Онлайн магазин за оригинални авточасти за Лада

Гуми с различна шарка

Ремонти и обслужване
Нива • 4х4 • Шеви-Нива
loveca5
Мнения: 29
Регистриран: 02 декември 2008
Репутация: 0

Гуми с различна шарка

Мнение от loveca5 » 14 фев 2013 10:34

Моля,дайте мнение зимни гуми с различна шарка но еднакъв размер бива ли да сложа?
Прикачени файлове
16842569_3_585x461.jpg

Потребителски аватар
Денис И.
Председател на ЛКБ
Мнения: 6748
Регистриран: 01 март 2008
Репутация: 110
Местоположение: София
Автомобил: ВАЗ 21099
Контакти:

Re: Гуми с различна шарка

Мнение от Денис И. » 14 фев 2013 10:37

Какъв съвет искаш? От обща култура е логично гумите с различна шарка да имат различно поведение и различно сцепление. Ти си преценявай какво ти трябва. Можеш 2 по 2 да ги сложиш на предните и задните.
http://www.ladaclub-bg.com - новини, статии, полезна информация, рекламни материали

philipp
Мнения: 1224
Регистриран: 10 юли 2012
Репутация: 0
Местоположение: София
Контакти:

Re: Гуми с различна шарка

Мнение от philipp » 14 фев 2013 19:44

Абсолютно НЕ, дори едните да са отпред, другите отзад. Още повече - счита се също за недопустимо при джиповете предните да са нови, а задните стари (както се прави при предноприводните съвсем стандартно). Гумите при джиповете трябва да са еднакви и четирите. Допустимо е само в аварийни ситуации, колкото "да се прибереш с повишено внимание и предпазливост"...

П.П. Не само поведението на пътя се променя (най-важното от което е, че се променя и спирането), но се товари и трансмисията. Все пак при Нива и четирите са задвижващи.

philipp
Мнения: 1224
Регистриран: 10 юли 2012
Репутация: 0
Местоположение: София
Контакти:

Re: Гуми с различна шарка

Мнение от philipp » 14 фев 2013 20:14

Нека дам разяснение, за да не звучи като някаква "куха мантра".

Вариантите за различни гуми са няколко:

1. Различни гуми на един мост (примерно три еднакви и една различна - това се случва като спукаме гума и сложим резервната)

Този случай е възможно най-лош. Нарушава се спирането на автомобила - става нестабилно, колата може да се завърти при аварийна ситуация. Товари се главно диференциала, на моста на който е различната гума, също се товари (но с малко) и междинния (раздатката при Нива).

2. Различни гуми на двата моста (две еднакви отпред различни от две еднакви отзад)

В този случай товарите само междинния диференциал. Пътното поведение се променя, но не е фатално. Ако едните гуми са по-високи от другите, диференциала ще е в работен режим непрекъснато, което намалява неговия живот. Ако са еднакъв размер, но са с различна шарка, щетата се намалява, но не се премахва. Става възможно т.нар. "пребоксуване" на единия от мостовете. Сцеплението на гумите между двата моста е различно. Съответно при една и съща скорост и придадена мощност от двигателя, гумите от единия мост ще имат по-високо сцепление спрямо гумите от другия мост. Това ще накара гумите с по-ниско сцепление да "пребоксуват". Това товари междинния диференциал (раздатката).

За проходимостта извън пътя казаното се мултиплицира. Казано с други думи - колата става "куца" извън пътя.


Както казах това е вярно дори за "нови отпред и стари отзад". Естествено в по-малка степен от "различни".

Правилно поведение за един шофьор на "фул тайм" джип е, освен да има четири еднакви гуми, периодично да сменя предните и задните гуми (примерно два пъти годишно). Това позволява равномерно износване на гумите.


П.П. А кой ти каза, че гумите от снимката са "зимни"???

Отговори

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 1 гост