Динамо за Самара

Ремонти и обслужване
Самара • Самара 2 • 2110/11/12
Потребителски аватар
white_shark
Член на Лада Клуб България
Мнения: 1246
Регистриран: 20 април 2008
Репутация: 21
Местоположение: Бургас
Автомобил: ВАЗ 21093

Динамо за Самара

Мнение от white_shark » 29 юни 2019 21:32

Моята също от време на време й мъждука лампата,но няма промяна в заряда. Явно някакъв проблем по инсталацията или връзките. Като е по-влажно се появява сякаш...
Иначе на събора си говорихме с колегата Веско от Варна на тая тема. Сподели,че новите алтернатори не карали особено ако колата се кара в обороти. Най-държали Iskra от Самара и там дори присаждали такива на класиките и проблемите приключвали. Моята кола по чиста случайност е с такова и действително досега не съм правил нищо по него.

Иначе на Типото съм ремонтирал няколко пъти. При неизправен диоден блок при голям товар зарядното напрежение се дъни яко - разбирай пада под 12.5-12 волта дори. И аз си го мислех за моята Самара ама си зарежда в нормата и без и с консуматори.НО моето лично мнение е ,че руските алтернатори на Самара са зле и не знам дали си струват ремонта. С колкото самари съм имал досег с такъв алтернатор все са били постоянни ремонти - смени на релета,четки... всичко нормално една седмица, тръгнеш на някъде и от нищото умира...УЖАС! Другото е да се търсят части за тях от специализираните магазини за стартери и динама,а не от Лада магазините...ако въобще се предлагат части на западни производители за тия руски алтернатори...

Иначе тоя Iskra като цяло е много сходен с Magneti Marelli-то на фиата...четкодържателя с релето,пластмасовия капак,диодния блок, вентилатора. Няма да се учудя ако е нещо тип copy/paste.

Потребителски аватар
tojaga
Член на Лада Клуб България
Мнения: 1571
Регистриран: 23 февруари 2008
Репутация: 57
Местоположение: София
Автомобил: ВАЗ 21083

Динамо за Самара

Мнение от tojaga » 29 юни 2019 22:38

Нда, след споделените отзиви, явно ще си оправя Bosch-a.

Потребителски аватар
LADA-2107
Член на Лада Клуб България
Мнения: 5536
Регистриран: 13 април 2008
Репутация: 249
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Динамо за Самара

Мнение от LADA-2107 » 01 юли 2019 14:59

Аз не съм съгласен с мнението на Коцето.

Коце, вие с Йоан нямате късмет синко, все нещо ви се разваля по колите.

На първата Самара генератора бе свален от двигател на неизвестни километри и монтиран в колата. За 30 - 40 000 км съм имал два пъти проблем с хлабава връзка. Нищо не съм сменял, само изкривих едни пластинки в черкодържаъеля за да постигна по-силен натиск/по-добър контакт.

На червената смених диодния блок (но реално можеше да сменя и само един диод) и машинката кара.

На бялата волтметъра прави номера, беше ме подплашил, че презарежда, но премерих на клемите на акумулатора точно 14 Волта и се успокоих (за сега).

Това, че Ладовите генератори са слаби и не зареждат добре на празен ход е вярно (зависи колко ти е празния ход). Но да казвате, че са проблемни.... Синьото Жигули е на 210 000 км и генератора го смених профилактично. Не помня някой нещо да е правил по него. Не, че няма на къде по-добре, просто оригиналното не е чак толклва лошо.

samarkata
Дама
Мнения: 56
Регистриран: 02 декември 2014
Репутация: 1
Местоположение: София
Автомобил: ВАЗ 2108

Динамо за Самара

Мнение от samarkata » 12 ное 2019 13:43

Аз имам същия проблем, смених всичко и ми казаха че замасявала. Но явно всички самари са така (hiro)
Няма път към щастието, пътят е щастието!

Потребителски аватар
LADA-2107
Член на Лада Клуб България
Мнения: 5536
Регистриран: 13 април 2008
Репутация: 249
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Динамо за Самара

Мнение от LADA-2107 » 12 ное 2019 19:02

Какъв проблем?

Аз пак имах проблеми с един диод при това точно една година след ремонта. Пак свалих генератора и пак сменях диоди. Говоря за допълнителните три по-малки диода. От вибрациите единия се е прекъснал. Но понеже съм упорит, а и ми е писнало да давам пари за нови части, отново смених диодите и този път ги пристегнах с "миши опашки". Сега чакам да видя какво ще стане. Хубавото при тази повреда е, че колата не те оставя на път, а можеш да се прибереш, даже и да караш няколко седмици/месеца така (в моя случай).

samarkata
Дама
Мнения: 56
Регистриран: 02 декември 2014
Репутация: 1
Местоположение: София
Автомобил: ВАЗ 2108

Динамо за Самара

Мнение от samarkata » 13 ное 2019 13:28

Проблема със светещата лампа и променливия ток. Смених релета, четките на релетата, ремонт на алтернатора, който беше добре 3/4 месеца, и накрая смених алтернатора.
Няма път към щастието, пътят е щастието!

Потребителски аватар
LADA-2107
Член на Лада Клуб България
Мнения: 5536
Регистриран: 13 април 2008
Репутация: 249
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Динамо за Самара

Мнение от LADA-2107 » 13 ное 2019 15:26

А, при мен лампата мъждукаше леко и въпреки всичко имаше някакво зареждане, не съм мерил точно колко, но акумулатора не падаше и колата палеше.

Потребителски аватар
tojaga
Член на Лада Клуб България
Мнения: 1571
Регистриран: 23 февруари 2008
Репутация: 57
Местоположение: София
Автомобил: ВАЗ 21083

Динамо за Самара

Мнение от tojaga » 13 ное 2019 18:07

Аз продължавам да карам с леко светеща постоянно лампа на таблото. За момент няма проблем, зареждането на акумулатора без консуматори е 13.7 волта. Явно има нещо някъде скрито, но къде?

Потребителски аватар
LADA-2107
Член на Лада Клуб България
Мнения: 5536
Регистриран: 13 април 2008
Репутация: 249
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Динамо за Самара

Мнение от LADA-2107 » 13 ное 2019 19:43

Симптомите са като при мен. Виж диодния блок, имаш 6 по-големи диода и 3 по-малки. При мен проблема беше от малките. Вариантите са: да смениш целия диоден блок или само малките диоди. Ако не намериш диоден блок за Самара става и от Жигули, но няма допълнителните три диода. Трябва да се купят и запоят.

Отговори

Върни се в “Самара / Самара 2 / Десятка (семейство)”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 2 госта