Страница 1 от 3

Самара - Прекъсва след достигане на работна т.

Публикувано: 12 дек 2018 18:34
от shr
Самара 1.3 карбуратор. На студен двигател пали и работи добре. Когато загрее до работна температура, но не задължително веднага, започва едно прекъсване - при натискане на газта дори плавно, може и да е на празен ход и на стоянка. След няколко такива прекъсвания започват и детонации в карба или колекторите - не знам къде точно но се чуват под капака. До тук съм сменил капачка на делко, палец, кабелите на свещите, бобината, комутатор, свещи - общо взето бързо сменяемите неща. Свещите са с черен сух налеп, когато карам градско около 5 км. на 1-2 предавка и чакане в задъстванията и светофарите. Ако се кара на горни предавки на по-дълъг път, налепа се изчиства. Със свеща индикатор на качеството на сместа се вижда, че на празен ход горенето е св. синьо. Уж карбуратора пръска нормално в камерите при натискане на газ, ускор. помпа. Ако не е нещо по него, остана да подозирам делкото и по-точно вътрешните му чаркалаци - датчика на хол, центробежния и вакуумния, който при замукване с уста на тръбичката държи вакуум, но не знам дали движи лостчето вътре. Някой сблъсквал ли се е с такъв проблем и дали имате предположения?

Самара - Прекъсва след достигане на работна т.

Публикувано: 12 дек 2018 22:43
от tojaga
Какво разбираш под детонации? Ако чуваш някакво пукане от карбуратора или от изпускателната тръба най-вероятно заплаването не е като трябва. Ако всичко горе изброено от теб е сменено с ново и този ефект продължава да се случва, погледни дали правилно е зацепен ангренажният ремък. Има вероятност поради една или друга прични да е прехвърлил зъб, случва се!

Самара - Прекъсва след достигане на работна т.

Публикувано: 12 дек 2018 23:02
от shr
Ако е прехвърлил зъб, псотоянно и на всички режими ли ще има пукане/детонации/? Описаният проблем се появява само на загрят двигател и не точно винаги. Но щом се появи, почва да подскача, глъхне и стреля, при плавно или рязко натискане на газта и то не до дъно, било то в движение или на място. Като изстине се оправя.

Самара - Прекъсва след достигане на работна т.

Публикувано: 13 дек 2018 01:57
от buckstabu0
Да не е скапан бензин? Така беше и при мен.. аспуха гърмеше от време на време, давеше се и нямаше почти никакъв празен ход.. Докато не реших да налеем една туба бензин и се оправи, но май няма голяма логика да се оправя като изстине :? Какво ли разбирам и аз

Самара - Прекъсва след достигане на работна т.

Публикувано: 13 дек 2018 07:48
от shr
На празен ход, когато се появи проблема, работи нормално. Щом почна да натискам газта плавно или рязко, на място или в движение, когато е загрял мотора почва да глъхне, подскача и гърми. Пусна ли газта се възстановява нормалната работа. Безин съм наливал на няколко места, вярно че само от "евтиния". Като оставя колата да престои и изстине - всичко е нормално. Клапана за празен ход работи само като държач на жигльора. Реших да му отрежа иглата, защото пробвах 2-3 нови клапана, които работят нестабилно и без да са сложени - ту включват, ту не, ту заклинват. Иначе преди да отрежа иглата оборотите на празен ход плаваха. Но сегашния проблем не се появи вследтвие от това.

Самара - Прекъсва след достигане на работна т.

Публикувано: 13 дек 2018 08:29
от LADA-2107
Колега, хубаво си сменял части, обаче ако центровка та на запалването не е правилна, няма полза от това. При мен делкото е центровано на средата (отворите за закрепване са продълговати и можеш да го въртиш). Това е много неточно и не е правилния начин за проверка на центровката, но колата така върви и не създава проблеми, затова не пипам.

Ако карбуратора не е ревизиран отдавна не е лошо да го ревизираш. Дори да не е от него проблема поне няма да навреди. Обърни специално внимание на нивото на бензина в поплавъковата камера.

Бензиновата помпа гледахте ли я. Казваш, че на празен ход няма проблеми, но като подадеш газ проблемите започват. Може помпата да няма достатъчен дебит, да не подкачва достатъчно гориво. Имах такъв проблем.

Самара - Прекъсва след достигане на работна т.

Публикувано: 13 дек 2018 10:19
от Денис И.
И мен ми прилича на лоша центровка това.

Самара - Прекъсва след достигане на работна т.

Публикувано: 13 дек 2018 10:52
от shr
Имам резервно употребявано делко, което мога да сменя за проба, но първо ще проверя да не е прескочил ремъка. Само да видя как да нагодя центровката без стробоскоп за пробата.

Подозирах помпата и за малко да я сменя, обаче нямаше налични в момента. Като я пробвам на ръчно подкачване пръска стабилно. Струва ми се обаче, че бързо връща бензина назад към резервоара при престой - дали някое клапанче не забива, въпреки че и тях уж ги тествах. От друга страна тези детонации ми нявяват мисълта, че бяга нещо в центровката. Но докато не загрее (без да е прегряла) в градско, нямам проблем при всякакви режими на натикане на газта. Снощи се прибрах с подскачане, стрелба, на втората половина от общо 5-те км градско, като 1 час преди това я бях карал около 3 км без проблем. Сутринта на студа подкачих ръчно бензина, запали от половин оборот, малко потресе и след 2 мин вече беше на стабилни обороти и 5-те километра ги мина ок.

Карбуратора ще разглобявам щом намеря време, пък и пустата Самара е единствения автомобил и я ползвам ежедневно. Ще ми се като го сваля, да тунинговам винта за качеството - или с удължаване на врътката, или със срязване на гнездото, за да има достъп, че с отверката не се усеща кога зацепва шлица и дали върти. Самия шлиц може да е прецекан.

Самара - Прекъсва след достигане на работна т.

Публикувано: 13 дек 2018 18:37
от LADA-2107
Ако караш само на бензин и караш колата често - всеки ден или през ден, изобщо не трябва да ти се налага да подкачваш ръчно. В поплавъковата камера трябва да остава достатъчно бензин за да запалиш двигатея и след това той сам да подкачи. Още повече, че сега е зима и бензина се изпарява по-бавно.

Самара - Прекъсва след достигане на работна т.

Публикувано: 13 дек 2018 21:03
от shr
Днес изобщо не ми направи проблем, въпреки че вечерта карах малко повече от обичайното в задръстванията. Възможно ли е да заяжда нещо в центробежния, или вакуумния коректор, или пък датчика на хол да се прецаква от загряването, а кабелчетата му да не дават контакт, или пък да окъсяват и от там да се получава временно изместване в изпреварването на запалването, което пък иначе да си е нагласено сравнително добре?

Свалих кожуха на ремъка и го разгледах набързо - не виждам нещо нередно. За отместване ще гледам друг път, когато евентуално ще сложа и пробното делко, а сегашното ще го ревизирам. Ще ползвам лампичка за нагалсяване на изпреварването.