Проблем с налягането в охладителната система
Проблем с налягането в охладителната система
Привет, колеги!
Имам Лада 4х4 Урбан, 2017 г. Двигателят е 1.7i и с охладителната система нямах никакви проблеми, докато не се наложи да сменя капачката на разширителния съд, тъй като предишната се счупи. Явно не беше читава новата, тъй като с мъка успях да я сложа, бая я натисках и въртях, по-малка изглеждаше, но не си дадох сметка, че ще създаде проблеми, тъй като мислех, че капачката на радиатора играе важната роля, тази на разширителния съд не смятах за фактор. Уви, хванах след това едни 150-200 км и извънградско нямаше проблем, но влизайки в София забелязах, че температурата рязко започна да се вдига, докато не се включи перката и доста дълго време отне да охлади и изключи - нетипично. Попаднах и в задръстване, та за спиране не можех да мисля, но охлади колата, стигнах си до нас, обаче паркирайки забелязах теч в дясната част (пред пасажера). Когато отворих капака забелязах, че през въпросната капачка на разширителния съд е хвърчал антифриз и количеството на охладителната течност в разширителния съд беше минало максимума, а преди това си беше нормално между мин и макс. Забравих да спомена, че и радиаторът спря да духа топло, понеже същия ден бях на центровка при газаджия звъннах на човека да го питам какво се случва, дали има нещо общо, защото наистина беше странно как досега колата работи перфектно що се отнася до температура на водата и изведнъж замалко не прегря. Газаджията ме посъветва да обезвъздуша - така и направих. Парното си задуха топло както преди, изкара въздух колата видимо, долях дестилирана вода, тъй като до момента само концентрат бях доливал и реших да разредя малко, както е редно, побра половин бутилка, но ми направи впечатление, че от разширителния съд нивото на антифриза си е все така високо. Пробвах колата - охлаждаше отново перфектно, по баири я натоварвам, нямам забележки, охлажда добре, включи ли перката при много зор, охлажда и изключва както обикновено, навреме, без да хване да вие безкрай, както в случая, който описах по-горе и реших, че въздух ще да е бил проблемът, не дълбах повече. Обаче в едно градско каране ми направи впечатление следното: паркирах колата, отидох да си свърша работа и след 10тина минути се връщам и гледам петно отпред отдолу. Отворих капака и видимо нямаше следи от теч някъде по системата, видях че теклото е антифриз, затова почнах да нищя какво може да се случва с тая кола, имам съмнение за водна помпа, тъй като ми се видя, че има лек луфт. Понеже физически не разполагах с време да я оставя на майстор, реших да я карам така и за времето, в което я карам на два пъти извира антифриз, но този път от капачката на радиатора. Забравих да споменя, че след първоначалния проблем, когато ми извря антифриз през капачката на разширителния съд, ходих до НАР и купих нова капачка за разширителния съд, също така нова капачка за радиатора, тъй като така ме посъветваха колеги. И от разширителния съд повече не е извирало, даже с течение на времето, докато шофирам нивото в съда се нормализира и в момента си е между мин и макс, както обикновено е било, но започна да прави проблеми с извиране през капачката на радиатора. Веднъж вдигнах капака да проверявам масло и забелязах, че се беше събрал антифриз по капачката на радиатора, но не беше текло. Следващия ден като карах колата и паркирах забелязах теч и когато отворих капака, какво да видя - беше текло през капачката на радиатора, даже доста беше текло. Интересното е, че не трябваше да доливам, защото и в разширителния съд и под капачката на радиатора течност има, нормален цвят, нормална консистенция, чудех се дали като не доливах дестилирана вода не съм долял в повечко и да е останала някоя въздушна възглавница някъде, защото наистина повече не се е налагало до ден днешен да доливам, въпреки двата случая, в които имах теч под колата и когато извря през капачката на радиатора. След случая с теч от капачката на радиатора вече се притесних и почнах да търся симптоми за гарнитура на главата. В действителност като е влажно и студено, паля колата и отдаз ауспуха пуши в бяло, но пушекът изчезва като покарам и смятам, че е нормално нещо за определени температурни условия навън. Нямам проблеми с парното вече - яко грее, даже и като е изключено, както си е стандартно за Нивите. Колата си охлажда добре, перката почти не се включва, защото температурата е стабилна, като карам на дълъг път, Петрохан минах без веднъж да загрее, а когато загрее в градски