Нова НИВА - читави ли са, заслужава ли си?
Нова НИВА - читави ли са, заслужава ли си?
Аз имам нива, откакто беше нова...
първите 5 години беше ОК. Някой неща се смениха още гаранционно (семеринг на задния диференциал, седмица след покупката, скоростомера и приборите след година и половина). След това само е карана. За 9 години 120 к. Ползвана е като градски автомобил, на газ от 10к. След 5-тата година, ремонтите започнаха малко по малко да нарастват. на 110к изпуши гарнитурата на главата. Другите ремонти считам за нормални: лагери, тампони, съединител, спирачни дискова и т.н. Като цяло след 9 годишна внимателна експлоатация и старателна поддръжка е долу горе като добре поддържан голф на 29 години.
първите 5 години беше ОК. Някой неща се смениха още гаранционно (семеринг на задния диференциал, седмица след покупката, скоростомера и приборите след година и половина). След това само е карана. За 9 години 120 к. Ползвана е като градски автомобил, на газ от 10к. След 5-тата година, ремонтите започнаха малко по малко да нарастват. на 110к изпуши гарнитурата на главата. Другите ремонти считам за нормални: лагери, тампони, съединител, спирачни дискова и т.н. Като цяло след 9 годишна внимателна експлоатация и старателна поддръжка е долу горе като добре поддържан голф на 29 години.
Нова НИВА - читави ли са, заслужава ли си?
А мислиш ли, че моделите, които сега се продават, са със същото качество?
- LADA-2107
- Член на Лада Клуб България
- Мнения: 5771
- Регистриран: 13 април 2008
- Репутация: 275
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Нова НИВА - читави ли са, заслужава ли си?
amitko, а като купе как е? Все пак НИВАТА не е като други джипове на шаси и въпроса с купето е много важен!
Правя си извод, че НИВАТА е като всяка друга Лада. Иска си своето, тоест от време на време да се пипа това - онова.
Аз от няколко години обмислям варианта да си купя НИВА, но в последно време започнах да мисля и за другите модели само с предно предаване. НИВАТА си е Класика нещо като G-класа, произвежда се много години с малки изменения, Урбана даже добър вид са му докарали. От друга страна съм карал и Самара и съм много доволен, като съотношение разход/вървеж ме удовлетворява напълно. Ако не ти е нужен автомобил 4х4 защо да ти гори 3-4 литра на 100 км отгоре в сравнение с една Гранта или Калина примерно. За колегата по-горе разхода може и да не е много важен, но аз не мисля така. Освен това имаш още един задвижващ мост, още един диференциал, още един кардан, още две полуоски, което прави още 6 карета, раздатка, масло за нея и за диференциала. Все неща които искат поддръжка. Гумите са ти по-скъпи. Предноприводните ще са по-пъргави, което е полезно качество в града и при изпреварване. За сметка на това не могат да се метят с НИВАТА на пресечен терен. На НИВАТА точно там и е силата и ако няма да се кара в гората/полето, тогава за какво ти е? Но да я купиш нова и да я надереш цялата... ...някакси не върви.
Правя си извод, че НИВАТА е като всяка друга Лада. Иска си своето, тоест от време на време да се пипа това - онова.
Аз от няколко години обмислям варианта да си купя НИВА, но в последно време започнах да мисля и за другите модели само с предно предаване. НИВАТА си е Класика нещо като G-класа, произвежда се много години с малки изменения, Урбана даже добър вид са му докарали. От друга страна съм карал и Самара и съм много доволен, като съотношение разход/вървеж ме удовлетворява напълно. Ако не ти е нужен автомобил 4х4 защо да ти гори 3-4 литра на 100 км отгоре в сравнение с една Гранта или Калина примерно. За колегата по-горе разхода може и да не е много важен, но аз не мисля така. Освен това имаш още един задвижващ мост, още един диференциал, още един кардан, още две полуоски, което прави още 6 карета, раздатка, масло за нея и за диференциала. Все неща които искат поддръжка. Гумите са ти по-скъпи. Предноприводните ще са по-пъргави, което е полезно качество в града и при изпреварване. За сметка на това не могат да се метят с НИВАТА на пресечен терен. На НИВАТА точно там и е силата и ако няма да се кара в гората/полето, тогава за какво ти е? Но да я купиш нова и да я надереш цялата... ...някакси не върви.
