Самара - Прекъсва след достигане на работна т.

Ремонти и обслужване
Самара • Самара 2 • 2110/11/12
Потребителски аватар
LADA-2107
Член на Лада Клуб България
Мнения: 5451
Регистриран: 13 април 2008
Репутация: 243
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Самара - Прекъсва след достигане на работна т.

Мнение от LADA-2107 » 14 дек 2018 08:23

Ако не си запознат виж в книгата къде са белезите на колянлвия вал и на разпределителния. Само така ще разбереш дали ремъка не е прехвърлил зъб и дали ангренажа е правилно зацепен. Провери центроеката на това делко, не бързай да го сменяш.

Може наистина проблема да е лоша връзка. Огледай буксите на делкото и комутатора. Ако имаш резервен комутатор пробвай с него. Ако толкова те съмнява датчика на Хол, купи един нов и пробвай с него. Не струва милиони. Аз например карам в багажника палец, дистрибуторна капачка, датчик на Хол и комутатор, защото от начало нямах много вяра на електроника и кабели и не исках да остана на пътя. Слава Богу обаче вече втора Самара карам и не съм закъсвал сериозно.

shr
Мнения: 124
Регистриран: 25 юни 2008
Репутация: 0
Местоположение: София
Автомобил: ВАЗ 2109

Самара - Прекъсва след достигане на работна т.

Мнение от shr » 14 дек 2018 10:21

Белезите ги знам, преговорих ги и по ръководството (разпечатах си и пищов) - ако има време уикенда ще проверя, а центровката само по лампичка и на слух ще мога да тествам. Варианта с резервното делко обаче отпада, защото вакумния и центробежния коректор са сдали багажа, ще премеря и датчика на Хол, ако е здрав да го ползвам, което не пречи да си взема и нов за резерва.

Претърколих 3 комутатора (1 нов), единия даже незаслужено го нарочих за изгорял и го разкостих. Имах и 4-ти, който със сигурност не работеше. Комутатора беше от първите набедени за проблема, може и все още да е той, ако просто 2-та налични се сдухват от време на време.

Буксите ги гледах чистих, като почне да рита и гърми ги оглеждах първо тях - уж е ок. Ще ми се да ревизирам вътрешностите на работното делко, може да е омаслено, боклуци, да са изпопадали пружинки, луфтове, заклинили лостчета, тежести, съдрани кабелчета...

Най-гадното е че проблема ту се появява ту не. А пък жената вече я е страх да кара, за да не закъса някъде по софийските задръствания. Аз толкова я убеждавах, че е извадила страхотен късмет, наследявайки Самарата от родителите си. :D

shr
Мнения: 124
Регистриран: 25 юни 2008
Репутация: 0
Местоположение: София
Автомобил: ВАЗ 2109

Самара - Прекъсва след достигане на работна т.

Мнение от shr » 15 дек 2018 13:16

Белезите съвпадат. Ще тествам центровката по метода с детонациите на 4-та скорост при 50 км/ч с натискане на педала на газта до дупка. Ако има някаква нередност, тогава ше пристъпя към нагласяване на центровката. След това ще чакам да се появи проблема. Ако се появи пак, т.е. почне да киха, подскача и заглъхва, мисля да набедя този път датчика на Хол. Тъкмо от другото делко се оказва работещ, поне при нормална температура. Много добре съвпада с моя проблем с описанието от тази статия, в подзаглавието "Типовые неисправности датчика холла":

https://www.autoprivat.ru/remont_avto/n ... holla.html

shr
Мнения: 124
Регистриран: 25 юни 2008
Репутация: 0
Местоположение: София
Автомобил: ВАЗ 2109

Самара - Прекъсва след достигане на работна т.

