство в ам авто пловдив
Според мен на Астро е най добър, по малко грее. Оригиналният е старо производство и не е с чип, а с два транзистора, вече заменени в по новите изпълнения. Могат да се използват и два едно канал и комутатора свързани по лесен начин. Трудно се намират двуканален нови, проверете в car 24. Аз ги имам горните 2 бр. руски, работят и двата добре, но при смяната на бобините, закупих бобини оригинални втора употреба, започнаха да греят доста 70-80 градуса. Системата за запалване с микропроцесор, две бубини и карбуратор се е прилага в редица руски модели коли, не само ВАЗ и е доста добра и икономична, проблема е в някой стари руски ел. елементи които с течение на веремето дефектират. На моята Самара съм поставил системата с делко като резервно запалване. При проблем във запалването минавам за 10 мин. от едната система на другата. Като цяло когато работи съм по доволен от микропроцесорна та система на запалване. Все пак вакумният регулатор при делото не може да се мери с контролера на запалването.
Астро 951.3437, Калуга 133.3734-03,
Има българско производство в ам авто пловдив
Според мен на Астро е най добър, по малко грее. Оригиналният е старо производство и не е с чип, а с два транзистора, вече заменени в по новите изпълнения. Могат да се използват и два едно канал и комутатора свързани по лесен начин. Трудно се намират двуканален нови, проверете в car 24. Аз ги имам горните 2 бр. руски, работят и двата добре, но при смяната на бобините, закупих бобини оригинални втора употреба, започнаха да греят доста 70-80 градуса. Системата за запалване с микропроцесор, две бубини и карбуратор се е прилага в редица руски модели коли, не само ВАЗ и е доста добра и икономична, проблема е в някой стари руски ел. елементи които с течение на веремето дефектират. На моята Самара съм поставил системата с делко като резервно запалване. При проблем във запалването минавам за 10 мин. от едната система на другата. Като цяло когато работи съм по доволен от микропроцесорна та система на запалване. Все пак вакумният регулатор при делото не може да се мери с контролера на запалването.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 1 гост