2111 - за и против, мнения на препатили или напротив... доволни от своите верни машиики!?

Ремонти и обслужване
Самара • Самара 2 • 2110/11/12
jojoveca
Мнения: 14
Регистриран: 22 февруари 2011
Репутация: 0
Местоположение: София
Автомобил: ВАЗ 2104

2111 - за и против, мнения на препатили или напротив... доволни от своите верни машиики!?

Мнение от jojoveca » 08 май 2021 02:36

Здравейте колеги,
Пуснах тази тема защото нещо конкретно не успях да намеря. От няколко дни ми влезе мухата в главата да купя практичен автомобил... И понеже първата ми кола беше 2106 (втора ръка), от която съм абсолютно доволен, впоследствие в семейството се появи и 2104, която също даде максимумът от себе си... пък старата любов ръжда не хваща, а и съм малко фен на руските машини, та сега стигнах до 2111 като такъв практичен автомобил, НО за съжаление нямам представа що за машина е! Пред дилемата съм дали 2111 от 2004-2008г. или нещо западно като Пасат примерно '92-'97г.
Молбата ми към вас колеги е да споделите вашите мнения относно този автомобил и разбира се цялото десето семейство на ВАЗ? Както тук, така и в руските форуми има доста критични мнения, но пък от друга страна доста голям процент от руснаците си я хвалят, че съотношението цена/качество и практичност е доста добро! Както казва българският народ - не питай старило, а патило!
Затова отново ще ви помоля за личните ви мнения и впечатления от този модел 2111 на ВАЗ!? А ако и са компетентно издържани ще трябва и да почерпя! :cheers:
Както се казва - хем ми се иска, хем ми не стиска... :roll: като чета някои не особено приятни коментари на препатили колеги.
Благодаря предварително! (victory)

Потребителски аватар
curse_m
Мнения: 2587
Регистриран: 16 април 2008
Репутация: 43
Местоположение: Лакатник
Автомобил: ВАЗ 21104

2111 - за и против, мнения на препатили или напротив... доволни от своите верни машиики!?

Мнение от curse_m » 09 май 2021 22:52

Колата си е идеална като втора употреба кола за хората които не искат да наливат големи средства в кола, особено когато те са ограничени и човек горе долу може сам да си я ремонтира, и не иска да зависи от никого. Зависи кой какво разбира под скъпа поддържка, но бих казал че под цената на това е само обществения транспорт. Като части от моргата не се броят изобщо за части, освен ако не са някакви детайли по купето. Но точно 2111 модел мнооооого трудно вече се намира, който има такава която не е такси обикновено не си я продава. По скоро разшири изискването и към остананалите 2110,2112. Както не е зле да се ориентираш и към Калина 1... и каквото намериш. А пък да има и климатик и да се продава е все едно 6-ца от тотото. :D Просто такива коли не просто са малко у нас, но и не се продават обикновено.
А и дилемата с Пасат от 20-ти век - аз лично бих казал да не си взимаш никаква кола за ежедневна от 20-ти век и не по малко от Евро-4. :D По-добре Лада от 2007+ която е поне Евро-4 и то не само на хартия да е такава. Отделно повечето коли у нас независимо от марката са лошо поддържани, а не малко изобщо неподържани, така че каквото и да вземеш ще има едно голямо начално стягане ако човек иска всичко да е изправно. Разбира се и всички технически течности ще са за смяна и е хубаво да се ползват истински качествени за да няма изненади.
С новите еконорми които скоро ще ни наложат от ЕС е силно препоръчително катализатора да си е на мястото или поне да се купи нов в последствие. А неговата цена е силно движещ фактор така поставен като въпрос.
И не на последно място за кола подминала 10г. ръждата е много съществен въпрос, който дори е най важния тъй като е най скъп за оправяне, макар и по новите модели да са далеч по-добре защитени от Класиките и Самарите. :)
В моята тема за 2110 съм написал доста, ще си я намериш в Моят автомобил. Проблема е само че не е най меродавно защото я карам от нова и не попадам в графа типичен карач, но поне дава представа. :cheers:

п.п. Диагностиката вече не е особен проблем за толкова стари модели, защото с обикновен ELM327 v1.5 и телефон с примерно инсталирана безплатната верисия на OpenDiag може да се прави всичко необходимо.
Lada Vesta SW Cross, Lada Kalina 2 универсал, Lada 21104

jojoveca
Мнения: 14
Регистриран: 22 февруари 2011
Репутация: 0
Местоположение: София
Автомобил: ВАЗ 2104

2111 - за и против, мнения на препатили или напротив... доволни от своите верни машиики!?

