Накладки, спирачни дискове - отзиви и мнения

Ремонти и обслужване
Самара • Самара 2 • 2110/11/12
Потребителски аватар
curse_m
Мнения: 2851
Регистриран: 16 април 2008
Репутация: 80
Местоположение: Лакатник
Автомобил: ВАЗ 21104

Накладки, спирачни дискове - отзиви и мнения

Мнение от curse_m » 16 дек 2021 23:09

Понеже всички подобни теми от преди години напрактика линковете не работят вече, а писаното в тях извън това е доста оскъдно, и за да не спорим в теми дето после трудно се проследява направих нова тема.
На сайта има статия от доста стар вече тест на накладки който е до голяма степен и добра опорна точка:
https://www.ladaclub-bg.com/%d1%82%d0%b ... %ba%d0%b8/
Затова започвам с личните си впечатления през годините - някой запазени за историята, други по спомени. Както повечето хора човек се учи по метода проба грешка. (hiro) И с марката Лада не ме свързва някакъв сантимент като повечето хора, а чисто и просто като най достъпната кола втора употреба която можех да си позволя - Лада Самара 2108 в състояние на скрап. И всички знаете какво е мнението че тия коли не може да спират, имаше период дето вярвах на тия неща на доверие. (hiro) Преди много години се доверявах на "експертите" в магазините и не един път съм се чудил колко е крива тая кола. Стигало се е ситуация в която взимам насипни задни накладки слагам и като дръпнеш ръчната в движение колата дори не забавя. (scared) Тя и на наклон на място не стоеше. :lol:
Та по темата няма да се мъча да си спомням точно от тези кое кога, а само на нещата дето смятам за използваеми като части и които съм ползвал на Лада! И снимки на точно тия части които съм монтирал и свалял после. Почти всички спирачни дискове са оригинални които съм ползвал, и на Самара един път някакви руски. Или поне едно време кога нямаше фирмена Лада опаковка така твърдяха че са оригинални. :lol:
За начало на базовите накладки за Лада които се явяваха оригинални до скоро и преди години са слагани на конвейра - Тиир-260:
1.2110 Tiir-260.jpg
Тези накладки съм карал повече от един път с тях. Стават за спокойния водач напълно и качеството им е отлично. Издържат при мен около 40-45000км. Не са особено агресивни към спирачните дискове - два комплекта вървят спокойно.

Следващите от които съм много доволен предвид че са на цената на горните - Езати Т266 (Вече се казват Егорати) Те са бих казал идеално бюджетно решение, то и теста им го потвърждава:
3.Ezati_Samara.JPG
3.Ezati_Samara.JPG (230.36 KиБ) Видяна 919 пъти
От тези съм карал повечеко комплекти, като съм си правил лично експеримент точно на Самара как ще спират под екстремно загряване - свирят яко но все пак продължават да спират, макар и доста по зле. Дисковете износени и светят буквално до червено. :D И те не са особено агресивни към дисковете, ресурс 40-45000км като износване два комплекта на един дискове. Качеството им е отлично, но нямат модерни лепенки или мека боя и те.

Накладки Ferodo, вероятно Premier серия бяха при мен фабричните накладки на Лада 21104. Това е вида в който ги свалих на 55000км:
2.2110_Ferodo.JPG
Повтарям фабрично монтирани, така че менте се изключва. Просто се разсвириха, имаха още около 4мм по спомен. Качеството се вижда че не е добро, дори за цената им лошо. Спирането горе долу като Езати, но са малко по агресивни към дисковете. Вероятно при мен баха такива защото моята беше от първите за ЕС Евро-4, дори подозирам че и задните бяха такива.

Накладки Тиир-295 или така наречената Лада Спорт. То спорт е пресилено, но айде. :lol:
Нови:
4.2110 Tiir-295_new.JPG
Стари вече:
4.2110 Tiir-295_old.jpg
4.2110 Tiir-295_old.jpg (139.22 KиБ) Видяна 919 пъти
Тези накладки сериозно се различават от горните, като цената им е съмсем малко по висока. Направо са си бюджетни, но качеството им и спирането им хич не е бюджетно. Дори тестовете които се провеждат на тях и в момента им дават най високи оценки сравними с доста маркови като ATE, TRW и т.н. Тези накладки са направени по модерен начин и са силно агресивни към дисковете. Ресурса им е горе долу 60000км и дисковете си отиват заедно с тях. Има ги във варианти за всички модели Лада без Веста, проблема е че ги няма никъде вече отдавна.
И едно видео с последни мнения:

