Онлайн магазин за оригинални авточасти за Лада

Вентилатор на парното?

Ремонти и обслужване
Нива • 4х4 • Шеви-Нива
Потребителски аватар
kopaiko
Мнения: 62
Регистриран: 26 юли 2013
Репутация: 0
Местоположение: Варна
Автомобил: ВАЗ 21214

Вентилатор на парното?

Мнение от kopaiko » 20 дек 2016 20:11

Здравейте колеги.Има ли възможност да се преправи ел.схемата на вентилатора,така че да се променят плавно оборотите. Примерно да се използва керамичния реостат за промяна на осветлението на арматурното табло от старите лади или нещо такова.Гледах руснаците слагат ветнилатор от Самара в кутията в двигателния отсек, но ми се струва доста груба интервенция с рязане и прекрояване.

Потребителски аватар
v_gelinski
Член на Лада Клуб България
Мнения: 1005
Регистриран: 15 септември 2011
Репутация: 58
Местоположение: Кюстендил/София
Контакти:

Вентилатор на парното?

Мнение от v_gelinski » 20 дек 2016 21:45

Слаб е реостатът на осветлението. Въобще, не ползвай реостат. Препоръчвам ти ШИМ регулатор, ако искаш плавно регулиране.
Тогда нажмут водители стартеры И по лесам, по сопкам, по воде....

Потребителски аватар
amitko
Мнения: 345
Регистриран: 30 декември 2008
Репутация: 26
Контакти:

Вентилатор на парното?

Мнение от amitko » 21 дек 2016 20:34

ШИМ е задължително... това нещо харчи доста ток, с регулатор на напрежение от типа на LM317 вероятно може да стане също, но трябва допълнителни транзистори за да се осигури достатъчен ток (поне 10 А).

Потребителски аватар
kopaiko
Мнения: 62
Регистриран: 26 юли 2013
Репутация: 0
Местоположение: Варна
Автомобил: ВАЗ 21214

Вентилатор на парното?

Мнение от kopaiko » 24 дек 2016 14:33

Предполагам че има различни ШИМ регулатори,с какви параметри трябва да бъде за въпросния мотор на вентилатора.Как точно трябва да се включи платката на шима към ел.схемата на вентилатора.Потенциометъра има ли нулево положение или трябва да се използва щатния ключ на вентилатора?

Потребителски аватар
v_gelinski
Член на Лада Клуб България
Мнения: 1005
Регистриран: 15 септември 2011
Репутация: 58
Местоположение: Кюстендил/София
Контакти:

Вентилатор на парното?

Мнение от v_gelinski » 25 дек 2016 00:53

ШИМ регулатора трябва да бъде с достатъчна мощност. В повечето схеми на пазара е реализирано управление по маса. В такъв случай на регулатора му трябва +12в и маса, а от него ще излиза още един кабел - този с генерираният импулс. Отделно може да имаш прекъсвач преди регулатора. Но това са само догадки без да имам конкретен регулатор пред мен. Ако си харесаш нещо, пиши. Имай предвид и размерите на платката, както и че може да се наложи да ползваш радиатор за транзисторите.
Тогда нажмут водители стартеры И по лесам, по сопкам, по воде....

smarty
Мнения: 62
Регистриран: 28 октомври 2010
Репутация: 0

Вентилатор на парното?

Мнение от smarty » 29 дек 2016 19:44

А някакъв "тунинг' на самия вентилатор или присаждане от нещо друго, че да почне да духа повече от колкото да вие ?
kopalko. споменава за преработване от Самара ?

Потребителски аватар
v_gelinski
Член на Лада Клуб България
Мнения: 1005
Регистриран: 15 септември 2011
Репутация: 58
Местоположение: Кюстендил/София
Контакти:

Вентилатор на парното?

Мнение от v_gelinski » 30 дек 2016 00:18

Можеш да сложиш само ел. двигател от Самара вместо щатния (по-мощен е) и ще има увеличение на потока. И на шума. Иначе работното колело на Самарата е с по-голяма производителност и затова някои слагат целия "охлюв". Ето ти два линка за Класика: Цък и Цък. Това е за Класика, за нива може да измислиш нещо на място или да потърсиш по руските форуми.
Тогда нажмут водители стартеры И по лесам, по сопкам, по воде....

Потребителски аватар
v_gelinski
Член на Лада Клуб България
Мнения: 1005
Регистриран: 15 септември 2011
Репутация: 58
Местоположение: Кюстендил/София
Контакти:

Вентилатор на парното?

Мнение от v_gelinski » 31 дек 2016 02:56

Изображение
Тогда нажмут водители стартеры И по лесам, по сопкам, по воде....

Отговори

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 1 гост