Онлайн магазин за оригинални авточасти за Лада

Нова НИВА - читави ли са, заслужава ли си?

Ремонти и обслужване
Нива • 4х4 • Шеви-Нива
Потребителски аватар
amitko
Мнения: 340
Регистриран: 30 декември 2008
Репутация: 25
Контакти:

Нова НИВА - читави ли са, заслужава ли си?

Мнение от amitko » 05 фев 2015 19:07

Аз като грорд собственик на "нова" Нива на 8 години да кажа....
Няма задно, винаги е 4х4 ама това и е хубавото...

Карам я изцяло като градски автомобил...тя все едно за това е мислена...
За 8 години и 100к километра са сменени ремонтите по нея са за около 1500-2000 лв, което според мен е в рамките на нормалното, при условие, че се включва и труда в относително скъп сервиз и частите се сменат само с неоригинални (западни), вероятно по-добри и всяко нещо се сменя преди да се счупи.

Колата се кара ежедневно и постоянно и считам че е доста удобна, като изключим в известна степен шума и комфорта от 80-те.

Всъщност, тъй-като съм и предвидил експлоатационен период от около 10 години, се чудя след година-две какво да купя....Вероятно ще е новата urban ако до тогава започнат да я внасят.

Потребителски аватар
Kiril
Мнения: 1520
Регистриран: 18 октомври 2008
Репутация: 70
Местоположение: Поморие

Нова НИВА - читави ли са, заслужава ли си?

Мнение от Kiril » 05 фев 2015 19:24

Ако питаш мен вземи си нива от стария модел с фарове като на 06 и мотор 1600,при новите е чиста лотария.Дълга база в никакъв случай,не знам с 4х4м модела как са се справили но с обикновеното 4х4 направо са се осрали в един период от производството,колата изляза от завода като на места под купето се вижда гола ламарина,не основа а чисто желязо под стойката за крика,нива дълга база на 10 години с дупки от ръжда по снадките на тавана и под задния прозорец,иначе от болките на старата почти нищо не са оправили.Ако вземеш нова,още докато е нова пусни 4 болта 10мм за раздатката и ги подсили с планки,за да не береш ядове,ако имаш мерак да се цапаш преработи и захващането на предния диференциал,че няма друга такава простотия.И ако има вариант за предни нерегулируеми лагери горещо те съветвам да го приложиш,иначе си абонат за лагери+главина,ако имаш остър слух можеш да прескачаш по една смяна на главина.Иначе като идея и проходимост е прекрасен джип за парите си,много лека конструкция,доста икономична като за джип и може би най-проходимата машина без шаси.От 2000 и някоя година оправят болките с скоростната кутия,които имат класиките,като цяло кутията е надеждна ако караш с хубаво масло.А ако речеш да е за кал и сложиш жигулова кутия,ще забравиш че имаш скоростна кутия.Голям плюс е че има и самоблокиращи диференциали на много добра цена.На Пловдивския панаир миналата година бяха изложили доста добре оборудван екземпляр с подкалници,малко по рошави гуми от заводските,стъкла затъмнени като на нормална кола,централно и ел стъкла.Като си личеше че гредите на предния капак са омазали отвътре и снадките са обработени както трябва,ама убий ме не мога да се сетя кой беше вносителя.Задно можеш да докараш единствено като откачиш предния кардан и караш на блокаж,което не е за предпочитане,ще караш висока жигула с висок разход.

Потребителски аватар
amitko
Мнения: 340
Регистриран: 30 декември 2008
Репутация: 25
Контакти:

Нова НИВА - читави ли са, заслужава ли си?

Мнение от amitko » 05 фев 2015 20:46

Всичките преработки на нивата са смислени само ако ще се вкарва извън пътя. Стандартното изпълнение е напълно достатъчно за нормално каране по нашите пътища, които са долу-горе като западната представа за off-road.

Аз имам като допълнителни неща само пластмасови подкалници, парктроник (с тях си вървеше от магазина) и бордови компютър.
От старите 1.6 е смислено само ако ще се разкости да се прави за off-road (по ефтина е). Иначе и новата може да се прави, двигателя позволява лесно да се изкарат едни доста по-високи мощности заради инжекциона, и съответно да се чупят доста повече неща по трансмисията.

