Онлайн магазин за оригинални авточасти за Лада

Лагер главина - честа смяна.

Ремонти и обслужване
Нива • 4х4 • Шеви-Нива
Потребителски аватар
Дрон
Мнения: 1374
Регистриран: 12 март 2009
Репутация: 57
Местоположение: София
Автомобил: Volvo 945
Контакти:

Лагер главина - честа смяна.

Мнение от Дрон » 04 ное 2015 20:50

е може да се преправи точно така.
После смерти плохие десептиконы попадают в Автоваз

hooligan
Мнения: 540
Регистриран: 08 декември 2008
Репутация: 25
Местоположение: София
Автомобил: ВАЗ 21043

Лагер главина - честа смяна.

Мнение от hooligan » 08 ное 2015 07:56

Виж какво споделят руснаците по въпроса
http://www.niva-faq.msk.ru/tehnika/tran ... /gaika.htm

Потребителски аватар
Kiril
Мнения: 1513
Регистриран: 18 октомври 2008
Репутация: 70
Местоположение: Поморие

Лагер главина - честа смяна.

Мнение от Kiril » 09 ное 2015 00:03

ton4o написа:Много си е добра конструкцията. Това, че не се регулират както трябва не е вина на конструкцията.
В 21ви век да регулираш лагери на главина е рядко срещано явление.Верно че повечето заминават от лоша регулировка или още по-лошо от стягане до откат.Но ако е с двуредов лагер,нито има регулировка,нито ще обира луфт,нито ще ги сменя през половин година.

коко келеша
Мнения: 81
Регистриран: 15 януари 2015
Репутация: 10
Местоположение: София

Лагер главина - честа смяна.

Мнение от коко келеша » 09 ное 2015 16:20


Потребителски аватар
bgbul
Мнения: 276
Регистриран: 17 ноември 2014
Репутация: 53
Местоположение: Пловдив
Автомобил: ВАЗ 21213
Контакти:

Лагер главина - честа смяна.

Мнение от bgbul » 10 ное 2015 21:56

Колеги, не се стягайте. Конструкцията си е добра. Евтино, лесно за смяна и сигурно.
Трябва си просто опит или четене. Сменяте лагерите както си му е реда. Интересното е, че ИМА ЕДНА ЛАМАРИНКА, която се слага преди лагера, като отражател. (между лагера и семеринга) Струва 1 лев и трябва да е там. Натягането е следното:
Вдигате колелото с монтирана гума.
Слагате нова гайка и то от дебелите с ключ 32. Завивате здраво да изпъне и по шлиците и карето да си легне по главината. После разхлабвате.
Проверявате с гумата има ли луфт. Ръцете над и под гумата. Трябва да има луфт. Започвате бавно обиране на луфта. Постоянно след всяко леко натягане на гайката проверявате. Луфта намалява до едва забележим. Не трябва да се стяга или натяга!!!
Главината я оставяте толкова натегната, че леко едва доловимо да усещате луфта. Следва последно натягане на гайката с около 5-10 градуса. Това е малко. Смятайте - от едната гайка до съседната са около 60 градуса. Смятайте колко са 5 градуса. Колелото трябва да се върти с лекота.
Така натегната гайка се законтря. При първото пътуване се проверява главината да не ГРЕЕ. Трябва да е с температурата на задните лагери. Ако сте ползвали спирачките може да е по-топла, но малко по-топла. Трябва спокойно да се пипа с ръка и да не усещате топлина.
В общи линии е това.
Само за веселба: На едната главина сложих хубави лагери (скъпи, маркови), на другата китайски за проба. Срам ме е да ви кажа, кои се наложи да сменям.....и стигнах до извода, че няма значение езика на лагерите какъв е (японски, руски, китайски или немски). Има ли грес, стегната ли е правилно главината проблеми няма. Това си е мой извод и не го давам като съвет. Просто за усмивка....

Потребителски аватар
bgbul
Мнения: 276
Регистриран: 17 ноември 2014
Репутация: 53
Местоположение: Пловдив
Автомобил: ВАЗ 21213
Контакти:

Нива - що е то и има ли почва у нас...

Мнение от bgbul » 15 мар 2018 22:50

Вероятно всичко за Нива е изречено, казано и отречено. Вероятно?
Едни я харесват, други я мразят. Има обаче и такива, които просто я ползват ежедневно
Понякога я псуват, а друг път просто се чудят КАК тази малка машина издържа на нашата глупост и на прекрасните ни пътища, и магистрали. Както и да е. Има я. Ползваме я.
Обаче виждам много колеги с Нива, които просто са в заблуда за поддръжката и произтиччащите от тази заблуда проблеми.
Затова нека повдигнем малко завесата на техническите странности на Нивата.
Един от проблемите са предните лагери на главините. Те са два, конусни, еднакви и често са за смяна. ЗАЩО е така?
При смяна на лагери на главина е важно натягането им. Обирането на луфта. Всичко това е ясно ОБАЧЕ:
Описано е, че луфта, хлабината трябва да се регулира на всеки 5000 км. Хубаво, но трябва да се знае следното:
При монтиране на новите лагери те улягат и затова трябва да се регулира луфта 500 км след монтажа.
Ако има луфт всеки удар по неравности разбива хлабавите лагери и така им се съкращава живота в пъти.
Споделете и ваши подобни наблюдения или личен опит. Дано стане полезна темата за да се радваме на нашите Ниви по-дълго.

nivovod
Мнения: 9
Регистриран: 21 ноември 2017
Репутация: 2
Местоположение: Казанлък
Автомобил: ВАЗ 21217

Лагер главина - честа смяна.

Мнение от nivovod » 17 мар 2018 18:50

Ако луфта е по-голям от нормалния къса и главини. Преди си играх да го меря с часовник. Но вече съм с ивековски лагери и този проблем отпадна. Препоръчвам на всеки. (victory)

Потребителски аватар
bgbul
Мнения: 276
Регистриран: 17 ноември 2014
Репутация: 53
Местоположение: Пловдив
Автомобил: ВАЗ 21213
Контакти:

Лагер главина - честа смяна.

Мнение от bgbul » 17 мар 2018 21:20

Сподели опит за ивековските лагери - как стават, преправя ли се нещо или ...?

nivovod
Мнения: 9
Регистриран: 21 ноември 2017
Репутация: 2
Местоположение: Казанлък
Автомобил: ВАЗ 21217

Лагер главина - честа смяна.

Мнение от nivovod » 18 мар 2018 08:55

Разстъргват се шенкелите, друго преправяне няма. В руските форуми има доста обяснения и чертежи.Недостатък е цената,хубав лагер за Iveco ,SKF примерно струва 90-100 лв.Има и вариант с москвичови но, едно че са съчмени и второ, престъргва се и главината. Аз съм навъртял почти 50000 км. досега луфт не се е появил. Скоро ми предстои смяна на предния диф. със стоманен. Тогава пак мога да ги премеря с часовник и да добавя още инфо.
Последна промяна от nivovod на 18 мар 2018 09:29, променено общо 1 път.

nivovod
Мнения: 9
Регистриран: 21 ноември 2017
Репутация: 2
Местоположение: Казанлък
Автомобил: ВАЗ 21217

Лагер главина - честа смяна.

Мнение от nivovod » 18 мар 2018 08:56

IMG_20171125_122537.jpg
IMG_20171020_104650.jpg
Последна промяна от nivovod на 18 мар 2018 09:07, променено общо 2 пъти.

Отговори

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 1 гост