Страница 2 от 3

Самара - Прекъсва след достигане на работна т.

Публикувано: 14 дек 2018 08:23
от LADA-2107
Ако не си запознат виж в книгата къде са белезите на колянлвия вал и на разпределителния. Само така ще разбереш дали ремъка не е прехвърлил зъб и дали ангренажа е правилно зацепен. Провери центроеката на това делко, не бързай да го сменяш.

Може наистина проблема да е лоша връзка. Огледай буксите на делкото и комутатора. Ако имаш резервен комутатор пробвай с него. Ако толкова те съмнява датчика на Хол, купи един нов и пробвай с него. Не струва милиони. Аз например карам в багажника палец, дистрибуторна капачка, датчик на Хол и комутатор, защото от начало нямах много вяра на електроника и кабели и не исках да остана на пътя. Слава Богу обаче вече втора Самара карам и не съм закъсвал сериозно.

Самара - Прекъсва след достигане на работна т.

Публикувано: 14 дек 2018 10:21
от shr
Белезите ги знам, преговорих ги и по ръководството (разпечатах си и пищов) - ако има време уикенда ще проверя, а центровката само по лампичка и на слух ще мога да тествам. Варианта с резервното делко обаче отпада, защото вакумния и центробежния коректор са сдали багажа, ще премеря и датчика на Хол, ако е здрав да го ползвам, което не пречи да си взема и нов за резерва.

Претърколих 3 комутатора (1 нов), единия даже незаслужено го нарочих за изгорял и го разкостих. Имах и 4-ти, който със сигурност не работеше. Комутатора беше от първите набедени за проблема, може и все още да е той, ако просто 2-та налични се сдухват от време на време.

Буксите ги гледах чистих, като почне да рита и гърми ги оглеждах първо тях - уж е ок. Ще ми се да ревизирам вътрешностите на работното делко, може да е омаслено, боклуци, да са изпопадали пружинки, луфтове, заклинили лостчета, тежести, съдрани кабелчета...

Най-гадното е че проблема ту се появява ту не. А пък жената вече я е страх да кара, за да не закъса някъде по софийските задръствания. Аз толкова я убеждавах, че е извадила страхотен късмет, наследявайки Самарата от родителите си. :D

Самара - Прекъсва след достигане на работна т.

Публикувано: 15 дек 2018 13:16
от shr
Белезите съвпадат. Ще тествам центровката по метода с детонациите на 4-та скорост при 50 км/ч с натискане на педала на газта до дупка. Ако има някаква нередност, тогава ше пристъпя към нагласяване на центровката. След това ще чакам да се появи проблема. Ако се появи пак, т.е. почне да киха, подскача и заглъхва, мисля да набедя този път датчика на Хол. Тъкмо от другото делко се оказва работещ, поне при нормална температура. Много добре съвпада с моя проблем с описанието от тази статия, в подзаглавието "Типовые неисправности датчика холла":

https://www.autoprivat.ru/remont_avto/n ... holla.html

Самара - Прекъсва след достигане на работна т.

Публикувано: 15 дек 2018 16:39
от shr
Минах безпроблемно около 10 км градско с престой 15 мин, след това направих няколко пъти теста с детонациите - не се чува нищо, което уж говори за късно запалване? След това имах престой 30 мин. Паля колата и хоп - проблемчето се появи. Натискам газ почва да заглъхва, подритва, определено стреля в двуцевката или ауспусите, дима ми се вижда бял, а не черен. Свещите най-вероятно са с черен сух нагар, но вече ми омръзна да ги свалям. Утре мисля да правя центровката с лампата, след това тест с газта и детонациите при 50 км/ч на 4-та предавка. Ако не се оправи ще сменям датчика, и ще огледам вътре какво се случва, обаче ще се опитам да не свалям делкото. Ако продължи да прави проблема, ще ви питам пак къде да се ровя. ;)

Самара - Прекъсва след достигане на работна т.

Публикувано: 15 дек 2018 20:48
от Денис И.
Имаш ли комутатор под ръка да смениш и него профилактично?

Самара - Прекъсва след достигане на работна т.

Публикувано: 15 дек 2018 21:29
от shr
Имам, но и него съм го слагал + още един, който разчастих, а си беше здрав и четвърти, който със сигурност не работи. И с 3-те уж работещи, правеше проблем. Ако продължава, ще взема още един ако трябва.

Самара - Прекъсва след достигане на работна т.

Публикувано: 15 дек 2018 22:00
от sataN
Моята е Класика, но съм монтирал безконтактно, комутатор Бош от vag, до сега никакви проблеми. За центровка ms8239d

Самара - Прекъсва след достигане на работна т.

Публикувано: 16 дек 2018 12:15
от shr
Вместо лампа, въртях делкото на слух по оборотите на загрял двигател, който след вчерашното лашкане и кашляне, днес запали и върви нормално. Като въртях към - оборотите падаха, към + се вдигаха. В края на краищата фиксирах запалването с едно деление към + от текущото. С винтовете за качество и количество нагласих сместа да изгаря със син пламък при обороти за празен ход. После карах 10 км със спирания, заредих бензин... Няма проблем.
По теста с 50 км/ч и газ на 4 -та пак нищо не чувам, освен може би някакво леко прибръмкване 2-3 пъти и после почва да ускорява :roll:
Продължавам да чакам появата, или изчезването на проблема...

Самара - Прекъсва след достигане на работна т.

Публикувано: 18 дек 2018 23:55
от tojaga
Не си решил проблема, но дано да бъркам. За Самара, тестът за детонации, на 4 и газ, е толкова меродавен, че няма да коментирам. Само да спомена, че това е изникнало от някъде за класичеслите модели, които имат съвсем различна степен на сгъстяване, горивна камера и др. особености, а това променя всичко. Самата графика на предверението в запалванто при 2108 двигателите е друга, различна. Най-малкото делкото след n-наброй хиляди километри дава такива отколконения, че можеш да поличш детонации и при 100 октанов бензин и газ, това важи и за класичеките модели. Според мен проблемът е в датчика на Хол, но ако имаш цяло делко, направо го смени!

Самара - Прекъсва след достигане на работна т.

Публикувано: 19 дек 2018 11:26
от shr
Да, за теста с детонаците се убедих за сетен път че не работи за Самарите, или поне за моята, въпреки че го има в ръководството. А и като се позачетох, доста хора твърдят същото като теб.
За сега чакам проблема да се появи и ще пробвам с датчика. След въртенето на делкото, на къси градски разстояния - не се е проявявал. Интересно обаче - сместа гори в синьо, но свещите са с черен налеп - може би заради краткото каране?