Ремонт на задни амортисьори.

Ремонти и обслужване
Самара • Самара 2 • 2110/11/12
Потребителски аватар
LADA-2107
Член на Лада Клуб България
Мнения: 5994
Регистриран: 13 април 2008
Репутация: 308
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Ремонт на задни амортисьори.

Мнение от LADA-2107 » 24 ное 2022 07:52

Здравейте, много от вас биха си помислили, че това което ще напиша тоест това с което се занимавам е пълна глупост, но...

И така имах 4 задни амортисьора за Самара. Двата протекли, но с прави стержени. Другите два сухи и здрави, но с криви стержени. Реших да ги разглобя на масата в гаража четирите, да подбера части и да сглобя два здрави. Всичко хубаво, сглобих. Дойде време за наливане на масло. Реших да върна оригиналното, като получих информация от приятел, че трябва да е 250 мл. За да компенсирам износването на оригиналното масло реших да налея 200 мл от него + 50 мл двигателно 5W30.

"Речено - сторено!" Налях, даже малко повече, стегнах всичко. Раздвижих амортисьора няколко пъти нагоре - надолу, да се разкара маслото. Всичко хубаво, обаче имам чувството, че сега амортисьорите се движат по-лесно от колкото преди ремонта. Подчертавам, че внимателно следих частите и кое както е било, пак така съм го сглобил.

Някой ако има опит с подобни ремонти моля да пише.

Учтиво моля без коментари от типа:
"Това което правиш е пълна глупост!"
"Хвърли ги, не се занимавай!"
"Новите са евтини, не си заслужава труда!"

И други подобни. Целта ми е не просто да съживя тези амортисьори или да икономисам пари, а най-вече да се науча как се прави и подлежат ли самаровите амортисьори на ремонт.

Потребителски аватар
curse_m
Мнения: 2771
Регистриран: 16 април 2008
Репутация: 73
Местоположение: Лакатник
Автомобил: ВАЗ 21104

Ремонт на задни амортисьори.

Мнение от curse_m » 24 ное 2022 09:02

Един линк с диаграма, ако не си гледал още.
http://car-exotic.com/vaz-cars/vaz-2108 ... -back.html
Там е работата че дори да не е изтекъл един амортисьор пак може да работи много зле, все пак и вътре има доста детайли дето се износват, не е само уплътнението да не тече. Но у нас това почти никой не го вълнува.
На някои места пишат че наливат 320мл масло. Не мисля че точно двигателно масло е подходящо, едно видео какво е принципно.

Здрав маслен само амортисьор доста трудно се мести надолу на ръка.
Така че някакъв аналог на маслото да търсиш. У нас по принцип има такива които се занимават с рециклиране на амортисьори, това означава че се и продава подходящо масло.
Малко извън темата: Въпреки че е глупост да се ремонтира стар амортисьор на кола която има откъде да се купи нов и то качествен, на доста премиум коли тая процедура си я правят по принцип. А масово се сменява само по един амортисьор. (hiro)
Lada Vesta SW Cross, Lada Kalina 2 универсал, Lada 21104

Потребителски аватар
LADA-2107
Член на Лада Клуб България
Мнения: 5994
Регистриран: 13 април 2008
Репутация: 308
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Ремонт на задни амортисьори.

Мнение от LADA-2107 » 25 ное 2022 15:21

Разбира се, че разгледах схеми и чертежи на устройството на амортисьора. Като всеки истински българин - след като вече го бях разглобил и сглобил. Но както и да е, справих се лесно както с разглобяването, така и със сглобяването. Нещо кой знае какво специално и високо технологично вътре не намерих. Външния корпус служи и като резервоар за масло, вътре има цилиндър, бутало със сегмент и клапани вградени под и над буталото, още един клапан на дъното на цилиндъра.

Ако има някой който е по-добре запознат с принципа на работа на клапаните които са вградени в буталото и може да обясни, ще съм благодарен. Мисля, че именно там нещо съм объркал.

Отговори

Върни се в “Самара / Самара 2 / Десятка (семейство)”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 1 гост