Двигател от Класика/Нива в Самара.

Ремонти и обслужване
Самара • Самара 2 • 2110/11/12
Потребителски аватар
LADA-2107
Член на Лада Клуб България
Мнения: 5910
Регистриран: 13 април 2008
Репутация: 286
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Двигател от Класика/Нива в Самара.

Мнение от LADA-2107 » 11 яну 2022 15:24

Здравейте, както полазва заглавието, интересува ме какво е нужно и какво се преправя за да влезе двигател от Класика в Самара. Знам, че става, знам, че е правено при това не веднъж.

- Като гледам местата за закрепване на тампоните на блока мисля, че ще стане без преправяне.

- Скоростната кутия съм чувал, че пасвала. Вярно ли е, не е ли? До колкото са ми обаснявали отвотите за болтовете съвпадат, но май трябвало да се направи дистанционен фланец 10 мм. Така ли е?

- Маховик и съединител предполагам, че се ползва от Самара. Но пасват ли на коляновия вал на класическия двигател.

- Феродовия диск на Самарата и на класиката с еднакви шлици ли са?


Бих се радвал на всякаква информация по въпроса.
Прикачени файлове
2e40b82s-960.jpg
2e40b82s-960.jpg (129.09 KиБ) Видяна 419 пъти
4480b82s-960.jpg
8480b82s-960.jpg
d880b82s-960.jpg

Потребителски аватар
tojaga
Член на Лада Клуб България
Мнения: 1659
Регистриран: 23 февруари 2008
Репутация: 79
Местоположение: София
Автомобил: ВАЗ 21083

Двигател от Класика/Нива в Самара.

Мнение от tojaga » 11 яну 2022 17:53

 Има подобни модификации. Освен фланец мисля, че се реже рогът от дясно за да пасне двигателя.По логика трябва да се ползва самаров маховик или класиков със самаров венец за стартера. Дали пасва маховика за закрепянето към коляновия вал, нямам идея. За шлиците на феродовия диск, по скоро не. В този случай се ползва задължително самаров диск. Лично според мен, тази цялата хамалогия не си заслужава въобще да се подема и прави.

Потребителски аватар
LADA-2107
Член на Лада Клуб България
Мнения: 5910
Регистриран: 13 април 2008
Репутация: 286
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Двигател от Класика/Нива в Самара.

Мнение от LADA-2107 » 12 яну 2022 09:34

Работата е там, че имам двигател (оригинален без модификации) 1700 кубика от Нива, правен от мен, на 4 - 5000 км от основен ремонт. Двигателя се намира в кола в която не е узаконен. Тоест когато реша да продавам тази кола, двигателя ще остане. В този двигател са затворени едни 500 - 600 лв, ако не и повече. И ще е малко безсмислено да стои, а в същото време аз да се хвана да ремонтирам двигателя на Самарата. За мен не представлява проблем да сглобя един двигател ако имам всички необходими части струпани в гаража. Обаче никога не става така. Започва се ходене по майстори - шлайфисти, обяснение, молитви, чакане... чакане... чакане... Вече намирането на части за тези коли става все по-трудно.

Има и друго, хвана ли се да ремонтирам Самаровия двигател, то ще ми се прииска 16 клапанова глава, инжекцион.... Да го направя от 1500 на 1600... Стана сложно и най-вече скъпо.

glu bez1
Мнения: 5
Регистриран: 26 април 2018
Репутация: 0
Местоположение: Плевен
Автомобил: ВАЗ 21061

Двигател от Класика/Нива в Самара.

Мнение от glu bez1 » 16 яну 2022 11:03

И аз като теб имах ремонтиран такъв мотор, не беш слаган на кола. Седя маса години, даваха ми 200 лв за него и не го продадох. Миналата година ми изпадна една Нива със замръзнал и спукан блок, купих я и сложих на нея този мотор. После я продадох на добра цена.

Отговори

Върни се в “Самара / Самара 2 / Десятка (семейство)”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 1 гост