Продължение...
Последна промяна от curse_m на 17 дек 2021 09:26, променено общо 1 път.
Lada Vesta SW Cross, Lada Kalina 2 универсал, Lada 21104

Потребителски аватар
curse_m
Мнения: 2851
Регистриран: 16 април 2008
Репутация: 80
Местоположение: Лакатник
Автомобил: ВАЗ 21104

Накладки, спирачни дискове - отзиви и мнения

Мнение от curse_m » 16 дек 2021 23:33

Накладки ATE, лидера във всички тестове до ден днешен. От тях само кутията намерих, за съжаление друго не съм снимал:
5. 2110 ATE.jpg
Накладките са с отлично качество, то е ясно за тая марка, спират като Тиир-295 за сравнение, но при загряване на вентилиран диск 2112 14" се усеща намаляване на ефективността, може би нещо от рода като в теста горе с оригинален диск ATE. Агресивни са към дисковете като модерни накладки и в общи линии се износват заедно, ресурс около 60000км по преценка. Аз ги карах 40000км, заради износване на дисковете. И цялостна ревизия на спирачките в последствие. Като се има предвид цената им по скоро Тиир-295 е по-добре.

Накладки TRW в комбинация с дискове Лада Спорт:
6.2110 TRW.JPG
Тази комбинация наистина спира най добре, една идея повече. По-добре леко от Калина 2 въпреки подобренията там. Но тестовете в общия случай ги дават на нивото горе долу на ATE и Тиир-295. Аз отдавам по-доброто спиране на спирачните дискове в случая. Имат всички модерни противоскърцащи екстри и цената им е далеч от най скъпите, по евтини са от ATE. Осезаемо са по агресивни към дисковете. Износването и на накладките и дисковете мисля че ще има ресурс около 50000км, но ще видим. Това е комбинацията която най много ми харесва досега.

Накладки Тиир-299 или фабриничите за Гранта/Калина 2. Така изглежда на 50000км:
7.Kalina2 Tiir-299.jpg
Това си е дефакто Тиир-295 с допълнителна ламаринка. (hiro) Спира по-добре от 21104 със същата комбинация но това е главно заради промените в помпата и сервото. Качеството разбира се си е като на Тиир-295. Агресивни са към дисковете и най-вероятно на 60000км ще се сменят комплект.
Дотук, въпреки че някои накладки съм карал и на Самара, то на 2110 са карани почти всичките с една и съща марка летни гуми от един и същи клас през годините - Nokian H, i3, iline, wetproof.
Това също има значение. :)
Продължение...
Последна промяна от curse_m на 17 дек 2021 00:01, променено общо 1 път.
Lada Vesta SW Cross, Lada Kalina 2 универсал, Lada 21104

Потребителски аватар
curse_m
Мнения: 2851
Регистриран: 16 април 2008
Репутация: 80
Местоположение: Лакатник
Автомобил: ВАЗ 21104

Накладки, спирачни дискове - отзиви и мнения

Мнение от curse_m » 16 дек 2021 23:53

И за финал за момента малко Лада Веста Кросс и фабричните и накладки които са от Рено/Нисан т.е. същите като на Дачия и "проблемите" с неравномерното износване на накладката отвътре и отвън, заради която някои Дачия фенове правят глупости да разменят накладките със смяна на маслото. :lol:
Предни:
8. Vesta TRW_old.jpg
Задни:
DSC07356.JPG
Това е при пробег 60000км. Фабрично накладките са TRW и се износват заедно с дисковете, които са на минимална дебелина. Не знам как някои Дачия водачи карат повече комплекти накладки, ама аз не искам да ги срещам на пътя. :D Разбира се колата спира осезаемо по добре, като се има предвид че и задните спирачки са дискови и накладките са пак TRW. Задните дискове обаче почти нямат износване и на накладките феродото е по тънко. Предните и задните накладки се износват в синхрон.
Аз смених накладките пак с TRW но aftermarket кутия и предни дискове Brembo Max 09.90.78.75. Накладки предни TRW GDB3332DTE, задни TRW GDB 1384. За качеството няма какво да се коментира, дисковете целите са лакирани, макар че вече и Автоваз боядисват дисковете.
9. Vesta TRW_new.JPG
9. Vesta TRW_new.JPG (294.85 KиБ) Видяна 917 пъти
10. Vesta disc_new.JPG
Това което забелязвам за вече 15000км че тези дискове са по твърди и не се износват толкова. Самото спиране може би е маалко по-добре, но може и да си внушавам. Но на Веста Кросс спирачките са коренно различни от на другите модели и човек който е свикнал с предните модели може и да забие нос няколко пъти във волана. :lol:
Всичко това е за обикновено ежедневно ползване без някакви претенции. :)
Lada Vesta SW Cross, Lada Kalina 2 универсал, Lada 21104

