
Ниска компресия - двигател
- boko
- Мнения: 31
- Регистриран: 28 ноември 2012
- Репутация: 1
- Местоположение: София
- Автомобил: ВАЗ 21214-20
Ниска компресия - двигател
Да ама не! След няма и 500км на бензин почна да работи неустойчиво - сеца, дърпа, глъхне. Пробвам да мина на газ - гърми в двуцевката. На бензин няма никаква мощност. Интересното е че почва да го прави при добре загрял двигател след 5-6 изминати километра. Преди интервенцията изобщо не правеше така. Пак мерих компресията по всички правила - в първи 9,5, останалите около 10. Не ми се вярва след няма и 500 км след "ремонта" да я свали от 11,5 до тези стойности. Жалко че не я замерих като си я взимах от ремонта. Интересното е че запазва разликата от 0,5 бара по ниско в първи цилиндър. Дайте предположения какво може да е. Явно този път главата вече ще се сваля. 

- boko
- Мнения: 31
- Регистриран: 28 ноември 2012
- Репутация: 1
- Местоположение: София
- Автомобил: ВАЗ 21214-20
Ниска компресия - двигател
Главата вече е свалена. Напълних горивните камери с вода и направих проба с компресор, оказа се че държи само смукателния клапан на първи цилиндър, всички останали изпускат. Главата вече е при колегата Стефчо за ремонт. Обаче след като той и направи пробата с вакуум и чувствителни манометри каза че не е само в нея проблема. Дайте идея как може да се прецени състоянието на цилиндри, бутала, сегменти при положение че блока си е на колата. Друго което не ми хареса е че болтовете на главата са с резба м12 и с глава прекалено малка за тая резба за ключ 12. При напъването за развиване на един му се замаза главата и влезнах в голям филм, но се справих сам със специална вложка екстрактор.[IMG]//uploads.tapatalk-cdn.com/202303 ... 0695b3.jpg[/IMG][IMG]//uploads.tapatalk-cdn.com/202303 ... 41967e.jpg[/IMG]
Изпратено от моят CLT-L29 с помощта на Tapatalk
Изпратено от моят CLT-L29 с помощта на Tapatalk
- DiscontroL
- Мнения: 429
- Регистриран: 01 юли 2013
- Репутация: 24
- Местоположение: Благоевград
- Автомобил: ВАЗ 21061
Ниска компресия - двигател
Блока може да се замери с вътромер и докато е на колата. Евентуално на око да се прецени колко са големи ключовете на първите сегменти.. Болтове за главата може да потърсиш от стария тип с 19мм глава.
- boko
- Мнения: 31
- Регистриран: 28 ноември 2012
- Репутация: 1
- Местоположение: София
- Автомобил: ВАЗ 21214-20
Ниска компресия - двигател
Главата вече е ремонтирана - сменени водачи на изпускателните, нови семеринги, шлайфане и пасване на клапани.
Пак според книжката буталата се делят на 5 групи по размер през 0,01 мм при производството и означение с латинска буква на челото на буталото. Да обаче при мен означенията са от първи до трети Г С 1 а на четвърти Г В 1. Може ли да ми подскажете кой размер ще са? Поради бъчвообразната форма на буталото, същото се мери на 55 мм под челото в направление перпендикулярно на буталния болт. Интересно че при мен износването е по голямо в другото направление напречно на автомобила - при натиск с 2 пръста буталото видимо се движи и се чува леко почукване, при раздвижване надлъжно по оста на автомобила движението и почукването са по слаби.
Сега остава по-трудното да се прецени състоянието на цилиндри, бутала, сегменти. Към момента блока си е на колата а и нямам възможност да го сваля. Приятел ми обеща че ще вземе от негов познат стругар нутромер. При производството на нов автомобил цилиндрите се правят по диаметър 82,000 мм като се сортират на 5 класа/с буквено означение/ по производствен допуск който винаги е в + на този размер.
Обаче буквите са нанесени отвътре на картера! Как да разбера какъв е размера на моите цилиндри без да свалям картера?
Според книжката ако размера след експлоатация е с +0,15 мм и повече от този, блока е за ремонт, като има възможност за увеличение на диаметъра с първи или втори ремонтен размер които съответно са с 0,4 и 0,8 мм.по големи.
Сега когато буталата са си вътре ще може да се направят замервания на нива 1, 2 и 3 а 4то ниво се пада малко по ниско от челото на буталото. Предполагам че няма да е фатално че тази точка е недостъпна за замерване, все пак другите 3 ще са ориентир. Пак според книжката буталата се делят на 5 групи по размер през 0,01 мм при производството и означение с латинска буква на челото на буталото. Да обаче при мен означенията са от първи до трети Г С 1 а на четвърти Г В 1. Може ли да ми подскажете кой размер ще са? Поради бъчвообразната форма на буталото, същото се мери на 55 мм под челото в направление перпендикулярно на буталния болт. Интересно че при мен износването е по голямо в другото направление напречно на автомобила - при натиск с 2 пръста буталото видимо се движи и се чува леко почукване, при раздвижване надлъжно по оста на автомобила движението и почукването са по слаби.
- DiscontroL
- Мнения: 429
- Регистриран: 01 юли 2013
- Репутация: 24
- Местоположение: Благоевград
- Автомобил: ВАЗ 21061
Ниска компресия - двигател
Почистваш горната част на цилиндъра, където сегментите не са се трили, замерваш там и вече знаеш какъв е бил размера на цилиндъра от завода. Всяко сериозно отклонение от този размер означава, че блока е за ремонт.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 1 гост