- Стаменов
- Мнения: 118
- Регистриран: 24 май 2008
- Репутация: 24
- Местоположение: София
- Автомобил: ГАЗ-24 Волга
Нова НИВА - читави ли са, заслужава ли си?
Да, и е хубаво да се има в предвид (към задаващия въпроса), че при Нивите, макар и двигателят им външно да прилича на класиковите, не е съвсем на техническото ниво на старите Жигули. Пълен инжектор е, компютри, датчици, не на последно място хидрокомпенсатори на клапаните, а оттук и известен каприз към консумативи... Демек поддръжката си й е като на нова кола, и без компютър и специализирани усилия в някой случай няма да се мине.
Иначе за маслата - първото ТО така или иначе го дават на 2000 или 3000 километра, така че то заводски си е така и никой купил нова кола, още повече Нива, не бих посъветвал да отебава гаранцията още щом я купи. Не за друго, твърде е вероятно да си наклупи голям харч, а гаранцията все пак си е гаранция. Виждал съм случай на сменени по гаранция диференциали на 300-400 км, не знам доколко са чести, но все пак...
За корозията, купето и т.н. - впечатленията ми не са лични, но всички тестове и опит, споделяни от руснаците, и заклинанията от завода - показват силно подобрение в последните 5-6 и особенно от 3-4 години насам. От година и половина някъде всички са и с ел. стъкла. И други електроники (като ел. вкл. на междуосевия блокаж) бяха обещали, но докъде са стигнали с внедряването не знам.
Иначе за маслата - първото ТО така или иначе го дават на 2000 или 3000 километра, така че то заводски си е така и никой купил нова кола, още повече Нива, не бих посъветвал да отебава гаранцията още щом я купи. Не за друго, твърде е вероятно да си наклупи голям харч, а гаранцията все пак си е гаранция. Виждал съм случай на сменени по гаранция диференциали на 300-400 км, не знам доколко са чести, но все пак...
За корозията, купето и т.н. - впечатленията ми не са лични, но всички тестове и опит, споделяни от руснаците, и заклинанията от завода - показват силно подобрение в последните 5-6 и особенно от 3-4 години насам. От година и половина някъде всички са и с ел. стъкла. И други електроники (като ел. вкл. на междуосевия блокаж) бяха обещали, но докъде са стигнали с внедряването не знам.
Нова НИВА - читави ли са, заслужава ли си?
Мисля, че не всички са ме разбрали правилно. Аз просто искам Нива. Не ме интересува разход, не ме интересува дали някой ще ми се смее, ще ми казват, че съм глупак, като дам толкова пари за руска кола и т.н. На мен си ми е мерак отдавна това купе. Въпросът е дали все пак ще успея да го покарвам поне малко или повече ще му се налага да седи в гаража на подемника.
- Денис И.
- Председател на ЛКБ
- Мнения: 6959
- Регистриран: 01 март 2008
- Репутация: 124
- Местоположение: София
- Автомобил: ВАЗ 21099
- Контакти:
Нова НИВА - читави ли са, заслужава ли си?
Колега, говориш за нова кола. Виж Митко какво ти е писал. 5 години не е имал сериозни проблеми, а ако е имал такива са ги отстранявали гаранционно. Вземи си URBAN, мисля че е много добра като сглобка и качество.
http://www.ladaclub-bg.com - новини, статии, полезна информация, рекламни материали
- LADA-2107
- Член на Лада Клуб България
- Мнения: 5771
- Регистриран: 13 април 2008
- Репутация: 275
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Нова НИВА - читави ли са, заслужава ли си?
bgaf, май ти не си разбрал. Никой не те обвинява или съди за това, че искаш НИВА. Аз лично имам книжка от 10 години и през това време съм сменил 10 ЛАДИ. Ако ме бе страх да не ме помислят за глупак, отдавна да съм минал на западно. Ако разхода бе най-важното щях да си купя малка количка като "Поло" или "Корса" с най-малкия двигател. Просто правя съпоставка между различните модели.
