Онлайн магазин за оригинални авточасти за Лада

Проблем със свалянето на въздуховода

Ремонти и обслужване
Нива • 4х4 • Шеви-Нива
Стоянов
Мнения: 6
Регистриран: 30 март 2015
Репутация: 2
Местоположение: Русе
Автомобил: ВАЗ 21213

Проблем със свалянето на въздуховода

Мнение от Стоянов » 12 мар 2018 15:10

Здравейте колеги!Днес реших да направя нещо,за което се каня от 3-4 години :) Направих профилактика на парното,на Нивата,че напоследък,хич го нямаше.Ами както и очаквах,в/ху радиаторчето имаше около 500 гр листна маса,как да духа силно?:)Отделно между самите ребра на радиаторчето,беше пълно със всякакви семена и семенца:)До тук добре,всичко мина без проблеми.Веселото стана,когато реших да сваля пластмасовия въздуховод,понеже клапата която регулира движението и потока на въздуха,си седи постоянно отворена.Та рекох си,така и така съм се хванал.....добре ама,блядовете,са сложили там цели четири болтчета,от който,аз успях да развия само едно,и то със толкова зор.Не,че трудно се развиват,ами блядовете така са направили,че не могат да се хванат със никакъв ключ,особено тия,който са от вътрешната страна-по близо до купето.Чудно те как са ги завили там?!След кратък анализ на ситуацията,реших,че е по-добре да си седи така клапата,от колкото да се вкарам във някой по-сериозен филм.И така,решавайки да затегна развития вече болт,за пореден път се сблъсках с гениалния блядски ум-болтчето,което само пет минути преди това развих и извадих от там,вече по никакъв начин не можеше да се завие,по простата причина,че нямаше в какво.Как беше стегнато преди това,и в какво беше захванато,за мен остава пълна загадка.Доста е дълго болчето,така,че ако е имало гайка от долу,нямаше да мога да го развия,без да се държи контра.....,факта е обаче,че болта си беше стегнат,а в какво?!Моля някой от вас,ако е правил подобно упражнение,да хвърли малко светлина по случая,може пък аз нещо да съм сгрешил.
Ето снимки на радиаторчето преди и след почистването.Само да ми дойде пак зимата......:):):)
Прикаченият файл IMAG0581.jpg вече не е достъпен
IMG_20180312_150417.jpg

Стоянов
Мнения: 6
Регистриран: 30 март 2015
Репутация: 2
Местоположение: Русе
Автомобил: ВАЗ 21213

Проблем със свалянето на въздуховода

Мнение от Стоянов » 12 мар 2018 15:15

Не знам защо не достъпен файла....пак ще опитам да ви покажа какво беше преди почистването с обезмаслител и гореща вода
IMAG0581.jpg

Потребителски аватар
bgbul
Мнения: 298
Регистриран: 17 ноември 2014
Репутация: 57
Местоположение: Пловдив
Автомобил: ВАЗ 21213
Контакти:

Проблем със свалянето на въздуховода

Мнение от bgbul » 12 мар 2018 20:31

Когато завиваш в пластмаса има едни метални скоби. Сега не ми се търсят снимки, но отзад колонките са с такива скоби, таблото отпред (черния капак ОКОЛО уредите) също е с такива скоби. Не се шашкай! Просто намери и сложи .

Потребителски аватар
Денис И.
Председател на ЛКБ
Мнения: 6771
Регистриран: 01 март 2008
Репутация: 114
Местоположение: София
Автомобил: ВАЗ 21099
Контакти:

Проблем със свалянето на въздуховода

Мнение от Денис И. » 12 мар 2018 20:48

Точно така. И тия скоби имат готиния навик да ръждясват :) Не са само руските коли с такива. Всички коли имат подобни скоби.
http://www.ladaclub-bg.com - новини, статии, полезна информация, рекламни материали

Стоянов
Мнения: 6
Регистриран: 30 март 2015
Репутация: 2
Местоположение: Русе
Автомобил: ВАЗ 21213

Проблем със свалянето на въздуховода

Мнение от Стоянов » 12 мар 2018 21:27

Благодаря за отговорите:)Имам чувството обаче,че без да искам ви заблудих,като вместо въздухозаборника съм написал въздуховода,за което се извинявам.Става дума,за черната пластмасова кутия,която е откъм двигателния отсек.Към купето,я държат четири болта.Проблема не е в това,че са ръждясали,а в това,че достъпа до тях с какъвто и да е ключ,е невъзможен.Пробвах със всичко налично което имам,а то не е малко,ама не става работата.Айде,предните два,все някак щях да го развия,то единия го развих де,ама тия двата,дето са във задния край.....та затова ми стана чудно,как тоя болт се разви от там,а после,край!Върти си се свободно,без изобщо да дава нишан,че има в какво да се завие.Иначе със разглобяването на пластмасите около радиаторчето,нямах никакви проблеми,всичко си се разви като по учебник:Замислил съм нещо за утре,ще проверя има ли я тая кутия по магазините,и ако я има,ще потроша тая която ме мъчи,ще оправя клапата,после една нова кутия+самонарезни винтове,ама новите винтове ще бъдат със глави за отвертка,което значително ще улесни задачата,ако в бъдеще пак ми се наложи да пипам там.