Мнение от jojoveca » 13 май 2021 01:23

Колега благодаря ти много за изчерпателният отговор! Абсолютно прав си в изразено си мнение, като цяло имам предвид. Именно затова съм се насочил към този модел, тъй като е практичен и ще разчитам на себе си за потенциални ремонти. И си прав, че почти не се продават толкова... Следя пазара от 3-4 месеца и почти нищо... Сега се продава една жълта в София, но е била такси, доста е поизгнила, а и отзад и двата ботуша на пружините са скъсани с по една трета. Идеята ми в тази тема е точно хора като теб да кажат през какво са минали, какви трудности и проблеми са срещали при експлоатацията на този модел, кои и къде са му слабите места... Е, разбира се и да се похвали от своята машинка. Руските машини имат този недостатък, че доста често трябва да им отделящ време, почти винаги има по нещо за правене, но пък иначе преодоляват доста предизвикателства... Разбирам, че това е доста стар модел и не представлява вече такъв интерес, но пък може да се покаже някой такъв мераклия като мен след време и ще му бъде по лесно. А и като двигател съществуват различни мнения за този модел, че се предлага 1,5 или 1,6, както и с 8 и 16 клапана.? Оправдано ли е ползването на 16 клапанния, имам предвид от чисто практична гледна точка... като изключим това, че е малко по икономичен, тих и динамичен?
Задължително ще намеря темата ти и ще я прегледам. Ако си от София може някой път в удобно време да се видим и да почерпя за съветите :cheers:

Потребителски аватар
curse_m
Мнения: 2587
Регистриран: 16 април 2008
Репутация: 43
Местоположение: Лакатник
Автомобил: ВАЗ 21104

2111 - за и против, мнения на препатили или напротив... доволни от своите верни машиики!?

Мнение от curse_m » 13 май 2021 23:25

Е не съм от София, и покрай ковида ходя мноого рядко. :D
Иначе Ладовите мотори са два вида - до 21124 и след него. Или по точно това е 1.6 16V първо поколение който се слага само на 2110-11-12. :mrgreen: За това което търсиш няма значение с кой мотор, тази кола е лека и върви добре с който и да е. Пък и избор напрактика вече няма. Единствено 1.5 16V удря клапани. Досадното на 8 клапановите е че не са хидравлинчи повдигачи. Ако се сменяват консумативите навреме и с хубави то колата си върви без проблеми общо взето. Разбира се, се сменяват нормално износващите се неща, и пак са според зависи. Зависи на какъв екземпляр ще попаднеш, по мое мнение в общия случай само за части и технически течности за да стане всичко в топ форма 1000лв ще стигнат като вложение, и говорим само за оригинални части. В сметката влиза смяна на амортисьорите, просто след 10г.+ и дори да стигнат 150к+ км е добре да се сменят.(Това по принцип на всяка кола) Както и колкото по малко са и километрите токова по-добре, и цвета да не е жълт. :D Но това не е Класика, така че не и трябва често отделяне на време да и се прави нещо. Определено ще е мнооого по-малко от някое БМВ на 15г. (hiro)
Lada Vesta SW Cross, Lada Kalina 2 универсал, Lada 21104

Потребителски аватар
LADA-2107
Член на Лада Клуб България
Мнения: 5837
Регистриран: 13 април 2008
Репутация: 282
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

2111 - за и против, мнения на препатили или напротив... доволни от своите верни машиики!?

Мнение от LADA-2107 » 14 май 2021 15:17

До колкото разбрах всичко изписано от колегата curse_m е на база личен опит, като човек купил, карал/поддържал нова 10-ка. Нормално мнението да е положително, ако колата винаги е поддържана безупречно и на време с качествени части, не е създавала проблеми. Няма гаранция обаче, ако човек купи подобен автомобил втора употреба как е поддържан, обслужван и каран той, дали изобщо е поддържан. Може да се вкараш в безкрайни проблеми.