Аз също харесвам НИВАТА, точно защото е последния останал в производство класически модел. Това което ме дразни обаче е, че с годините качеството пада, икономията на материали и елеминти расте. Няма ги вече лъскавите лайсни в уплътнението на предното и задното стъкло, отстрани надписите 4х4 също ги няма и много други подобни. Корите на вратите и другите странични кори отзад, както и таблото са си чиста пластмаса. Общо взето по-зле от Самара, нищо, че е 25 години по-късно и се очаква да има подобрение. Отдолу върху шумоизолацията директно са поставени стелките от гума, все едно ЖИГУЛИ от 70-те години.
Друг фактор който не е за подценяване е, колко ще се кара колата. Някак си не виждам смисъл да дадеш 20 000 лв за Урбан или 16 000 лв за обикновена НИВА и да я гледаш как се съсипва пред блока от стояне, а не се износва от каране.
Аз също харесвам НИВАТА, точно защото е последния останал в производство класически модел. Това което ме дразни обаче е, че с годините качеството пада, икономията на материали и елеминти расте. Няма ги вече лъскавите лайсни в уплътнението на предното и задното стъкло, отстрани надписите 4х4 също ги няма и много други подобни. Корите на вратите и другите странични кори отзад, както и таблото са си чиста пластмаса. Общо взето по-зле от Самара, нищо, че е 25 години по-късно и се очаква да има подобрение. Отдолу върху шумоизолацията директно са поставени стелките от гума, все едно ЖИГУЛИ от 70-те години.
Друг фактор който не е за подценяване е, колко ще се кара колата. Някак си не виждам смисъл да дадеш 20 000 лв за Урбан или 16 000 лв за обикновена НИВА и да я гледаш как се съсипва пред блока от стояне, а не се износва от каране.
- bgbul
- Мнения: 374
- Регистриран: 17 ноември 2014
- Репутация: 75
- Местоположение: Пловдив
- Автомобил: ВАЗ 21214
- Контакти:
Re: Нова НИВА - читави ли са, заслужава ли си?
Виждам и други се палят по Нива......Браво!
За Нивата само добри думи. Сменил съм 14 броя през годините. Нивите стават все по-хубави. Последните модели са просто прекрасни. Имат вече и с климатик, който не се вижда въобще (старите климатици бяха грозни под жабката). Имат стандартно хидравлика и инжекцион.
Едно слабо място - компютъра и по-точно неговото положение. Монтиран е в ляво от краката на водача с буксата НАГОРЕ. При влага и конденз водата влиза в буксата и не може да излезе. Решение - просто обръщате компютъра с буксата надолу.
Всякакви глупости дето се пишат са от хейтъри по принцип. Или са карали изкъртена от каране Нива и после мрънкат , или от мърлящина не поддържат и после се дразнят, че колата им отвръща със същото. Нивата е като всяка друга кола като поддръжка, но е доста над другите коли като възможности. Нивата просто иска като всеки джип да се следят маслата в диференциалите, раздатката и СК. Постоянно да се следят и през 3 до 5 хил, км да се преглеждат.
Друго което е важно за всяка кола, но хората пренебрегват защото е руска кола - това са ГУМИТЕ. Няма как да сложиш гуми със 120 гр баланс на гума и да очакваш да не разбива лагерите. Пробвайте такива гуми на друг джип и кажете как е? Не става.
Взимат се хубави гуми (има по 150-170 лв за бройка) и забравяте за лагери, главини или спир. апарати. Това е.
С две думи - взимай Нива. Заслужава си. Ще си я караш със здраве и кеф.
