Проблем с нива 1.7 - работи на 3 цилиндъра

Ремонти и обслужване
Нива • 4х4 • Шеви-Нива
petrov.b4
Мнения: 6
Регистриран: 18 април 2009
Репутация: 0

Проблем с нива 1.7 - работи на 3 цилиндъра

Мнение от petrov.b4 » 09 сеп 2018 17:15

Колеги помагайте нивата е 1.7 2008г.губи трети цилиндър като е студена .сменени са кабели ,свещи,бубина,датчик на разпределителен вал, направен е пълен ремонт на главата всичко е ново.дайте мнения или добър сервиз във варна

Потребителски аватар
auto_forum
Мнения: 2236
Регистриран: 21 март 2008
Репутация: 28
Местоположение: София

Проблем с нива 1.7

Мнение от auto_forum » 09 сеп 2018 20:08

А цилиндърът как е бил, има ли надиране?

Потребителски аватар
bgbul
Мнения: 286
Регистриран: 17 ноември 2014
Репутация: 59
Местоположение: Пловдив
Автомобил: ВАЗ 21213
Контакти:

Проблем с нива 1.7

Мнение от bgbul » 10 сеп 2018 00:48

1. Измери компресията. Трябва да е еднаква в 4те цилиндъра ( с малка разлика е допустимо). Трябва да знаеш дали на студен двигател имаш компресия.
2. Има датчик за .. забравил съм какво (слава Богу). 14-15 лева беше. Фазов датчик май беше.
Над стъпковото моторче се намира. Той вероятно ти е за смяна.
От него се губят цилиндри. Утре мога да снимам евентуално.
От къде си?
Сменя се малко чепато и трудно, но...има си пиниз:
Развиваш гайките на смук. колектори и го повдигнеш (колектора) Само така може да го смениш с лекота този датчик.
Успех!

petrov.b4
Мнения: 6
Регистриран: 18 април 2009
Репутация: 0

Проблем с нива 1.7 - работи на 3 цилиндъра

Мнение от petrov.b4 » 10 сеп 2018 19:56

Вкараха камера във всички цилиндри мериха компресия всичко е 6.Две седмици стоя в Автомотор Варна и нищо, вдигнаха бялото знаме.пробваха и друг комп.няма разлика.От Балчик съм ако можете помагайте.Нивата се оказа сложна машина

petrov.b4
Мнения: 6
Регистриран: 18 април 2009
Репутация: 0

Проблем с нива 1.7 - работи на 3 цилиндъра

Мнение от petrov.b4 » 10 сеп 2018 20:00

Колега bgdul дай снимка на пустия датчик да го сменям и него.

Потребителски аватар
bgbul
Мнения: 286
Регистриран: 17 ноември 2014
Репутация: 59
Местоположение: Пловдив
Автомобил: ВАЗ 21213
Контакти:

Проблем с нива 1.7 - работи на 3 цилиндъра

Мнение от bgbul » 12 сеп 2018 10:02

Колега, Нивата има 5 датчика.
1. Датчик колянов вал.https://auto.today/bok/2479-datchik-kol ... nosti.html
Той е на шайбата на коляновия вал и брои зъбите и отговаря за стартирането в правилен момент.
2. Датчик разпеделителен вал/фазов датчик- той е на главата над шайбата. https://www.carpedia.club/article/Chevr ... rolet-Niva
Отговаря в кой момент кой цилиндър да запали.
3. Датчик за положение на дроселова клапа. Той е за ускорението, колко газ си подал.
4. Датчик свободен ход/стъпково моторче. Ясно е за какво е.http://vaz-2114-lada.ru/2012/10/datchik ... pravnosti/
5. Детонационен датчик. Ясно е за какво е.
И освен това имаш дебитомер/датчик кислород. Вероятно е от него.
Изключи дебитомера от буксата. Ако не се оправи, значи не е от него. Остават датчик 1 и 2. Единият си сменил (?). Остава другият.
Има вероятност да е от комутатора. https://www.google.bg/search?q=%D0%BA%D ... 1JsiCmQZM:Той също е заподозрян.
Позвам първите обяви от Гугъла за илюстрация на написаното.
Вероятно модераторът ще ме нахока, но го правя с идеята да си решиш проблема. Нямам нищо общо с търговци и сервизи.
Успех!