Лично аз автомобил от семейството на 10-ките не съм имал. Имах Самара, която карах 40 000 км, после я блъснах. Закрепих я и започнах да се оглеждам за 10-ка. Обаче от една страна тези коли много трудно се намират, от друга страна тези които се продават в повечето случаи са вече съсипани. Гледах 2-3 такива, но нито една не ме грабна. Останах леко разочарован не само от състоянието на автомобилите които се продават, но и от прогреса който са постигнали руснаците от Самара към 10-ка. Мога да го обобщя така - механика на Самара монтирана в леко удължено и модернизирано купе с променен салон. (Същото важи и за по-новите - Калина, Приора, Гранта, Калина две и др....) Какво да кажем - двигател на Самара на който вместо карбуратор са поставили инжекцион, механично никакви промени. Дори на 16 клапановия само са монтирали други бутала и са "плеснали" отгоре новата глава, "долнището" си е все същото. 8 клапановия 1500 двигател в комбинация с 3,7 диференциал (с който се комплектова обикновенно) прави колата адски тромава. Това важи за Самарата която е значително по-лека. За по-тежката 10-ка да не говорим... Изпреварването не е приятно, ако се налага да се случи бързо трябва да върнеш 4-та или дори 3-та предавка. При най-лекото нагорнище връщаш 4-та, а ако е стръмно или продължително понякога 3-та предавка. За сметка на това ако се кара кротко е сравнително икономичен. Като споменах диференциал, та се сетих за скоростната кутия. Имал съм 3 Самари, и на трите скоростите виеха, като се има предвид, че едната беше на 55 000 км (като нова). Особено 2-ра предавка. Все съм си мислил, че е възможно при по-новите модели този проблем да е решен, но уви - не е. Наскоро мой приятел купи Калина от 2011 година и за съжаление чувам все същия познат звук на Самарова скоростна кутия, а тази Калина също е под 100 000 км. Спирачките на 10-ката също не са претърпели кой знае какво развитие - Самарова помпа и серво усилвател. Самарови спирачни апарати, с тази разлика, че десятката поне има вентилирани дискове, които са със същия размер като Самаровите ако колата е с двигател 8 клапана или малко по-големи ако двигателя е 16 клапана. Назад едно към едно - регулатора, барабаните (те остават същите на Калина, Приора, Гранта, Калина две...). Окачване едно към едно Самарово (като устройство). Кормилна рейка - първите десятки мисля, че бяха със Самарова, след това май имаше някакви минимални изменения.

Та... Прехвалената десятка може да е произведена 2008 година да кажем, но като използва механика от кола конструирана началото - до средата на 80-те, няма да е много по-напреднала от Пасат от 90-те, който беше споменат за сравнение по-горе. А за 15 годишно БМВ да не говорим. Вярно поддръжката на БМВ-то ще е по-скъпа (зависи с какво и как се поддържа), но поддръжката не е всичко. Важно е нивото. Повечето 10-ки нямат нито АБС, нито системи против боксуване, дори въздушни възглавници. Ами ако се блъснеш с 10-ка, Пасат от 90-те или 15 годишно БМВ в една и съща бетонна стена с една и съща скорост, кое колко ще се смачка? А шума в купето при висока скорост...

За човек който няма възможност да си позволи "нормална" кола, десятката е добър вариант.

За човек запален по марката Лада десятката е добър вариант.

Извън тези две условия е една обикновена стара кола, която не е с нищо по-специална от останалата самоходна скрап, която се "разхожда" по улиците.

Последни да кажа бих карал десятка, бих карал и Калина и Гранта обичам марката Лада. Веста не знам дали бих карал. Малко ми е Рено.

Потребителски аватар
curse_m
Мнения: 2587
Регистриран: 16 април 2008
Репутация: 43
Местоположение: Лакатник
Автомобил: ВАЗ 21104

2111 - за и против, мнения на препатили или напротив... доволни от своите верни машиики!?