условия, където вися по светофари, то охлажда бързо и видимо нямам течове. Маслото е перфектно - консистенция, цвят, няма следи, каквито пише, че трябва да има ако вкарва антифриз, маркучи не надува и общо взето си блъскам главата какво се случва и възможно ли е да съм взел оригинална капачка за радиатора, а от нея да тръгва всичко или да не е обезвъздушена системата добре, защото откакто смених калпавата капачка на разширителния съд, откъдето първо извря, там всичко се нормализира, сега проблемите са при капачката на радиатора. Онзи ден като карах колата забелязах, че малко по-висока температура държи, буквално от нормално положение под едната чертичка, която ми е ориентир, то в деня, за който пиша стоеше на самата чертичка, не е фрапантна разлика, но понеже съм вманиачен по този проблем, наблюдавам стриктно поведението на колата и видях, че съвсем леко по-горе стои, та карах на дълъг път, не загря веднъж, по баирите вдигаше градусите, но охлаждаше добре и бързо, до включване на перка дори не стигна температурата, парното си работеше, прибрах се и проверих какво се случва под капака - забелязах едва доловима капка охладителна течност по капачката на радиатора и не сметнах, че е проблем, защото нямаше теч, разбира се не съм отварял, защото не исках да се "изкъпя". Ден по-късно при студен двигател без да е работила колата в последните 24 часа отворих капачката на радиатора да проверя нивото на охладителната течност и БАМ - изкъпах се. Просто изхвърча антифриз и понеже знам, че колата се обезвъздушава докато се кара, не мисля че това ще е проблемът, по-скоро изглежда, че тази капачка не си върши нормално работата, а именно да изпуска от налягането. Моля дайте съвети, колеги. Не ми се кара колата да ми промиват охладителна система просто така да пробвам това ще оправи ли нещата, защото една промивка си е близо 100 лева, а напоследък бая неща смених, защото в някаква серия влезнах с тая кола, то не беше акумулатор, то не беше газовия компютър, изпарител нов, всички филтри са нови, антифриз сменях и правих профилактика точно преди да се наложи да сменя капачката на разширителния съд и ми е писнало от експерименти. Просто си блъскам главата и водна помпа ако сменя, всъщност ще се решат ли нещата, ако все пак се окаже една калпава капачка за радиатор. Моля за съвет.
Имам Лада 4х4 Урбан, 2017 г. Двигателят е 1.7i и с охладителната система нямах никакви проблеми, докато не се наложи да сменя капачката на разширителния съд, тъй като предишната се счупи. Явно не беше читава новата, тъй като с мъка успях да я сложа, бая я натисках и въртях, по-малка изглеждаше, но не си дадох сметка, че ще създаде проблеми, тъй като мислех, че капачката на радиатора играе важната роля, тази на разширителния съд не смятах за фактор. Уви, хванах след това едни 150-200 км и извънградско нямаше проблем, но влизайки в София забелязах, че температурата рязко започна да се вдига, докато не се включи перката и доста дълго време отне да охлади и изключи - нетипично. Попаднах и в задръстване, та за спиране не можех да мисля, но охлади колата, стигнах си до нас, обаче паркирайки забелязах теч в дясната част (пред пасажера). Когато отворих капака забелязах, че през въпросната капачка на разширителния съд е хвърчал антифриз и количеството на охладителната течност в разширителния съд беше минало максимума, а преди това си беше нормално между мин и макс. Забравих да спомена, че и радиаторът спря да духа топло, понеже същия ден бях на центровка при газаджия звъннах на човека да го питам какво се случва, дали има нещо общо, защото наистина беше странно как досега колата работи перфектно що се отнася до температура на водата и изведнъж замалко не прегря. Газаджията ме посъветва да обезвъздуша - така и направих. Парното си задуха топло както преди, изкара въздух колата видимо, долях дестилирана вода, тъй като до момента само концентрат бях доливал и реших да разредя малко, както е редно, побра половин бутилка, но ми направи впечатление, че от разширителния съд нивото на антифриза си е все така високо. Пробвах колата - охлаждаше отново перфектно, по баири я натоварвам, нямам забележки, охлажда добре, включи ли перката при много зор, охлажда и изключва както обикновено, навреме, без да хване да вие безкрай, както в случая, който описах по-горе и реших, че въздух ще да е бил проблемът, не дълбах повече. Обаче в едно градско каране ми направи впечатление следното: паркирах колата, отидох да си свърша работа и след 10тина минути се връщам и гледам петно отпред