Мнение от shr » 15 дек 2018 16:39

Минах безпроблемно около 10 км градско с престой 15 мин, след това направих няколко пъти теста с детонациите - не се чува нищо, което уж говори за късно запалване? След това имах престой 30 мин. Паля колата и хоп - проблемчето се появи. Натискам газ почва да заглъхва, подритва, определено стреля в двуцевката или ауспусите, дима ми се вижда бял, а не черен. Свещите най-вероятно са с черен сух нагар, но вече ми омръзна да ги свалям. Утре мисля да правя центровката с лампата, след това тест с газта и детонациите при 50 км/ч на 4-та предавка. Ако не се оправи ще сменям датчика, и ще огледам вътре какво се случва, обаче ще се опитам да не свалям делкото. Ако продължи да прави проблема, ще ви питам пак къде да се ровя. ;)

Потребителски аватар
Денис И.
Председател на ЛКБ
Мнения: 6835
Регистриран: 01 март 2008
Репутация: 116
Местоположение: София
Автомобил: ВАЗ 21099
Контакти:

Самара - Прекъсва след достигане на работна т.

Мнение от Денис И. » 15 дек 2018 20:48

Имаш ли комутатор под ръка да смениш и него профилактично?
http://www.ladaclub-bg.com - новини, статии, полезна информация, рекламни материали

shr
Мнения: 124
Регистриран: 25 юни 2008
Репутация: 0
Местоположение: София
Автомобил: ВАЗ 2109

Самара - Прекъсва след достигане на работна т.

Мнение от shr » 15 дек 2018 21:29

Имам, но и него съм го слагал + още един, който разчастих, а си беше здрав и четвърти, който със сигурност не работи. И с 3-те уж работещи, правеше проблем. Ако продължава, ще взема още един ако трябва.

sataN
Мнения: 355
Регистриран: 05 април 2009
Репутация: 10

Самара - Прекъсва след достигане на работна т.

Мнение от sataN » 15 дек 2018 22:00

Моята е Класика, но съм монтирал безконтактно, комутатор Бош от vag, до сега никакви проблеми. За центровка ms8239d

shr
Мнения: 124
Регистриран: 25 юни 2008
Репутация: 0
Местоположение: София
Автомобил: ВАЗ 2109

Самара - Прекъсва след достигане на работна т.

Мнение от shr » 16 дек 2018 12:15

Вместо лампа, въртях делкото на слух по оборотите на загрял двигател, който след вчерашното лашкане и кашляне, днес запали и върви нормално. Като въртях към - оборотите падаха, към + се вдигаха. В края на краищата фиксирах запалването с едно деление към + от текущото. С винтовете за качество и количество нагласих сместа да изгаря със син пламък при обороти за празен ход. После карах 10 км със спирания, заредих бензин... Няма проблем.
По теста с 50 км/ч и газ на 4 -та пак нищо не чувам, освен може би някакво леко прибръмкване 2-3 пъти и после почва да ускорява :roll:
Продължавам да чакам появата, или изчезването на проблема...

Потребителски аватар
tojaga
Член на Лада Клуб България
Мнения: 1566
Регистриран: 23 февруари 2008
Репутация: 57
Местоположение: София
Автомобил: ВАЗ 21083

Самара - Прекъсва след достигане на работна т.

Мнение от tojaga » 18 дек 2018 23:55

Не си решил проблема, но дано да бъркам. За Самара, тестът за детонации, на 4 и газ, е толкова меродавен, че няма да коментирам. Само да спомена, че това е изникнало от някъде за класичеслите модели, които имат съвсем различна степен на сгъстяване, горивна камера и др. особености, а това променя всичко. Самата графика на предверението в запалванто при 2108 двигателите е друга, различна. Най-малкото делкото след n-наброй хиляди километри дава такива отколконения, че можеш да поличш детонации и при 100 октанов бензин и газ, това важи и за класичеките модели. Според мен проблемът е в датчика на Хол, но ако имаш цяло делко, направо го смени!

shr
Мнения: 124
Регистриран: 25 юни 2008
Репутация: 0
Местоположение: София
Автомобил: ВАЗ 2109

Самара - Прекъсва след достигане на работна т.

Мнение от shr » 19 дек 2018 11:26

Да, за теста с детонаците се убедих за сетен път че не работи за Самарите, или поне за моята, въпреки че го има в ръководството. А и като се позачетох, доста хора твърдят същото като теб.
За сега чакам проблема да се появи и ще пробвам с датчика. След въртенето на делкото, на къси градски разстояния - не се е проявявал. Интересно обаче - сместа гори в синьо, но свещите са с черен налеп - може би заради краткото каране?

Отговори

Върни се в “Самара / Самара 2 / Десятка (семейство)”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Bing [Bot] и 1 гост