Мнение от curse_m » 14 май 2021 17:13

То когато човек гледа коли до 10000лв всичко е компромис и колкото повече пада цената и се вдига престижа, толкова мъката е по-голяма. :D
А за коли до тази цена бих казал че марките Ауди , БМВ и Мерцедес просто трябва да НЕ се гледат изобщо, вече и коли произведени в 20-ти век също. А над тая цена ми... по-добре да се огледа човек какво ново има, дори и Дачия да е. Аз така си купих 110-ката като се замислих струва ли си толкова пари за стара кола. Но това си е мое виждане, не задължавам никого. (hiro)
Във Веста за ЕС няма кой знае колко съществено от Рено, освен някои седани със скоростна кутия Рено.
А съвсем случайно съм имал и Самара - 2108, която съм и я карал не малко, както и в момента все още поддържам една 21083, не е моя. Все купени втора ръка. :D Та 21083-то от миналата седмица е готова да мине на газ анализатор навсякъде по всяко време, подготвено за новите ГТП изисквания. Имаше потресаващия проблем с гумичките на клапаните. :mrgreen: В нея все още не са вложени 1000лв, за части за последните 9г и вече на 115000км реални. Мотора си е заводски неотварян. И тя се кара с Motul X-Cess 5W40, вече gen2. ;)
8 клапановите мотори не са чак толкова зле, вярно не вдигат 200км/ч, ама пък изпреварването не е нещо особено. Да налага се често от 2-ра да започва изпреварването, но това в общи линии по принцип е така, не е толкова до мотора кой вид е. Спирачките при тях са не вентилиран диск като на Самара, при 1.5 16V e същия вентилиран, при 1.6 16V е по голям и не стават гуми по-малки от 14-ки. Като последния с хубави накладки(Лада Спорт или в моя случай в момента TRW) и дискове Лада Спорт комбинирано с гуми Nokian Wetproof(или други хубави) спира брутално, някои нови коли не спират така. (hiro) Виждали сме и стари коли, въпреки че ми се гади от тях... (hiro)
Между Самара и 2110 разликите са доста по големи, особено в усещането и ергономията на водача. Вярно платформата си е същата, ама в окачването има разлики особено в по последните варианти. В Приора доста повече, както и Калина 2/Гранта още повече. Там вече приликите са само на ниво шарнири май и някоя втулка, не ми се занимава да гледам каталога с части. Така че има промени, хич да не е. И возията не е същата между тези всичките.
За скоростните кутии ще се съглася, просто при марката Лада две еднакви няма на който и да е модел. Но пък на всички модели освен Веста шумоизолацията им не е добра. При старите Самари проблема е че са карани главно с двигателно масло в скоростите като и не е сменявано много често, или изобщо. Е от там идват легендите. ;) И не на последно място, това не е Класика, не е Нива и всякакви сравнения са безсмислени изобщо, дори Самара не е.

Виж и това, полезно ще е в началото докато се пооправи колата, то без вложения не става: ;)
Диагностика на ВАЗ
Реално когато всичко се прави когато трябва, сменят се свещите когато трябва, то на всеки 80000км горе долу се сменя датчика за положение на дроселовата клапа, по спомен е около 20лв оригинален. Ако колата се кара с висок клас масло API SN ламбда сондата ще кара над 100000км гарантирано. Ако Дебитомера е погинал вероятно не е сменяван въздушния филтър регулярно или е откраднат в някой сервиз, знам че става и на други коли. А може и просто някой да е правил някакви безсмислени операции като чистене, няма нужда от чистене ама никога ако всичко е наред. Може да смука въздух без филтър някъде. Последните две оригинални в кутия Лада са Bosch. За 1.6 16V са много важни свещите защото бобинките са Bosch made in Germany и са много нежни и не издържат претоварване т.е. пропускане на запалване. Новите бобини в кутия Лада са си вече руски и са дооста по масивни, по мое мнение ще са и доста по издръжливи на издевателства. И последно ако колата се кара на газ, няма смисъл от никакви други свещи освен оригинални, но трябва да се сложат на 0.85мм междина. Ако се слага газ само инжекционна, всичко е друго е ... гавра.
Силно препоръчитълно е тези части да са само нови и оригинални, и всичко по въздухозаборната система да е напълно изправно, като гумения маркуч да не се лепи с тиксо и подобни, а нов, ако има проблем с него. (focus)
Консумативи - оригиналните филтри са по качествени или аналогични от огромната част от продаваните у нас аналози. Струва си само ползването на маслен филтър Bosch P3274 и горивен филтър примерно метален хубав, аз ползвам пак Bosch и то не винаги, понякога оригинален. За пример въздушен филтър Bosch е с по лошо качество на изработката вече откак го правят в Южна Африка, но е по скъп от оригналния.

