Скоростна кутия на Лада нива.
Скоростна кутия на Лада нива.
Здравейте. Сравнително нов съм във форума и в притежанието на Нива. Имам проблем със скоростната кутия. Четвърта скорост изобщо не задържа. Основно се колебая между две неща дали да я правя или да сложа 4-стипинна. Знам, че най-добрия вариант е да намеря здрава 5-степенна, но изкам да чуя мнения за това как ще съ държи с 4-степенна.
- Денис И.
- Председател на ЛКБ
- Мнения: 7209
- Регистриран: 01 март 2008
- Репутация: 138
- Местоположение: София
- Автомобил: ВАЗ 21099
- Контакти:
Re: Скоростна кутия на Лада нива.
Предавателните числа са същите на 4-степенната и на 5-степенната.
http://www.ladaclub-bg.com - новини, статии, полезна информация, рекламни материали
Re: Скоростна кутия на Лада нива.
Четвърта скорост не предава движението през зъбна двоица, а първичния и вторичния вал се зацепват само чрез една муфа със шлици(валовете се намират в една линия един с друг). Четвърта скорост започва да излиза, когато муфата започне да хваща съвсем малка част от шлиците на вторичния вал, толкова малка част, че неможе да се задържи и шлиците я изплюват обратно. Причина за това е раздалечаване на валовете един от друг, следствие на появил се луфт. Най-често луфт се получава при разхлабена гайка на опашката на ск. кутия. Продължаващо експлоатиране на ск. кутия с разхлабена опашка разрушава плъзгащия се лагер в муфата на четвърта скорост, а в дистанционната шайба на лагера се получава канал от триенето. При притягане на гайката на опашката на скоростна кутия с вече появили се тези поражения вторичния вал блокира. Ако дадеш скоростната кутия на ремонт и "майстора" понечи да заварява гайката в някакво нестегнато средно положение, да знаеш, че причините са тези и това не е ремонтът, за който си плащаш, а измама с която кутията ще работи за кратко.
Ако монтираш 4-ри степенна кутия и ползваш колата извънградско ще се измъчиш. Това е добър вариант, ако караш на къси разстояния. Моя съвет е ремонт на 5-степенната кутия при !съвестен! механик; ново трансмисионно масло; човешка експлоатация при превключване на скоростите; включване на 5-та само над 80 км./ч.; шофиране с двете ръце на волана, а не едната на лоста; употреба на междинна газ;
Употребата на междинна газ прави синхронизаторите вечни, но повишава разхода на гориво. Трудно е да се каже за 200 000 км. пробег, кое излиза по-евтино? Износените синхронизатори или 50-те(примерно) литра бензин повече, заради междинната газ?
Ако монтираш 4-ри степенна кутия и ползваш колата извънградско ще се измъчиш. Това е добър вариант, ако караш на къси разстояния. Моя съвет е ремонт на 5-степенната кутия при !съвестен! механик; ново трансмисионно масло; човешка експлоатация при превключване на скоростите; включване на 5-та само над 80 км./ч.; шофиране с двете ръце на волана, а не едната на лоста; употреба на междинна газ;
Употребата на междинна газ прави синхронизаторите вечни, но повишава разхода на гориво. Трудно е да се каже за 200 000 км. пробег, кое излиза по-евтино? Износените синхронизатори или 50-те(примерно) литра бензин повече, заради междинната газ?
Re: Скоростна кутия на Лада нива.
Нивата я карам основно на къси разстояния и баира. Идеята ми е да постигна що-годе траен ефект(ако изобщо е възможно). И факта че трудно се попада на свестен майстор, който да свърши работата си ме подтиква към решението с 4-степенната кутия. Като добавим и факта, че разполагам с читава 4-степенна скоростна кутия от 2104.
Re: Скоростна кутия на Лада нива.
Ако е само за гората и баира, 4-степенната е добра. По пътя също се трае и определено изкарва повече от 5-степенната, карана на дълги разстояния в горещо.
Имай предвид, че частите, които ти трябват, за да поставиш 4-степенна кутия вместо 5-степенната в Нива, струват около 100 лева. Това са нова греда на задния тампон, нов заден тампон и някоя и друга дреболийка в междинния вал. За такива пари може и да оправиш 5-степенната, а ако се научиш да не караш продължително на 5 в горещо време - ще изкара колкото 4-степенната.
Аз тая смяна я направих съвсем скоро, но не дочаках да видя колко ще изкара 30-годишната неотваряна 4-степенна кутия, защото Нивата се срещна с един стълб.
Имай предвид, че частите, които ти трябват, за да поставиш 4-степенна кутия вместо 5-степенната в Нива, струват около 100 лева. Това са нова греда на задния тампон, нов заден тампон и някоя и друга дреболийка в междинния вал. За такива пари може и да оправиш 5-степенната, а ако се научиш да не караш продължително на 5 в горещо време - ще изкара колкото 4-степенната.
Аз тая смяна я направих съвсем скоро, но не дочаках да видя колко ще изкара 30-годишната неотваряна 4-степенна кутия, защото Нивата се срещна с един стълб.
Re: Скоростна кутия на Лада нива.
За къси разстояния по-добре е с 4 степенна. Гредата не е ли същата? Аз имах трудност с тампоните. В наше село няма тампон за Нива с 4 степенна. Правих от два един. Основата от петстепения тампон заварям с планка за четиристепенна. Държи на моите издевателства, пък не съм добър заварчик. Лоста за превключването идва малко по ниско, ама това не вярвам да ти е проблем.
Re: Скоростна кутия на Лада нива.
Ако ще я ремонтираш пусни и лагери ама само те са 100 лв. Иначе в Смолян имаш много кадърен майстор точно по ладите.
Скоростна кутия на Лада нива.
На скоро имах същия проблем изключваше 4 предавка. Свалих скоростите и демонтирах камбаната. Както се очакваше пружинната шайба на първичния вал беше счупена на 3 парчета. Това беше причината да изключва 4 скорост при отнемане на газта първичния вал имаше аксиален луфт и излизаше напред като предизвикваше изключване. Ремонта е евтин 10 лева пружинна шайба и гарнитури.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 1 гост