отдолу. Отворих капака и видимо нямаше следи от теч някъде по системата, видях че теклото е антифриз, затова почнах да нищя какво може да се случва с тая кола, имам съмнение за водна помпа, тъй като ми се видя, че има лек луфт. Понеже физически не разполагах с време да я оставя на майстор, реших да я карам така и за времето, в което я карам на два пъти извира антифриз, но този път от капачката на радиатора. Забравих да споменя, че след първоначалния проблем, когато ми извря антифриз през капачката на разширителния съд, ходих до НАР и купих нова капачка за разширителния съд, също така нова капачка за радиатора, тъй като така ме посъветваха колеги. И от разширителния съд повече не е извирало, даже с течение на времето, докато шофирам нивото в съда се нормализира и в момента си е между мин и макс, както обикновено е било, но започна да прави проблеми с извиране през капачката на радиатора. Веднъж вдигнах капака да проверявам масло и забелязах, че се беше събрал антифриз по капачката на радиатора, но не беше текло. Следващия ден като карах колата и паркирах забелязах теч и когато отворих капака, какво да видя - беше текло през капачката на радиатора, даже доста беше текло. Интересното е, че не трябваше да доливам, защото и в разширителния съд и под капачката на радиатора течност има, нормален цвят, нормална консистенция, чудех се дали като не доливах дестилирана вода не съм долял в повечко и да е останала някоя въздушна възглавница някъде, защото наистина повече не се е налагало до ден днешен да доливам, въпреки двата случая, в които имах теч под колата и когато извря през капачката на радиатора. След случая с теч от капачката на радиатора вече се притесних и почнах да търся симптоми за гарнитура на главата. В действителност като е влажно и студено, паля колата и отдаз ауспуха пуши в бяло, но пушекът изчезва като покарам и смятам, че е нормално нещо за определени температурни условия навън. Нямам проблеми с парното вече - яко грее, даже и като е изключено, както си е стандартно за Нивите. Колата си охлажда добре, перката почти не се включва, защото температурата е стабилна, като карам на дълъг път, Петрохан минах без веднъж да загрее, а когато загрее в градски условия, където вися по светофари, то охлажда бързо и видимо нямам течове. Маслото е перфектно - консистенция, цвят, няма следи, каквито пише, че трябва да има ако вкарва антифриз, маркучи не надува и общо взето си блъскам главата какво се случва и възможно ли е да съм взел оригинална капачка за радиатора, а от нея да тръгва всичко или да не е обезвъздушена системата добре, защото откакто смених калпавата капачка на разширителния съд, откъдето първо извря, там всичко се нормализира, сега проблемите са при капачката на радиатора. Онзи ден като карах колата забелязах, че малко по-висока температура държи, буквално от нормално положение под едната чертичка, която ми е ориентир, то в деня, за който пиша стоеше на самата чертичка, не е фрапантна разлика, но понеже съм вманиачен по този проблем, наблюдавам стриктно поведението на колата и видях, че съвсем леко по-горе стои, та карах на дълъг път, не загря веднъж, по баирите вдигаше градусите, но охлаждаше добре и бързо, до включване на перка дори не стигна температурата, парното си работеше, прибрах се и проверих какво се случва под капака - забелязах едва доловима капка охладителна течност по капачката на радиатора и не сметнах, че е проблем, защото нямаше теч, разбира се не съм отварял, защото не исках да се "изкъпя". Ден по-късно при студен двигател без да е работила колата в последните 24 часа отворих капачката на радиатора да проверя нивото на охладителната течност и БАМ - изкъпах се. Просто изхвърча антифриз и понеже знам, че колата се обезвъздушава докато се кара, не мисля че това ще е проблемът, по-скоро изглежда, че тази капачка не си върши нормално работата, а именно да изпуска от налягането. Моля дайте съвети, колеги. Не ми се кара колата да ми промиват охладителна система просто така да пробвам това ще оправи ли нещата, защото една промивка си е близо 100 лева, а напоследък бая неща смених, защото в някаква серия влезнах с тая кола, то не беше акумулатор, то не беше газовия компютър, изпарител нов, всички филтри са нови, антифриз сменях и правих профилактика точно преди да се наложи да сменя капачката на разширителния съд и ми е писнало от експерименти. Просто си блъскам главата и водна помпа ако сменя, всъщност ще се решат ли нещата, ако все пак се окаже една калпава капачка за радиатор. Моля за съвет.