И най безопасната кола е технически изправната и с хубави гуми, без тях никакви системи за безопасност не помагат. (victory)
Lada Vesta SW Cross, Lada Kalina 2 универсал, Lada 21104

Потребителски аватар
curse_m
Мнения: 2587
Регистриран: 16 април 2008
Репутация: 43
Местоположение: Лакатник
Автомобил: ВАЗ 21104

2111 - за и против, мнения на препатили или напротив... доволни от своите верни машиики!?

Мнение от curse_m » 14 май 2021 22:02

За добавка - в общия случай темата е за кола която има пазарна цена преко сили макс 2000лв, и то за прилично запазена на не повече от 150000км. За по голяма цена трябва да е от най последните, гаражна, под 100000км, дори и с хидравлика и климатик. Като подобна комбинация изобщо не вярвам че някой ще иска да си я продаде. Стара кола която всичко и е наред и изправно и сменено никой не продава, продава се нещо което вече има недостатъци или големите недостатъци са близо. :lol:
Модела 2110 е направен по нормативите за безопасност от 90-те години, като дори превъзхожда доста коли от това време или структурната цялост на купето е дори аналогична и на някои коли от началото на 21-ви век, което е най същественото. А на кола на 15, еле 20+ години най добре да не изпробва човек работят ли възглавниците, ама изобщо, ако все още ги има. (hiro)
Та в този ценови диапазон за кола от 21-ви век с добавени разходи за стягане на колата, каквато и да е марка, до нормално техническо състояние избора е рЕзко ограничен до.... почти никакъв. :cheers:
Lada Vesta SW Cross, Lada Kalina 2 универсал, Lada 21104

Потребителски аватар
curse_m
Мнения: 2587
Регистриран: 16 април 2008
Репутация: 43
Местоположение: Лакатник
Автомобил: ВАЗ 21104

2111 - за и против, мнения на препатили или напротив... доволни от своите верни машиики!?

Мнение от curse_m » 14 май 2021 22:52

И за да не говорим празни приказки, директно сравнение, ама без отчет на ръждата и за двете: :D
1995 Volkswagen Passat GLX:

The Passat sustained moderate to severe deformation of the occupant compartment with major intrusion of the footwell area on the driver side.
Краш-Тест ВАЗ 2110, която дори със закъснение излиза 1996г:

И по общо на по форумен език:
Lada Vesta SW Cross, Lada Kalina 2 универсал, Lada 21104

jojoveca
Мнения: 14
Регистриран: 22 февруари 2011
Репутация: 0
Местоположение: София
Автомобил: ВАЗ 2104

2111 - за и против, мнения на препатили или напротив... доволни от своите верни машиики!?

Мнение от jojoveca » 15 май 2021 12:28

Колеги здравейте,
БЛАГОДАРЯ и двама ви, наистина! Толкова полезна информация, точно това имах предвид като пуснах темата, разбира се плюсове, минуси, хора преминали и ползвали тези автомобили - 8,9,10,11,12. Абсолютно прави сте и двамата... всичко е въпрос на гледна точка и приоритети... Няма как да нямат минуси и пропуски в комфорта, изпълнението и техническите параметри, като говорим за руски автомобили. Хубавото на тези машини е, че са достъпни като продажна цена, резервни части и консумативи... отчасти, ремонтопригодни са, дуракоустойчиви, експлоатация почти на всякакви терени и едва ли ще те оставят на път някъде. В моят случай търся евтин автомобил, който да отговаря на по новите еко норми, да мога да си го ремонтирам при необходимост и да има сравнително малко разходи за експлоатация и поддръжка, а също така и максимално практичен. От тази гледна точка се ориентирах към 11та (комбито), а не към някой друг модел от семейството. Да, липса на комфорт, динамика, прецизност в изпълнението, може би и сравнително чести ремонти (в повечето случаи дреболии... които отнемат време разбира се), но пък алтернативните изискват средства... едно е за сметка на друго!
Някой беше споменал, че в скоростите се ползва двигателно масло :geek: ... това шега ли беше или напротив!? Мисля, че адски несериозно! Може би, ако кутията няма течове е хубаво... дори задължително да се ползва синтетика 75w90 и тогава този шум няма да е толкова сериозен? Какво като е Лада, техниката изисква поддръжка за да ти служи дълго и безпроблемно! Същото се отнася и за двигателя, блъскай минерално защото е Лада и работи с каквото й сложиш, а после проблеми и липса на ресурс в двигателя. В работата имаме една УАЗка и съм жив свидетел как се ползват най евтините масла и консумативи, а после шефовете реват, че често я прави е.
Един въпрос относно частите, пък и консумативите - препоръчително е да се ползват оригинални (то май такива вече няма... руски сбирщайн от някой по голям гараж или в най добрият случай цех и турски, украински и каквото се сетите още) или аналози... макар че и това попада в същата категория...? Защото вчера гледах комплект съединител (притискателен, феродов и лагер) на LUK за 131 и пак същият за 157лв, в он лайн магазин де - това възможно ли е и струва ли си или по добре уж оригинален, което много ме съмнява за 70лв?
И въобще намират ли се още оригинални части или всичко е "бизнес"... който се пре...л, пре...л?