Потребителски аватар
DiscontroL
Мнения: 434
Регистриран: 01 юли 2013
Репутация: 25
Местоположение: Благоевград
Автомобил: ВАЗ 21061

Накладки, спирачни дискове - отзиви и мнения

Мнение от DiscontroL » 17 дек 2021 00:32

Аз последно като си карах класиката бях сложил накладки "Начало" отпред и след около 20 000 км разбутах цялото окачване и видях че от тях е останало по 2-3 мм феродо :o На Бмв-то ми сложих накладки и дискове TRW, като след около 15 000 км предните дискове се надраха и изкривиха много яко, отделно последно време не съм чул добра дума за тая фирма.. На братовчед ми на Бмв-то сложихме АТЕ и вече над 50 000 км не е мръднало. Последно на един приятел на Е класата (w213 2018 година) сложихме АТЕ отпред и за сега няма проблеми, обаче болтчетата с които дойдоха дисковете ме зарадваха и малко се замислих... :lol:
262688069_1315159022245462_3476277207994698861_n.jpg
Иначе добри отзиви чувам за накладките Ferodo, ама нямам лични наблюдения..

Потребителски аватар
curse_m
Мнения: 2851
Регистриран: 16 април 2008
Репутация: 80
Местоположение: Лакатник
Автомобил: ВАЗ 21104

Накладки, спирачни дискове - отзиви и мнения

Мнение от curse_m » 17 дек 2021 09:02

Нека се фокусираме главно върху марката Лада, защото при другите има и други нюанси, особено у нас. Пък и форума е главно да е полезен на каращите такива коли. :D Отделно много марки има разлика къде и за какво са произведени. За ментетата няма смисъл да се говори, то е пълно с такива.
Но все пак се чудя как така сте сменили накладките на Е класа 2018-та година при положение че на тия коли те се сменят с компютър. Има разни датчици който се откалибрират. Отделно толкова нови Мерцедеси имат и други активни системи по спирачките като например при дъждовно време автоматично компютъра леко понатиска спирачките да ги подсушава така че да са в оптимален режим постоянно. Това как би работило без калибрация не е ясно. Така че ми е чудно без диагностично оборудване как сте успели, поне така разбирам аз. :)
За Начало точно и аз не ги харесах изобщо, даже са гадни, при все че съм слагал и предни и задни такива преди мноого години.
А още малко стари тестове за Лада:
http://catalog.autodela.ru/article/view ... /view/1716

https://www.drive2.ru/l/4051180/
Lada Vesta SW Cross, Lada Kalina 2 универсал, Lada 21104

Потребителски аватар
Денис И.
Председател на ЛКБ
Мнения: 7137
Регистриран: 01 март 2008
Репутация: 132
Местоположение: София
Автомобил: ВАЗ 21099
Контакти:

Накладки, спирачни дискове - отзиви и мнения

Мнение от Денис И. » 17 дек 2021 11:54

Съгласен съм с всичко написано от Милен. Искам да добавя нещо, което не искам да го налагам като мнение, а по-скоро като личен опит и наблюдение:
Това което "спъва" спирането на Самара-та е ш**ания "кантар". Това чудо трябва да е правилно регулирано, да не е задръстено и куп още променливи за да работи правилно. Дори тогава диапазона на регулиране е много малък и често неправилен - блокиране на задните гуми, когато колата не е натоварена. Дори не искам да започвам с това, че системата е "на кръст", но ... дължината на тръбите до всяко колело е различна, което въпреки, че по законите на физиката не би трябвало да има голямо значение, то на практика има разлика в спирачното усилие по контурите.
http://www.ladaclub-bg.com - новини, статии, полезна информация, рекламни материали

Потребителски аватар
curse_m
Мнения: 2851
Регистриран: 16 април 2008
Репутация: 80
Местоположение: Лакатник
Автомобил: ВАЗ 21104

Накладки, спирачни дискове - отзиви и мнения

Мнение от curse_m » 17 дек 2021 14:39

В случае выхода из строя одного из механизмов тормозной системы она все равно должна обеспечивать эффективное торможение автомобиля. Для повышения надежности в гидравлических тормозных системах используют дублирование и разделение контуров. Отдельные контуры имеют, например, передние и задние тормоза автомобилей ВАЗ-2106. Если поломка случится в одном из контуров, то автомобиль будет тормозить за счет другого. Но если выйдет из строя передний контур, ехать на машине опасно, поскольку задние тормоза работают менее эффективно, чем передние.