- Frysco
- Зам. председател на ЛКБ
- Мнения: 4458
- Регистриран: 18 април 2008
- Репутация: 245
- Местоположение: София
- Автомобил: ВАЗ 2105
- Контакти:
Проблем с налягането в охладителната система
Знаеш ли, честно казано не мога да се ориентирам къде точно е проблема и не би трябвало в такъв случаи да се опитвам да помагам, но - смятам че е много тъпо някой да зададе сериозен въпрос и да не получи отговор.
От подробното описание разбрах едно - колата е била при газаджия и след това е направила въздушна тапа. Ако приемем че схемата на охладителната система е като при старите лади (а не съм сигурен дали е така...), тогава капачката на казанчето не би трябвало да предизвиква някакви проблеми, тъй като не е херметична и нейната задача не е да държи налягане. Тоест, това че е счупена или не е завита плътно, не може да накара цялата система да прегрее.
Напълването на разширителното казанче с охладителна течност е нормално явление, когато системата вдигне температура и съответно обема и се разшири - тогава (пак казвам, при старите лади), излишъка отива в казанчето и то затова се нарича разширително.
Сега, тук обаче идват някои неща, които аз лично не мога да разбера - разгледах схемата на уредбата в нета и видях, че е различна от тази на класиките. При тях има само един маркуч от радиатора към казанчето, а при тебе виждам че са два. Тази схема е типична за по-новите коли от класиките и фактически при нея разширителното казанче не е отделено с клапани от останалата част от уредбата, а капачката на това казанче е с клапан и трябва да държи налягане. Да, обаче виждам и че има капачка и на радиатора, която ако е с клапан като при старите лади, отделя казанчето от системата. Ето това мене ме обърква и не мога да се ориентирам.
Така че, трябва малко повече информация - капачката на радиатора с клапан ли е или е само капачка? Капачката на разширителното казанче с клапан ли е?
За да е още по-сложно, поне за мене, се оказва че 1.7 инжекцион имало няколко версии на охладителната уредба, от такава като на старите лади, до такава каквато описвам - с клапан на разширителното казанче и освен това и някаква междинна, дето нищо не е ясно. Явно в твоя случай е точно нещо междинно. Е, та не разбирам това нещо как може да работи.
П.С. Не мисля че водната помпа има нещо общо с твоя случай.
От подробното описание разбрах едно - колата е била при газаджия и след това е направила въздушна тапа. Ако приемем че схемата на охладителната система е като при старите лади (а не съм сигурен дали е така...), тогава капачката на казанчето не би трябвало да предизвиква някакви проблеми, тъй като не е херметична и нейната задача не е да държи налягане. Тоест, това че е счупена или не е завита плътно, не може да накара цялата система да прегрее.
Напълването на разширителното казанче с охладителна течност е нормално явление, когато системата вдигне температура и съответно обема и се разшири - тогава (пак казвам, при старите лади), излишъка отива в казанчето и то затова се нарича разширително.
Сега, тук обаче идват някои неща, които аз лично не мога да разбера - разгледах схемата на уредбата в нета и видях, че е различна от тази на класиките. При тях има само един маркуч от радиатора към казанчето, а при тебе виждам че са два. Тази схема е типична за по-новите коли от класиките и фактически при нея разширителното казанче не е отделено с клапани от останалата част от уредбата, а капачката на това казанче е с клапан и трябва да държи налягане. Да, обаче виждам и че има капачка и на радиатора, която ако е с клапан като при старите лади, отделя казанчето от системата. Ето това мене ме обърква и не мога да се ориентирам.