Има една камара митове за това което се чупи. Повечето от нещата са заради неправилна експлоатация. Лагерите на предните главини се чупят ако се сложат по-големи/тежки гуми или регенерати. Ако се кара със щатните проблеми няма, сменят се на 80000 според инструкцията. Закачането на предния диференциал се чупи при по рошави гуми от стандартните. Окачването на раздатката се чупи или ако е изгнил пода или ако се е разхлабила и тропа.

Може би същественото при употребата и е, че трябва периодично (2-3 пъти годишно) да се пристяга, сменят гайките и попреглежда всичко отдолу. Както казва моя майстор - Гайките се саморазвиват за да не клеясват. Въобще погледнато ако се поддържа колата, вероятно малко повече от западна, се държи добре...естествено ръждата си остава проблем...ама няма да е вечна я.

Колкото за разхода, харчи колкото западна или източна кола със сходните характеристики (например Витара, Jimmy, Freelander от същите години), само дето те са по-мощни и вървят повече.

curse_m
Мнения: 2521
Регистриран: 16 април 2008
Репутация: 32
Местоположение: Лакатник
Автомобил: ВАЗ 2110

Нова НИВА - читави ли са, заслужава ли си?

Мнение от curse_m » 05 фев 2015 20:58

Само да вметна е тази стара статийка от сайта на АВтоваз:
Украина отмечает сборку юбилейных автомобилей LADA
28.06.2006
8 июня на Луцком автомобильном заводе был выпущен 100 тысячный автомобиль из автокомплектов, изготовленных и поставленных АВТОВАЗом. Юбилейным экземпляром стала LADA 112.

Знаменательная сборка на ЛуАЗе открыла собой череду последующих подобных событий в Украине. Так, в начале июля ожидается выпуск 150-тысячного автомобиля LADA при поддержке концерна ''УКРПРОМИНВЕСТ''. Эта компания обеспечивает поставку автокомплектов АВТОВАЗа на Луцкий и Запорожский автозаводы. А 14 июля количественный юбилей отметит вся вазовская сборочная кооперация в Украине - здесь будет изготовлен 200-тысячный автомобиль LADA.

Первые автокомплекты АВТОВАЗа были отгружены в Украину в 2000 году. Тогда на Луцком автозаводе началась сборка пятидверного хэтчбека LADA SAMARA. Сегодня в Украине на Луцком автозаводе, Запорожском автозаводе и Кременчугском автосборочном заводе из вазовских автокомплектов изготавливаются LADA 2104, LADA 2107, седан и пятидверный хэтчбек семейства LADA SAMARA, все модели семейства LADA 110, а также внедорожник LADA 4X4 (NIVA). В 2005 году АВТОВАЗ произвел и отгрузил для сборочных предприятий Украины около 66 тысяч автокомплектов. В 2006 году первоначальный план поставок комплектов в эту страну АВТОВАЗ увеличил с 76 тысяч до 90 тысяч. В первом полугодии нынешнего года в Украину будет отгружено более 40 тысяч автокомплектов.

Пресс-центр ОАО ''АВТОВАЗ''
Възможно преди 2007-ма година и влизането ни в ЕС някой да си е правил далаверката да внася такива от Украйна че е и най близо. Само ще кажа че за същия завод в youtube има доволно клипчета как дори допреди 4-5 години всичко се прави на ръка. А където се работи на ръка грешки, недоглеждане, мърлячество са винаги възможни, дори със сигурност случващи се, та ако ще и в завод на извънземните на луната да е. o_0
Същото е сега като си купувате и нова западна кола, зависи къде е и как е произведена, има трагични случаи.

amitko кажи твоята как е с ръждата, тя също е от тези "най гадните" и с инжекция при тва и даже я караш на хубавото място у нас за ръждясване - София. :)

Потребителски аватар
amitko
Мнения: 340
Регистриран: 30 декември 2008
Репутация: 25
Контакти:

Нова НИВА - читави ли са, заслужава ли си?

Мнение от amitko » 05 фев 2015 23:04

за ръждата ... още няма дупки....
има малко тук таме...в долния край на предното и задното стъкло, предния край на задните вежди, снадките на покрива отзад, долния край на задната врата...май това са.изглеждат доста, но не е толкова страшно. Малко е шупнала боята. Ще не е станала камуфлажна.

Потребителски аватар
Kiril
Мнения: 1520
Регистриран: 18 октомври 2008
Репутация: 70
Местоположение: Поморие

Нова НИВА - читави ли са, заслужава ли си?