Потребителски аватар
curse_m
Мнения: 2587
Регистриран: 16 април 2008
Репутация: 43
Местоположение: Лакатник
Автомобил: ВАЗ 21104

2111 - за и против, мнения на препатили или напротив... доволни от своите верни машиики!?

Мнение от curse_m » 15 май 2021 13:10

Пишеш че си от София - значи най лесно ти е в НАР, имат и сайт за онлайн поръчки.
https://www.avtochasti-lada.bg/
Но в него ги няма огромната част от частите. Има и други магазини в София в случаите когато в НАР няма нещо - Булавто Лада на Симеоновско, едно време бяха един от вносителите. Там има и доста заместители с по ниско качество от оригиналните.
https://www.bulauto.net/index.php?cmd=contacts
И на цар Симеон Автогруп 5, има тема за тях във форума. Но те взимат части от НАР, както и от другаде, незнайно къде. Гугъл ги намира.
Има и други из страната, но те продават главно ментета и продават онлайн! За 2110-11-12 модел части има почти за всичко. В НАР колкото и да ги оплюваме в общия случай може да свършат работа в сервиза си като хората. Проблема е когато ти е гаранционна колата. (hiro)
И пак - оригиналните части за всички модели от 2108 нагоре са за препочитане - най-добра цена и гарантиран ресурс!
За съединител, оригинален за 2110 по спомен е 100лв комплект, феродовия държи около 80-100000км според карането, при мен 80000км (hiro) В момента съм сложил комплект от Приора който май беше 145лв. и ако се съди че само един път съм регулирал съединител според мен ще искара над 100000км феродовия, вече съм минал над 60000км. Съединителя от Приора е подобрен принципно и усилен, той и мотора и е по мощен. Иначе Luk е много добър вариант, много добра плавност на хода, но... ако си намериш не менте. Самарата е с такъв и в момента почна да придрънкват пружините на феродовия, а е само на 25000км, така я купихме колата с него наскоро сменен. Свалял съм кутията да проверя и да сменя семерингите, които не бяха сменени. (hiro)
В момента вече за оригинален феродов се опакова и Valeo, в НАР последно като гледах имаше и двата вида.

Двигателно масло на Самарите е наливано в началото на производство защото не е имало подходящо за тях в СССР, и традицията се е пренесла и 90-те. Но трябва да се сменя често. Иначе да 75W90 GL4 или GL4+5 и скоростите са бесмъртни!

п.п. Принципно решението за всички шумове и дрънкане е да се направи допълнителна шумоизолация, но аз за толкова години така и не стигнах до това. (hiro) В модел 2110 е вложена много мисъл когато е правена, проблем е че когато е тръгнала към конвейра се е почнало - това по евтино, това да икономисаме че да е по евтино и т.н. резултата го виждаме. Но здравината е нещото което надминава всички предишни модели!
А това е как е трябвало да излгежда 2110, само мотора не е задължително да е този, 1.6 16V си е достатъчен:
Lada Vesta SW Cross, Lada Kalina 2 универсал, Lada 21104

Отговори

Върни се в “Самара / Самара 2 / Десятка (семейство)”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 1 гост