Теч на масло под делкото

Ремонти и обслужване
Самара • Самара 2 • 2110/11/12
Потребителски аватар
otoyol
Мнения: 684
Регистриран: 25 декември 2009
Репутация: 0

Теч на масло под делкото

Мнение от otoyol » 26 дек 2019 11:52

Честита Коледа, колеги ! Живи и здрави ! Капе масло под делкото, точно от съединяването/зацепването му за кожуха на самия двигател. Моля да споделите колко/какви и къде има уплътнения за смяна из делкото или привода му ? Има ли други освен оня тънък пръстен с големия диаметър, който се вижда като свалим делкото ? Нормално ли е да има масло в корпуса, където е задвижващата муфа, след като се свали делкото ?

Потребителски аватар
tojaga
Член на Лада Клуб България
Мнения: 1587
Регистриран: 23 февруари 2008
Репутация: 65
Местоположение: София
Автомобил: ВАЗ 21083

Теч на масло под делкото

Мнение от tojaga » 26 дек 2019 15:49

Принципно не трябва да тече. Ремонтен комплект за делкото се намира. Състой се от два о-пръстена и семеринг. От къде да го закупиш? В софето има няколко места, но дали го има е друг въпрос. Да, трябва да има масло в частта, където е привода за бензиновата помпа. Къде

Потребителски аватар
otoyol
Мнения: 684
Регистриран: 25 декември 2009
Репутация: 0

Теч на масло под делкото

Мнение от otoyol » 26 дек 2019 17:34

Единият о-пръстен е ясно кой е... а другите къде се слагат ? В самото делко вътре ли, къде ?

Потребителски аватар
tojaga
Член на Лада Клуб България
Мнения: 1587
Регистриран: 23 февруари 2008
Репутация: 65
Местоположение: София
Автомобил: ВАЗ 21083

Теч на масло под делкото

Мнение от tojaga » 26 дек 2019 17:58

Едният о-пръстен се поставя в канала на самото делко. Другият пръстен се поставя между главата и конзолата, на която се намира бензиновата помпа. Самият семеринг е вътре в самото делко на оста.

Потребителски аватар
otoyol
Мнения: 684
Регистриран: 25 декември 2009
Репутация: 0

Теч на масло под делкото

Мнение от otoyol » 27 дек 2019 11:44

Благодаря ! Мисля, че разбрах... Сякаш не съм имал или не е слаган о-пръстенът, който ми говориш вътре в конзолата при привода на бензиновата помпа. За потвърждение дали съм разбрал качвам три снимки, съответстващи на местата на двата о-пръстена и на салника.
Прикачени файлове
DELKO.jpg
Салник във втулката на оста...
DELKO.jpg (26.89 KиБ) Видяна 805 пъти
DELKO-1.jpg
Конзола на привода на бензиновата помпа - единият о-пръстен...
DELKO-1.jpg (60.13 KиБ) Видяна 805 пъти
DELKO-2.jpg
Вторият о-пръстен - на самото делко ...
DELKO-2.jpg (37.44 KиБ) Видяна 805 пъти

Razlikataa
Член на Лада Клуб България
Мнения: 62
Регистриран: 11 май 2009
Репутация: 1
Местоположение: Русе
Автомобил: ВАЗ 21083

Теч на масло под делкото

Мнение от Razlikataa » 27 дек 2019 20:53

Почти си разбрал.
Снимка 1: Там е семеринга. От него може да ти напълни делкото с масло
Снимка 3: Единия О-пръстен. Най вероятно от него тече и улива отдолу
Снимка 2: Втория О-пръстен не е около разпределителния вал. До него стигаш, като развиеш шестограмния черен болт точно над вала( на снимката) Така сваляш цялата конзола, заедно с бензиновата помпа и откъм двигателя ще видиш О-пръстена.

shr
Мнения: 128
Регистриран: 25 юни 2008
Репутация: 1
Местоположение: София
Автомобил: ВАЗ 2109

Теч на масло под делкото

Мнение от shr » 01 яну 2020 17:28

Ако след смяната на семеринги/о-пръстени теча продължава, може да имаш предвид и следното нещо:

"Причиной, приведшей к тому, что появилось масло в трамблёре ВАЗ 2109, является засорение мелкого отверстия, имеющегося в основании карбюратора, которое относится конструктивно к системе вентиляции имеющегося у двигателя картера.

На холостых оборотах двигателя в картере возникает избыточное давление, которое через сальник продавливает масло внутрь трамблёра.
Для того, чтобы неисправность не повторялась, следует прочистить отверстие, упомянутое выше."

Потребителски аватар
LADA-2107
Член на Лада Клуб България
Мнения: 5664
Регистриран: 13 април 2008
Репутация: 260
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Теч на масло под делкото

Мнение от LADA-2107 » 07 яну 2020 11:21

Направи хубава центровка, така, че двигателя да работи добре и да дава нормален разход на гориво. Бележи какво е положението на делкото спрямо корпуса. Белезите да са с център или остър предмет, не с маркер. Разглобяваш, обезмасляваш всичко с кореселин (от скъпия). Мажеш с масло и термо устойчив силикон (от скъпия) и сглобявяш, като гледаш белезите. След като изсъхне силикона няма да въртиш делкото.

Много хора сега ще скочат, че е грозно или неправилно, но върши работа и спира теча. С годините тези "стари железа" се изкривяват от затягане и разхлабване. След това не могат равномерно да притиснат О-пръстените и запичва омасляване. Същото важи и за капака на клапаните, картера...

Отговори

Върни се в “Самара / Самара 2 / Десятка (семейство)”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 2 госта