Така че, трябва малко повече информация - капачката на радиатора с клапан ли е или е само капачка? Капачката на разширителното казанче с клапан ли е?
За да е още по-сложно, поне за мене, се оказва че 1.7 инжекцион имало няколко версии на охладителната уредба, от такава като на старите лади, до такава каквато описвам - с клапан на разширителното казанче и освен това и някаква междинна, дето нищо не е ясно. Явно в твоя случай е точно нещо междинно. Е, та не разбирам това нещо как може да работи.
П.С. Не мисля че водната помпа има нещо общо с твоя случай.
- curse_m
- Член на Лада Клуб България
- Мнения: 2944
- Регистриран: 16 април 2008
- Репутация: 93
- Местоположение: Лакатник
- Автомобил: ВАЗ 21104
Проблем с налягането в охладителната система
Аз погледах и както изглежда е със същата капачка като и другите модели инжекцион(без Веста). Капачката по спомен отваря клапана при около 1.5 бара. Те са два калапана - един за изпускане и един за обратно налягане който е най вече като се сменят сезоните сработва. Така описано ми прилича че капачката изобщо не работи. Ако вдигне над 2 бара става опасно за радиаторите. Когато колата истине с леко отвиване на капачката на разширителния съд може да се изпусне каквото налягане е останало в системата и това е равновесно положение след което се завива просто. Но капачката не е зле да се провери, а разбирам че е не оригинална, а някаква от магазин просто, та може изобщо и да не работи. Може да се провери като се направи постановка с компресор, някакво казанче на което става и манометър за гуми. Гледам колегата е от София, може просто да си вземе от НАР нова.
п.п. Евтините антифризи, най вече тия дето са в шишета като от вода, имат много лош ефект върху тия капачки защото за няколко месеца само те корозират и запичат. Затова трябва да се ползват истински антифризи. Също може да има в някой магазин изостанала капачка от едно време от Самара с метален клапан - такива трябва да се избягват защото с времето въпреки всичко те корозират от външната страна и ефекта е пак същия. Аз съм си патил от това точно.
п.п. Евтините антифризи, най вече тия дето са в шишета като от вода, имат много лош ефект върху тия капачки защото за няколко месеца само те корозират и запичат. Затова трябва да се ползват истински антифризи. Също може да има в някой магазин изостанала капачка от едно време от Самара с метален клапан - такива трябва да се избягват защото с времето въпреки всичко те корозират от външната страна и ефекта е пак същия. Аз съм си патил от това точно.
Lada Vesta SW Cross, Lada Kalina 2 универсал, Lada 21104
- Frysco
- Зам. председател на ЛКБ
- Мнения: 4458
- Регистриран: 18 април 2008
- Репутация: 245
- Местоположение: София
- Автомобил: ВАЗ 2105
- Контакти:
Проблем с налягането в охладителната система
Значи тази капачка на разширителния съд е с клапан... тогава се пита защо и радиатора има капачка с клапан? Защото ако е така, то се получава че не е много сигурно коя от двете капачки държи на повече налягане... Ако тази на разширителния съд изпуска на 1.5 бара, а тази на радиатора на 1 бар, то е логично казанчето да се пълни с течност.
Ти викаш че тея на разширителния съд не са много надеждни, ама аз пък мога да кажа че и тези на радиатора не са. Лично при мене са консуматив тея капачки, поработи ли известно време - вече почти не държи налягане. Купувам си ги направо с бройки и от време на време стискам горния маркуч, като установя че вече няма никакво съпротивление я сменям.
Ти викаш че тея на разширителния съд не са много надеждни, ама аз пък мога да кажа че и тези на радиатора не са. Лично при мене са консуматив тея капачки, поработи ли известно време - вече почти не държи налягане. Купувам си ги направо с бройки и от време на време стискам горния маркуч, като установя че вече няма никакво съпротивление я сменям.