За Нивата само добри думи. Сменил съм 14 броя през годините. Нивите стават все по-хубави. Последните модели са просто прекрасни. Имат вече и с климатик, който не се вижда въобще (старите климатици бяха грозни под жабката). Имат стандартно хидравлика и инжекцион.
Едно слабо място - компютъра и по-точно неговото положение. Монтиран е в ляво от краката на водача с буксата НАГОРЕ. При влага и конденз водата влиза в буксата и не може да излезе. Решение - просто обръщате компютъра с буксата надолу.
Всякакви глупости дето се пишат са от хейтъри по принцип. Или са карали изкъртена от каране Нива и после мрънкат , или от мърлящина не поддържат и после се дразнят, че колата им отвръща със същото. Нивата е като всяка друга кола като поддръжка, но е доста над другите коли като възможности. Нивата просто иска като всеки джип да се следят маслата в диференциалите, раздатката и СК. Постоянно да се следят и през 3 до 5 хил, км да се преглеждат.
Друго което е важно за всяка кола, но хората пренебрегват защото е руска кола - това са ГУМИТЕ. Няма как да сложиш гуми със 120 гр баланс на гума и да очакваш да не разбива лагерите. Пробвайте такива гуми на друг джип и кажете как е? Не става.
Взимат се хубави гуми (има по 150-170 лв за бройка) и забравяте за лагери, главини или спир. апарати. Това е.
С две думи - взимай Нива. Заслужава си. Ще си я караш със здраве и кеф.
- bgbul
- Мнения: 374
- Регистриран: 17 ноември 2014
- Репутация: 75
- Местоположение: Пловдив
- Автомобил: ВАЗ 21214
- Контакти:
Re: Нова НИВА - читави ли са, заслужава ли си?
Не е всеки ден има толкова каране, но е мнооого карането и кефа. На месец под 10 хил. км не падам и то над 3 хил. по черни пътища.
Няма такава джипка......не знам какво е жалене или пазене. Е.. хваля Нивата, не себе си.
Няма такава джипка......не знам какво е жалене или пазене. Е.. хваля Нивата, не себе си.
- iss-tuning
- Мнения: 244
- Регистриран: 08 март 2008
- Репутация: 0
- Местоположение: Елена
- Контакти:
Нова НИВА - читави ли са, заслужава ли си?
Лада 4Х4 -както се казва сега след последните доработки се е превърнала в нискокачествен паркентик.
1 задното окачване е пренастроено и се държи превъзходно по асфалт и неравности НО при ниско сцепление на задните колела се получава едно подскачане на задния мост и чупи задно каре на новия моденизиран кардан. Слагаш стар модел кардан и почва да троши диференциали от ударите .
2 абс -за асфалт е супер но на черно си е самоубийство да караш е него - едно от колелата да няма сцепление и педала става твърд и си без спирачки
3 климатик-работи перфектно на външна температура до 30 градуса -на магистралата при скорост 90км и външна температура 36 градуса охлаждащата течност отива на 130 градуса На бавни скорости и пресечен терен е немислимо да е включва.
4 Ламарината е още по тънка и мека а предните лонжерони са направени без подсилващи профили вътре и секторната кутия се откъсва .
1 задното окачване е пренастроено и се държи превъзходно по асфалт и неравности НО при ниско сцепление на задните колела се получава едно подскачане на задния мост и чупи задно каре на новия моденизиран кардан. Слагаш стар модел кардан и почва да троши диференциали от ударите .
2 абс -за асфалт е супер но на черно си е самоубийство да караш е него - едно от колелата да няма сцепление и педала става твърд и си без спирачки
3 климатик-работи перфектно на външна температура до 30 градуса -на магистралата при скорост 90км и външна температура 36 градуса охлаждащата течност отива на 130 градуса На бавни скорости и пресечен терен е немислимо да е включва.
4 Ламарината е още по тънка и мека а предните лонжерони са направени без подсилващи профили вътре и секторната кутия се откъсва .
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 1 гост