Мнение от Kiril » 05 фев 2015 23:51

Мен точно това ме притеснява,че нови коли от завода излизат с разлика в качеството от земята до небето в някой детайли.А иначе това дето са предписали от завода 80 хиляди километра за нови лагери си е направо смешно,при класиките тея лагери заравят купето,за задните да не говорим,просто не са удачно конструирани,интересно ми е как са му намерили чалъма за да се монтира нерегулируем лагер,да почна да ги префасонирам така.А захващането на раздатката поне за мен е несериозно 4х8мм шпилки направени от локум и хванати на пода без каквато и да е подсилваща планка,след смяна с 10мм закалени болтове с планки за подложка и центроване на раздатката има голяма промяна в поведението на колата.За мощност никога не е излишна,но все пак новите мотори са по напред откъм въртящ момент,мисля че и степента на сгъстяване е повишена(в сравнение с 1600),а и колата си има бавни скорости,едва ли ще има нужда от някакви огромни подобрения.А колкото за саморазвиването имам чувството,че твоя майстор само ти взема парите,ако веднъж монтира качествени гайки с пластмасова периферия и федерки под тях,това саморазвиване го забравяш завинаги.Най-вече тази кола иска шофьор,който е наясно с възможностите и нуждите и,не е джип за всеки,верно много хора си ги карат по нивите и горите без вобще да пипат малките лостчета и в съвсем заводски вид,дори с оригиналните гуми се справят много добре.А и какъвто кусур да се появи частите са безбожно евтини цялото задно окачване с щангите 60 лева,комплект бутала 36 лева,комплект филтри под 30 лева,не се сещам за друга кола,която се обслужва на тези цени с оригинални части

коко келеша
Мнения: 81
Регистриран: 15 януари 2015
Репутация: 10
Местоположение: София

Нова НИВА - читави ли са, заслужава ли си?

Мнение от коко келеша » 06 фев 2015 07:29

За нерегулируемите лагери на предната главина - Нива.

Чертеж на възела за обща информация https://www.drive2.ru/l/1139189/

Ако някой реши да се занимава на свой страх и риск: https://www.drive2.ru/l/1100502/

curse_m
Мнения: 2521
Регистриран: 16 април 2008
Репутация: 32
Местоположение: Лакатник
Автомобил: ВАЗ 2110

Нова НИВА - читави ли са, заслужава ли си?

Мнение от curse_m » 06 фев 2015 08:43

Kiril за теб специално една снимка:
boia.JPG
Горната е оригиналната боя от тази есен на единствената ми останала заводска врата. Долната снимка е на най-старата сменена изцяло по каско с бог знае каква и боядисана по нашенски каско сервиз на завишени цени. За съжаление не съм снимал отвън какво беше, но съм го замацал временно като си купих боя същата. А вярвай на нови коли под 5 години доста се завишават мизите за ремонт отпускани. Извода сами си го вадете! Лично изпитвам пълен ужас от посещения в сервиз, поне не струва 50 бона тая кола че да го е яд човек наистина!

Потребителски аватар
amitko
Мнения: 340
Регистриран: 30 декември 2008
Репутация: 25
Контакти:

Нова НИВА - читави ли са, заслужава ли си?

Мнение от amitko » 06 фев 2015 08:55

Аз не обсъждам кое колко е здраво в сравнение с другите коли. Прсто казвам какво пише в опътването за експлоатация. Там също така пише, че на три години трябва да се подновява покритието на дъното и т.н. неща които почти никой не прави. Според мен, ако се придържа човек към тези предписания колите ще издържат доста повече.

Другото, което може би е специфично, че човек като я вземе, трябва да я разглоби и сглоби наново с подходящи гайки, скоби и т.н. При мен това става постепено.

Ако човек се придържа към правилото да заменя неща само с по-качествени, обикновено не оригинални, се оказва че като едно нещо се подмени то вече не създава проблеми.

Изключение прави може би моторчето за празния ход и датчика за дроселовата клапа. Аз съм сменил 3 моторчета и 2 датчика и един датчик за разпределителния вал. Хубавото е че са евтини и се сменят лесно.

коко келеша
Мнения: 81
Регистриран: 15 януари 2015
Репутация: 10
Местоположение: София

Нова НИВА - читави ли са, заслужава ли си?

Мнение от коко келеша » 06 фев 2015 09:10

Споделям предишното мнение за нуждата от адекватно задкормилно устройство. Ако не се правят опити Нивата да се кара като Нисан Патрул, ще се нуждаете от много по-малко и по-евтини ремонти:).

Отговори

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 1 гост