Более надежная, но в то же время и более сложная тормозная система установлена на "Москвиче -2141", где один контур приводит в действие тормоза только передних колес, а другой - всех четырех. Если выходит из строя основной (передний) контур, второй (задний) способен работать достаточно эффективно.

На автомобилях "Нива" схема похожая, но в рабочих механизмах передних колес установлено по три цилиндра. Два из них работают только в переднем контуре, а третий включен в общий контур с задними тормозами. Неравномерный износ передних колодок на "Ниве" может служить косвенным показателем того, что задний контур тормозного механизма работает неправильно.

На переднеприводных моделях "Жигулей" и на "Тавриях" использована так называемая диагональная схема, когда в один контур объединены левый передний и правый задний тормозные механизмы, а в другой - правый передний и левый задний. Если один из контуров выходит из строя, оставшийся даст возможность без больших проблем доехать до станции техобслуживания или гаража.

Торможение будет эффективным и безопасным, когда передние тормоза срабатывают более эффективно и несколько раньше, чем задние. Для того чтобы тормоза работали именно так, в систему встраиваются регуляторы давления. Они изменяют и распределяют тормозные усилия между передними и задними колесами в зависимости от загруженности автомобиля и нагрузки на оси. Простой механический регулятор давления работает как клапан, который перераспределяет подачу тормозной жидкости между передними и задними тормозными цилиндрами. Если нагрузка на заднюю ось увеличивается, клапан открывается и тормозная жидкость поступает в задние цилиндры, а если уменьшается, например при резком торможении, когда машина "клюет носом", клапан закрывается и в задние тормозные цилиндры жидкость практически не поступает. Это препятствует соскальзыванию задней оси в занос.

Некоторые автолюбители убирают регулятор давления из тормозной системы своего автомобиля, мотивируя это тем, что он, де, работает неправильно и часто течет. Делать этого, конечно же, не следует. Во-первых, не согласованные с заводом-изготовителем изменения в конструкции тормозной системы запрещены, а во-вторых, регулятор давления нужно просто правильно настроить, для этого достаточно провести под автомобилем 10 минут. Справедливости ради заметим, что регуляторы давления на всех отечественных машинах установлены неудобно и работать с ними трудно. Но нужно!

Антиблокировочные системы, которые устанавливают на многих современных импортных автомобилях, нужны для того, чтобы исключить блокировку одного или нескольких колес при торможении на скользкой дороге. Особенно это важно в тех случаях, когда колеса одного борта катятся по сухому твердому покрытию, а колеса противоположного борта скользят, например по льду. На таком покрытии резкое торможение на машине с обычной тормозной системой неизбежно приведет к заносу из-за того, что силы трения колес на асфальте будут неизмеримо больше, чем на льду, и машину резко выбросит в сторону асфальта. Если на автомобиле есть АБС, она отслеживает движение колес, и как только одно из них начинает замедляться интенсивнее других (или вовсе останавливается), в его тормозном цилиндре автоматически понижается давление, и колесо вновь начинает вращаться. Антиблокировочная система существенно повышает эффективность торможения, особенно на скользком покрытии. Поэтому, следуя за современной иномаркой по скользкой дороге, стоит держать увеличенную дистанцию, ведь в случае резкого торможения машина с АБС остановится в полтора-два раза быстрее наших "Жигулей".