petrov.b4
Мнения: 6
Регистриран: 18 април 2009
Репутация: 0

Проблем с нива 1.7 - работи на 3 цилиндъра

Мнение от petrov.b4 » 12 сеп 2018 12:46

Първите 3 са сменени .къде се намира комутатора казаха ми че при мен бил едно цяло с бубината а тя е нова.изришно ги питах за комутатор

Потребителски аватар
Денис И.
Председател на ЛКБ
Мнения: 6845
Регистриран: 01 март 2008
Репутация: 116
Местоположение: София
Автомобил: ВАЗ 21099
Контакти:

Проблем с нива 1.7 - работи на 3 цилиндъра

Мнение от Денис И. » 12 сеп 2018 14:13

Ако е пълен инжекцион, както твърдиш, то няма комутатор. Имаш обща бобина, която се управлява от компютъра. Обаче там запалването е по двойка цилиндри - 1,4 и 2,3, т.е. ако имаш проблем с трети цилиндър и проблема е бобината, то би трябвало да имаш и проблем с втори цилиндър.

Из сервизното ръководство:
Датчик положения коленчатого вала - индуктивного типа, установлен на крышке привода распределительного вала напротив задающего диска на шкиве привода генератора. На диске имеется б прорезей, равно расположенных по окружности и одна прорезь, расположенная на 10° от одной из них и служащая для генерирования импульса синхронизации. При вращении коленчатого вала прорези изменяют магнитное поле датчика, наводя импульсы напряжения переменного тока. В системе зажигания применяется метод распределения искры, называемый методом "холостой искры". Цилиндры двигателя объединены в пары 1-4 и 2-3 и искрообразова-ние происходит одновременно в двух цилиндрах: в цилиндре, в котором заканчивается такт сжатия (рабочая искра) и в цилиндре, в котором происходит такт выпуска (холостая искра). В связи с постоянным направлением тока в обмотках катушек зажигания, ток искрообразования у одной свечи всегда протекает с центрального электрода на боковой, а у второй - с бокового на центральный. Свечи применяются типа А17ДВРМ или AC.R43XLS с зазором между электродами 1, 0-1, 13 мм.
http://www.ladaclub-bg.com - новини, статии, полезна информация, рекламни материали

petrov.b4
Мнения: 6
Регистриран: 18 април 2009
Репутация: 0

Проблем с нива 1.7 - работи на 3 цилиндъра

Мнение от petrov.b4 » 12 сеп 2018 21:13

Втори си работи нормално.възможно ли е кабелите да не са подредени както трябва. Като загрее се оправя

Потребителски аватар
bgbul
Мнения: 286
Регистриран: 17 ноември 2014
Репутация: 59
Местоположение: Пловдив
Автомобил: ВАЗ 21213
Контакти:

Проблем с нива 1.7 - работи на 3 цилиндъра

Мнение от bgbul » 12 сеп 2018 21:43

Жалко, че си далече. Пробва ли дебитомера като изключиш?
Ето едно предложение:
Продават се ОБД четци за 10-15 лв. Взимаш си един. Включваш го в буксата където е за диагностика (до бушоните за охл. перки - в краката в ляво). Сваляш си програмата на телефона и имаш четец на живи данни. По някое време ще изпише грешка, ще светне чека..
През менюто четеш коя е грешката, пишеш в гуглето или тук тази грешка и ти излиза каква е повредата. Натам отиват нещата.
Подреждането на кабелите е 1 3 4 2. Проследи ги, но ако са грешно подредени ще има проблем и на загрял двигател. Така мисля.
И за всеки случай смени свещта на трети цилиндър (въпреки, че е нова...)

Отговори

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 3 госта