Потребителски аватар
bgbul
Мнения: 298
Регистриран: 17 ноември 2014
Репутация: 57
Местоположение: Пловдив
Автомобил: ВАЗ 21213
Контакти:

Проблем със свалянето на въздуховода

Мнение от bgbul » 13 мар 2018 08:21

Да, заблудии ни успешно.
Там за където питаш са си болт и гайка. Няма поставена, монтирана за постоянно (заварена) гайка, а трябва ти да си я поставиш, да я държиш с ключ (защото иначе пада) и да си завиваш болта. Нищо сложно. Болтовете дано ги пазиш, защото са доста дълги.

Стоянов
Мнения: 6
Регистриран: 30 март 2015
Репутация: 2
Местоположение: Русе
Автомобил: ВАЗ 21213

Проблем със свалянето на въздуховода

Мнение от Стоянов » 13 мар 2018 12:01

Че са дълги,дълги са:)Няма как сам да изпълня операцията,държане със ключ и завиване на болта-няма как да си разпъна толкова ръцете,освен ако не съм като татко Барба:).Изобщо,друга е работата тука.Преполагам,че тая кутия е монтирана там,още преди да бъде монтирано какво и да е друго в купето.Болтовете са ги спуснал отвън,главите им влизат в предвидените за целта места за които предполагам,че са толкова тесни,именно за да може бляда да завие гайките,без да има нужда някой да му държи контра.Сега обаче,когато купето вече е оборудвано,се получава така,че за да стигна до тия гайки,трябва да разглобя почти всичко.Евал съм я в клапата,да си седи така!:):):)Толкова години ни се отваряла ни се е затваряла,ще изкара така още няколко...... :D
:cheers:

Потребителски аватар
bgbul
Мнения: 298
Регистриран: 17 ноември 2014
Репутация: 57
Местоположение: Пловдив
Автомобил: ВАЗ 21213
Контакти:

Проблем със свалянето на въздуховода

Мнение от bgbul » 13 мар 2018 13:30

Ся... татко барба...ние не сме блядовци.
Горе слагаш камък 13 с въртока на главата на болта, оставяш така да си седи и ти с друг 13 влизаш в купето и лекинко... с пиниз да не избуташ болта въртиш. Хубаво е преди това да раздвижиш гайката по резбата на болта, за да върви леко и да въртиш по-лесно "на ръка".
И така да ги оставиш няма да разбереш, но поне си пусни болтове в отворите да има. Поздрави!

Стоянов
Мнения: 6
Регистриран: 30 март 2015
Репутация: 2
Местоположение: Русе
Автомобил: ВАЗ 21213

Проблем със свалянето на въздуховода

Мнение от Стоянов » 13 мар 2018 15:34

Благодаря за съветите колега!:)Но както написах по-горе,клапата ще си остане така,както си пристигна със нивата от Германия.За мен лично,основните системи след двигателя,който трябва да са на 1100% изправни са:спирачки,кормилна уредба и окачване.Всичко останало,което не е пряко свързано със безопасното и безаварийно използване на автомобила,лично за мен не е болка за умиране.И понеже имам чувството,че нещо си се засегнал.....татко Барба,е анимационен герой,който може да приема всякакъв вид форми,и освен това можеше да си разтяга ръцете колкото си иска :) А думата блядь, руснаците си я употребяват на лягане и ставане.
Ако съм те обидил или засегнал,без да искам-извинявай!
:cheers:

Потребителски аватар
bgbul
Мнения: 298
Регистриран: 17 ноември 2014
Репутация: 57
Местоположение: Пловдив
Автомобил: ВАЗ 21213
Контакти:

Проблем със свалянето на въздуховода

Мнение от bgbul » 14 мар 2018 22:22

Няма такова нещо, колега.
Аз години съм заспивал с барбароните, спокойно. Просто те цитирах за да пиша. Споко!
Освен това НИЕ с НИВИТЕ сме малко като татко Барба наистина (тези дето сами си правим ремонтите).
Така, че това не е обида, а комплимент. И за бляд... нали с ме с Нива, знаем се. Братушки....
На здраве!

Отговори

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 1 гост