- curse_m
- Член на Лада Клуб България
- Мнения: 2944
- Регистриран: 16 април 2008
- Репутация: 93
- Местоположение: Лакатник
- Автомобил: ВАЗ 21104
Проблем с налягането в охладителната система
Водеща е капачката на разширителния съд. Доста коли имат и на радиатора, нищо особено.
Капачките са си надеждни, проблема е главно лошия антифриз който масово хората ползват, които са основна причина да има проблеми с капачката. Капачките пластмасовите от последните 20г. спокойно може да си карат и 20г. Също доста хора стягат тия капачки колко имат сила, което също е погрешно.
Капачките са си надеждни, проблема е главно лошия антифриз който масово хората ползват, които са основна причина да има проблеми с капачката. Капачките пластмасовите от последните 20г. спокойно може да си карат и 20г. Също доста хора стягат тия капачки колко имат сила, което също е погрешно.
Lada Vesta SW Cross, Lada Kalina 2 универсал, Lada 21104
- curse_m
- Член на Лада Клуб България
- Мнения: 2944
- Регистриран: 16 април 2008
- Репутация: 93
- Местоположение: Лакатник
- Автомобил: ВАЗ 21104
Проблем с налягането в охладителната система
М-да, седнах да видя малко ревюта на Нива Урбан т.е. как изглежда под капака и тя си е с класическата система при която казанчето не е под налягане. Леко съм в грешка спрямо Нива Травъл(Шеви Нива). На Урбан капачката е просто с една цепната гума колкото да не се изпарява. Цялата работа става с капачката на радиатора и явно тя е корозирала и спекла заради горните проблеми.
Lada Vesta SW Cross, Lada Kalina 2 универсал, Lada 21104
- Frysco
- Зам. председател на ЛКБ
- Мнения: 4458
- Регистриран: 18 април 2008
- Репутация: 245
- Местоположение: София
- Автомобил: ВАЗ 2105
- Контакти:
Проблем с налягането в охладителната система
Да, ама на картинките има втори маркуч към казанчето или аз съм гледал не тая схема?
Ако е с класическата схема, то за пръв път чувам системата да остане под налягане след като изстине... дали не е възможно собственика да е сложил капачка с клапан на казанчето?
Той човека май реши че няма да му се обърне внимание и спря да гледа форума...
Ако е с класическата схема, то за пръв път чувам системата да остане под налягане след като изстине... дали не е възможно собственика да е сложил капачка с клапан на казанчето?
Той човека май реши че няма да му се обърне внимание и спря да гледа форума...
- curse_m
- Член на Лада Клуб България
- Мнения: 2944
- Регистриран: 16 април 2008
- Репутация: 93
- Местоположение: Лакатник
- Автомобил: ВАЗ 21104
Проблем с налягането в охладителната система
И аз така се обърках че търсачката показваше Нива Травъл, но после се позагледах и на обикновената Нива си е с класическото казанче. От това което четох е че металната капачка отваря на 0.5 бара. Той щуцера за казанчето е над тапата на пружината на радиатора.
Тя системата като истине се връща почти до атмосферно налягане, може да е леко в плюс или леко в минус. На другите модели с херметично казанче като се отвърти капачката леко се чува съскане понякога. Тая разлика идва главно когато се сменяват сезоните, примерно ако последно си отвивал капачката да кажем зимата при -5 градуса, и като дойде пролетта/лятото вземеш че я отвиеш при 20 градуса да кажем. Тогава има остатъчно налягане или на засмукване. Обратния капан за отрицателно налягане се задейства от много малка разлика, но все пак се чува леко изсъскване. Ако някъде има някаква нехерметичност дори много минимална то тоя ефект го няма. Може да е от едва сълзяща водна помпа, неплътно прилягаща капачка, някой маркуч където около него е спечено и непочистено при демонтаж и т.н. идеи. В общи линии ако вземем за пример по новите модели с херметично казанче то при тях нормалната загуба на антфриз е примерно 0.15-0.2л на 5 години или 60-70к, дори 100к км. И то това е по забележино на Веста, щото казанчето е по малко значително. На Калина 1-2, Приора, 2110(без датчик за ниво) човек може и да не разбере защото казанчето е достатъчно голямо това дори да не му обърнеш внимание.