Подробнее см.: https://www.nkj.ru/archive/articles/9606/ (Наука и жизнь, О ТОРМОЗАХ И ТОРМОЖЕНИИ)
Като всяко нещо си има и предимства и недостатъци. Когато този регулатор работи всичко си работи както трябва. :)
Проблема е че този регулатор на колите без АБС е сложен на такова място и така че всичката сол зимата го удря директно въпреки гумичката, по малко си пропуска и солта с времето му разказва играта и блокира. На 110-ката го спасих навреме като от външната страна в цилиндъра напръсках с тефлонова грес PTFE Motip White Grease, която е и влаготблъсваща. когато е на спрей лесно са нанася и не е нужно да се улива много. В тази тема съм писал, да я сложа и тук:
По-добри спирачки за 110-ка
Защо с такава, ми някои казват че е лошо да се смазват буталата на спирачната система с високотемпературните защото "развалят" при контакт спирачната течност. Но чак пък такъв контакт като не тече едва ли има. Затова преди години на чисто собствена проба напръсках всички буталца по този начин, дори от задната част на спирачната помпа. Вече от толкова години проблеми не съм имал никакви, нито развалена спирачна течност. Не се прави периодично, един единствен път стига. Самия регулатор един единствен път за толкова години съм гледал дали не се регулира и нищо му нямаше, така че някой да го ръчка като работи изобщо не е нужно. По скоро започнах да ползвам по хубава спирачна течност Motul dot 5.1 и Bardahl dot 4, а не ВАМП Росдот 4 която си е напълно хубава, но при първите защитата от корозия е по-добра. Просто след източване за смяна при номинален пробег и под максималното време замърсяванията са видимо доста по малко. На 110-ката ми все още на 245000км+ предните спирачни цилиндри, помпата и регулатора са си заводските и не са сменявани никакви гумички все още. Задните цилиндърчета по стечение на обстоятеллствата сложих Fenox преди години но още от началото смазах буталцата отзад по описания начин като си мислех че няма да искарат много... е все още си работят прекрасно. :) Без тая операция предния път като съм слагал на Самарата такива едва ли дори достигнаха и 50000км и за под 3г.
Та нещата не са толкова лоши, по скоро обикновено човек не знае какво да направи, и то не е сложно че да работят нещата просто като хората. (victory)
Lada Vesta SW Cross, Lada Kalina 2 универсал, Lada 21104

Потребителски аватар
DiscontroL
Мнения: 434
Регистриран: 01 юли 2013
Репутация: 25
Местоположение: Благоевград
Автомобил: ВАЗ 21061

Накладки, спирачни дискове - отзиви и мнения

Мнение от DiscontroL » 17 дек 2021 17:47

curse_m преди да тръгна да сменявам нещо съм питал хора, които са доста по-навътре от мен и теб в нещата с такива автомобили и са ми казали, че "компютър" се ползва (може да се влезне в сервизен режим и от мулти волана) само при смяна на задните накладки. Ако все пак си сигурен, че това е грешно ще те помоля да се обосновеш поне със снимка от някой service manual.
И сега по темата.. Някой правил ли е измервания с индикаторен часовник на диск монтиран върху чиста главина и такава напръскана с алуминиева, медна или някаква подобна смазка? Има спорове, че при наличието на каквато и да е смазка м/у диска и главината се стига до биене с до няколко десети. Принципно от завода никой производител не е казал да се слага смазка там, обаче за в бъдеще си спестяваш доста търкане на ръжди...

Потребителски аватар
MOTO`manqk
Мнения: 312
Регистриран: 05 септември 2008
Репутация: 21
Местоположение: Монтана

Накладки, спирачни дискове - отзиви и мнения

Мнение от MOTO`manqk » 17 дек 2021 21:23

off topic:
Първия път като се срещнах със електрическите спирачни апарати, беше на Ауди, и просто дръпнах буксите подадох от друг акумулатор с кабелчета ток, видях на къде бута и на къде прибира, прибрах буталцата, то тва е интересното, в последствие, почнахме с диагностиката, побългаряване стайл :lol:

Потребителски аватар
curse_m
Мнения: 2851
Регистриран: 16 април 2008
Репутация: 80
Местоположение: Лакатник
Автомобил: ВАЗ 21104

Накладки, спирачни дискове - отзиви и мнения

Мнение от curse_m » 17 дек 2021 21:38

Аз се сблъсквам с познанието за тия неща по други причини несвързани с ремонта и поддръжката. Но щом за предните накладки на Мерцедеса има меню на таблото това е добре. Защото при колите вече отдавна потребителя го гледат като ходеща касичка и все е прецакан. :D
Само на коли втора употреба съм виждал зор със свалянето на дискове и барабани. На новите, макар и Лада, това съм го свалял лесно винаги почти без усилие, просто на тях не се е налагало да стоят по 20г с едни дискове. Най много пръскам със спрей и това е и не силно удряне излизат. Никога не съм слагал никакви греси по главините. Според мен няма смисъл, тя ще си излети така или иначе. :)
Lada Vesta SW Cross, Lada Kalina 2 универсал, Lada 21104

Отговори

Върни се в “Самара / Самара 2 / Десятка (семейство)”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 1 гост