На Класиките колко е нормалната загуба не знам заради тая нехерметична капачка, но опитно съм наблюдавал по колата която не я карам и с чисто нови капачки на радиатора и казанчето от преди 15г напрактика и антифриз, истински на 0км, несменяван вече повече от 10г (срам ) е на око 0 мл. Но пак казвам - тая кола се пали 2-3 пъти в годината и си седи е така в гараж. Чака да се наканя, поне минах начална тренировка по реставрация да я почна.
Та даваме идеи кой колко може, пък...
Тя системата като истине се връща почти до атмосферно налягане, може да е леко в плюс или леко в минус. На другите модели с херметично казанче като се отвърти капачката леко се чува съскане понякога. Тая разлика идва главно когато се сменяват сезоните, примерно ако последно си отвивал капачката да кажем зимата при -5 градуса, и като дойде пролетта/лятото вземеш че я отвиеш при 20 градуса да кажем. Тогава има остатъчно налягане или на засмукване. Обратния капан за отрицателно налягане се задейства от много малка разлика, но все пак се чува леко изсъскване. Ако някъде има някаква нехерметичност дори много минимална то тоя ефект го няма. Може да е от едва сълзяща водна помпа, неплътно прилягаща капачка, някой маркуч където около него е спечено и непочистено при демонтаж и т.н. идеи. В общи линии ако вземем за пример по новите модели с херметично казанче то при тях нормалната загуба на антфриз е примерно 0.15-0.2л на 5 години или 60-70к, дори 100к км. И то това е по забележино на Веста, щото казанчето е по малко значително. На Калина 1-2, Приора, 2110(без датчик за ниво) човек може и да не разбере защото казанчето е достатъчно голямо това дори да не му обърнеш внимание.
На Класиките колко е нормалната загуба не знам заради тая нехерметична капачка, но опитно съм наблюдавал по колата която не я карам и с чисто нови капачки на радиатора и казанчето от преди 15г напрактика и антифриз, истински на 0км, несменяван вече повече от 10г (срам ) е на око 0 мл. Но пак казвам - тая кола се пали 2-3 пъти в годината и си седи е така в гараж. Чака да се наканя, поне минах начална тренировка по реставрация да я почна.
Та даваме идеи кой колко може, пък...
Lada Vesta SW Cross, Lada Kalina 2 универсал, Lada 21104
-
- Член на Лада Клуб България
- Мнения: 111
- Регистриран: 26 май 2012
- Репутация: 0
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Дачия логан
Проблем с налягането в охладителната система
На моята Лада имах проблем с обезвъздушаването,изпарителя на газовото просто замръзваше.След неколкократното обезвъздушаване от единия маркуч най-горния нещата се оправиха и сега всичко е наред.И да,сложих нова капачка на радиатора.Така че може да се обезвъздуши като за начало.
- Frysco
- Зам. председател на ЛКБ
- Мнения: 4458
- Регистриран: 18 април 2008
- Репутация: 245
- Местоположение: София
- Автомобил: ВАЗ 2105
- Контакти:
Проблем с налягането в охладителната система
А това пък много често става проблем заради самия изпарител - като го шибнат да е най-високата точка в системата, ходи и обезвъздушавай... на газаджиите така им е удобно. Аз на единствената ми Лада с газ го бях наврял при двуцевката почти. Не стига че нямаше проблеми с въздух, ами и харчеше много малко газ.
Обаче човека е писал, че е обезвъздушил.
Това дето ме учуди в разказа е случката с фонтана от радиатора след като колата е седяла 24 часа в покой - такова нещо не съм чувал при Класика. Но ако наистина е сложил капачка с клапан на разширителното казанче, става логично. Даже се учудвам как не се пукнало казанчето...
Обаче човека е писал, че е обезвъздушил.
Това дето ме учуди в разказа е случката с фонтана от радиатора след като колата е седяла 24 часа в покой - такова нещо не съм чувал при Класика. Но ако наистина е сложил капачка с клапан на разширителното казанче, става логично. Даже се учудвам как не се пукнало казанчето...
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 1 гост